روايات حديثة

روايه احببت خادمه الفصل الثالث بقلم دنيا محمد

 روايه احببت خادمه الفصل الثالث بقلم دنيا محمد


رواية « احببت خادمة» 
الفصل / الثالث 
فيروز بدموع 
انا اسفة بس مكنش قصدي 

طاهر ل امه 
هي اصلا ي سوزان هانم دي الخدامة الخاصة ليا ياعني ملهاش تعملك قهوة ولا ليكي انك. تزعقلها وتشتيمها انا اعمل فيها الي عاوزه طلاما هي بتشتغل عندي انا 

سوزان بصدمة 
هو انت بتكلمني انا كده عشانها؟ 

طاهر 
احنا هنضحك ع بعض انتي عارفة اصلا اني مش بطيق اتكلم معاكي 

فيروز برقا من صدمتها وانو ازاي يكلم. امه كده 

طاهر بص ل فيروز وقال 
روحي نضفي القهوة الي وقعت واطلعي اوضتك عشان شوية وتنزلي تعمليلي غداء 

سوزان برفعة حاجب 
ياااه ونت كمان مش هتاكل من ايدين عنيات 

طاهر بصلها 
انا حر 

سوزان 
طب بقا اعمل حسابك. ان مايا جاية انهارده 

طاهر بقرف 
انا لا بطيقها ولا بطيق امها اختك وبنتها زي الزفت عايشين علي حسنا بس 

سوزان 
علي حسي انا ولا فاكر ان انا مليش ورث زي زيك 

طاهر بضحك 
لا ي سوزي انتي فاهمة غلط الورث الي ابويا سابوا كان باسمي انا واخويا لاكن انتي ملكيش غير شوية فلوس ملهمش لازمة حتي البيت ده ملكيش فيه اي حاجة وباسمي وياريت تفكك. مني احسن 

سوزان سكتت بخبث لانها قررت فكرا ف دماغها 

طاهر طلع اوضته ومسك الاب يشتغل عليه شوية 

شوية وطلعت فيروز ليه بفنجان القهوة الي كان طالبه منها لما طلع 

دخلت فيروز ولقيت طاهر طالع من. الحمام لافف فوطة حوالين خصره 

فيروز بخضة 
انا اسفة جدا معرفش انك كنت بتاخد دش سابت القهوة ولسه جاية تخرج  مسكها طاهر من وسطها 

فيروز بتبريقة.. 
في اي انت عاوز اي سبني 

طاهر بخبث 
هكون عايز اي مش عايز حاجة 

فيروز بضيق 
طب لو سمحت ابعد عايزة اروح لاختي 

طاهر قرب من خدها وباسها وهمس في اذنها 
_ روحي لاختك بس تيجي تاخدي الكوباية القهوة الي هشربها 

فيروز بتوتر 
ح حاضر ابعد بقا 

بعد طاهر بابتسامة وفيروز طلعت جري علي اوضتها هي واختها 

اسماء 
اي ي حجه الفيلم الي انا قاعدة فيه ده 

فيروز بهدوء 
اهدي وهفهمك 

وحكتلها فيروز كل حاجة حصلت 

اسماء 
ياااه ده ولا كانه فيلم عربي قديم ي فيروزة بس يلا ما علينا طاهر ده شكله قاسي اوي وملامحه متبشرش ب الخير 

فيروز بتوتر 
ااه عندك حق 

اسماء بضحكة 
بس عارفة احنا مكناش نحلم اصلا اننا لما نخدم نخدم ف مكان زي ده 

فيروز 
الحمد لله ي اسماء انا راضية 
بس صح طاهر ده اصلا ليه اخ 

اسماء 
بجد اومال فبن مش شوفتو خالص 

فيروز 
عشان هو بيشتغل وبيرجع بليل خالص 

اسماء 
ااه بس شكل الست الي تحت دي سوسة اوي ي فيروز وبصراحة شكلها شرانية 

فيروز بتنهيدة 
ربنا يستر ي اسماء بجد مش طالبة من ربنا غيرانو يحمينا ومفيش حاجة وحشة تحصل لنا 

اسماء طبطبت علي ايديها 
اهدي ي حبيبتي انا عارفة ان كل ده عملتيه عشاني وربنا يعلم بحبك قد اي ونا وعداكي انب اول م اخلص الثانوي هشتغل 

فيروز 
لا جامعتك. هتبقي اهم انا مش هسيبك مخلصة ثانوي بس 

اسماء بحب 
ربنا يسهل ي حبيبتي 

نزلت فيروز تعمل الغدا وطاهر كان نازل من اوضته بس اول ما نزل  لقا مايا بتجري عليه تحضنه 

مايا بجرأة.. 
حبيبي عامل اي وباسته جنب شفايفة 

طاهر بقرف 
اكيد. احسن منك ولو سمحت تبعدي كده عني ومتطاوليش بعد كده وتقربي مني فاهمة 

قال كلامو وراح يقعد ع كرسي 

فيروز كانت بتحط الاكل 

مايا بغيرة لانها احلي منها 
انتي مين ي بتاعه 

فيروو بصتلها من فوق لتحت ولقيتها لابسة بلوزة مبينة بطنها وجيبة قصيرة جداا 

فيروز وهي بتحط الاكب ومش بتبص لها 
انا فيروز بشتغل عند طاهر بيه 

مايا بصت لطاهر 
يااه اول مرة زوقك ي طاهر يبقا كده لا وكمان جايبها تشتغل ليك انت بس

طاهر مردش عليها وقال 
فيروز مش. خلصتي ياريت تطلعي تظبطي اوضتي واوضة ياسين 

فيروز بتساؤول 
ياسين مين 

طاهر بهدوء 
اخويا 

فيروز حطت الماية وقالت 
تمام حاضر استاذنكم 

نهي ام مايا 
واشمعنا جايب لنفسك خدامة خاصة بيك 

طاهر ببرود 
حريتي الشخصية واظن انها بعيدة عنكم ياعني تخليكم ف حالكم شوية 

نهي سكتت بضيق 

مايا 
انا كنت عاوزه اخرج معاك شوية 

طاهر 
مش فاضي ولو فاضي اكيد مش هخرج معاكي

اتغدوا في صمت كلهم من غيظهم ل طاهر وطاهر خلص وكلع اوضته ولكن سمع فيروز بتغني بصوت جميل وهادي وهي بتنضف ورافعة عبايتها شوية عشان تعرف تتحرك

طاهر جه من وراها بدون متحس ومسكها من وسطها 

فيروز بشهقة 
ا انت بتعمل اي هنا انا اسفة انا كنت واخدة راحتي وبنضف عشان انت مش موجود بس قربت اخلص وهطلع 

طاهر بخبث 
لي ما تاخدي راحتك اعتبريني مش موجود وبصلها بوقاحة 

فيروز وهي بتحاول تبعد ايديه عنها 
طب عن اذنك بقا عايزة اخرج 

طاهر سابها تخرج وضحك بسخرية 

بليل كان الكل نايم اسماء حبت تقوم تتمشي ف الجنينة شوية لانها كان نفسها تشوفها 

قامت اسماء براحة ونزلت وخرجت الجنينة تتمشي كانت واقفة بتشم الجو وبتبص للبسين وقاعدة ع الارض فجأة حست بايدين علي كتفها 

اسماء بخضة 
يلهوي انت مين؟  

*******
يتبعع..  

رايكم ي حلوين.+ صلوا علي النبي ♥🍒

#بقلم_دنيا_محمد
#رواية_احببت_خادمة


مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-