جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه شبيهتي القوية الفصل الثالث 3 بقلم نشوه عادل

 روايه شبيهتي القوية الفصل الثالث 3 بقلم نشوه عادل





قد يعجبك ايضا

-فيه ان البرشام اللى انتى بتاخديه ده هو السبب ف التهيؤات اللى كنتى بتشوفيها بليل وده معناه ان فيه حد هنا عاوز يجننك 
اسراء بدموع: ايه الكلام اللى بتقوليه ده يا ريهام وازاى عرفتى؟!
ريهام: العلبة عكس الشريط اللى جوة ده تمويه عشان انتى متعرفيش الحقيقة ولانهم عارفين انك هبلة
اسراء بوجع: عندك حق انا فعلا اكبر هبلة
ريهام: انا اسفة متزعليش منى والله مقصدش انا بس عاوزاكى تفوقى لان الطيبة الزيادة دى مش كل الناس تستحقها ومتقلقيش انا هعرف مين ورا الموضوع وغايته ايه
اسراء: انا متشكرة اوى ليكى ي ريهام وحقيقى بشكر الصدفة اللى عرفتنى عليكى 
ريهام بابتسامة: ولا يهمك ي قمر خلى بالك من ماما وسلميلى عليها كتير
قفلت ريهام وقالت بصوت عالى: شكل الحوارات وراكى كتير ي اسراء بس انا هعرف اجيبلك حقك بعون الله 
مسكت فونها ورنت ع ملك اللى كانت لسه نايمة ....ملك: كنسلت عليكى مرة افهمى انى مش عاوزة اكلمك وعاوزة انام ي رخمة
ريهام: مش وقت استظرافك فوقى كده عشان ورانا مشوار 
ملك وهى بتتعدل: مشوار ايه ان شاء الله؟!
ريهام: هنروح عيادة دكتور عصام 
ملك باستغراب: اشمعنا؟!
ريهام: مش هنقعد نرغى ع الفون كتير خلينا نتقابل وهفهمك ف الطريق
ملك: اوك مسافة السكة 
بالفعل قامت ملك لبست وراحت لريهام اللى اول ما شافتها قرصتها ...ملك: عاااا انتى حيوانة ايه اللى عملتيه ده؟!
ريهام: عشان تبقى تقوليلى ي بيئة تانى العلامة دى بقى تخليكى متنسيش انى ريهام مش اسراء 
ملك: اعوذ بالله يلا احكيلى 
بدأت ريهام تحكى كل حاجة لملك اللى كانت مصدومة ومش مصدقة ...ملك: ي خبر طب مين ليه مصلحة يعمل كده وبعدين انتى رايحة لدكتور عصام ليه؟
ريهام: هتفهمى لما نوصل 
اول ما وصلوا ع العيادة وكشف عصام ع ريهام ع انها اسراء ....عصام: عال اوى صحتك احسن كتير وقفى العلاج بقى 
ريهام: اى علاج؟!
عصام: كل الادوية اللى انا كنت كاتبها ليكى 
اخرجت ريهام العلبة من شنطتها وقالت: قصد حضرتك ع البرشام ده؟
عصام: ايوة 
بعدها خرجت شريط وقالت لعصام : طب وده؟!
عصام بصدمة: ايه ده مين اللى كتبلك البرشام ده؟!
ريهام وهى بتراقب ريأكشاناته وكلامه: هو مش حضرتك اللى كاتب ليا العلاج ده؟
عصام: لا طبعا مستحيل اكتب لاى مريض دوا زى ده ي بنتى ده جرعة زيادة منه ممكن تخلى الإنسان يدمنه ويكون سبب ف جنانه وانتحا*ره 
ملك بصدمة: ي نهار ازرق ده طلع بجد 
عصام: مين اللى خلاكى تاخدى من الدوا ده ي بنتى
ريهام بسرعة: لا مش انا اللى باخده دى ....دى واحدة صاحبتنا وكنت عاوزة اتأكد من حضرتك اذا كان العلاج ده كويس او لا 
عصام: اطلبى منها توقفه وكمان تباشر مع دكتور عشان تعرف مدى تأثيره عليها 
ريهام: تمام شكرا ي دكتور بس ممكن اطلب من حضرتك طلب؟
عصام: طبعا ي بنتى اتفضلى
ريهام: مش عاوزة حد يعرف ان انا جيت كشفت النهاردة من البيت ممكن!
عصام باستغراب: طب ليه انتى بقيتى زى الفل
ريهام: عاوزة ادلع عليهم شويه واعرف غلاوتى عندهم 
عصام بضحك: ماشى ي سيتى حاضر 
بعد ما خرجوا ونزلوا ...ملك: تعالى هنا فهمينى انتى جيتى هنا ليه؟!
ريهام: كنت عاوزة اتأكد الدكتور ده متفق معاهم ولا لا وواضح انه ميعرفش حاجة فهمتى
ملك: ي سلام ي اختى وحتى لو كان هو كنتى هتعملى ايه يعنى؟!
ريهام بضحك: معليش مش هعتب عليكى اصلك لسه متعرفنيش يلا ادامى عشان تروحينى
ملك: ايه مش هتقابلى اسراء وتزورى مامتك 
ريهام: النهاردة لا عاوزة اروح اقعد هناك من بدرى وامخمخ ليهم 
ملك بضحك: ربنا يستر عليهم 

عند اسراء كانت نازلة من بيت ريهام بعد ما استأذنت من امها  عشان كانت مخنوقة خصوصا بعد اللى عرفته من ريهام لقت شاب عمال ينده عليها بس هى مش سمعاه فمسك ايدها: ريهام لو سمحتى اسمعينى 
اسراء وهى بتبعد ايده: ابعد ايدك عنى ي جدع انت وبعدين انا مش ريهام 
الشاب باستغراب: مش ريهام ازاى يعنى؟!
اسراء بسرعة بعد ما استوعبت: انت مين وعاوز منى ايه؟!
الشاب باستغراب اكتر: انا مين؟! انتى نسيتى حبيبك خلاص ي ريهام انا عارف انى بقالى سنة غايب عنك تنسينى بسرعة كده 
اسراء باستيعاب: لا مش قصدى كده اقصد انت جاى عايز منى ايه دلوقتى؟!
الشاب: عاوز افهمك انا اختفيت ليه وراجع ليه ممكن بس نقعد ف مكان ونتكلم 
اسراء باستسلام: اتفضل 
راحوا ع اقرب كافيه وقالها: بعد ما انتى عرفتى انى مدمن قررت اعالج نفسى وروحت مصحة نفسية والحمدلله ف تلات شهور اتعافيت نهائى وبدأت اصلى واقرب من ربنا وربنا كرمنى وسافرت الامارات واشتغلت هناك ف شركة وكمان بكمل الماجستير زى ما انتى كنتى بتتمنى انا قررت ابعد فعلا عشان لما ارجع ارجعلك زى ما كنتى انتى عايزانى
اسراء: طب الحمدلله انك اتغيرت لنفسك قبل اى حاجة بس انا مش فاهمة انت عاوز منى ايه دلوقتى يا........
الشاب: احمد ي ريهام واكيد يعنى عاوزك تسامحينى وتعطينى فرصة 
اسراء: ايوة بس انا مش ريهام ووووووو....... يتبع

لمتابعه باقي فصول الرواية اضغط هنا 👇
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-