جديد

روايه للعشق قيود الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي

 روايه للعشق قيود الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي





فاطمه قامت واستحملت  الالم ومسكتها من شعرها.....  بتشمتي فيا ياست ياناقصه وبتتكلمي عني بالسوء وربنا لوريكي مين هي الحاجه فاطمه ام الكبير  وفضلت تجر فيها ومتجاهله صريخها ووقفت قدام البوابه ورمتها وقالت..... برا بيتي خالص وماتعتبوش تاني انتي فاهمه وانا مش هوسخ ايدي بيكي ووجهت كلامها للامن... ماتدخلش هنا تاني الست دي انتو فاهمين

_امرك ياحاجه 

فاطمه لفت بتجبر لـ احلام.....  حصلي امك وحتى لو ابني رجعك امك دي ماهتدخلش حته سامعه

احلام جزت على سنانها بغل..... ماشي وسابتها ومشيت ورا امها وهي بتتوعدلهم

فاطمه بعد مامشيوا قلعت قناع القوه وقعدت بوهن على الكرسي....  اطلبولي الدكتور.... بسرعه مش قادره 


دهب بعصبيه....... بقولك سبني امشي

ادهم بهدوء مخيف..... يابنت الناس بقولك خشي جوا

دهب بصوت عالي...... مش داخله جوا انا  سيبني بقولك انت مالك بيا بقولك سبني امشي انت ملكش كلمه عليا 

كانوا واقفين على بعد في الطرقه بيتفرجوا عليهم بخوف

دلال لطمت على وشها..... ياخبتي يابختي

آيه بنت دلال...... يلهوي ياماما ادهم بيه زعله وحش وبعدين هي البت دي واخده حبايه جراءه 

نيره بخوف..... يالهوي فارس بيه فين يلحقها من تحت ايده يناس يلهوي 

آيه:  دي حتى الحاجه نامت طب مين هيحوشها دلوقتي

دلال بخبث.....  متخافوش عمره ما هيأذيها دي يأذي نفسه ولا يأذيها 

..... 

دهب ببرود.....  وربنا لهمشي

ادهم اتعصب ومسكها من ايدها بعصبيه...... بتحلفي علياااا يادهب 

دهب بخوف......  سـ سيب ايدي انت بتوجعني. 

مسك ابدها وحطها على قلبه وانت بتوجعيني هنا.. يـ دهبي

دهب بخجل..... ياأبيه سيبها 

ادهم باستمتاع بخجلها.....  طيب بس بشرط قدامي ومسك شنطها بعصبيه.... ودول هحرقهملك عشان تحرمي.... قداااااااامي

اتنفضت بخوف...  حـ حاضر

بقلني بسمله بدوي


يعني اييييييييي 

عبد العزيز.......  ياخراب بيتك ياعبد العزيز 

ام اسلام بصراخ.......  الهي تخيب يابعيد اكتر ما انت خايب ايه الي هببته دا يامتخلف بقا بتخنصر من مصنعه هو كمان مش من المصنع المشترك 

اسلام بجباحه......  اه وهاخد عينه كمان 

ام اسلام لطمت..... ياخبتي يابختي اهو يا خويا عرف وناويلك على نويه سودا لا وباعتلك فيديو وانت بتخنصر كمان ياخبتي ياخبتي الولا ضاع مني خلاص 

عبد العزيز بعصبيه.... بكرا الصبح تروحله فاهم وتعتذرله

اسلام بجنون..... على جثتي يابااااا على حثتييييييي

عبد العزيز ضربه بالألم...... هو فعلا هيبقى على جثتك بس لو  مارتحش ليه وخليته يسامحك عشان ادهم زعله وحش  قرصته والقبر.... سمعت انا قولت اي

