رواية غرام المعلم الفصل السابع 7 بقلم مايا النجار
البارت السابع
مايا النجار
غرام المعلم
️♥️💋 💋 $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
تزيد في البكاء وهي لا تعرف ماذا تفعل وهي بهذا الشكل الوقت متاخر بشده وهي لا تريد ان تذهب الي عمتها لانها تعلم بأنها تنام في هذا الوقت ولا تذهب الي احد سواها تنظر اليه وهو يوقف وجه احمر من شده الغضب ولكن يحاول أن يتجاهل هذا و يذهب اليها وهو يمسك جاكته الذي سحبه من داخل شقته ويضعه عليها وهو يقول ببرود مصتنع.روحي شقة اهلك او عند عمتك يلا
غرام بكاء يقطع القلب. المفتاح جوه و مينفعش انزل عند عمتي اكيد نايمين
يغلق المعلم عيونه بقوه ووجع عليها قلبه يتألم عليها بشده ينظر اليها وهي مازالت علي الارض وتبكي بحرقه وقوة شديده يمسكها بقوه ولهفه فهي طفلته المدلله نعم كان هو مثل ابيها كان هو المسؤول عنها في كل شيء يرفعها لكي توقف علي قدامها وهو يحاوط ذراعها تنظر اليه غرام وعيونها حمراء دم من البكاء ولا حد يعرف كيف و متى كانت غرام في احضان المعلم الذي يضمها بجميع قوته وهو يرفعها الي الاعلي وهو يشدد علي احضانها أكثر وأكثر يسمع صوتها وهي تتألم من الوجع لانه يضمها بقوه كبيره يدخل بيها المعلم شقته ويغلق الباب تحس غرام علي نفسها وتبعد عنها بسرعه وتقول.انت هتعمل ايه
يضغط موسى علي يده بقوه كبيره ماذا هي تشك بيه بأنه سوف يفعل بها شئ ينظر اليها ويقول بجمود يخفي خلفه نار.هتسوقي العبط معايا هطلع عينك من مكانهم
غرام بدموع.اسفه والله ما كان قصدي سوري
يغضب موسى من دموعها ويقول وهو يسير نحوهت بعض الخطوات.هشش مش طالبه زن
هزت غرام براسها وهي تنظر إلى الأرض ويقول موسي.ايه اللي حصل
غرام ببكاء شديد.معرفش
موسي ببرود.ادخلي نامي جوه وانا هنزل تحت
غرام وهي تلف الجاكت علي جسدها أكثر.لا خليك في شقتك وانا همشي
وكادت ان تذهب الي الباب ولكن يمسكها موسي من يدها ويقول بغضب وهو يسحبها بقوه. غباء مش عاوز هتروحي فين هترجع لجوزك ولا هتنزلي عند عمتك
غرام بدموع.هخبط علي جاسم وهخليه يديني مفتاح شقه اهلي
يبتسم موسي بسخرية ويقول.لا و هو هيديكي المفتاح وعليه بوسه صح ادخلي نامي يا بت
غرام بغضب وهي تضربه علي صدره بقوه.سيبني ابعدوا عني بقى حرام عليكم سيبوني وانا همشي من المكان ده خلاص سيبوني في حالي بقى حرام انا بموت والله بموت سيبوني بقيييييي
تبكي غرام بحرقه وقوة شديده تضع راسها علي صدره يغلق المعلم عيونه وهو لا يعرف ماذا حدث لهو ماذا هل سوف يضعف امامها مره ثانيه ولكن هذا لمره لا ينفع هي علي ذمة راجل و اذا بينهم مشاكل ولكن في النهاية تبقى غرام زوجه جاسم ولكن من سوف يقول هذا الحديث الي قلبه الذي ما ان دخلت غرام الي هذه الشقه وهو لغى العقل يترك المعلم يد غرام التي كان يمسكها ويضع يده علي خصرها ويقربها منه أكثر وهو يضمها بقوه ويستنشق رائحتها بقوه وعنف شديد هذه الرئحه التي دخلت قلبه جعلته يدق