روايات حديثة

رواية حور الأسر البارت الثاني عشر 12 بقلم أية جميل

 بارت ١٢

حور الأسر




 في الصباح عند حور ...

حور : يا ماما انا ماشيه

فاطمه : ماشي وخدي بالك من نفسك

حور : حاضر ي ماما وذهبت حور حتى قابلت نيره

نيره : قوليلي انقبلتي في الشغل

حور : اه والمدير الراجل اللي كنا خاطفني ههههه

نيره بصدمه : انتي بتتكلمي بجد

حور : امال بهزر ايوه ي اختي بجد

نيره : وانتي اشتغلتي عنده

حور : اه ماهو كان خاطفني علشان متهدد

نيره : ازاي

حور : مش عارفه هو قالي مش هقدر احكيلك 

نيره : يعيني دا لو هو كان مجبور دا انتي هتلاقيه اتعذب كتير بقولك ايه ي حور متاخديني معاكي الشركه

حور : ماشي بعد الدرس تعالي معايا

نيره : اشطا و ذهبوا الي الدرس


عن أسر : صباح الخير يا ماما

خديجة : صباح النور يلا علشان تفطر

أسر : هفطر في الشركه علشان عندي شغل مهم


خديجه : ماشي ي ابني خد بالك من نفسك

اسر: وانتي كمان سلام وذهب الي الشركه


عند حور.....

حور :يلا ي نيره بسرعه اصل انا اتاخرت

نيره : ماشي يلا وذهبوا الي الشركه 


في الشركه......

اسر :هي حور اتأخرت كدا ليه وفجأه الباب خبط 

أسر : ادخل 

حور : ازيك ي اسر 

اسر : الحمد لله انتي اتاخرت ليه 

حور : كنت في درس 

أسر : ماشي 

حور : ادخلي ي نيره 

أسر باستغراب : نيره مين 

حور : صحبتي 

أسر بعصبيه : ماشي دخليها 

حور : شكرا 

ودخلت نيره 

نيره : استاذ أسر 

أسر : نعم 

نيره : انا كنت عاوزه اشتغل هنا في الشركه مع حور لو ينفع 

أسر : ومالوا دا انتي تشرفينا 

نيره : شكرا 

حور : اه ي كلب البحر كدا متقوليش انك عاوزه تشتغلي 

نيره : كنت عملهالك مفجأه 

حور : يلا ي اختي وذهبت حور الي مكتبها وأسر يتابع من بعيد وفجأه دخل زين 

أسر : هو انا يبني مش قولتلك قبل ما تدخل تخبط 

زين : نسيت بقولك كنت عاوز سكرتيره علشان اللي عندي مشيت 

أسر : م جوده حالا 

زين : ازاي 

أسر : اصل حور جابت صحبتها وهي عايزه تشتغل فمرضتش احرج حور ووافقت 

زين : ماشي هي فين 

أسر : نيره  استاذ زين اللي انتي هتشتغلي معاه وهتبقى السكرتيره بتعتوا

نيره بصدمه : انت 

زين : هو انتي 

نيره : انا مستحيل اشتغل مع البن ادم ده دا زعيم مافيا  

زين : لا يختي انا كمان مش عاوزك مفكراني  هموت عليكي أسر انا عاوز سكرتيره غير دي 

نيره : وانا هشتغل اه بس مش مع البن ادم ده 

زين : احترمي نفسك ي بت انا ساكتلك ومش راضي ارد عليكي 

أسر بصريخ : بس بقا انتي وهو انا قولت اللي عندي ويلا كل واحد على مكتبه وانتي ي نيره تقدري تبدئي شغل من دلوقتي واه هو مش زعيم مافيا ومش اسمع الكلمه دي تاني فاهمه

نيره : حاضر 

حور : نيره هو زين اللي انتي اتخانقتي معا 

اسر : اه صحيح يا زين هي دي اللي عملت فيك.....