اسلام عض لسانه بغيظ...... ماشي يابا ماشي


دهب 

دهب بقرحه.... قلب دهب يازيزو وحشتني 

زياد بطفوله..... وانتي كمان اوي الله يسامحه ابويا 

دهب ضحكت على طريقته.... وابيه عمل اي 

زياد بعصبيه.....  عشان قولتله اما هبكر هتجوزك حلف مانا عدت معتب اوضتك ولا حتى اقرب منك 

دهب ضحكت..... ابيه دا مشكله هههه 

زياد بمشاكسه......  فعلا طب ايه بقا نها كلامه بغمزه 

دهب ضحكت جامد..... انت مشكله انت كمان يازيزو والله 

زياد بهيام مضحك..... الب زيزو يادهبي ها بقا مش ناويه نكتب الكتاب بقا ونعلي الجواب

ضحكت اكتر وقالت.... انت متاكد انك9سنين مش 19 هههه

زياد لسا هيتكلم سمع صوت ابوه... يالهوي الحج رجع روحت فيها يازياد استخبى فين 

دهب واقفه بتضحك 

ادهم اول ما شاف زباد ابنه اتجنن..... اه ياض يابن الـ**** بتعمل اي هنا انا مش محذرك ماتعتبش قدام الاوضه حتى

زياد بخوف.... انا انا لا دي هي  دهبي قصدي قصدي دهب دهب بس هي الي شدتني غصب عني وعيطت وصعبت عليا انت عارف انا قد اي بضعف قدام الجنس الناعم وقعدت تقولي دانا بحبك لي بعدت لي سبتني ولي 

ادهم صرخ فيه..... اكتم ياض.... برا على اوضتك وانا هحصلك واعرفك تكذب صح 

زياد ابتسم بخوف.....  اضحكي اوي ياختي اضحكي كان مالي بس ومال الغلب دا كله ياربي

ادهم بعصبيه..... اخلصصصصصص

زياد جرى على برا...... انا برا اصلا خلاص

ادهم قرب من دهب بعصبيه.....  مبسوطه انتي اوي ها

دهب كتمت ابتسامتها وقالت برقه.... ينفع الي عملته مع الولد دا هو عمل اي لكل دا

ادهم بغيره.....  ماحدش يكون قريب منك غيري انني مش عارفه انا بتعفرت ازاي اما بشوف بس حد قريب منك ولا بتكلميه وجسمي بيولع لو ضحكتيله بس

دهب قلبها فضل يدق بجنون ومن جواها فرحانه اوي 

ادهم غمض عنيه وقرب يشم رحيتها ولسا هيقرب اكتر...... الحق يا ادهم  مصيبه

ادهم سبه بشر.... اه يافارس الـ********** وربنا لطلعه على جتتك

فارس بمرح مش مناسب..... على طول كاسف البت كدا عارف  انا دلوقتي  مابقتش بدور عليك بقيت اشوف دهب فين عشان بقيت متيقن انك معاها....    المهم المخزن ولع 

ادهم اخرج من حنجرته صوت خض دهب وفارس معاها.......  ولسااااااا بتفكر تقوووووووولييييييييي


كان واقف قدام المخزن وهو قايد نار وجنبه المطافي بيحاولوا يوقفوا الحريق 

ادهم بشر..... وديني وما اعبد ماهرحمه بن ال***** فاكر اما يعطل الكامرات كدا مش هعرفه من عمله الاسود ميعرفش اني مركب كاميرات صغيره مش معرف حد عنها 


فونه فضل يرن يرن اخر مازهق مسكه..... ايييييييي رن رن مابتزهقوش بقالكو ساعه مابردش يبقى مش فااااااضي ايييي

الحق ياادهم عم دهب جه خادها بالغصب هو ورجالته ومحدش قدرلهم وحالف ليجوزها لابنه الليله

ادهم بجنون........ اييييييي وشويه ال******* الي برا دول فييييييين 

اتصل على رجالته ووراه فارس وابو علي وراح لاهل دهب العزبه وهو حالف ليطلع غل البضاعه الي اتحرقت والملايين الي خسرها على جتتهم واحد واحد 


كان حرفيا بيسابق الريح وجواه مرعوب لميلحقهاش وببدعي ربنا انه يوصل قبل مايفوت الاوان.. 