بقوه جعلت تدب فيه الروح مره اخرى يا ليتك يا زمان تتوقف عليكي يا غرامي وانتي بين احضاني يا ليتك يا قدر لا تلعب مع المعلم هذا العب التي جعلت غرامه تبتعد عنه كان امامك اي شئ من الممكن ان تفعل بالمعلم ولكن لا تاخذ غرامه لا تأخذ النفس الذي يخرج منه الروح التي تسكن جسده ما هذا العقاب ماذا هذا كيف ابتعد عنها كيف لا يظلوا دقيقه وكانت غرام تبعد عنه وهي لا تعلم ماذا حدث بيه هل هذا من حزنها من التي فعل زوجها بيه ام هذا اشتياق الي المعلم نعم كانت تشتاق له و كيف لا تشتاق له هذا المعلم التي اتربت علي يده التي كانت تتحامى خلف ظهره فعل معها اشياء كثيره تنظر الي عيونه السوداء بشده ليقول المعلم وهو يهرب الي الخارج.خليكي هنا وانا هطلع علي السطح
يقول كلامه ويمسك بطانيه كبيره و وساده ويذهب إلى الخارج بسرعه وكأن هذا المكان يوجد بيه حريق يخاف المعلم ان يحترق فيه ليذهب إلى الخارج ينظر إلى الشقه التي بيها جاسم ويأتي في عقله بأن يدخل لكي يربي هذا الحقير ويعلم كيف يستقوى علي انثى ولكن هو يعلم بأن اذا فعل هذا سوف يطلع خسر الان غرام لا تقبل بأن احد يضرب زوجها واقل كلمه سوف يسمعها المعلم هي(انت ملكش دعوه) واكيد المعلم لا يضع نفسه في هذا الموقف يصعد الي الاعلي والي اخر طابق يرمي البطانيه علي الارض بغضب شديد وهو لا يعرف كيف ضعف بهذا الشكل ماذا حدث له كيف يصل بيه شوقه بأنه هو الذي يقترب منها وهي التي تبعده يحزن بأنها كانت تبعده عنها يحزن وبشدة كيف تتحول من انها كانت تركض الي احضانه ولا كانت تريد ان يبتعد عنها الي هي التي تبعده وهذا لانها تحب زوجها ولا تريد ان تخونه او تلمس شخص غيره لا احد يعلم كيف تأتي اليك يا معلم الجرأة انك تحزن بأن تلك الفتاه لا تريد ان تخون زوجها هل هذا يعقل يمسك المعلم البطانيه و يفرشها علي الارض ويقول وهو يتسطح بغضب شديد.نام اتخمد التفكير في الموضوع ده مش هتاخد منه غير وجع الدماغ البنت متجوزه وحتى لو في مشاكل بينها وبين زوجها هترجع ليه وانت هتطلع ابن ستين كلب بطل تفكر فيها الله يباركلك انا مش ناقص
كان يقول هذا الكلام الي قلبه لكي يصمد ولا يدق بهذا العنف و لكي لا يعطي الي نفسه اي ذات أمل بأنها سوف ترجع له ولكن القلب مازال متمسك بحبه ولا يتركه أبدا و يا يفوز بيه يا يموت بعشقه ليقول موسى بوجع واضح في صوته.كفايه والله العظيم ما ليك سابتك زمان علشان جاسم و انهارده رفضت قربك علشانه بلاش نرجع للوجع ده تاني هي مع جوزها و مستحمله منه كل ده و وراضيه وساكته اسكت انت وسيبني كله بسببك يا ابن الكلب كفايه بدل ما والله اتجوز واخليك تنحرق مع غيرها
