روايات حديثة

روايه كيان الرائد الفصل العاشر بقلم دعاء تهامي

 روايه كيان الرائد الفصل العاشر بقلم دعاء تهامي

اكتب في بحث جوجل (مدونة الرسم بالكلمات)
واكتب اسم الرواية لتظهر لك كامله
#كيان_الرائد 
#Bart_10🩷🌚
شافت بنت حضنا*ه عيونهاا دمعت وخرجت من المكتب من غير ما تتكلم 

حسام ل البنت:انتي اي اللي جابك هناا 
*جيت عشان اكون جمبك
حسام: مبقاش في بينا حاجه 
*ليه عشان ست الحسن 
حسام: سيرتهاا متجيش علي لسانك واتفضلي بره 
*طب اهدي علي نفسك شويه قولتلك جايه ف شغل ورقتي نقلي اهي يعني انت هتكون مديري 
حسام: شوفي حد غيري 
*دي مش مشكلتي بقا عايز تقدر تقدم طلب رفض 
حسام: سابهاا وطلع من المكتب راح على مكتب كيان 
اول ما شافته مسحت دموعهاا 
حسام: كيان الحكايه مش زي ما فهمتي 
كيان: دي حبيبتك صح 
حسام: كانت بس صدقيني مش زي ما فهمتي 
كيان: الموضوع ميخصنيش وانا اسفه اني دخلت من غير ما تسمحلي وقطعت عليك 
حسام: انتي بتكدبي لو كان فعلا زي ما بتقولي مكنتش اضايقتي لما شفتينا مع بعض 
كيان: لا الحكايه مش زي ما فهمت انا اضايقت من نفسي لما دخلت بس مش اكتر 
حسام: رايك كده 
كيان: ايوه 
حسام: تمام سهر هتكون من ضمن فريقنا 
كيان: ده ازاي 
حسام: طلبت انهاا تكون ضمن الفريق وبعد ما شفت ردك انا وافقت 
كيان: اهاا تمام 
حسام: عن اذنك 
كيان: اذنك معاك 

اعع غبيه خلتيه يوافق 😐
ف اوضة الاجتماعات كانوا مجتمعين 
العقيد: بقدم خالص الشكر ل الرائد حسام والملازم اول كيان انا بفخور باللي عملتوه 
حسام: يارب دايما نكون عند. حسن ظنك 
كيان: انا اللي فخورة اني عند حد زيك يكون قدوتي 

الباب اتفتح ودخلت سهر 
سهر: معلش اتاخرت علي الاجتماع 
العقيد: انا واثق انكم لو كملتوا مع بعض هتعملوا شغل هايل 
حسام: ان شاءلله 

خلصوا الاجتماع وابتدوا يطلعوا كان فاضل العقيد وكيان وحسام وسهر 
كيان: 🌚بقولك ي سونه  انا خلصت شغل تعال نتفسح 
سهر: انتي ازاي بتكلمي العقيد كده 
كيان: الحلوه متعرفش انه بابا ولا اي 
سهر: انا اسفه مكنتش اعرف 
كيان: واديكي عرفتي 
العقيد: خلاص ي كيان تعالي انا كمان خلصت شغل 
كيان: هنتعشاء بره صح 
العقيد: زي ما اميرتي تحب 
كيان: 😹😹😹🦦طب يالا ي بابي 
العقيد: تعالوا انتوا كمان اتعشوا معانا 
حسام: لا شكرا انت رايح مع بنتك بلاش ازعاج 
سهر: لو مفهاش ازعاج اجي معاكم عشان انا معرفش حاجه هناا وكمان فرصه نتعرف على سيادة العقيد 
حسام: مره تانيه ي سهر 
العقيد: هتيجي معانا انت زي ابني 

راحوا المطعم هما الاربعه وطلبوا الاكل 
سهر طول القعده بتحاول تتقرب من حسام وكيان مضايقة من حركاتهاا 

خلصوا اكل والعقيد. جاه شغل مستعجل 
حسن: كيان انا مش هقدر اروح معاكي البيت 
كيان: ولا يهمك ي بابا هاخد تاكسي خلي بالك من نفسك 
العقيد: بس الوقت اتاخر ومش هتلاقي تاكسي دلوقتي 
حسام: لو مفهاش ازعاج اوصلها انا 
العقيد: لا طبعا وانا كده اكون اطمنت عليها 

كيان: وانتي ي سهر ساكنه فين 
سهر: انا نزلت مصر امبارح ونزلت ف اوتيل 
كيان: اهاا الغربه صعبه بردو 
سهر: حسام لو مفهاش غلاصه خدني ف طريقك 
حسام: اركبي فتحلهاا الباب اللي من وراه كيان فرحت اوي لما شافت تعابير وشهاا وراحت تركب قدام 

وصلوا سهر علي الاوتيل وكمل عشان يوصل كيان 
حسام: تقدري تقولي ف اي 
كيان: قصدك علي اي 
حسام: وقف العربيه وبصلهاا واتكلم 
تصرفاتك مش طبيعه من ساعه ما سهر جت ف اي 
كيان: ده اللي هو ازاي 
حسام: مش بتتكلمي زي الاول 
كيان: لا مفيش وروحني عشان تعبانه 
حسام: بقت كده 
كيان: اه 
حسام: ماشي ي كيان 

وصلهاا البيت ومشي وهيا رجعت نامت بعد وقت كبير من التفكير نامت مكانهاا صحيت علي رساله وصلت تلفونهاا غيرت ملامح وشهاا 180 درجه 
كيان: اععع ي ماما الحقي شوفي اي اللي حصل 
صفاء: ف اي ي بت المجنونه 
كيان: هي*********
يتبع
#بقلم_دعاء_تهامي 

🩷🌏😊رجعوا التفاعل زي الاول
مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-