في وقت قياسي نزل وكل الي يقابله يضربه لحد ما دخل الدار وضرب نار في السقف..........  دهبببببببببببببب

بس سكت بقهر رجل حبيبته اتاخدت منه اما سمع جمله المؤذون وهو بيقول..... بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

ادهم بجنون وغضب جحيمي: 

ابوس ايدك سيبني عايشه لـ بناتي متطلقنيش

بصلي ببرود....  مابقتش بحبك... افهمي اعيش معاكي ازااي

بصتله بقهره.... طب اتجوز عليا بس عشان خاطري بلاش نشتت البنات

بصلي ببرود.... هي مش عايزه ضره

عيطت بقهره....  حازم انت اي غيرك فين حبك ليا

اتعصب عليا....  بصي لشكلك في المرايه ولا كانك معديه ال40وانتي اصلا مادخلتيش ال35

قسوته فـ الكلام جرحتني اوي...  طب ما فكرتش ف بناتك اما حد يتقدملهم ويشوفونا منفصلين او  صحابهم هيقولوا اي

رد بكل برود....  متوافقوش وانفصوا سهله يعني 

بصتله بكره انا كنت مستحمله كل قرفه عشان بناتي  وعشان بحبه بصراحه بس دلوقتي بأمانة  مش طايقه ابص فـ وشه 


مامي هو بابي بجد هيتجوز ويسيبنا

بصتله بدموع....   مين قالك كدا

عيطت جامد.... هو قالي كدا... بابي مش بيحبنا..  لي بابي مش زي بابات صحباتي... انا بكرهه عشان بيكرهنا صح يارودي

رودي حضنتها....  هو مايستهلش اننا نعيط عليه اصلا ولازم نكون اقوياء عشان ماما بتستمد قوتها مننا ياجوري

جوري مسحت دموعها بطفوله.... حاضر بس مامي متزعلش ابدا مننا 

حضنتهم وانا بشكر ربنا انه عوض صبري في تربيتهم

لميت هدومي وانا دمعتي على خدي... محدش هيرحمني واخواتي مش هيرحموني هطلع من نار جوزي وهدخل جحيم اخواتي الرجاله تحت مسمى ان الناس مش هترحمني عشان مطلقه... يعني ايه مطلقه مش انسانه انا وليا مشاعر واحاسيس مش غلطتي اني معرفتش اختار زوج واب كويس 

.. 

عدى شهر على طلاقي وانا مابخرجش 

مامي عايزين نخرج 

هزيت راسي بحب.... حاضر ياحبيبتي بس خلصي اكلك الاول وبعدين هنلبس كلنا ونخرج 

ردت بخوف.. طب وخالو؟ 

سكتت بتوتر....  ها... هتصل اعرفه 

الو.. ابراهيم  انا هخرج شويه انا والبنات.... يعني اي مفيش خروج.. انت هتحبسني ولا اي...  انت اتجننت انت فاكرني عيله صغيره ولا اي.... تصدق انا الي غلطانه اني كبرتك واتصلت استإذنك....  هخرج يا ابراهيم وهتشوف

قفلت وقعدت اعيط.... كنت عارفه والله كنت عارفه ان دا الي هيحصل...  طلعت من نار دخلت جحيم بس مش هسكت والله ماناساكته 

لبست البنات ولبست وخرجنا اكلنا برا وبالصدفه شوفت حازم ومعاه واحده البنات اول ما شافوه صرخوا....   بابي

جوري جريت عليه ورودي واقفه جنبي وبتطبطب علي ايدي.  

