الاحدث

صعيدي ‏علمني ‏الادب ‏34 ‏الفصل ‏الرابع ‏والثلاثون

34 = صعيدي_علمني_الأدب😂 
البارت_الرابع_والثلاثين 
بتطلع حقنه من جيبها وبتملاها هوا وبتقرب منها ...
بتمسك ايدها...
الباب بيتفتح مرة واحدة بتقع منها ...
بتبص علي الباب وهيا متوترة ..
انتي بتعملي ايه؟!
ياسمين بصدمه وتوتر : انا ...انا 


 .........................
بيدخل البوليس ووراه بدر وخالد
ساميه كانت بتعذب في شاكر بكل وحشيه..
ساميه وهيا ماسكه سكينه وبتمشيها علي رقبته ...
ساميه: مبسوطه قوي يا شاكر اني شايفاك بتتعذب وتتوجع...
شاكر مش قادر يرد عليها من كتر التعذيب
الظابط: ارمي السلاح اللي في ايدك وسلمي نفسك 
ساميه بصتله وحطت السكينه علي رقبه شاكر
ساميه: اللي هايقرب مني هاقتله .
بيقرب منها الظابط وعسكري وراه
الظابط: اهدي..اهدي بس مش هانعملك حاجه
ساميه بتعور شاكر في رقبته بعصبيه
ساميه بعصبيه: اللي هايقرب مني هاقتله 
بيرجع الظابط لورا ...
بدر: بطلي جنان يا ساميه 
ساميه: طلعتوني مجنونه..مجنونه عشان حبيتك وكنت عايزاك جوزي ...
بدر: طب ارمي السكينه وهانعمل اللي انتي عايزاه
ساميه: لأ...كلكم كذابين ...كلكم غدارين  ..بكرهكم كلكم  هاموته يا بدر كنت مستنياك عشان تيجي عشان اموته قدام عنيك هوا السبب اني بعدت عنك لازم يموت هههههه اتشاهد يا شاكر يا نمر
بدر: ارجوكي لأاااااااااا
بتضحك وبتستعد بكل برود انها تموته ...
ساميه: ههههههه في ستين داهيه 
وفجأة بيضربها العسكري علي ايدها..
بتوقع السكينه من ايدها  وبتمسك دراعها
بيمسكها العساكر بسرعه ..
بيجري بدر وخالد علي شاكر
بدر: شاكر يا خوي رد عليا انت كويس
شاكر بيهز براسه...
ساميه: هاموتكم كلكم هاموتكم واحد واحد. .
بيفك بدر وخالد شاكر وبيشيلوه ...
الظابط : انا كلمت الاسعاف
بدر: احنا لسه هانستني اسعاف احنا هنوديه في عربيتنا شكرا يا حضرة الظابط
بيشد العساكر ساميه وساميه مش راضيه تمشي وبتحاول تفك نفسها لغايه ما جرجروها وراهم لحد البوكس ...
ساميه وهيا بتبص علي شاكر وبدر وخالد ...
ساميه: صدقوني هاموتكم واحد واحد مش هاسيب حد..
بدر بصلها ..وركبوا شاكر وبدر ركب جمبه وخالد ساق...


