رواية عشق الوحوش الفصل الثالث 3 بقلم أمال مبروك
" 💞 عشق الوحوش 💞 "
" 💞Part 3💞 "
اسفه بجد اني اتأخرت في البارت ده بس كان عندي امتحانات ولسه مخلصه
سوري وهنزل بارتين ورا بعض .
" كنا وقفنا لما أدهم قابل زينه واتعرفو علي بعض ."
بعدها بنروح الجامعه بعد ما بتنزل سيلا والحرس بيكونوا واقفين برا بتكون متوتره جدا عشان هيه مش اجتماعيه ومش عامله صدقات مع بنات خالص
المهم بتكون ماشيه وبتخبط في حد فجأه .
سيلا : سوري سوري مكنش قصدي .
ماسه : عادي ولا يهمك مش مشكله حبيبتي .
سيلا بلطف : شكرا .
ماسه بحب: انتي باين عليكي اول سنه ليكي .
سيلا : فعلا ومش عارفه اي حاجه هنا .
ماسه : وانا فعلا اول سنه في كليه هندسه .
سيلا : بجد يعني زي هندسه ونفس السنه كده احنا أصدقاء .
ماسه وليان مع بعض : اكيد طبعا أصحاب .
سيلا بلطف: بجد شكرا كنت متوتره جدا وانا مش عندي صحاب خالص بش شفتكو
حبتكو اوي ممكن نكون اصدقاء .
ماسه وليان بحب : طبعا ده شرف لينا 🥰🥰.
سيلا بحب : بجد شكرا انتو لطاف جدا 🥰🥰 بس احنا معرفناش اسمي بعض 😅😅.
ليان بهزار : صح قعدنا نحكي ونسينا نتعرف انا ليان .
ماسه بحب : وانا ماسه وانا وليان واخوات وبنات خالات واصدقاء 🥰🥰.
سيلا : وانا سيلا ومبسوطه اوي اني اتعرفت عليكو وبقينا صحاب 💞💗.
ماسه وليان : واحنا كمان مبسوطين اوي انو اتعرفت عليكي .
ماسه بتذكر : اوبس وقفنا نحكي ونسينا المحاضره شكلها بدا يلا بسرعه مش من اول يوم مندخلش المحاضره .
ليان وسيلا : يلا بسرعه وبيروحو البنات المحاضره .
***************************************
بعدها بنروح الشركه عند زين
بعد ما بيطلع مراد عشان يجهز للاجتماع بيمسك زين ورق الشراكه الي بينه هوه
وشركه G.E.K اسمها مأخوذ من اول حروف للاخوات الثلاثه Gجاك Eإدوارد
كريس K ودي أكبر شركه بريطانيه للعمارة بيعملوا مشركات مع جميع شركات
أنحاء العالم لعمل في كل دوله فنادق وقري سياحيه بيكون شركا فيها بالنصف .
المهم بعد ما بيخلص زين مراجعة الورق وبيراجع بنود الشراكه بيقف عشان
يدخل الاجتماع بيخرج من مكتبه وبتشوفه إلهام فبتقف عشان طلب منها انها
هتدخل معاهم الاجتماع وبيوصلو عند باب قاعة الاجتماعات بيكون مراد لسه
هيدخل وبيدخلو مع بعض بيقعد زين وبيكون علي يمينه بيقعد مراد وعلي شماله
بتكون إلهام بيكون في وشه جاك وعلي يمينه إدوارد وعلي شماله كريس .
" الكلام اجنبي بس مدبلج "
زين : اهلا بيكو نورتو مصر ويارب تكون ضيفتنا ليكو عجبتكو
جاك : اهلا زين اهلا مراد بجد مبسوط اني شفتكو بعد آخر شراكا بينا ومبسوط
انو الشراكا هتكون بينا في مصر .
مراد : شكرا ويارب تكون مصر عجبتكو
جاك: مصر اكتير حلو وأهلها حلوين اكتر وبيبص لإلهام وبيغمز وإلهام بتتعصب
منو جدا .
زين بجديه : تمام نبدأ في الاجتماع طبعا انتو قريتو بنود المشروع كويس
وانو نسبة كل شركه هيكون ليها 50%
إدوارد بجديه : طبعا زين والبنود كلها تمام وموافقين عليها أليس كذلك جاك
جاك بجديه : طبعا انا ايضا موافق عليها
كريس : وانا ايضا كلها تمام
إدوارد بجديه : ولكن يجب أن يتم الافتتاح علي عيد رأس السنه وهذا متفق عليه
زين
زين بجديه : اجل وهو كذالك وسوف يتم الافتتاح في الموعد المحدد وتستطيع
ايضا انا تري تصاميم المشروع .