جوري.... بابي 

حازم بصلها ببرود....  انتي بتعملي ايه هنا 

جوري شاورت عليا انا واختها....  كنت بناكل في المطعم ومروحين  ... مين دي 

حازم بحب....  دي مراتي مامتك التانيه يعني

جوري بغضب.... انا مش عندي غير ام واحده ودي عمرها ماهتكون امي الي اخدتك من ماما ومننا

حازم ضربها بالألم.....  بنت قليله الادب 

جريت على بنتي بخوف..... بنتي 

رودي بعصبيه.... انت مين انت عشان تمد ايدك عليها 

حازم بغضب.... انا ابوكوا

رودي بعصبيه.... لا ابونا مات من اليوم الي اتخلى عننا فيه 

حازم لسا هيمد ايده مسكتها....  ايدك هكسرهالك لو مديتها على بنتي تاني وبصيت للـِ معاه... وانتي خافي على نفسك...  شوفي بيعمل اي مع بناته  ودورك جاي لو جبتيله بنت مش ولد رجعي بقا هنقول اي ولسا هيقرب مني  صرخت..... الحقوني انا عااايزه البوليس بيتهجم عليا انا وبناته يانااااس وربنا لعملك محضر  الناس اتلمت وشاورت على خد جوري.... شوفوا ضرب البنت عشان واجهته بحقيقته انااا خايفه يناااس  

بلغوا الشرطه  وفضلوا متحفظين على حاتم ومراته وجابولي عصير انا والبنات وشويه وجت الشرطه واخدوه


حاتم بتهديد وربنا لندمك بقا انا تعملي فيا كدا 

بصيت لـ الظابط بخوف.... شوف شوف حضرتك بيهددني ازاي لا وقدام حضرتك مش خايف كمان  اومال لو لوحدي هيعمل فيا اي انا عايزه حقي سعادتك انا والبنات

الظابط....  اكتم يالا واحترم نفسك وانت واقف قدامي

حاتم بخبث....  طب انا من حقي اعمل مكالمه 

الظابط بصله بنرفزه.... خمس دقايق 


شويه ولقيت اخويا داخل بشر حضنت ولادي بخوف... اكيد حاتم كلمه ووحاه عليا  مش هيعديها على خير.. اول ما شافني ضربني بالالم.....  انا مش قولتلك مفيش خروج انتي الي زيك مفروض بتكسف يخرج.. واحده مطلقه زيك هتجبلنا الكلام دموعي نزلت بقهر....  مفروض يكون الاخ سند لـ اخته مش يكسر ضهرها زياده ويخاف عليها مش يخاف على كلام الناس الي لابيزود ولا بينقص بصيت لقيت حاتم باصصلي بشماته لقيتني بقول لظابط..... ودا كمان ياحضرت الظابط عايزه اعمل فيه محضر

اخويا وجوزي بصولي بصدمه.ووو

دهبببببببببببببب

بس سكت بقهر رجل حبيبته اتاخدت منه اما سمع جمله المؤذون وهو بيقول..... بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

ادهم بجنون وغضب جحيمي:  يعنييييييييي اي اكتم ياجدع انت  الجواز داااااا باااااطل

المؤذون بعصبيه.... هو لعب عيااال هو اي الي باطل 

ادهم هجم عليه ومسكه من تلابيب هدومه بغل.....  انت تكتم يا****** العروسه مش موافقه يبقى باطل ولا مش باطل ياراجل يا*******  ولف لـ دهب الي  قاعده بهدوء مخوفه وعنيها محمره جامد بخدودها وشفايفها من كتر العياط

ادهم  شد ايدها ببعض القسوه.... قدامي.... اخلصييييي

دهب بصوت باكي.....  مينفعش انا بقيت مراته خلاص

ادهم ضغط بكل قوته على دراعها لدرجه انها حست انه اتكسر في ايده...... قداااااااامي 


رايح فين بيها ياشبح قالها شاب وسيم بعيون عسليه بس نظراته خبيثه تقلق الي قدامه  ... بقت مراتييييي  خلاص

