رواية دموع الورد الفصل السابع عشر 17 بقلم جمال المصري

رواية دموع الورد الفصل السابع عشر 17 بقلم جمال المصري

بسم الله ولا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو علي كل شئ قدير 

               #دموع_الورد

                          #الحلقه_السابع_عشر

اسماء .. بتصحى علي صوت بره بتقرب من الباب وبتشوف سعديه رايحه جايه جنب باب البلكونه زي ما تكون مستنيه حد قفلت الباب وفضلت تراقبها من خرم الباب 

حماده .. خبط علي باب البلكونه 

سعديه .. فتحت الباب ودخل شخص ملتم و شاورت له علي اوضة وعد ودخلت اوضتها 

حماده .. دخل علي اوضة وعد 

اسماء .. سحبت المسدس من تحت المخده وفتحت الباب بالراحه ومشيت بشويش لحد ما وصلت اوضة وعد واول ما دخلت لقيت حماده حاطط المخده فوق وش وعد وبيكتم نفسها وضربته بطلقه في رجله ووقع علي الارض 

وعد .. قامت وهي منهاره وبتصرخ مين ده وعايز يموتني ليه 

اسماء .. بتقرب منها وبتحضنها اهدي يا حبيبتي 

شمندي .. بيدخل وبيلاقي واحد مرمي علي الارض مين ده يا جناب العمده 

اسماء .. اخلع القناع اللي علي وشه عشان نشوفه 

شمندي .. بيشيل القناع 

اسماء .. حماده انت ليه عايز تقتل وعد 

حماده .. انا ومش عارف يتكلم 

سعديه .. بتدخل وعامله انها مخضوضه في ايه يا ست اسماء 

اسماء .. بتقوم ومن جنب وعد وبتروح ناحيت سعديه 

وعد .. بترن علي عادل 

عادل .. السلام عليكم 

وعد .. وهي منهاره الحقني يا عادل 

عادل .. فيه ايه اهدي 

وعد .. في واحد كان عايز يقتلني 

عادل .. انا جاي علي طول وبينزل 

محمود .. رايح فين انت تعبان 

عادل .. حد حاول يقتل وعد 

محمود .. بتقول ايه خلاص انا هروح وهجيبها 

عادل .. مش عايز كلام كتير يلا بينا 

محمود .. حاضر وبيركبه العربيات ويتحركوا

اسماء .. كنت فين يا سعديه 

سعديه .. كنت نايمه 

اسماء .. قربت منها وضربتها علي دماغها بظهر المسدس 

سعديه .. وقعت علي الارض 

 شمندي .. ليه كده يا جناب العمده 

اسماء .. الكلبه دي هي الي فتحت له باب البلكونه طول السنين دي وانا بربي حيه في بيتي 

