جديد

روايه عشق السيف الفصل التامن عشر بقلم نورا فريد

 روايه عشق السيف الفصل التامن عشر بقلم نورا فريد


هذه الرواية متوفرة فقط علي 
لمتابعة فصول الرواية 👇
#عشق_السيف_البارت_18

رحاب قعدت على الكرسي: جيت اشوف اخت زوجي المستقبلي عاملة ايه يا لولو و اسر عاملة ايه اومال بسملة بقلها فترة مش بتجي ليه غريبة 

اسر: و انتي مالك ثم انتي تتحشري ليه تجي متجيش دخلك ايه يا رحاب 

رحاب: مممم حلوة بسملة بس هو مش عيب لم تروح تزور واحدة في مصحة الادمان مش خايف على نفسك ل تق..تلك انا سمعت انهم بيكون مش في وعيهم و هموهم دماغم بس هى دى اللى بتحبيها يا ليلى تو معقول ليلة دارت عنك صحيح خي..انة العشرة ايه رايك يا زين يعني واحدة تف..ضح و التانيه مدمنة تو ذوقك يا اسر بقا صفر خالص 

ليلى و زين : اي 

ليلي: ايه اللي بتقوليها ده انتي اتجننتي بترمي بلاكي على الناس ايه القذارة اللى فيكي دى 

رحاب: عندك يا ليلي مش معني انى ساكته ف خوف منك ولا من اسر تو. انا ساكته بس احترام لي زين غير كده مستحيل اخليكي تمدي عليا اه نسيت اقول انا الهانم الكبيرة كانت حامل و اجهضت الطفل عشان محدش يعرف بى مصبيتها 

مشيت رحاب و هي في قمت سعادتها 

ليلى بعصبية: الكلام ده حقيقي يا اسر رد عليا 

اسر: انا عايز انام اصح و نبقا نتكلم 

ليلى بعصبية: يعني يوم ما تحب تحب واحدة اختها بتاعت مشاكل انتوااا عايزين موتوني ولا عايزين ايه 

زين بزعيق: ليلى ايه هوى واقف قصادكم اترزع و اتكلم و انتي اتهدي لم نشوف الاستاذ 

زين و ليلى قعدوا و اسر بدا يحكي كل حاجة 

اسر: اظن محدش مننا مش بيغلط و انت سبق و قولت انك هربت من المدرسة زمان و انتي يا ليلى بسملة ما جرمتش لى كل ده و اه يا ليلي بحبها سامععع يا زين بحبها و مش ها تخلى عنها مهما حصل حتى لو كانت مش من نصيبي و اللى عندكم اعملوا بس انا مش ها سيب بسملة تمام 

زين: ماشى يا اسر اعمل اللي انت عايزو تمام و انتي يا ليلى اهدى لان احنا ملناش علاقه بى الموضوع محدش مننا مش بيغلط و هما تابو 

ليلى: زى ليلة تخبي حاجة زى دى عني ازاي 

زين: سيبي ليلة في حالها تمام 

اسر: رايح فين 

زين قام: رايح اصلح غلطة عمري و الحق الباقي منو انا متجوزش واحدة تفض..خ خالق الله لازم الحق نفسي من المصيبة دى 

زين خلص كلامه و نزل من المنزل 

ليلى بفرح: لوووووولى الحمدلله يا رب عارف يا اسور جوازة زين من رحاب كان هم تقيل على قلبي 

اسر: و مين سمعك دى كارثة مش عارف كان ها يعيش معاها ازاي دى جاية توقع بينا مش تعمل خير 

ليلى: دى حرباية يلا روح انام انت و انا ها عمل كام حاجة كده 

اسر: ها تتصلي بى الضايعين صح 

ليلى: اتفالح في الضايعة الرابعة ما هى بقت معانا يا اسور و قريبا جدا راندا ها تضم لينا ده شغلي انا و سوسو 

