جديد
عالم ‏الروايات‏
منذ يوم

رواية دلال حرمت علي قلبك ( كاملة وحصرية حتي الفصل...

 رواية دلال حرمت علي قلبك كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم شيماء سعيدبعد انتشار رواية دل...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الخامس عشر 15 بقلم...

 رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الخامس عشر أبتسم إليها مردفاً:_ إيه هي يا دلوعة ؟!.._ إن ك...
اقرأ المزيد
عالم ‏الروايات‏
منذ بضع ايام

رواية ظلام الصعيد ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير )...

 رواية ظلام الصعيد كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم نور الشاميبعد انتشار رواية ظلام الصع...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية ظلام الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم نور الشامي

 رواية ظلام الصعيد الفصل العاشر اقترب أكثر و مد يده ولم يتمالك نفسه، ضمها إليه بعنف مليء ب...
اقرأ المزيد
روايات مكتملة
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير...

 رواية حب بلا حدود كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم مريم وليدبعد انتشار رواية حب بلا حدو...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود الفصل الثامن عشر 18 والاخير بقلم...

 رواية حب بلا حدود الفصل الثامن عشر والاخيرفي اوضه شجن ولجت شجن للحمام بعد ما ملئت حوض الا...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم...

 رواية حب بلا حدود الفصل السابع عشر قد مر يومين علي ما حدث وجاء الدكتور كاظم واخد رزان وشج...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الرابع عشر 14 بقلم...

 رواية دلال حرمت علي قلبك الفصل الرابع عشر _ حامل ؟!..قلبه يود الإطمئنان يود سماعها من جدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية ظلام الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نور الشامي

 رواية ظلام الصعيد الفصل التاسع كان الصمت يملأ الغرفة كأن الهواء ذاته توقف عن الحركة... وا...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر 16 بقلم مريم...

 رواية حب بلا حدود الفصل السادس عشر ابتلعت امنه ريقها برعب ايوة انتي اللي قولتيلي اجب...
اقرأ المزيد