شمندي .. هنعمل ايه فيهم جنابك نسلمهم للمركز 

اسماء .. لا لازم اعرف كل حاجه منهم قبل ما نسلمهم 

شمندي .. زي ما تؤمري 

عادل .. بيوصل بره والغفر بيحاوله يمنعوه 

محمود .. بيفتح الطريق لي عادل 

عادل .. وعد انتي بخير 

وعد .. الحمد لله اسماء انقذتني 

عادل .. بيمسك حماده هي وصلت لي كده يا كلب وبينزل ضرب فيه 

محمود .. الغرز فكت وبتنزف يا عادل 

وعد .. قامت وقربت منه اهدا يا عادل تعالى ارتاح هنا 

عادل .. انا بخير يا بنتي ما تقلقيش 

وعد .. عشان خاطري نام علي السرير 

عادل .. حاضر يا وعد محمود خد الكلب ده عشان نحقق معاه 

محمود .. حاضر يا عادل وبيمسكه ويسحبه 

شمندي .. لا يا عادل بيه جناب العمده هي الي هتحقق معاه 

اسماء .. محمود خد الكلبه دي كمان عشان هي شريكته في كل حاجه 

محمود .. اخدهم ورماهم في العربيه من وراه ورجع لي عادل انا هخلي نص الرجاله معاك 

اسماء .. مفيش داعي انا ورجالتي هنوصله بعد ما وعد تخلص شغلها وتوقف النزيف 

عادل .. خلاص روح يا محمود كده كده وعد هتيجي معايا 

محمود .. حاضر يا ابو عمو السلام عليكم 

الكل .. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

وعد .. انا اسفه اني كلمتك وتعبتك 

عادل .. ما تقوليش كده كنت هزعل لو ما كلمتنيش 

وعد .. ربنا ما يحرمني منكم يارب 

عادل واسماء .. ولا منك يا وعد 

محمود .. بيوصل القصر نزلوهم وخدوهم علي السجن اللي تحت 

فرج .. هما مين دول 

محمود .. ده حماده الدراع اليمين  لشريف وسعديه الخدامه اللي في بيت العمده حاوله يقتله وعد 

فرج .. معقول دول وراهم سر كبير 

محمود .. انا هنزل دلوقت وعرف ايه اللي وراهم 

فرج .. وانا جاي معاك 

محمود .. كنت عايز تقتل الدكتوره ليه 

حماده .. ابوس ايديكم علجونى الاول و هقول كل حاجه 

محمود .. لو ما تكلمتش هتفضل تنزف لحد ما تموت ليه كنت عايز تقتلها 

حماده .. علجوني الاول 

 محمود .. بينزل ضرب فيه 

حماده .. انا معرفش حاجه 

محمود .. شريف اللي امرك 

حماده .. لا 

فرج  .. خد سعديه في الاوضه التانيه 

محمود  .. حاضر يا عمده يلا قدامي يا زباله 

سعديه .. انا معرفش حاجه وماليش دعوه بحاجه 

 محمود .. هنشوف دلوقت

وعد .. الحمد لله انت بخير دلوقت

اسماء .. بتدخل ومعاها الاكل وبتديه لي وعد عشان تاكل عادل 

وعد .. انا ايدي كلها دم يا اسماء اكليه انتي 

اسماء .. اتكسفت وقعدت جنب عادل علي السرير وبدات تاكله بايديها 

وعد .. بتبص لي عادل وتبتسم     

عادل .. شكرا يا سماء تسلم ايدك 

اسماء .. طول عمرك اكلك قليل 

عادل .. لسا فاكره 

اسماء .. وعمري ما نسيت 

عادل .. ضيعتي كل حاجه بعندك يا اسماء 

اسماء .. معاك حق انا غلط ودمرت حياتنا واكيد الحقيقه هتظهر يا عادل وانا اسفه علي كل حاجه 

عادل ..  مفيش داعي للاسف انا من ٢٣ سنه وعايش في عذاب بس بيكفيني انك واخيرآ صدقتي اني مش انا اللي قتلت العمده وعتريس 

اسماء .. اه ولازم اوصل للحقيقه 

عادل .. الحقيقه واضحه وهخليكي تسمعيها بنفسك يلا بينا 

وعد .. مبسوطه ونسيت الي حصل يلا بينا 

اسماء ..بتنده علي شمندي 

شمندي .. ايوه جنابك

اسماء .. يا شمندي خلي عشر رجاله هنا والباقي هيجي معانا جهز العربيات 

شمندي .. حاضر 

بيتحركوا ناحيت الغرب لحد ما بيوصله القصر      

عادل .. محمود 

محمود ..نعم يا ابو عمو 

عادل .. واجب الرجاله 

اسماء .. بصت لي الغفر ورجلتها يا رجاله عادل مش هو الي قتل العمده و النهارده الحقيقه هتظهر ومن دلوقت احنا و الهلاليه واحد فاهمين 