إدوارد : سوف اري التصميم واناقشها مع مراد
مراد : تمام تستطيع أن ترها في اي وقت ،إدوارد : اوك
جاك : إذن كلو تمام فلنمضي العقود
زين : طبعا وبيبدلو الملفات وبيمضي زين ومراد وبعدها بيمضي جاك وإدوارد
وكريس وبعدها بيلقو التحيه علي بعض والتهاني وجاك بيتعمد يغيظ إلهام علي طول عشان بيكون مبسوط جدا معاها وبعدها بيغادر إدوارد وكريس وجاك .
إلهام في سرها : الحمد الله مشي واحد بارد وغلس
زين : بتقولي حاجه يا إلهام 🤨🤨
إلهام : هاا لاء زين باشا عايز حاجه حضرتك
زين بجديه : تمام الغي اي حاجه عليا باقي اليوم علشان انا همشي دلوقتي
إلهام : تمام زين باشا وبتمشي
مراد بتعجب : وهتمشي ليه بدري كده اوعا يكون موعد غرامي بجد قولي قولي
انا اخوك بردو 🙂🙂🤣🤣
زين بعصبيه : مررررراد انت عارفني اني مش بتاع الكلام ده 🤨😠
مراد بضحك : خلاص يسطا بهزر هتقلب ليه 🤣🤣قولي هتمشي ليه
زين 🤨🤨🤨: يسطا ايه الالفاظ دي يابني مية مره اقولك أعدل ألفاظك شويه
واصلا مش ماشي عشان الي في دماغك انا ماشي عشان اخد سيلا من الجامعه
ووعدها انو هقضي باقي اليوم معاها عشان اديلي فتره مشغول عنها في الشغل .
مراد : تمام وانا كده كده هخلص شغل ورايا مع المصممين وهمشي
زين : تمام وانا همشي عشان الحق قبل ما تطلع يلا سلام
مراد : سلام وبيمشي زين ومراد بيروح مكتبه عشان يكمل شغله .
******************************
" تعريف الشخصيات البريطانيه "
جاك : شاب وسيم جدا طويل جسمه رياضي جدا وبيهتم بالرياضه شعره بني وعيونه رمادي وبشرته قمحويه جايب من الجمال الشرقي عشان ابوه بريطاني وأمه مصريه كان مع زين ومراد في نفس الجامعه واتعرف عليهم واتخرج من
الهندسه وحصل بينهم مشركات كتير بس كانت في بريطانيه بس اول مره بيروح مصر بعد موت امه و معجب جدا بإلهام وبالاصح بيحبها ولانو شافها غير كول البنات الي عرفهم في حياته هاديه جدا وجمالها طبيعي وغير انو ملامحها قريبه من ملامح امه وغير انوكان بيحب امه ومتعلق بيها اوي💞💞 وعنده 30 سنه.
إدوارد : اخو جاك جميل جدا وطويل وبيتمتع بجسم رياضي جذاب وعيونه وشعره بني وبشرته قمحويه بس مش اوي زي جاك لان جاك وإدوارد وارثين من امهم الجمال الشرقي وإدوارد جد شويه عني جاك رغم انو أصغر من جاك
بسنتين وكان بردو بيحب امه جدا ومتعلق بيها اوي وعنده 28سنه ومتخرج من كليه هندسه ايضا .
كريس : الاخت الصغير والمدلاله لجاك وإدوارد تمتلك قدرا كبيرا من الجمال البريطاني عيونها عسلي وبشرتها صافيه وبيضاء وشعرها ذهبي وطويل متوسطه الطول ورشيقه جدا وجسدها مثل عريضات أزياء وتحب ولدها جدا فهي قد امتلكت الجمال الغربي من ولدها وتخرجت من كليه هندسه وتمتلك هي واخويها اكبر شركه بريطانيه للعمارة خاصه بيهم غير شريكات ولدهم الذي تركها لهم وشخصيتها محبوبه جدا ولطيفه وتمتلك طيبه ولدتها لذالك يخاف اخويها عليها
كثيرا وعندها23 سنه .
