جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية رفيف قلبي الفصل الاول بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية رفيف قلبي الفصل الاول بقلم نجلاء عبدالظاهر


هذه الرواية متوفرة فقط علي 👇
اكتب في بحث جوجل مدونة الرسم بالكلمات
واكتب اسم الرواية لتظهر لك كامله
او اضغط هنا 👇

رفيف: اسر انا بحبك 

أسر فضل باصص لها شوية وبعدها ضحك بهستريا: بتحبينى انا 

رفيف كانت بتفرك فى ايدها من التوتر: ايوة يأسر بحبك انت

أسر هو لسة بيضحك: يبقا اتهبلتى ياروفا 

رفيف بحزن: لية بتقول كدا 

أسر كان بيبصلها نظرات استخفاف: يعنى ياحلوة يوم ما احب هحب حد من مستوايا 

رفيف انصدمت من رد فعلة: اية يعنى اى 

أسر بسخرية: يعنى اللى فهمتية ياروفا انتى بنت بواب العمارة اللى ساكن فيها مش اكتر من كدا 

رفيف ودموعها بتهدد بالنزول: مش انت قولتلى ان انا احسن صديقة عندك وكمان بتحس بمشاعر كتير تجاهى 

اسر وهو بيمسك خدها ويشدها منه: علشان انتي غبية ياروفا وبيتضحك عليكى بسهولة 

رفيف بحزن: انا فعلاً بيتضحك عليا بسهولة وحبيتك 

 بس الحب مش بإيدنا 

اسر بعدم اهتمام: سلام ياروفا علشان مش فاضى للمحاضرات دى...... سابها ومشى

رفيف لنفسها: اى يارفيف ما هو معاه حق هو دكتور عندك فى الجامعه وانتى بنت بواب عايزاة يبحبك بصفتك مين 

خرجت من الجامعة لاقت باباها واقف مستنيها قدام الجامعه 

كان لابس جلبية  مترقعة وموسخة من الشغل وباين علية الفقر 

رفيف بفرحة جريت علية وحضنتة وسط كلام زميلاتها عليها وسخريتهم منها 

رفيف بحب: بابا حبيبى تعبت نفسك وجيت ليية 

والدها بتوتر: انتى مش مكسوفة منى يارفيف ابعد زملاتك بيتكلموا عليكى 

رفيف مسكت ايده وباستها: بابا حبيبى انت نعمة فى حياتى انا بدعى ربنا ليل ونهار يحفظك ليا دايما ومستحيل يجى اليوم اللى اتكسف منك فية ياحبيبى 

كان اسر واقف وسط الطلبة بيتفرج عليها وبسخرية: 

قال بتحبنى قال دى مش شايفة ابوها عامل ازاى ولا لبسها دى اخرها تخدم فى البيوت 

فى مكان تانى 

عمر: ناوى على اى يا احمد 

احمد بخبث: دا انا ناوى على حجات كتيير اووى واولهم اكسر مناخير البت دى علشان رفعاها فى السماء زيادة 

دى حيالة بنت بواب العمارة اللى ساكن فيها 

عمر بقلق: بلاش يا أحمد انا خايف عليك 

أحمد بشر: متقلقش مش هيحصل غير اللى انا خططتلة وبس

عمر : يأحمد البنت بتدافع عن نفسها ودا حقها 

أحمد بغضب مسك عمر من رقبتة وبصوت عالى متقولش حقها فااااهم واللى انا عاااايزة بس هو اللى هيحصل 

عمر بضيق وشال ايده من على رقبتة: ماشى يأحمد انا حذرتك وبس.... هتروحلها امتى

احمد: الاول لازم ازيح دكتور اسر من طريقى وبعدها كل حاجه هتمشى زى ما انا خططت 

عمر بصدمة: دكتور اسر انت مالك بية يابنى دا شرانى ومغرور اوووى و.... 

احمد رفع صباعة فى وشة وبغضب: مغرور على نفسة مش عليا 

واكمل بغيظ: وبعدين هو اللى رفضها بقا فى واحد عاقل تجيلة الفرصة دى ويرفضها 

قد يعجبك ايضا

بس متقلقش انا هقوم بالواجب وزيادة  

يلا بينا نروح وهتشوف هعمل اى 

بعد ساعة عند رفيف 

والد رفيف: رفيف يابنتى تعالى عايزك 

رفيف: ثوانى يابابا جاية اهوو..... نعم ياسى بابا 

والدها: اقعدى يارفيف عايزك ياحببتى 

رفيف بقلق: خير يابابا فى اى 

والدها بإبتسامة بسيطة: كل خير ياحببتى 

الموضوع وما فية ان انتى جايلك عريس وكمان.... 

رفيف بصدمة ودموعها بدأت تلمع فى عيونها: مش عايزة اتجوز يابابا 

والدها: لية بس ياحببتى دى سنة الحياة ولازم هتتجوزى 

رفيف بدموع: بس انا مستحيل اسيبك ابدا يابابا

والدها بحنية: تعالى فى حضنى ياحبيبة بابا 

اى رأيك تشوفية بس ولو مش عجب يبقا بالسلامة 

رفيف بإبتسامة: بس كدا لاجل عيونك ياعم محمد ياعسل انت موافقة 

والدها قام وقف وباس راسها: انا اديتة معاد النهاردة الساعة 7 جهزى نفسك وانا هخرج اجيب حاجة سقعة للضيف وهرجع على طول 

اتى الموعد المحدد 

رفيف كانت قلقانة جدا دى اول مرة بتتعرض فيها للموقف دا 

رفيف وهى ضامه ايديها وبتدعى: يارب ميجى يارب ميجى    .....  بعد مدة سمعت خبط على باب غرفتها 

رفيف بتوتر: اتفضل يابابا 

والدها بإبتسامه مطمئنة: تعالى ياحبيبة بابا يلا العريس برة

رفيف بتوتر: بلاش يابابا مش عايزة 

والدها بإبتسامه مسك ايدها: متخفيش ياحببتى يلاا 

وخرجت رفيف مع والدها وفجاءة وقفت مكانها بصدمة معقول اللى هى شيفاه دا 

دا اخر واحد كانت تتوقع تشوفه فى الوقت دا 

رفيف بصدمة: انت مستحييل 

رفيف محمد 21 سنة محجبة جماالها عادى بيميزها عيون زرقاء من ينظر بهما يغرق فى زرقة مياة عينيها 

اسر الجيار 29 سنة معيد بكلية التجارة جسدة رياضى متناسق لدية عيون بنية حادة...... 


ايه رايكم نكمل ولا لا ما تحكموش احاديثها حلوه قوي

الحلقه 1

تابع


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-