ادهم هجم عليه ونزل ضرب فيه لحد ما وقع على الارض وكله بقى بيضرب في بعضه والصالون اتحول لمجــ زره

بعد شويه جه شخص كبير باين عليه الهيبه..... باااااااااااس 

ادهم بغل..... وربنا ما هرحمك من ايدي ياض يابن الـ*******

العمده بعصبيه.....  ادهم بيه اعملي احترام لو سمحت 

ادهم بصِله بشر......  اقسم بالله لو ما سبتوني امشي بالذوق  بيها هقلبها عاركه و****** كل الي هنا 

العمده خاف وقال بهدوء..... بس هي بقت مراته

ادهم بعصبيه...... مراته ازااااااي بقولك اييييييييييي انت مابتفهمش دا جواز باطل العروسه مخطووووفه.. الي حصل دااا غصب عنهاا

ادهم بغل..... قداميييي يادهب

دهب بخوف.... ماينفعش والله 

ادهم بغضب جحيمي.... هو اي الي مينفعش متخافيششش من ابن الـ***** دا انا قدمه هو والي خلفوه 

دهب بدموع....  لو سمحت امشي 

ادهم بغل......  اخر كلمه ثقي فيا وتعالي معايا 

سكتت وبصت على عمها برعب وهزت راسها بخوف... مش مش هينفع لو سمحت امشي

ادهم ضبط اعصابه بصعوبة وقال.... دا اخر كلام

هزت راسها برعب...  

ادهم بصلها بخذلال وقهر وقال لـ اخوه وصاحبه.... يالا 

فارس لسا هيتكلم ادهم مشى وهما مشيوا وراه 


.. 

ايوا كدا اعقلي كدا اخوكي في الحفظ والصون

دهب بدموع.....عايزه اشوفه 

ياسين بخبث "الي مفروض جوزها"  ....  اكيد ياروحي بس اتبسط منك بس وانا هنفذلك كل الي تقولي عليه بس انتي وشطارتك بقا... ابسطيني بس نهى كلامه بنظره مقرفه بالنسبه ليها 

دهب بدموع..... انا محتاجه شويه وقت بس لو سمحت 

رفع حاجبه بشر..... يعني اي 

دهب عيطت جامد.... اخد بس عليك والله انت انت غريب عني وفجاه بقيت جوزي خلينا بس ناخد وقتنا لو سمحت 

قرب منها ولف ايده حوالين خصرها بمكر وبايده التانيه بقى يمسح دموعها.... لي العيط بس ياحبي...  خلاص انا مواقف معاكي للاخر شوفي انا بحبك ازاي

ابتسمت غصب عنها وهي بتحاول تشيل ايده....  طب طب اروح اغير بقا ممكن 

ابتسم بخبث.... اوي اوي وانا كمان عايز اغير 

ابتسمت بتوتر...  طب كويس 

ابتسم بخبث اكبر..... جدا جدا  ... اي رأيك نغير مع بعض بقا وتكون دي اول خطوه لـ انك تاخدي عليا ونقرب من بعض 

شهقت بخضه..... إيه


.. 

فاطمه بدموع..... يالهوي يالهوي ماله يافارس اي حصل وفين دهب 

فارس بعصبيه.... ست دهب صغرتنا.... وراح عن باب المكتب وفضل يخبط عليه جامد.......  افتح ياادهم متعملش في نفسك وفينا كدا 

ادهم فضل يصرخ ويكسر في كل الي قدامه وقال بشر..... ماشي يادهب وديني لوريكي 


.. 

