جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه الروح المنكسره الفصل الاول 1 بقلم لولو وائل

 روايه الروح المنكسره الفصل الاول 1 بقلم لولو وائل 




البارت الأول 


فى حفل زفاف ياسين منصور على حبيبته سيرين سعد بين فرحة الاهل والاصدقاء والاقارب وإحدى أصدقائه الغدار أكرم الهوارى وبعد ساعات انتهى الزفاف ورحل العروسين لعش الزوجيه وانتهى اليوم وبدأ يوم جديد وبعد فتره من الزفاف نزل ياسين الى شركته شركة المنصور ودخل الى مكتبه ووجد صديقه بمكتبه وزوجة صديقه التى تعتبر مثل اخته


ياسين:اهلا اهلا وانا اقول المكتب منور ليه ازيك يا سليمان اى الاخبار واى اخبارك يا سلوى


سليمان:كلو تمام وزى الفل انت عامل اى فى الجواز شايفك راجع وشك منور والابتسامه على وشك 


سلوى بهزار :اكيد لازم يبقى فرحان مش اتجوز حب حياته


ياسين:بجد انا فرحان جدا انى حققت حلمى واتجوزتها وحاسس ان ربنا عوضى خير بجد 


سليمان :ربنا يبسطك كمان وكمان ياعم المهم احنا داخلين على صفقه جديده ولازم نركز فيها 


اكرم:السلام عليكم مبروك يا ياسين


ياسين:الله يبارك بيك يأكرم عقبال ماافرح بيك يا صحبى 

ح

أكرم :امين يارب


••••••••••••••••

 فى فيلا ياسين كانت سيرين تقف مع الخادمه يعدو الغداء شعرت بدوار وسقطت على الأرض 


مرفت:سيرين هانم سيرين هانم 


ذهب الخادمه وقامت بالاتصال بياسين 

•••••••••••••••

ياسين:الصفقه هتخلص على أكمل وجه متقلقش ابدا 


وأتى اتصال لياسين


ياسين بقلق:اى انا جاى حالا


سلوى:فى اى يا ياسين حصل حاجه 


ياسين:سيرين اغمى عليها لازم أمشى بسرعه 


سليمان:طب روح وابقى طمنا ان شاء الله خير


ياسين:ان شاء الله 


وذهب ياسين مسرعا الى الفيلا ونقل سيرين الى المستشفى 


الطبيب:أستاذ ياسين عايزك ثوانى فى مكتبى 


ياسين: خير يا دكتور اى الى حصل مالها سيرين 


الطبيب:الف مبروك المدام حامل بس ياريت تحفظو عليه ومتجهضوش زى الى فاتو


ياسين:اى إجهاض اى


الطبيب:مرات حضرتك جت المستشفى وعملت إجهاض مرتين 


ياسين بصدمه:اى انا مراتى اجهضت مرتين 


الطبيب:لازم تحافظو علشان ممكن ميبقاش فى فرصه للخلفه تانى عن ازنك 


ياسين:اتفضل 


وظل ياسين يفكر لماذ فعلت سيرين هكذا


وأنهى ياسين باقى الاجرأت وذهب الى الفيلا


ياسين بغضب:سيرين انتى اجهاضتى مرتين 


سيرين بتوتر :ياسين انا 


قاطعها ياسين بغضب:انتى اى انتى عارفه انى بحبك وعايز اخلف منك وفى الاخر تجهضى ليييييه


سيرين بتمثيل:علشان خايفه تسبنى لما احمل وجسمى يملى ممكن تسبنى وتبص بره 


ياسين بهدوء:سيرين انا بحبك ومستحيل ابص بره وعايز اجيب بنوته شبهك 


سيرين:انا اسفه متزعلش منى 


ياسين: انا مش بزعل منك يا حبيبتى 

••••••••••••••

وذهب ياسين لقصر العزيزى

سليمان:ها يا ياسين اى الى حصل 


ياسين:سيرين حامل 


سلوى بفرحه :الف مبروك طب ومالك زعلان ليه هو الخبر مش عجبك ولا اى 


سليمان:هو فى حاجه حصلت ولا اى


ياسين:سيرين اجهضت مرتين والدكتور قالى لو اجهضت تانى مش هتخلف تانى 


سلوى بصدمه:اى اجهضت مرتين ليه 


ياسين: بتقولى خايفه لما جسمى يملى تبص بره 


سليمان:ههههههه كل الستات كده 


قد يعجبك ايضا

سلوى :يعنى انت شوفتى بعمل كده


سليمان :سليمان هو انا تخنت هو انا شكلى بقى وحش انت مش هتحبنى تانى مش انتى كنتى بتقولى كده وانتى حامل فى سليم 