يغلق موسى عيونه وهو يتحدث مع قلبه الذي يوجع بشده من هذا الفراق الذي قضى علي هذا القلب يتألم بشده ولا احد يحس بيه حتي الشخص الذي يكن بداخله لا يحس بيه يريده ان ينساها وهو مع كل ثواني عشقه إليها يكبر ينزرع بيه أمل بأنها تكن له لا يفقد الامل مازال يوجد في داخله امل كبيرة بأن لا ينخزل بهذا الشكل لا يظل معلق سوف ينتظرها يوم يومين عام او عامين سوف ينتظرها العمر بأكمله و هي تستحق منه ذلك هي طفلته وإذا تزوجت وإذا لمسها غيره يوجد بداخل هذا القلب حب وعشق يغفر لها اكثر من ذلك يعشقها يتحمل و يتألم ولكن تكن له يستحمل كل شيء ولكن القدر يجعلها في احضانه هذا الذي يتمناه لا يريد بعد ذلك يغضب موسى من هذا الذي يدور في داخل هذا القلب ليقول بغضب شديد.حتي لو اطلقتك مش انا اللي اكل من طبق غيري طفح فيه البنت دي مش ليا حتي لو ايه اللي باعني برخيص مش هشتري داهيه اللي تاخد ما ترجع في غيرها و لو هفضل في النار دي اشوف واحده تنسيني الف زيها
ماذا بيك يا معلم هل تريد ان تعاقب هذا القلب لانه حب كان من المفترض ان تعاقب نفسك بأنك السبب في هذا الحب ما فعل هذا القلب الذي لا يريد سوا حبيبه لا يريد اقل او أكثر انت السبب في هذا العذاب انت الذي وقعت في عشق لا ينكتب عليه سوا الفرق... .
اما عند تلك الفتاه التي لا يفعل بيها القدر سوا ان يعذبها ويرميها في شئ اكبر منها ومن سنها عذبها قدرها بشده هي لا تفعل شئ الي كل ذلك لا تريد سوا حياه مستقره لماذا يعاملها القدر بهذه الجديه وهي فتاة بريئه ظلمها قدرها و عائلتها وكل من حولها كانت تبكي بقوه وهذا لم يكن جديد عليها هي من يوم ما تزوجته و دموعها لا تجف من عيونها ذلك العيون الزرقاء ارهقهم البكاء يريدون ان يأخذ القليلا من الراحه ومن سوف يقول هذا الكلام الي منا كان السبب في دموعهم هذه الفتاه غرام اخذت جزء كبير من معنى اسمها والتي هو عذاب و هلاك كانت تضم نفسها لان لا يوجد من يضمها لا يوجد من يأخذها في احضانه يطمنها بأن كل شيء سوف يرجع مثالي ترفع راسها الي الاعلي وتقول بصوت يوجع من يسمعه.ياريت اهلي كانوا لسه معايا كان جاسم لقى اللي يخاف منه بس ربنا اختارني انا اني اتعذب العذاب ده
تبكي غرام بحرقه وقوة شديده وتقول وهي تنتبه علي حديث.استغفر الله العظيم والله يا رب لا اعترض على ارادتك بس انا تعبت تعبت من اللي بيحصل فيا ده ليه هل اللي انا بطلبه صعب اوي كده علشان الدينا تستخسره فيا بيت دافئ وفيه شويه حب مش عاوزه اكتر من كده والله العظيم انا راضيه بكل حاجه بس قلبي بيوجعني لما اشوف كل اللي في سني حياتهم طبيعي وانا غرقانه في كل المشاكل دي بحاول راضيه بس انا انسان ياربي ريحني انت بيدك تغير حالي للاحسن يارب ريح قلبي انت اللي عالم بيا انا مليش غيرك يا ربي دلني علي الطريق الصح
تبكي غرام بقوه وهي لا تعلم ماذا تفعل هي بعد الذي فعله جاسم بها الديها أمل ان يرجع الي الاحسن نعم هذا هو تفكيره ولا احد يلومها غرام تريد الاستقرار لا غيره تريد ان لا تبقى عبئ علي أحد اذا انفصلت من سوف يكن بجانبها من يشجعها علي الطلاق وإذا فعلت ذلك سوف يكن معها يوم اثنين وبعد ذلك سوف يذهب لكي يرى حياته وهي التي تبقى وحيده هي التي تتذوق من كاس مرا تستحمل كل ذلك منعا ان تشرب من الكاس ذلك وهي تعلم جيدا بانها اذا طلقت لا احد يرحمها من غل عائلتها ومن المجتمع التي يصنف المرأة المطلقة بأنها