دهب بخضه.... ايييه

ياسين بضحك..... اي يابنتي مالك بهزر والله والله العظيم بهزر 

دهب ابتسمت بتوتر.....  ءءء هـ هدخل الاول وجريت وقفلت الباب بالمفتاح ودخلت اخدت شاور وطول ما هي واقفه تحت الدش بتعيط وبتفتكر ذكرياتها مع ادهم.... اكيد زمانه كرهني دلوقتي 


بعد مرور اسبوع 

كان ادهم  مترأس السفره وجنبه حريمه بعد مارجعهم بشروطه هنعرفها بعدين...  احلام 

احلام بسهوكه.....  اأمرني ياسيد الناس 

ادهم ببرود.... قومي شوفي ابنك بيعيط

احلام بدلع....  هو مع الداده وبعدين وحشتني القاعده في ريحك ... وحشتني القاعده معاك

ادهم بصلها نظره خلتها تقوم بسرعه 

فاطمه بشماته... ستات مابتجيش غير بالعين الحمرا

نجوه بخبث...... الجو بقا رايق ازاي والنحس اتفك 

  مرفت  بخبث هي الاخرى..... اه والله قولتلك دي قدمها نار البت الي اسمها دهب دي

ادهم غمض عنيه اما سمع اسمها وقال ليهم بتهديد..... طلاق بالتلاته لو فتحت عيني ولقيت واحده فيكم قاعده ماهيطلع عليها نهار وهي على زمتييييييييي غورووا على فوق 

بقلمي بسمله بدوي

.. 

عند دهب كانت قاعده مع اخوها بفرحه....  انا فرحانه اوي بيك يانور عيني

ادم بفرحه اكبر......  انتي وحشتني اوى اوى اوى اوى يادهبي فرحت اوي اما ياسين قالي انك رجعتي اخيرا لينا 

 دهب فضلت تبوس فيه بحنيه......  انا خلاص بقيت هنا عشانك يانور عيني

ياسين بهدوء.....  ادم انزل لتيتا تحت عايز دهب في كلمتين

دهب مسكت ايد ادم بخوف  بس بصتله بحنان....  اسمع كلام عمو ياحبيبي 

هز راسه بايجاب وباسها من خدها ومشى 


ياسين بخبث.....  ها مش آن الاوان بقا

دهب بخوف.....  م مش فاهمه 

قرب منها وخلى وشه قدام وشها جدا.....  عايزك 

دهب بخوف......  بس بس بس انا مش مستعده صدقني دلوقتي 

ياسين بعصبيه..... لا دا اسمه دلع بنات وهاخدك النهارده  حتى لو بالغصب 

دهب زقته وجريت قفلت عليها الاوضه..... سيبني في حالي حرام عليك 

فضل يزق في الباب بالجامد ويزعق..... مابحبش شغل العيال دا افتحي بقولك

دهب جريت مسكت فونها واول حد جه على بالها ادهم.....  فضلت ترن كتير مش بيرد غير اخر مره رنت فيهم الباب اتكسر ودخل ياسين وهجم عليها بوحشيه......  انتي بتاعتييييييي ومراتييي ودا حقيييي

دهب بصراخ..... ابعد عنييييييي بموتييييي بموتيييي تلمسني..... يااااااادهم ادهممممم الحقنييييييي اه اه ابعد عنيييييي ياحيوان


في الجهه الاخرى

ادهم قلبه وقع في رجليه برعب اما سمع صوت الصريخ وجرى على برا متجاهل نديه امه عليه اما شافته خارج بالسرعه والرعب الي مرسوم على وشه دا 


ادهم فضل يسوق بسرعه رهيبه والدموع في عنيه.... ليييييييييه لييييييييه يادهب تعملي فينا كدا حرام عليكي..... غبيييييييه غبييييييييييه 


تسريع الاحداث 

وصل البيت وطلع على فوق بسرعه مكنتش غير شقه واحده فوق بتاعه ياسين والي تحت بتاعه ابوه  .....  كسر الباب ودخل بغل.......  دهببببيبب وفضل يفتح في الابواب وقلبه هيقف من كتر الخوف وفجاه وقف من الصدمه ووو... 


لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇

(روايه للعشق قيود )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-