روايه عاشق مرام الفصل العشرون بقلم الاء حجاج

 روايه عاشق مرام الفصل العشرون بقلم الاء حجاج



رواية عاشق غرام بقلم الاء حجاج متوفرة فقط علي
اكتب في بحث جوجل
قد يعجبك ايضا
كنا واقفين لما محمد كان قاعد مع مرام وقالو تليفون
محمد :الو 
الشخص : حضرتك تعرف صاحب التليفون 
محمد باستغراب: ايوه دي مراتى 
الشخص : صاحبه التليفون عملت حادثه 
محمد بصدمه : اي تب مستشفى اي 
الشخص : مستشفى ........
خرجت مرام 
مرام : فى اي 
محمد : نها عملت حادثه 
مرام بصدمه أيضا : اي تب يلا نروح 
فى المستشفى
كانو محمد وعائلته ومرام كانو موجودين وهدى كانت مستغربه وجود مرام 
ولكن قطع تفكيرها خروج الدكتور 
محمد : هيا عامله ايه 
الدكتور بجديه : المدام كويسه بس 
محمد : بس اي 
الدكتور: الجنين نزل 
محمد بهدوء: تب هيا هتخرج امتى 
الدكتور : هينقولوها اوضه عاديه وان شاءالله تقدر تخرج النهارده 
بعد وقت بدأت نها فى الاستيقاظ 
نها بدموع: ابنى كويس صح 
محمد : الجنين نزل 
نها  بتهز رأسها بنفى : لا انت بتهزر مش كده 
ابنى كويس 
محمد قرب منها : انتى تحمدى ربنا أنهوا مجاش وكمل بقسوه لولا اللى انتى فيه كنت دفنتك مكانك 
نها بخوف : انت بتقول اي 
محمد : يبقى قوليلو لما يحب يهزمنى يبقى يظهر بلاش شغل الستات ده 
ونظر لها وقال بغضب ورحمه امى لو شفتك قدامى هدفنك فاهمه 
هزت نها رأسها بخوف 
محمد : انتى طالق طالق طالق وكل حقوقك هتوصلك
ثم تركها وخرج وذهبت ورائه 
مرام : طلقتها لي هيا معملتش حاجه 
محمد : بتدافعى عنها بتدفعى على اللى فصلتنا عن بعض ماشى تعالى نروح  وهقولك كل حاجه
عند هدى 
مريم : هوا محمد ومرام كانو مع بعض لى 
هدى باستغراب: مش عارفه 
مريم : تب يلا نروح يمكن يجى ويفهمنا 
هدى : يلا 
على الجانب الآخر 
مرام : ممكن بقا تفهمنى 
تنهد محمد وبدأ قص لها ما حدث 
فلاااااااااااااش بااااااااااااااااك 
نها : تب انا عاوزه فلوس 
محمد : بتكلمى مين 
التلفون وقع من نها بتوتر وقالت : انا بكلم صحبتى 
نظر لها محمد بشك ولم يتكلم ثم خرج وبدأ فى عمل مكالمه 
محمد : الو ازيك يا محسن 
محسن : الحمدلله ازاى حضرتك يابيه 
محمد : الحمد لله بقلك ايه يا محسن 
محسن : اتفضل 
محمد : هبعتلك صوره شخص تراقيبهولى 
محسن : عنيا حاضر 
" بعت محمد صوره نها " 
محمد : انا بعتلك الصوره عاوزك تبقى وراها 24ساعه 
محسن : حاضر يا باشا حاجه تانى 
محمد : لا بس يبقى بلغنى اول باول 
محسن : حاضر 
محمد : مع السلامه وغلق محمد معه وقام بعمل مكالمه أخرى 
محمد : ازيك يا زياد 
زياد : الحمدلله انت عامل اي ومريم عامله اي 
محمد :كلنا كويسين الحمد لله بقلك اي هوا مش انت ليك فى التهكير 
زياد : اه انت عاوز تهكر حد 
محمد: اه 
زياد: خلاص نتقابل ونشوف كده 
محمد : ماشى 
وقفل محمد مع زياد وقابله وتم تهكير تليفون نها وكل حاجه بتحصل بقت مع محمد 
"ومحمد عرف أنهوا مقربش من نها "
عوده الفلاااااااااااش 
مرام بصدمه ودموع: يعنى انا مخنتنيش 
محمد : ولا عمرى هخونك 
مرام :بس مين اللى عمل كده وليه ياذيك 
تنهد محمد ثم قال : كانت فى منافسه وانا اللى كسبتها وده قده إلى خساره شخص تانى علشان كده كان عاوز يدمرنى كل ده ثم مسك يد مرام وقال : انا عارف انى غلطت لما طلقتك بسرعه وعارف انى المفروض كنت ادور ولا الموضوع بس انا مكنش عندى فكره ان ده كله يحصل 
مرام انا بحبك 
ابتسمت مرام وسط دموعها وقالت: وانا بعشقك وكملت وقالت مراقبه تعابير وجهه هوا انا ممكن اطلب طلب 
محمد بحب :انتى تامرى وانا انفذ 
مرام بتوتر : ممكن محدش يعرف حاجه عن جوازنا 
محمد بضيق: لي 
مرام : علشان مش عاوزه مشاكل 
محمد : وهوا جوازنا هيبقى مشاكل وكان هيقوم لولا أن مسكت مرام يده 
انا مش عاوزه حد يعرف علشان منبعدش عن بعض اكيد لو حد عرف هيحاول يبعدنا عن بعض ارجوك 
محمد بحزن: حاضر يمرام حاجه تانى 
مرام : اخر طلب هنزل الشغل عادى بس هاخد اجازه اسبوعين 
محمد بغضب: وانتى تنزلى تشتغلى لى وكل حاجه هتبقى عندك 