(الأسف الشديد بان فعلا الكلام ده صح مجرد ما الست بتطلق بيتقال عليها اوسخ كلام وبتقى هي دايما المذنبه ربنا يرحمنا برحمته) )
(انتوا قوليلي ايه رايكم في الموضوع ده)
قبل هذا الوقت بكثير جدا كان الوقت لا يكن متاخر كان يسير في الحاره وهو يريد ان يذهب يجلس مع المعلم الذي دق عليه وقال له بأنه سوف يذهب إلى شقته بعد ما انتهي من عمله في (الورشه) ينظر امامه يرى التي توقف امام منزل المعلم وهي تربع يدها امام صدرها توقفت اقدامه عن الحركه وهو يحس بضربه قويه دخل قلبه وهو يرى وجهها الذي لا يليق عليه تشبيه سوا بأنه ملاك علي هيئة فتاه ينظر اليها بدقه عاليه وكانه يتاكد بانها حقيقه ولم تكن خيال مكرمش وجهه بستغرب وهو يرى الحزن الذي يملى وجهها البريئ ترفع هي رأسها الي الاعلي وتلف الشال علي جسدها اكثر وتدخل الي الداخل يذهب هو خلفه وهو ينظر الي الارض و يفكر من هذه الفتاه وماذا تفعل في منزل صديقه ولا ينتبه الي التي تخرج بسرعه الي الخارج وهي أيضا لا تنتبه له وتخبط به بقوه ترجع الي الخلف بقوه من آثار الخبط لتمسكه من قميصه لكي لا تقع ليمسكها هو بسرعه ويسحبها بقوه له و تبقى في احضانه للحظه من الصمت لا نسمع سوا صوت الأنفس هدوء تام ترفع هي عيونها له وهو ينظر الي شعرها الأسود ينظر إلى عيونها بعد ما رفعت راسها له وتضم حاجيبها في بعض وهي تحس بفرق الطول الذي بينهم تأتي لها لحظه استوعاب ماذا هذا الوضع التي هي بيه مع راجل غريب تبعد عنه بسرعه وعنف شديد وكأن هذا الشخص شبح تنظر له وكانها ترفض الذي حدث وتدخل بسرعه الي الخارج وتترك هذا المسكين متعلق بيها وبه عيونها التي جعلته يفقد عقله و اما القلب الذي اخذته هي وهي تذهب تغلق الباب بعنف شديد وهي تتنفس بصعوبه وصدرها الذي يطلع وينزل تدخل غرفتها قبل ما تراها والدتها وتغلق الباب خلفها تذهب الي احد الادراج وتأخذ صوره شاب في أواخر العشرينات من عمره وسيم بشده ومن ينظر له يحس بطمئنين تضم الصورة وهي تقول بدموع شديد.اسفه يا قلب مسك اسفه انت اكيد زعلان مني دلوقتي علشان راجل غيرك لمسني اسفه يا عمري اسفه والله ما كان قصدي يا نور عيني سامحني يا حبيبي سامحني
تبكي مسك بقوه وهي تحس بأن هذه خيانه الي زوجها وحبيبها الذي توفى من فتره طويله وهي مازالت تعيش علي ذكراه كان هو عشقها وبعد وفاته دخلت في حالة اكتئاب الي الان لا تعرف ان تخرج منها تغلق عيونها بألم شديد من هذا الحال التي تعيش بيه لتتذكر شئ تمسك الوساده وتضع عليها الصوره وتنام علي جانبها وهي تنظر إلى الصورة وتقول وكأنها تتحدث مع احد امامها.