ليلى اتصلت بى سها و بالفعل سها جت ليها و قعدو يفكرو ها يعمل ايه في رحاب و حنان ( لان رحاب و حنان اصحاب جدا) 

و في قصر الأكابر في غرفة راندا 

ليلة: كنت متوقعة ان الحركة دى تكون منك بس حنان تفض..حني طب ليه 

راندا: انا قولت اقولك عشان اكون مرتاحة و ابدا من جديد صحيح حنان بترتب ليكى على اجه..اض خدي بالك و بلاش تروحي الحارة كتير دلوقتي 

ليلة: ماشى يا حنان  انتي اللي بداتي يبقا اشربي بقا.... الو يا سها 

سها: ليلة لازم تجي حالا فى كارثة 

ليلة بفزع: عملتوا ايه انا جاية سلام 

راندا: انتي كويسة 

ليلة: انا كويسة بس لازم اروح لى البنات لان فيه مصيبة ها ورح اغير هدومي و انتي كمان غيري عشان تجي معايا لاني مش بعرف اسوق 

راندا: انتي عايزني انا اروح الحارة راندا الأكابر 

ليلة: اومال ايه ها بدأ من جديد ولا هو اي كلام يلا يا بنتي مفيش وقت 

و بعد شوية بالفعل راحت ليلة و راندا الحارة و في منزل سها 

ليلة بعصبية: اه يا بنت الكل..ب 

راندا بزهول: هى مين اللي حامل و اجهض..ت 

سها شورت عليها: انتي يا راندا 

راندا:وووووت مين اللي زفت انتوا بخرفو بتقولوا ايه مين الزبالة اللى قال الكلام ده والله ما سكوت انا اتهببت اه بس لحد سمعتي و استوب مين اللي قال كده 

ليلى: الزبالة اللى خطبها زين بس الحمدلله ها يتخلص منها 

سها: احنا لازم نعمل حاجه يا ليلة المرة دى لو سكتنا ي عالم المرة الجاية ها يقولو ايه 

ليلى: هما اللي بداو و ميعرفوش شيلة الموكوسين ممكن يعملوا ايه 

ليلة قعدت تفكر و بعد شوية في منزل اهل حنان طبعا رحاب بعد ما زين سابها طالعت راحت لى حنان طبعا مكنش فيه حد في البيت 

رحاب: شوفتي الحيوان ماشى يا زين بقا انا بخرب حيات الناس انا يا حنان 

حنان: قطع لسان اللى يقول كلام ده مانتي عارفه ليلى انها بتغيري منك عشان احلي منها و انكي كنتي ها تتجوزي اخوها نفسي اعرف عجبك فيه ايه 

رحاب: محترم و وسيم و عندو صيدليه و شقة تمليك مش ها تجوزو حب فيه ولا في اخواتو يارب خد اسر و ليلى و اخلص منهم 

حنان: خدي اشربي العصير و روقي دمك محدش يستاهل زعلك ولا دموعك اهدي ان شاء الله هو و اخوتو 

حنان قامت فتحت الباب 

حنان بابتسامة: ليلة ازيك عاملة ايه 

ليلة دخلت و هى و البنات و قعدت 

ليلة: الحمدلله يا قلبي حاا جيتي على بالي ف قولت اجي اطمن عليكي 

حنان: انا كويسة 

راندا : ازيك يا روحي عاملة ايه يا رحوب تصدقي وحشتيني اووووى 

رحاب: انا لازم امشي دلوقتي 

ليلى: استني يا حلوة تمشي قبل ما نعمل معاكي الإنسانية و الواجب 

سها قفلت باب الشقه بى المفتاح: ده احنا ها نريحكو 

ليلة: الاخر 

ليلة قربت من حنان وووو 

بقلمي نورا فريد 

يا تري ليلة ها تعمل ايه في حنان هى و البنات 

رايكم بصراحة 
رايكم يهمني
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-