..............................
عند روح..
مصطفي: انتي ايه هوا انتي ممرضه ؟!
ياسمين: لأ انا مش ممرضه انا كنت ...كنت جايه اطمن عليها بس
مصطفي: اومال ليه لابسه اكده ؟!
ياسمين: ها ..عادي يعني يا مصطفي انا .. مالقتش لبس معقم ادخل بيه فا لبست ده اللي لقيته
مصطفي: بس كان في ايديكي حقنه 
ياسمين: حقنه ايه ما فيش حاجه في ايديا اهو وبعدين هوا تحقيق ولا ايه يا مصطفي ...
مصطفي: لاه مش تحقيق بس انا استغربت بس
ياسمين بتوتر: خلاص انا اتطمنت عليها انا ماشيه ..
مصطفي: بس جايه متأخر كده ليه 
ياسمين: يوووووه يا مصطفي روحت ورجعت اشوفها فيها حاجه ...
خرجت ياسمين وقعد مصطفي جمب روح ...
مصطفي: كيف احوالك يا بت عمي يومين تنين اخد اجازة واهرب من جو المذاكرة مع صحابي والجو الكئيب اللي بقا مالي البيت تنقلب الدنيا كده مصطفي غاب يومين خلاص تعينوا ليه الهم صح ...بهزر ..بس واللهي زعلان اوي اصحي يا روح النمر فاته هيموت الا صحيح هوا فين وفين الباقي انا بسألك وكأنك هتردي مثلا
..............................
بيوصل بدر وخالد المستشفي وبيشتالو شاكر ...
بدر: دكتور بسرعه ..
بيجي الدكتور وبينده علي الممرضه وبتجيب الترولي
بيحطوه عليه وبيدخلوه جوه اوضه
بدر: روح يا خالد روحلها اطمن عليها وتعالي علي ما اروحلها
خالد: احنا في نفس المستشفي يا عمي روح شوفها وماتقلقش
بدر: واسيب اخويا لأ لما اطمن عليه 
..............................
كريمه بتفوق...
كرم: حمد الله علي سلامتك
كريمه: الله يسلمك
صفاء: الحمد لله يا خيتي دي اخر عمليه 
كريمه: الحمد لله نجحت
صفاء: الدكتور بيقول خلاص نطمن علي الجرح وبعدين نمشي من هنا
كريمه: ياريت عشان انا زهقت من المستشفيات
بتبص لكرم اللي كان مبتسم وكأنه فرحان لها بإستغراب
كريمه بتفكير: اكيد مبسوط انه هايخلص منيكي يا حزينه
..........................
بدر: الحمد لله يا خوي كلها جروح سطحيه وهاتخف 
شاكر: الحمد لله ..الواحد لما بيقع بيقول أخ وانا لما كنت في زنقه كنت خابر انك انت اللي هتطلعني منيها ربنا يخليك ليا..
بدر: انت مش اخويا بس دا انت ابويا وحبيبي وسندي ..
شاكر: ربنا ما يحرمني منك  .
بدر: لولا انك شغلت دماغك ووقعت التليفون كانت استفردت بيك بس ربنا سترها
شاكر: الحمد لله..روح فاقت
بدر: لسه يا خوي انا رايح اشوفها مش هاعوق عليك
بيطلع بدر من عند شاكر..
شاكر بتفكير: ياتري اكده خلصنا من شرك ومن اذاكي يا ساميه ولا لاه وهاتعاودي بجنانك الواعر ده تئذينا انت لازم تموتي ..


...................................
مصطفي: انت بتقول ايه كل ده حصل
خالد: ايوه ..انا هاكذب عليك ليه
مصطفي: يعني ام يونس المفتريه القادرة كانت هاتموت ابنها اللي هوا يونس راحت روح عملت فيها جامدة وحاولت توقفها وشدت المسدس منها راحت ضرباها بالفاظه راح يونس قايل انه اللي ضربها ودخل السجن راح ابويا اتعصب ورايحلها راحت ضاحكه عليه وعلمت عليه وبعدين عذبته ...
خالد: بالظبط كده اخيرا فهمت..
مصطفي: طيب انا رايح اطمن علي ابويا احنا عايشين في مسلسل احداثه غريبه اوي الحمد لله اني بعدت اليومين دول اصل كنت اتاخدت في الرجلين
خالد: شكلك شهم اوي يا مصطفي
مصطفي: جدا ...وجدع ..
...................................
في اوضه روح ...
بدر : ها يا صغير مش هاتصحي بقا انا تعبت من غيرك حاسس اني مش عايش وحشني صوتك وكلمه لا اله الا الله اللي علطول بتقوليها وحشني غرورك وكل شويه انا جميله جمال مالوش مثال وجمالي الفتاك وكنت بفرح اوي لما اقولك جمالك ولا جمال عبد الناصر عارفه رجعتيني تاني عيل صغير وحشني صوتك وانتي بتحاولي تتكلمي صعيدي بيبقي زي الأجنبي لما يجي يتكلم عربي وحشني روح اوي مش ناويه تحني علينا بقا ...
.....................................
في السجن ...باب الزنانه اتفتح
يونس شاكر النمر....
قام يونس ومسكه العسكري ومشي بيه لحد الظابط..
دخل يونس ...
يونس بصدمه: .............

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-