تعرف ايه اللي حصل النهارده جارتنا ام عادل قالتلي كلام زعني اوي علشان كده انا مش بحب اخرج من الشقه كلهم بيلوموني علي موتك واني كنت نحس عليك واللي مش بيتكلم بلسانه عيون بتكون قايله كل حاجه العيشه وحشه من غيرك يا حبيبي مكنتش متخيله انك ممكن تبعد عني في يوم وليله كده ياريت كنت شبعت منك اكتر يارتني مُت معاك بدل ما سيبتني في قسوة الدنيا لوحدي الدنيا طلعت بشعه بشكل من غيرك كان لسه بدري اوي علي فراقك يا نور عيني كان لسه مش قولتلي انك مش هتسيبني فين الوعود دي يا هلال فين تنهي كلامها وهي تلمس علي الصورة بحزن و دموع تغرق عيونها وقلبها التي لا يشفى من الحزن علي من يعشق لتقول مسك ابتسامه.تعرف ان كتب كتابنا عدى عليه سنه ونص يعني كنا زمانا بنحضر الي فرحنا دلوقتي ربنا يرحمك يا قلبي كنت ونعم السند ليا انا لو عيشت عمري قد عمري مش هلاقي حد زيك ولا في حنية قلبك عليا صوتك وحشني اوي يا هلال ضحكتك غيرتك ايامنا مع بعض وحشنتني مكنتش متخيله الفراق ده عمري ما هقدر انساك يا اغلي ما ليا مش هنساك طول ما فيا نفس وافضل علي الوعد مش هدخل راجل غيرك في حياتي هستنى اليوم اللي نتقابل في الجنه وتكون ليا يا حبيب عمري
تتنهد مسك قويا وهي تفرد جسدها علي السرير وتنظر إلى سطح الغرفه وهي تشرد بذاكرتها مع حب عمرها الذي لا تقدر ان تنساه وتكمل حياتها تعيش علي امل بأنهم سوف يتقابلون في الجنه عدت ايام وشهور وسنوات ومازالت هذه الفتاه تعشق هذا الشاب الذي يدعى هلال فماذا سوف يحدث معها هل يدخل ما سوف يغير حياتها و يجعلها تنسى حبيبها ام تظل هذه الفتاه علي ذكرى ما تحب
(الواحد جاله جفاف من العلاقات الغريبه دي 😂
) )في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث تفتح عيونها وهي تحس بصداع شديد تمسك رأسها بألم شديد و الرؤيه لا تبان امامها بشكل واضح تذهب الي الحمام وتغسل وجهها جيدا وتأخذ شيال يوجد علي الطويله وتذهب الي الخارج تنظر إلى الشقه التي من المفترض ان تكن شقتها التي انطردت منها في ليلة الأمس تنزل منها دموعها كادت ان تذهب الي الدرج ولكن ترى الذي يصعد الي الاعلي وينظر إليها باستغراب وهو يراها تخرج من شقه المعلم وفي نفس الوقت ينزل المعلم من الاعلي ينظر لها وتستغل هي الفرصة وتذهب بسرعه الي الاسفل ينظر موسى له ويقول ببرود.خيرا يا ابو مكه
جلال بصوت عالي.غرام كانت بتعمل ايه في شقتك يا موسى
موسي ببرود وهو يذهب إلى الشقه.صوتك يا جلال
يدخل خلفه جلال ويقول بغضب.اخلص يالا البنت كانت بتهبب ايه هنا
موسي بغضب وصوت عالي.والله روح اسأل اخوك ال$$$$ قوله مراتك كانت بتعمل ايه في شقه ابن عمك اه وتبقى تقوله ازاي رجولته زقتك ترمي مراتك بره شقتها في نص الليل وهي بلبس زي الزفت
ينفخ جلال بقوه ويقول بهدوء مصطنع.انت ليه مش فاهم انك انت مينفعش تدخل في اي حاجه تخص غرام مينفعش انت بتزود الطينه بله بالشكل ده
موسي بغضب وصوت عالي بشده.طيب يا عم جلال انا مش هتكلم ولا هدخل في اي حاجه اتصرف انت شوف حل في اخوك ال$$$$ ده شوف هتعمل ايه بس انكم تركبوا قرون وتسيبها البنت كده فده ولا يرضى رب ولا عبد