سلوى:احم حم اصل كل الرجله كده بتحب الستات الرفيعه والى مهتمه بنفسها لكن الحمل بيخلي الست تملى وممكن تبصو بره وتبطلو تحبونا


ياسين: تعرفى يا سلوى لو الست تثق فى نفسها هتعرف ان جوزها مش هيخونها الراجل لما بيخلف الحب الى جواه للست بيزيد مش بيقل لانه دى بتكون ثمرة حبهم 


سلوى: والله الرجاله الى زيك قليلن اليومين دول


سليمان:وانا اى ان شاء الله 


سلوى:قصدى الى زيكو الله


••••••••••••••••••••

بعد مرور تسع اشهر 


سيرين بصريخ:ياسيييييييين الحقنييييييى بولللللد 


نهضت ياسين واخذ سيرين الى المستشفى ودخلت الى غرفة العمليات 


سليمان:اهدى يا ياسين خير ان شاء الله 


سلوى :ان شاء الله هتقوم بسلامه 


وبعد مده ليست بقليله انتهت الولاده وخرج الطبيب وبيده طفله تشبه الملائكه 


سلوى:بسم الله ماشاء الله ملاك نزل من السما 


سليمان :هتسميها اى يا ياسين 


ياسين :هسميها روح لانها هتبقى روحى الى عايش بيها


سلوى: هات بقى مرات ابنى خلينى اعرفها على حماتها المستقبليه


••••••••••••••••••

وبعد مرور عشر سنوات بعدما حصلت انخفاض فى أسهم شركات العزيزى واضطر الى السفر إلى الخارج مع زوجته الى اسبانيا وانقطعت العلاقه بعدها مع صديقهم ياسين والتى كشف غدر وخداع زوجته أصبح يكرها ولكن اصاب بلمرض الخبيث فى المرحله الاخيره وقرر ان يكتب كل ممتلاكاته وشركاته بإسم ابنته ملاك ووضع أسهم بقيمه كبيره من المال لاجل ابنته لان عندما يتركها تجد شئ يكون عون لها فى الحياه لانه يعرف مدى كره امها لها 


ياسين:روحى تعالى نخرج مع بعض


روح:لا يا بابى باين انك تعبان اوى خليها مره تانيه 


ياسين:لا يابنتى انا كويس وزى الفل 


روح:لا يابابى اطلع ارتاح باين عليك تعبان اوى 


ياسين:طب تعالى عايز اديكى حاجه


روح:هتدينى اى


ياسين:روح خدى السلسله دى البسها وخليها معاكى واوعى تقلعيها ابدا ماشى


روح:حاضر يا بابى اوعدك انى مش هقلعها ابدا 


بعد مرور اسبوعين توفى ياسين وترك ابنته فى عالم سيئ وحدها مع امرأه لا تعرف شئ عن امومه والرحمه 


روح بحزن:هو بابى حصله اى


سيرين:ابوكى مات وياريتك كنتى موتى معاه ابقى خصلت منك انتى وهو غورى من وشى يلا


روح:حاضر يا ماما


وذهب ملاك الى غرفتها وظلت تبكى بشده على وفاة ابيها الذى تحبه بشده  

••••••••••••••

سيرين:روح رررروح


روح:نعم يا مامى


سيرين:بقولك اى انا هتجوز مش عايزه اى مشاكل انتى فهمه


روح:حاضر 


وبعد مرور اسبوعين تزوجت سيرين من حبيبها أكرم الهوارى 

وبعد اسبوع من زواجهم 


سيرين:انا هروح للمحامي علشان الإعلان الوراثى


وذهبت سيرين للمحامي وعلمت ان ياسين كتب كل شئ لروح وغضبت بشده وذهبت للمنزل


اكرم:مالك يا حبيبتى متعصبه من اى


سيرين:ياسين الزفت كتب كل حاجه لروح البيت والشركه والفلوس 


اكرم:يعنى اى يعنى كل الى خططناله راح 


سيرين:أنا مش هسكت وهموت البت دى 


أكرم:هدى نفسك بس وكل ده لازمله تخطيط بهدوء ورواقه



لمتابعة باقى فصول الرواية اضغط هنا 👇

(روايه الروح المنكسره )


تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-