جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية محبوبتي صعيدية البارت الثالث

_ كله ده يا مروان يلا بجى عيني وچعتني !!
= شمس يلا ......
_ عروسة يا بيه چميلة جووووى جووووى 
= زيك يا شمس حلوه زى صحبتها .
چريت عليه وحضنته وجولتله بحبك جوووى يا بيه 
_ بيه تاني ؟؟ ؟؟
=  لا مروان بسسسسس
_ كده أحلي شمس فى الكون كله و أحلي مروان طالعه منك يا حبيبتي 
= و كمان شوكولاتة و...... 
_ انتِ تستاهلي الدنيا كله يا شمس 
= الله يخليك يا مروان بحبككككك جوووي
_أنا أكتر يا سمش
=يا مروان عاوز حاچة ، انا خايفه جووي لحسن الهانم تشوفنا يا مروان انا همشي 
(مسك إيدي وقال بس انا لسه عايز اقعد معاكِ يا شمس لسه مشبعتش منك ) 


=.انا ماشية يا مروان سلام 
وانا  طالعه فوج قابلت الهانم وطلبت قهوةً منى وراحت عند مروان و.... 
الهانم :  أنا شوفت كل حاجة يا مروان بتحبها صح صح؟ 
مروان : كل حاجة إللي هى ايه؟؟؟؟؟ وبحب مين؟ 
الهانم : هتعمل مش فاهم ! هى فيه غيرها شمس يا مروان بتحبها صح ؟!
مروان: شمس دى زى أختي مش حبيبتي ومش بفكر فيها اصلا وبعدين الكلام ده كبير شمس  لسه صغيره 
الهانم : صغيره هههههه
 مروان : اه صغيره أنا كان نفسي يكون ليا أخت و بتعامل مع شمس علي أنها أختي و ياريت تتعاملى معاها على أنها بنتك هتحبيها اووي 
الهانم : هههههههه دى تكون بنتي ، فوق يا مروان بيه فوق واتكلم كلام يدخل العقل دى بنت خدامة ...
 ‏مروان : أنتِ اكتر واحده كنتى هتموتى لما الدكتور قالك إنه لازم يشيل الرحم ، و إني هكون ولد وحيد طول حياتى ليه مش عايزه يكون ليا اخت بعد أختي إللي بعدت علشان انتِ إللي صممتي انها ترجع ل مامتها وتكون عندها 
الهانم=علشان كانت هتاخد من حقك يا مروان ومن نصيبك ودى بنت... ملهاش حق عندنا  و شمس دى بنت خدامة أفهم ...
 ‏مروان : أنتِ إللي مش عايزه تفهمى اي حاجه و مش قادره تخليني أعيش زي الناس كل همك ده غنى وده فقير حتى أصحابي مشوا بسب كلامك معاهم حرام عليكِ  ارحميني بقى يا ماما
 

‏كنت في الوقت ده مطلعه القهوةُ ل الهانم و قبلت مروان بس لما روحت علشان أودى القهوةُ 
 ‏الهانم : اسمعي بقى يا بت أنتِ، أنتِ بنت خدامة فاهمة يعنى إيه يعنى متدلعوش على عيال الأغنياء وفي الآخر تضحكوا عليهم علشان تتجوزوا
 ‏أنا : أيه يا هانم الحديت ده أنا مش فاهمه حاچة 
 ‏الهانم : هتعملي عبيطه يا بت انتِ فوقي أنا عارفه كل حاجة بينك وبين مروان 
 ‏أنا : كل حاچة ازاي يعنى!!!! 
 ‏الهانم : أنتِ عايزه تضحكي على مروان علشان يتجوزك صح ؟ 
 ‏أنا : أيه الكلام ده يا هانم أنا لسه صغِيرة دا أنا لسه فى الابتدائية ومروان زى اخويا 
 ‏الهانم : ههههههه اخوكي برضو 
 ‏أنا : فعلا زي اخويا حسبي الله ونعم الوكيل فيكِ يا.....
 ‏مروان رچع تاني لما صراخت علشان القهوّة اتكبت عليا و انا متعصبه من كلامها 
 ‏مروان : فيه إيه فيه إيه إيه إللي حصل يا ماما 