زين ونيره : اه

حور : ههههههه والله ليقين علي بعض 

اسر : ولا وشوفت اللي بهدلتك ههههه

حور : بيقولوا الطيور علي اشكالها تقع وانتوا شبه بعض 

اسر : افهم كدا أن احنا شبه بعض 

حور :.....

اسر : علي العموم يلا كل واحد علي شغله وانتي يا نيره انا معجب بيكي اوي لانك بهدلتي صحبي اللي الكل بيخاف منه ههههه

زين : اضحك يا اخويا اضحك جايبلي بومه اشتغل معاها دا الواحد ينقرف يبصلها 

نيره بوجع والدموع تملا عينها : تمام شكرا وتركته وخرجت 

حور : زين انت قولتلها كدا ليه انت كدا جرحت مشاعرها 

زين : انا اسف بس والله مكنش قصدي بس هي اللي استفذتني 

حور : اعتذر منها هيا مش مني 

زين  : طب انا عاوز اعرف حاجه انتي عرفتي من اين 

حور : انا وهي مش بنخبي حاجه على بعض دا حتى عارفه ان انتوا اللي كنتوا خاطفني 

أسر وزين بصدمه : ايه 

أسر بعصبيه : زين روح مكتبك دلوقتي 

زين : حاضر بس اهدي ماشي يلا سلام 

أسر :حوووور 


حور بتوتر : في ايه ي أسر 

أسر وهو بيقرب منها : انتي بتحكي اي حاجه لأي حد 

حور : دي نيره بس اللي عارفه

اسر : وبتقوللها ليه أن احنا اللي خطفناكي 

حور :  خلاص  ي أسر انا اسفه مش هحكي ليها حاجه تاني 

أسر : بعد ايه ي حور وخبط يده في الحائط 

حور ببكاء هيستيري : انا اسفه والله اخر مره انا اسفه خلاص

اسر: اهدي يحور متخفيش اهدي ياقلبي اهدي ي حور  أخذها في حضنه وحور حاولت أن تبعد عنه لكن اسر شدد من حضنه فاستسلمت حور وظلت تبكي 

وبعد فتره حور هديت ولاحظت نفسها في حضن أسر 

حور: ابعد بقا كدا انا كويسه 

أسر : ماشي خلاص محصلش حاجه وقبلها قبله سريعه 

حور بصدمه :انت قليل الدب و متربتش 

أسر : بقا انا قليل الادب طب تعالي وجذبها من وسطها نحوه حتى خبطت في صدره 

حور بخوف : أسر سبني 

أسر وهو سرحان في عيونها : ليه ي عيون أسر 


حور ببكاء : سيبني ي أسر 

أسر لاحظ نفسه ثم ابتعد عنها 

أسر : انا اسف 

حور : ممكن مش تبوسني تاني 

أسر : ماشي بس مش بيبقي قصدي 

حور : يعني ايه 

أسر : مش قصدي حاجه بس مش يبقي  بحس بنفسي بس اني تايه في عيونك ساعتها

حور : هااا

اسر : هااا ايه بقولك انسي كل حاجه قولتها  

حور :تمام وتركته وذهبت الي مكتبها ولمت اشياىها 

أسر : انا غبي كنت هضيعها من بين ايديا

حور : عاوز حاجه انا ماشيه

أسر باستغراب : دلوقتي دا لسه بدري

حور : اه اصل انا

أسر بمقاطعه : بس ايه ي حور انا قولتلك انا اسف بس لو سمحت مش تحكلها حاجه زي دي تاني

حور ببكاء : بس  الله مكنش قصدي

أسر : اهدي يحور انا عارف انو مكنش قاصدك خلاص بقا اضحكي علشان مش بحب اشوف دموعك دي  ياما هعيط انا كمان ضحكت حور وسط بكائها

أسر : ايوا كدا خليني اشوف  الضحكه الحلوه دي

حور وهي تمسح دموعها : اهو وضحكت

أسر : ايه الضحكه القمر دي


عند زين و نيره.....

زين : نيره __________

رابط البارت الثالث عشر 13

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-