جديد

رواية عشق وجنون الصياد 2 الفصل التاسع عشر قصة حورية الجاسر

رواية عشق وجنون الصياد 2

قصة حورية الجاسر 



 دخل صخر غرفة حور  بعدماا علم ان جاسر في الاسفل  عند سليم وحيااة

حور  بصدمة  " صخر

صخر بتردد  " اناا  جاي اقولك كلمتين وبعدهاا امشي علطول 

انااا  مريض  ي حور من وقت ماا كناا اطفال كنت عايز كل حاجة لياا  ومع الوقت  بقيت عايزك انتي كماان تكوني لياا بس انتي محبتيش غير جاسر  وده ال جننني اناا كنت بكره ااوي لانه افضل مني بكل  حااجة

اناا ندماان على ال عملتواا فيكي وبعتذرلك وبطلب منك تسامحيني لانه التصرفات دي مكنتش بمزااجي


حور  " اناا مش هسامحك بالسهولة  دي ي صخر انت كنت هتحرمني من جاسر زوجي واناا مكنتش هيعيش من بعده 

صخر   " مفيش حد منناا مبيغلطش ي حور  واناا اخوكي في النهااية  وبطلب منك تحااولي تسامحيني


دخل جااسر  وقاال  " وبرائك انت تستااهل انه حد يسامحك على ال عملتواا فيناا  ي صخر بيه

نظر له جاسر  مطولا ود لو يرغب في قت** له االان 

صخر  " بكرة اثبتلكوا  اني مش انساان سئ 

همس له صخر في ااذنه  " اناا منستش انت عملت ااي في مرااتي ي  عديم *****  ولانك واحد مجنون اناا مخدتش حقي منك بس حق مرااتي هاخذه منك تالت ومتلت وبكرة تقول جاسر قال


ابتعد عنه ببرود قبض صخر على يده بغضب وغاادر كماا جااء  التفت جاسر لحور بغضب

حور  بتوتر   " هو انت بتبصلي كده ليه

جااسر  "  اانتي هتساامحي وتنسي ال حصل ي حور

حور  بتوتر  "  اكيد لااا

جاسر  وهو  يمسك وجههاا بين اديه  " بتكذبي على جاسر حبيبك

هزت رااسها بلاا  اكمل هو  " انتي قلبك طيب  ي روحي  بس متنسيش  هو عمل فيناا ااي 

عزت راسهاا بنعم  وضع يده  على  بطنها

هو حبيب بااباا هيشرفناا امتى اصله طول ااوي جو بطن اامه واناا  الصراحة عاايز اخااويه بسرعة

حور بعدم تصديق  " جاسر  بطل رزاالة 

نظر لهاا بعدم تصديق  "  بقى كده ي مدااام  استني هخليكي تندمي على كلامك ده


اانت بتعمل ااي  ي مجنون  ااانت 

قالت هذه الكلماات وهي تشاهده يغلق البااب من الدااخل بالمفتااح ويغلق الستاائر  

التفت لهاا بنظرات غير برئية البتة 

حور  " اعقل ي جااسر  احناا في المستشفى ومينفعش ال بتفكر فيه ده ااابداااا

جاسر وهو ينزع التيشيرت  " عاادي اناا المستثمر الاكبر في المستشفى  دي 

حور وهي تكااد تبكي من الخجل  "  اناا  ااسفة ي جاسر بس مينفعش  احناا مش في بيتنااا و.......

قاااطعهاا  بقبلة فتاااكة  وبعدهااا.........

.......


عند غاااادة


رااته يخرج من غرفة حور بغضب وشكله لا يبشر بالخير

لحقت به على عجلة حتى وقفت  ااامااامه

غادة   " صخر اانت كويس

صخر وهو يهز رااسه باالم   " مش كويس ي غادة حاسس باالم  قوي في دمااغي كاانهاا هتنفجر كماان شوية 

غادة   " طب حاول تهداا كده  وخذ شهيق وزفير يلاا

اانسى كل  حااجة فكر في حااجة انت بتحبهاا 


في غمضت عين كااانت بين يدااااه

ارتجفت بخووف  حينماا وضع رااسه في عنقهااا 

صخر  " ششششش  اهدي اناا مش هااذئكي اهدي

 غادة  " صخر ابعد كد مينفعش اابعد

صخر  " انتي مرااتي 

غاادة ببكااءة   " اارجوك اابعد ارجوووك

ابتعد عنهاا بضيق  استدار ينوى الذهااب لكنه تلقى لكمة قوية في عينه اليسرى اوقعته اارضاا شهقت غادة بفزع حينماا وجدت امامهاا زياااد 


امسكه زيااد من تلاليب قميصه ورفع من غلى الارض بغضب

زيااد  "  هو انت ***  ازاااي تقرب منهاا بعد كل ال عملته فيهاا  ي *****  

صخر وهو ببعده عنه  " لو مش فاكر افكرك دي مرااتي ي زيااد بيه 

زيااد   " لا مش نااسي انك اتجوزتهااا  بعدماا اغتص**بتها عشاان تداااري على عملتك ال***** 

 غادة بدموع   " زيااد ارجوك سيبه كفااية كده

امسكهاا من يدها  بعنف  " ازااي تسمحيله يجي جنبك من تااني ي غاادة هااا قوليلي بس 

غاادة  باالم  " اناا  مش سمحتله هو ال قرب مني فجاءة و

زيااد  " ومقدرتيش تبعدي ي غاادة

صخر  بغضب   " انت ازااي تكملها بالطريقة  دي 

اناا ال قربت منهاا مش هي مرااتي 


ثاانية والاخرى كاان صخر قد فقد وعيه بسبب ضرب زياد له 

غاادة وهي تسرع اليه  " صخر  صخر

امسكهاا من يديهاا وابعدهاا عنه  "  ان شاء الله يولع ماالك بيه يلااا قداامي

غادة  "  زيااد ارجوك خليني اشوفه بس اطمن عليه حتى

زيااد بغيظ   "  قداامي ي غادة يلااا قداامي 

وهكذا اخذهااا وتركه  ملقااة ارضااا

...


