جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه اليمن الفصل الاول 1 بقلم الاء هاني

 روايه اليمن  الفصل الاول بقلم الاء هاني



الفصل الاول 


قد يعجبك ايضا
#اليُمْنُ  
#البارت_الاول 

_انا هتجوز 
صدمه حلت على وشوش تلت شباب قاعدين جمب بعض على ترابيزة مكونة من ٦ كراسي فى كافية 
=يا راجل قول غير كدا 
أسامة ببرود : بس انا مش بهزر يا آواب 
آواب بضحك : بابا جوزنا الاول بس و بعد كدا شوف نفسك 
أسامة برفع حاجب : اشوف نفسى 
أسد بحده: اخرس يا آواب دلوقت و كمل بجدية : بابا حضرتك بتتكلم جد 
أسامة : اه و هى زمانها جاية علشان تتعرفوا عليها و تتعاملوا باحترام انتم سامعين 
آسر بضحك : مش انا قولت العزومة دى وراها حاجة و كمل بحده : وانت جاى بعد ٢٠ سنه عايز تتجوز 
أسامة بهدوء : هو بعد وفاة امكم انا قصرت معاكم فى حاجة 
=لا 
أسامة بتنهيدة : طب كنت معاكم فى كل حاجة دور ماجدة معرفتش اعمله على أكمل وجه انا عارف و محبتش ادخل عليكم واحدة الله اعلم هتعاملكم ازاى اتنازلت عن حقوق كتير ليا علشانكم و علشان امكم متزعلش منى إنما دلوقت مش هتنازل عن فاطمة 
آواب بمرح : طب و بطوط دى عندها كام سنه يا باشا 
أسامة بدهشة : باشا و بطوط ما تحترم نفسك يا جزمة 
اسد بجدية : مش ممكن تكون بتضحك عليك 
أسامة بضحك: فاطمة لا دا حب سنين و بعدين مش صغيرة يعنى أصغر منى ب ٦ سنين يعنى ٤٩ سنه كدا 
آسر برفع حاجب: حب سنين 
أسامة بحب : هبقى احكي لكم بعدين المهم هى جاية هى و بنتها مش عايز اسلوب وحش لو سمحتم ممكن 
بصوا لبعض بحيرة و بعدين قالوا : حاضر  
و قعدوا يتكلموا سوا لحد ما جيت عندهم واحدة لابسة ادناء رصاصي فى اسود 
فاطمة بريبة: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا أسامة 
أسامة بترحيب : اتفضلى يا فاطمة اقعدى اومال فى يويو 
قعدت جمب أسامة و قدامها آسر اللى نظراته باردة جدا 
فاطمة بارتباك من نظرات الشباب : فى الكلية و زمانها جاية و كملت بهمس لأسامة   انا خايفة من رد فعلها 
أسامة بصلها بقلق للحظة و قال بشئ من الاطمئنان: خير متقلقيش 
هدوء شديد حاوط الترابيزة لثواني مرت كالدهر قطعه صوت رنة فون فاطمة 
فاطمة: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
_..................
احنا على ترابيزة ٦ يا حبيبتى مستنينك 
_................
ماشى سلام 
نظرات فضول اتصوبت ناحية فاطمة من الشباب 
فاطمة بصتلهم بتوتر و قالت : بنتى 
آواب بمرح : والله يا بطوط مش عارف انت خايفة من ايه دا احنا كييوت خالص و بص لاخواته و قال : صح 
بصولها و قالوا : صح
فاطمة بصدمة : بطوط و بصت لأسامة بخوف و قالت : كيوت 
أسامة بلهفة : اه طبعااا و كمل بصوت واطى يا ولاااااد الكلب 
=السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 
_وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
أسامة بحب : اقعدى يا بنتى 
آسر بصدمة : يُمْنُ
يُمْنُ بصدمة : دكتور 
أسامة : انتم تعرفوا بعض 
آسر ببرود: اه طبعا يُمْن يوسف الهلالي الأولى ٤ سنين على دفعتها من الطلاب المتميزين فى الكلية عاملة ايه 
يُمْنُ بحرج :الحمد الله يا دكتور 
أسامة بتوتر : طب دول ولادى يا يُمْن أسد و آسر  ولادى الكبار توأم أسد ظابط و آسر دكتورك فى كلية الطب
 اما آواب بقى فهو الصغير لسه ٢ تجارة 
يُمْن  باستغراب : يا اهلا و سهلا اتشرفنا 
أسامة : طب بصى يا يُمن انا أسامة الراوى طالب ايد أمك منك قولتى ايه 
يُمْن بصدمة : نعم 
و بصت لأمها اللى شافت فى عنيها خوف شديد 
أسامة بسرعه : والدتك قالت ليا ان اهم شئ رأيك انت و انا طلبت منها متقوليش ليك و انا اللى اقولك الاول و كمل بتوتر : قولتى ايه 
فاطمة مسكت ايدها بهدوء و قالت : معنديش غيرك يا حبيبتى و أيًا كان رأيك بصت لأسامة و كملت بتنهيدة : انا موافقة عليه 
كل الانظار راحت ليُمْن اللى مستنى موافقة و اللى خايف ترفض و اللى بيتمنى رفضها 
يُمْن بصتلهم و قالت بجدية بعد تفكير : و انا .......   

وحشتونى وحشتونى و حشتونى 
عاملين ايه 
البارت الاول صغير اهو تسخين بس 🤭
و رجعنا تانى بعد غياب ليس بقليل 
يلا توقعوا ردها 
و يا رب تكونوا فكريني 
اجازة سعيدة لكل واحد خلص امتحانات و ربنا يعين كل واحدة لسه بمتحن ❤ 

اللهم صلِّ و سلم و زد و بارك عليك يا حبيبى يا رسول الله ❤

#Alaa_Hany

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-