الكل .. فاهمين يا عمده وبعد ما كانوا ماسكين السلاح بي استعداد نزله السلاح 

عادل .. اتفضلي واخدها ونزل تحت بص علي حماده وبعدين دخلوا علي سعديه 

اسماء .. سنين وانتي بتاكلي من خيري وبتخونيني 

سعديه .. انا ما عملتش حاجه 

اسماء .. انا شايفاكي  بعيني  وانتي بتفتحي له باب البلكونه وبدخليه وبتشوريله علي اوضة وعد يلا  اتكلمي بدل ما اقتلك هنا 

سعديه .. يا ستي انا معرفش حاجه 

وعد .. بتقرب منها وبتضرب حقنه في كتفها     

سعديه .. انتي بتعملي ايه 

وعد .. زي ما كنتي عايزه تقتليني وانا دلوقت حقنتك  بسم وخلال ١٠ دقايق لو ما خديش المصل هتموتي وانتي بتتعذبي 

....عادل بص علي اسماء وهما الاتنين بصوا علي وعد...

وعد .. بتبصلي ليه مش عندكم هنا في الصعيد حاجه اسمها طار انا كمان باخد طاري منها ويلا بينا نمشي عشان كده كده هي مش هتتكلم 

عادل .. ضحك يلا بينا وبيوصله الباب 

سعديه .. صرخة انا هقول كل حاجه بس اديني المصل انا حاسه السم بيسري في عروقي 

 حماده .. سمعها وهو في الغرفه التانيه واحده الله يخربيتك هتودينا في داهيه 

وعد .. قولي الاول وبعد كده هديكي المصل 

سعديه .. اللي طلب مني اقتل وعد هو شريف بيه ولما قلتله مش هقدر قالي هبعتلك حماده 

اسماء .. وعايز يعمل كده ليه 

سعديه ... والله ما اعرف ليه 

عادل .. مين اللي قتل العمده وشيخ الغفر 

سعديه .. بتسكت شويه مش عارفه 

وعد .. انا قولت مش هتتكلم يلا بينا 

سعديه .. شريف وحماده هما الي قتلوهم واجبروني اني اشهد علي عادل بيه عشان يلبس القضيه 

اسماء .. يا بنت الكلب وبتخنقها بيدها 

عادل .. بيمسكها اهدي يا اسماء كملي يا سعديه وايه كمان 

اسماء .. بسبب شهادتك دي سبت الانسان الوحيد الي حبيته وتزوجت الكلب اللي قتل ابويا 

سعديه .. الماذون مزيف يا ست اسماء 

اسماء .. وليه يعملوا كده وهو كان عايز يتجوني بي اي طريقه 

سعديه .. انتي كنتي حامل ولو اتجوزتي فكده كده هيكون جوازك باطل وكده كده جوازك كان علي الورق بس  

عادل .. انتي كنتي حامل يا اسماء 

اسماء .. بصت في الارض ايوه 

عادل .. ازاي تخبي عليا حاجه زي دي 

اسماء .. كنت هقولك ايه وانت قاتل ابويه 

عادل .. وابننا ولا بنتنا فين 

اسماء .. نزلت علي الارض وهي بتبكي ماتت بعد الولاده علي طول حتي ما خدهاش في حضني 

عادل .. بيضرب ايده في الحيط ليه كده يا اسماء 

اسماء .. بتبكي سامحني يا عادل 

عادل .. اسامحك ازاي انتي ضربتيني بخنجر بقلبي 

اسماء .. بتقوم وبتنزل ضرب في سعديه قوليلي شريف هو الي قتل بنتي 

سعديه .. انا قولت كل الي اعرفها ما عرفش حاجه تانيه ابوس ايدك يا دكتوره وعد اديني المصل

وعد .. دي كانت حقنة فيتامينات يا سعديه وبصت علي اسماء  انتي ولدتي في مستشفي ايه 

اسماء .. مستشفي في القاهره كان اسمها مستشفي الشفاء

وعد .. مستشفي الشفاء دي .....

إلي اللقاء في الحلقه الثامنه عشر 

                     #عباد_الله_اذكره_الله

        الفصل الثامن عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا     

تعليقات