جلال بصوت عالي.راجل و مراته انهارده اتخانقوا بكره زي السمن علي العسل وانا لو دخلت بينهم هبقى ابن الكلب اعمل ايه في الحال ده
يا معلم
موسي بغضب شديد.سيب بنت عمك ال$$$$$ يبيع ويشتري فيها يا جلال سكاتكم علي القرف ده خلى جاسم يتمادى مع البنت لما لقى مفيش حد هيوقف في وشه ركب ودلدل رجليه دي بنت عمك يتيمه ولا ليها اب ولا ام يوقفوا في وش اخوك ربنا هيحاسبني عليها يا عم
جلال بهدوء.اهدى يا موسى اهدى علشان الكلام ميروحش في حته بعيده
موسي بصوت عالي.انت اللي دماغك بايظه يا جلال اللي بيحصل ده لو وكان بيحصل مع مسك بنت عمتي كنت عملت كده واكتر واخوك لو فكر يعمل حاجه في البنت دي تاني وعرش ربنا ما حد هيقفله غيري وهطلع ميتين امه و ده مش علشان البنت لا علشان عصام عمي الله يرحمه يستاهل اني ادافع عن بنته اليتيمه اللي ولا ليها حول ولا قوه وانتوا اتهونتوا فيها يا جلال آخر الموضوع ده طالما انت مش عايز تدخل في الموضوع ده فانا مش هرضي بالظلم
يهز جلال براسه وهو يعلم بأن اذا قال المعلم شئ سوف يفعله ومن الاحسن بأنه لا يناقشه الان سوف يطلع خسر لهذا يتركه يفعل ما يريده والذي يجعله يصمد اكثر بأنه يرى بأن جاسم تمادى اكثر مع غرام وبأن جلال يحس بذنب اتجاها لانه كان يرى الذي يحدث بها ويصمد لهذا يترك المعلم يربي اخيه الذي لا يتذوق طعم الآدب تدق الباب وينفتح لتنفجر في البكاء وتدخل بين احضان عمتها التي ضمتها بقوه وهي تعلم بأن تشاجرت هي و زوجها وهذا الامر لا يكن جديد تغلق صفاء الباب وهي تقول بحنان.بس يا قلب عمتك بس
غرام بدموع وجع شديد.انا تعبانه اوي يا عمتي تعبانه اوي
صفاء. سلامتك يا عيون عمتك ان شاء يحط عليك يا ابن سعاد
تبكي غرام اكثر لتقول صفاء وهي تجلس بيها علي الأريكة.حرام عليكي نفسك يا غرام حرام انتي لسه صغيره والف من يتمناكي سيبه يا حبيبتي سيبه والله ما هيتغير ده وسخ اللي يخلي مراته تنزل تصرف عليه مفيش منه امل اسمعي كلام عمتك
غرام بدموع شديد.خايفه يا عمتي خايفه مش عاوزه اكون لوحدي في الدنيا دي بقول نار جاسم ولا جنه الوحده
صفاء بغيظ. وحده ايه يا بت انتي اول ما عدتك تخلص اكون مجوزاكي سيد سيده انتي بدر منور يا غرام قمر ولسه صغيره و معكيش عيال يعني لسه مرغوب فيكي يا قلبي
غرام وهي تمسح دموعها.غلط يا عمتي انا لو اطلقت من جاسم يا هاخد واحد مطلق ومعاه عيال و هيتجوزني علشان عياله يا ارمل ومعاه برضو عيال وهيتجوزني علشان نفس السبب
صفاء بغضب.والنبي انتي عاجبك اللي بيحصل فيكي يا غرام جاي علي هواكي انا عمتك اهو طفشت من وجع الدماغ وانا علي دراعي بنت وانتي بطولك ومسك في الخرا
تضع غرام رأسها علي قدم عمتها وتقول بوجع شديد.محدش هيسيبني في حالي يا عمتي محدش هيرحمني انتي عارفه الناس بتقول علي المطلقه ايه