في فيلااا الصيااد

كاان الجميع سعاد بالطفل الجديد 

حور  " هتسموه البيبي ااي ي حياة

حياة  برقة  " هنسميه مرااد على اسم بابااه لسليم

داليدا  " ان شاء الله يطلع شبهه في كل حااجة 

حياة  برقة  " ان شاء الله 


....


حساام  " عرفت انه زيااد هياخذ غادة ويرجعواا  الماانياا

صخر  " واناا  مالي ي بااباا

حسام  " بقولك هياخذ مراتك ومش هتشوفهاا بعد اليوم فاهم يعنى ااي 

صخر ببرود  "  انا  بعتلهااا اورااق الطلاق

حسام بغضب  " مسمعتش اانت عملت ااي

صخر  " بقولك بعتلهاا اورااق الطلاق وهتخلص مني 

حسام  " هو اانت ناوي تجلطني ي صخر 

غاادة  هي الوحيدة ال هتعالجك وتخليك انساان بجد وانت عايز تتخلا عنهاا بالسهولة دي

صخر  " مش عايز  اكون  انااني للمرة الاولى في حياتي 

حسام   " اعمل ال يريحك ي صخر دي حياتك انت في الاول  والاخير  اناا بقى ماعدتش ادخل ي بنى 

اناا بجد تعبت اني اصلح و الملم ورااك  سلااام

.......


كاانت تجلس وتلمس على بطنهاا  وهي شاردة في حديث غادة 

فلاااش باااااك


غادة ببكااء  "  زياد قال انناا هنساافر النهاارده 

حور  " وانتي مش عايزة تسافر ي غادة

غادة  " لا بالعكس عايزة اساافر اناا مشفتش يوم حلو في البلد دي  عايزة انسااه كل حااجة متعلقة بالبلد دي

حور   " طب  زعلاانة ليه مداام ده ال انتي عايزااه 

غادة  " قلبي واجعني على صخر  اوي ي حور 

اناا وعدته وقلتله اني هساعده  يخف بس خلفت بوعدي ليه وهو للاسف مش هيروح ويتعالج 

بس انتي اقنعيه ي حور يروح عند ااي دكتور مختص ويتعالج هو  هيسمع منك اناا متااكدة عشان خاطري


حور  "   لماا دموعك تنزل على شخص وقلبك يوجعك عليه اعرفي انه هو احتل قلبك وكل كياانك

انتي وااقعة في حب صخر ي غادة والشي ده بحد ذااته بيوجع انك تحبيه الشخص الاذاكي  دي حاجة مولمة اوي

 تنهدن حور  واكملت اناا  هتكلم مع صخر عشان خاطرك ي حبيبتي 


بااااااااك


حور لنفسهاا  " اناا  مش هسيبهم يبعدواا عن بعض اناا لازم اتصرف  حتى عشان خاطر  غادة 

قامت تحيط بطنهاا بيديه واخذت مفاتيح السيارة 

حور  بتردد  " جاسر هيعذرني وهيعديهاا عشان خاطري اناا وابنه

ثم انطلقت بحماس لفيلا الحديدي 

وصلت بعد دقائق  دلفت للداخل وجدت حسام يجلس ويقراءة في الجريدة 

حور بتردد  " خاالي

رفع حسام بصره ناحيتهاا   " حور حبيبتي اهلين وسهلين اتفضلي ي  بنتي

حور  " ازيك ي خالي

حسام  " بقيت احسن لماا شفتك الحمل ازاي معاكي قربتي مش كده

حور  " ايوا دي اخر ايامي

حسام  بتردد  "  حبيبة خالهاا مش زعلانة مني مش كده

حور  " اناا عمري ماا ازعل منك ي خالي ده انت ذي بااباا الله يرحمه 

احتضنهاا حسام بفرحة  " كده طمنتي ي قلبي مقولتليش ااي ال فكرك بخالك

حور بتردد  " عايزة اتكلم مع صخر هو موجود 

حسام باستغرااب  " عايزة تتكلمي مع صخر  ابني 


صخر   "  مش عايز اتكلم مع حد ي بااباا خليهاا تروح بيتها اكيد زوجهاا هيتعصب عليها لو عرفت انهاا عندناا

حور  " احناا  لازم  نتكلم ضروري ي صخر

صخر   ' مفيش حاجة نتكلم بيهاا اناا وانتي ي مدام حور 


حسام  " وانا  قلت  هتتكلمواا ي صخر 

اتفضلي ي بنتي اناا فووق  لو عايزة مني حاجة


صخر بضيق  " وحضرتك جاية تتكلمي معاياا عن ااي

حور  " غادة  مراتك ي صخر هي

صخر  " هي كاانت مرااتي  ومفيش حاجة تلمنا مع بعض بعد كده


رابط البارت ال20

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-