 ‏الهانم : بت مش متربيه مش عارفه تكلم إللي أكبر منها إزاي وأنا بعلمها 
 ‏أنا : أنا اتربيت إن الكبير يحترم الصغِير علشان الصغِير يعرف يحترم الكبير و بعدين أنا همشي علشان القهوةُ...
قد يعجبك ايضا
 ‏مروان : شمس حبيبتي القهوّة اتكبت عليكِ تعالى اجبلك كريم عليها و  ....
 ‏الهانم : اه لسه صغيرة ههههههه يلا يا بت أمشي من هنا بلاش دلع 
 ‏مروان : كفاية يا ماما حرام كده كتير فعلا 
 ‏و طلعت وأنا بعيط مروان طلع ورايا و نادم عليا وقالى سمش بصراحة ضحكت هو عارف أنه لما بينادم سمش بضحك علشان بتكون منه زى الڨشطه و حاول يتكلم صعيدى علشان أضحك وفعلاً ضحكت جوووى 
 ‏وطلعت جولتلى أمي علي إللي حصل بس أمي جالت إني مينفعش أشوف مروان تانى ولما يسأل عليا هتجولوا نايمه او أي حاچة علشان نڨصر الشر وفعلاً ده حصل كل لما مروان بيه يسأل عليا أمي تجوله اي حاچة لمده شهر ونص و مره وأنا راچعة أنا وأمي من السوڨ مروان نادم عليا 
 ‏مروان : سمش سمش 


 ‏أمي : إيه يا بيه انت اتعلمت الصعيدى زينا ولا أي 
 ‏مروان : أنا بحب انادي على سمش بس كده علشان هى كانت فاكره أننا بنضحك على إسمها في الاول مش عارفه إني اصلا نفسي اكون من الصعيد
 ‏أمي : ضحكت وجالت هي سمش كده متشغلش بالك يا بيه 
 ‏مروان : أنا عايز أقعد شويه مع شمس ونلعب هههههه 
 ‏أنا : و أنا والله يا بيه ملعبتش معايا بالعروسة بس الهانم هتزعل لما تعرف أنك لعبت معايا يا بيه و زعلها واعر جوووى
 ‏مروان : بس أنا بحب ألعب معاكِ يا شمس متشغليش بالك ب ماما 


 ‏أنا : هروح أجيب العروسه يا بيه 
 ‏أمي : عروسة  أيه ، أنت ازاي بتاخدها على قد عقلها كده يا مروان هههههههه ،دا أنا كل شويه أزعچ معه واجولها انتِ كبيره يا سمش 
 ‏مروان : مش عايز اشوفها زعلانه خالص فا بعملها إللي هى عايزة 
 ‏أنا : الله يخليك يا مروان 
 ‏مروان : أنتِ أختي يا شمس وربنا يخليكِ يا شموسه
 ‏أمي : أكيد يا بني هى أختك ، طب اجولكم على حل شمس امتحاناتها السبوع الچاى و كان فيه حاچات مش  فاهمه تعرف تفهمها لها يا بيه ‏أنا : اه والله يا بيه لأني هنزل على الامتحانات مش هعرف أخلي چميله ولا هاچر ...
مروان : هاتى الكتاب وتعالى يا شمس 
أمي : الله يخليك يا بيه 
 ‏مروان : يا خالتو بلاش بيه بقى مش شمس اختي يبقى أنا ابنك 
 ‏أمي : طبعا يا مروان ، اه بجولك  لو الهانم اتكلمت جالها بشرح ل سمش حاچات مش فاهمها وكده 
 ‏( چبت الكتاب و چيت چرئ و بغنى مروان هيذاكر ل شمس هيييييي  ) 
 ‏مروان : مجنونة مش عارف أنتِ إزاي في آخر سنه فى الابتدائيه دا أنتِ طفله هههههه 
 ‏أنا : إيه يا بيه إحنا هنرغوا ونسيبوا الكتاب يلا يا بيه 
 ‏مروان : يلا يا شمس نبدأ ، تعالى جنبي هنا و..
 ‏
 ‏أنا : يا بيه يا بيه هات الكتاب بسرعة يا بيه مش هذاكر و......... 
 ‏
 ‏# تتوقعوا ايه إللي حصل خلاني مش عايزة مروان يشرح لي حاچة


#محبوبتي صعيديه 
#البارت الثالث
#بقلم هدير عبدالعليم
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-