صفاء بغضب شديد. سييك من كلام الناس و الناس وبعدين والناس دول فين وانتي بتدوقي المر في كاس محدش شايف وجعك يا ضنايا سيبك من كلام الناس ولا هيقدم ولا هيأخر شوفي حياتك يا غرام شوفي اللي في مصلحتك سيبك من الناس و من وعدك لامك سيبك من كل حاجه وخليكي في نفسك يا حبيبتي و انا معاكي في اي قرار تاخديه ومش هسيبك أبدا والله علي عيني اقولك تخربي بيتك بس البيت الي يتبني علي وجعك تهديه احسن يا غرام فكري يا روحي ادي نفسك فرصة مع حد غير ابن الوسخ ده
تضحك غرام بخفه لتقول صفاء.ها قولي سبب الخناقه ايه المره دي
غرام بقهر.امه
تبتسم صفاء وتقول.ما الطبيعي مش ابن امه
تغلق غرام عيونها وهي متعبه شديد تمسح صفاء علي شعرها بحنان وهي تحس بوجعها لانها مرت بهذه التجربه قبلها ولا احد يحس بيها اكثر من صفاء التي عاشتها غرام مع اسوا وهذه قصه سوف نعلم مع الأحداث
في المساء تذهب غرام الي شقتها لكي تأخذ بعض الاشياء الخاصه بيها قالت الي عمتها بانها سوف تذهب لكي تأخذ اشيائها وقالت اليها بأنها تأتي بسرعه قبل ان ياتي جاسم من الخارج لكي لا تحدث بينهم ايه شئ تدخل غرام الشقه التي يتركون مفتوح في الخارج وهذا تعليمات حماتها تذهب غرام الي غرفتها تمسك مفتاح شقه اهلها وتمسك شنطه لكي تلم فيها ملابسها وبعد ما انتهت كانت سوف تخرج ولكن ترى الذي يدخل وينظر إليها ويبتسم ويقول.كنت عارف انك متقدرش تعيشي من غيري يلا ادخلي حضري الاكل علشان هموت من الجوع
غرام ببرود مصطنع.ابعد من قدامي يا جاسم وخليني امشي
يقترب منها جاسم بشده ويقول وهو يقترب من وجهها.لو مفكره انك بالحبتين دول هتخليني اجري وراكي علشان ارجعك تبقي هبله لو خرجتي من هنا مش عاوز اشوف وشك تاني يبقى احسلك تترزعي بالادب والذوق و متنسيش نفسك يا غرام
غرام بغضب.انا نسيت نفسي فعلا نسيت انا مين وايه لما استحملت كل القرف ده منك بس خلاص يا جاسم انا دلوقتي رجعت وعرفت قيمه نفسي كويس وانا اللي مش عاوزه ارجعلك تاني
جاسم بغضب شديد.اااه صح ما حبيب قلبي رجع لازم تسوقي العوج عليا ما بقى في بديل بس علي موتي يا غرام مش هسيبك تتهني وانا علي وش الدنيا هتفضلي علي ذمتي و اطلع عليكي كل اللي حصلي و مش هخليكي تكوني مبسوطه هخليكي معايا ولا طايله سما ولا ارض وهتفضلي تتمني مني كلمه حلوه ومش هتلاقي غير الذل اللي يليق بيكي يا كلبه
غرام بغضب.تبقي بتحلم لو فكرت اني هخليك تعمل فيا كده يا جاسم انا هنقذ نفسي من واحد مريض زيك
تقول غرام كلامها وكادت ان تذهب ولكن يمسكها جاسم بقوه كبيره ويصفعها علي وجهها بعنف لتصراخ غرام بوجع شديد ليقول جاسم.قولتك لا يا غرام ملكيش خروج من هنا انتي هتفضلي عابده عندي طول عمرك محدش هيتملكك غيري يا $ $$$ $
كان يقول كلامه وهو ينزل علي وجهها بقوه كبيره وهي تصرخ بأعلى صوت لديها لكي يأتي احد ينقذها
عند موسى الذي كان في شقته وعندما سمع صرخات غرام نهض بسرعه وهو يقول بغضب عارم. نهايتك علي ايدي يا جاسم الكلب
ويخرج الي الخارج و يوقف امام شقه جاسم ويرجع تلت خطوات و يضرب الباب بقوه بقدمه ينكسر الباب بقوه كبيره ووووووو
(المعلم البارت الجاي هيبرد قلبكم علي حبيبكم جاسم 👍😂)