مرام بهدوء : ياحبيبى انا حابه اشتغل وبصت له ببراءة موافق صح 
محمد بضيق : امرى لله 
حضنته مرام ثم قالت : بحبك اوي اوي 
محمد بحب وعشق: وانا بحبك اوى اوعدك عمرك ماهتندمى انك رجعتيلى 
ثم تقرب منها و .............
"سكتت شهر زاد عن الكلام الغير مباح "
على الجانب الآخر 
ملاك كانت قاعده مع عائلتها الى حتى أتى سيف 
سيف : السلام عليكم 
الجميع : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته 
سيف : عندى ليكم خبر حلو 
حنان : قول ياسيف وفرحنا 
سيف : انا ناويت انى اخطب 
فرح الجميع وبالذات ملاك ظنا منها أنه سيخطبها 
حنان : ومين هيا اللى عاوز تخطبها 
سيف بابتسامه: زميلتى فى الشغل 
فرح الجميع من أجله ما عدا ملاك التى كانت فى حاله صدمه 
ملاك بدموع وبابتسامه : الف مبروك يا سيف 
سيف بابتسامه: الله يبارك فيكى عقبالك 
ملاك بتوهان : قريب قريب إن شاءالله 
تضايق سيف ولم يظهره 
ملاك: تب انا هخرج انا علشان اقابل صحابى بعد اذنكوا 
سيف : متتاخريش عن عشره هرت عليكى تبقى موجوده هنا 
نظرت إليه ملاك للحظه ثم أومات له بايجاب ورحلت 
على الطريق كانت ملاك تتمشى ودموعها تنزل بغزارة وقررت الاتصال بإحدى أصدقائها 
ملاك : ازيك يا بوسى 
بوسى : كويسه يا روحى عامله اي 
ملاك : كويسه بقلك اي هوا انتى خارجه النهارده 
بوسي : اه رايحه دلوقتى الديسكو تجى معايا 
سكتت ملاك قليلاً ثم قالت : ماشى 
بوسى : خلاص يروحى تعاليلى يكون خلصت لبس
ملاك : ماشي 
الساعه 12 بعد منتصف الليل 
كانت ملاك مع صديقتها وكان سيف قلقاً جداً عليها 
سيف بغضب : ياترى راحت فين وفتح الانستغرام الخاص بها و انصدم لما لقا ملاك فى الديسكو 
سيف بغضب : والله لهوريكى 
ثم ذهب سريعا الى الديسكو 
عندما وصل كان فى حاله اشمئزاز من المكان ولكنه أجبر على الدخول 
وانصدم عندما رأى ملاك ترقص والشباب ينظرون إليها ذهب سيف ومسك يدها بغضب وخافت ملاك لكنها لم تظهر خوفها ركبت ملاك العربيه بسكوت وتحرك سيف وهو فى قمه الغضب 
حتى وصل إلى مكان هادئ 
سيف بغضب: كنتى بتعملى اي هناك 
ملاك : صاحبتى راحت ورحت معاها 
مسك سيف يدها بغضب وقال : انتى اكيد اتجننتى انتى مكنتيش بتروحى هناك ثم انى قايلك تبقى فى البيت الساعه 10 
دفعت ملاك يده بغضب وقالت : انتى تقول اللى انت عاوزه مش معنا انى كنت بسمع كلامك خوف لا كنت بسمع كلامك احترام مش اكتر وانت ملكش دعوه فى حياتى 
سيف بغضب اكبر : لا ليا دعوه 
ملاك بغضب : بمناسبه اى لا انت اخويا ولا خطيبى ولا ابويا وكملت بسخرية ده انت حتى هتخطب يعنى الفروض تهتم بخطيبتك 
نظر إليها سيف فوجد عيونها مملؤه بالدموع 
ملاك بهدوء: روحنى يا سيف لو سمحت 
سيف : مش هنروح غير لما نشوف اخر الموضوع ده اي 
فتحت ملاك الباب وخرجت مسرعه وغضب ولكن وقفت حتى مسك سيف يدها
سيف : أهدى يملاك 
ملاك بغضب: مانا هاديه اهو ممكن بقا تسيبنى اروح 
سيف محاوله أن يبقى هادئ :هوصلك بس لما نشوف الموضوع ده 
ملاك بغضب ودموع هوا انت بتعمل معايا كده لي اسلوبك ده كان اي لي كنت بتهتم بيا وبكل تفصيله فى حياتى لى ماتنطق وكملت بقهر انا اول مره اصعب على نفسي كده بس مش انا اللى هبقى ضعيفه ومش هحتاج لكل اللى انت بتعملو ده واعمل حسابك يوم خطوبتك بعدها هتبقى خطوبتى انا ماشي 
وركبت العربيه كان سيف منصدم من كلامها وشعر بالغيرة عندما فكر للحظه أنها ستخطب ولكن كان يقول لنفسه انها تقول هكذا وهيا غاضبه لاتعلم ماذا تقول 
تنهد بحزن ثم ركب سيارته اوصلها ثم ذهب إلى بيته 
انتهى اليوم على الابطال فمنهم من يشعر بالسعادة ومنهم من دخل فى حاله حزن 

فى صباح يوم جديد 
كانت ملاك تاكل مع أسرتها وكان سيف موجود معاهم 
ملاك : بابا انا عاوزاك فى موضوع 
زين : اتفضلى يا بنتى 
ملاك : ...................
يتبع ♥️
بقلم الاء السيد ♥️❤️‍🩹🥺
انا قائله انى مش هنزل غير بعد الامتحانات بسبب ضغط الدروس بس مهنش عليا اسيبكو كل ده 
أن شاء الله لو لحقت اكتب هكتب وهنزل ♥️♥️
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-