جديد

رواية تغير الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم جوري حسن

 رواية تغير الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم جوري حسن



#تغيرالشيطان 

البارت الرابع

الكاتبه: جوري حسن 

اول ما يارا فتحت باب الأوضه اتصدمت من الي شافته وصنيه الأكل وقعت منها

اول ما فتحت باب لقت يزن مع بنت جوه الأوضه وكانوا في وضع وحش 

يارا بصدمه: انتوا بتعملوا ايه

يزن ببرود: وانتِ مالك

يارا: (َالزَّانِيَةُ وَالزَّانِي فَاْجْلِدُوا كَلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِاْئَةَ جَلْدَةٍ) ( سورة: النور: إية :2)

يارا: الي انتَ بتعمله ده اسمه زنا وربنا هيعاقبك عقاب شديد

يزن ببرود عكس ما بداخله لأن هي أثرت فيه بيقول للبنت الي معاه: خدي الفلوس دي ومشفش وشك تاني ورما الفلوس في وشها

بعد ما البنت مشيت يارا قالتله: ممكن متعملش كده تاني

قال لها ببرود: إن شاء الله 

يارا بفرحه حاولت متظهرهاش: إن شاء الله 

يزن: طب جهزي نفسك بقى دخلتي عليكي إنهارده 

يارا بعياط: علشان خاطري لا

يزن مردش عليها ومشي بس هو كان ناوي ميعملش حاجه لأنها صعبت عليه 

وبعد شويه العشاء آذنت راحت علشان تصلي ودعت ربنا يهدي يزن ويبعده عن الطريق ده

بعد ما خلصت خرجت لقت يزن قاعد بيتفرج على التلفزيون 

يارا بهدوء: صليت العشا يا يزن

يزن ببرود: لا

يارا: ليه

يزن: ملكيش دعوه

يارا بحزن: طب ينفع تقوم تصلي علشان ربنا يرضى عليك

يزن: ماشي

يارا بفرحه: طب قوم صلي وادعي ربنا بالي انتَ نفسك فيه

وبعدين مشيت وهو قام صلى وهي خرجت راحت عند دينا 

يارا بلطف: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عامله ايه يادينا

دينا بحب: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته كويسه الحمد لله وانتِ عامله ايه

يارا: الحمد لله ياحبيبتي تعالي نقعد في الجنينه شويه ونتكلم ونشرب حاجه

دينا ماشي يلا بينا

وبالفعل راحوا الجنينه وقعدوا يتكلموا ويهزروا ويارا حبت دينا جداً وقبل ما يارا تمشي دينا قالتلها متزعليش من يزن لما يعمل حاجه وحشه لأن الي مر بيه مش قليل 

يارا بإستغراب: هو ايه الي مر بيه

دينا بحزن: لما يثق فيكي هيبقا يقولك هو

يارا بحزن: ماشي يا دينا ربنا يهديه وبتمشي وبتروح على الأوضه وبتكون سرحانه في الكلام الي دينا قالتهولها لدرجه إنها مش بتاخد بالها من يزن الي دخل وقعد على السرير وبعد شويه لما بيلاقيها مش واخده بالها منه راح وقف قدامها وقال: يارااا

يارا بخضه: في ايه انتَ جي من امتى حرام عليك خضتني مش تخبط ولا تعمل اي حاجه 

يزن ببرود: والله انا خبط ومحدش رد رحت دخلت لقيت الست هانم قاعده سرحانه كنتي سرحانه في ايه

يارا: كنت بفكر ايه الي حصل خلاك كده بص مهما كان الي حصل قرب من ربنا وهو هيريح قلبك ( أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطَمَئَنَّ القُلُوب)

يزن: هقولك ايه الي حصل بس لما يجي الوقت المناسب

يارا بهدوء: تمام عايز حاجه اعملهالك قبل مانام

يزن بهدوء: لا مش عايز

يارا: تمام تصبح على خير

يزن: وانتِ من أهل الخير

وبتنام يارا وبتصحي على آذان الفجر وبتقوم تصلي بس قبل ما تصلي بتصحي يزن علشان يصلي ويبقا الإمام بتاعها فالأول كانت متردده بس في الأخر صحته هو في الأول مكنش عايز يصحى بس صحي وقام صلى وبعد مخلصوا قعدت تقرأ قرآن بصوتها الجميل

يزن بتلقائيه: صوتك حلو اوي

يارا بخجل: بتقول ايه

يزن ببرود بعد ما فاق على نفسه: لا ولا حاجه

يارا بحزن: ماشي

وبعد مخلصت دخلت تكمل نوم وهو بدأ يجهز نفسه علشان يروح الشغل

بعد ما يزن مشي بشويه يارا صحيت وصلت الصبح وخرجت تقعد مع يارا بس وهي راحالها قابلت مامت يزن ساره

ساره بسخريه: انتِ بقى الي اتجوزها البيه علشان ينسى مراته القديمه

يارا بصدمه: انتِ بتقولي ايه وووووووو

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇

(رواية تغير الشيطان )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-