***************************
بنروح المستشفي عند أدهم
وقفنا عنده لما قابل زينه بعدها راح يكمل باقي شغله وبيلف علي المرضى وبيطمأن
عليهم وبعدها بيروح يطمأن علي الشخص الي عمله العمليه وبيخبر اهله انو حالته
اتحسنت وبعدها بيروح لمكتب أحمد صديقه بيخبط .
أحمد : اتفضل
أدهم : اهلا جيت اقولك اني خلصت وماشي عايز حاجه
أحمد: لاء شكرا بس ماشي بدري ليه
أدهم : علشان الحق اخد ماسه وليان من الجامعه وواصلهم البيت معايا
أحمد: تمام ربنا معاك
أدهم : معاك : يلهوي لو ماسه سمعتك هتقول ليه هوه رايح يحارب 🤣
أحمد بضحك : الي فيها فيها مش بتتغير خالص اوبا سلملي عليها
ادهم: طبعا مبتتغيرش يوصل يلا باي عشان متأخرش عليهم
أحمد: باي
وبيمشي أدهم وهوه طالع بيلاقي زينه
أدهم : اهلا دكتوره زينه
زينه : اهلا دكتور أدهم
أدهم : هوه انتي خلصتي وماشيه
زينه : ايوا ليه فيه حاجه
أدهم: لاء مفيش أدامن كده اتفضلي اوصلك في طريقي ( هوه شكله لما بيشوفها بينسي كان هيعمل ايه 🤣🤣)
زينه بأحترام: شكرا بابا منتظرني برا هيأخدني معاها
أدهم: اها تمام عايزه حاجه باي
زينه : شكرا باي
وبيمشي أدهم وهوه مبسوط جدا مش عارف ليه هوه لما بيشوفها بيكون في قمة
سعادته وبيركب عربيته علشان يتوجه للجامعه عشان يأخد اخته وبنت خالته .
***************************
بنروح الجامعه بيكونو البنات خلصوا المحاضرات وبيكونو طالعين من الجامعه .
ماسه : اخيرا ده كان يوم طويل جدا 🙅♀️🙅♀️والدكتور كان متعصب وبارد جدا صحاني من احلا نومه
سيلا بضحك : مسكينه حبيبتي المره الجايه اكتبي غير مسموح الازعاج شكله مكنش واخد باله عشان كده صحاكي 🤣🤣🤣 وبيضحكو عليها سيلا وليان جدا 🤣🤣🤣
ماسه بتعصب مزيف :انتو بضحكو عليا انا كنت فعلا نعسانه واموت وانام وانتو
بتضحكو 😠😠
ليان وهيه بتمسك ضحكتها : خلاص خلاص مش هضحك اهو 🙂🙂
في الوقت ده بيكون زين وصل ورن علي سيلا
سيلا : ايوا زين
زين : ........................
سيلا : تمام انا خارجه وبتقفل معاه
ماسه بمزح : مين المز خطيبك 😉😉
سيلا بضحك : لاء اخويا يلا سلام انا عشان هوه برا مستنيني
ماسه وليان : باااااااااااي
وبتمشي سيلا وبعدها بشويه بيوصل أدهم وبيرن علي ماسه عشان يطلعو
ماسه : الو أدهم
أدهم : ....................
ماسه : تمام احنا خارجين وبتخرج هيه وليان وبيوصلوا ليه
ماسه: وهيه بتفتح الباب اهلا بالباشه والله ليك وحشه يابني
أدهم مش بيرد : .............
ماسه : أدهم بردو أدهم مش بيرود ومستعجبه هيه وليان
ماسه : أااااااااااااااااادهم
أدهم بفزع : ايه فيه ايه بتزعقي ليه
ماسه بضحك عليه : ايه الي شاغل تفكيرك 🤣😉
أدهم بسرحان: زززززينه اممم
ليان بضحك : اوبا ابننا وقع في الحب 🤣😉
ماسه وهيه بتمسك فيه : زينه مين مين مين احكيلي احكيلي
أدهم وهوه بيرجع للواقع : زينه مين انتو بالذات محدش يحكيلكو حاجه ويلا عشان نرجع صدعتوني .
ليان وماسه وهما بيمسلو الزعل : يعني مش هتحكيلنا 🥺🥺.
أدهم بجديه مزيفه : لاء وأياك واحده تفتح بوأها بكلمه اوك
ليان وماسه بأدب : اوك باشا 😉😉
أدهم : 🤦🤦🤦🤦ربنا يصبرني عليكو يارب وبيوصلو البيت
لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا👇