جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه كيندرا الفصل الحادي عشر 11 بقلم حليمة عدادي

 روايه كيندرا الفصل الحادي عشر 11 بقلم حليمة عدادي 



الفصل 11


بعد مدة من التدوير كان هيتجنن لما شاف الدم على الأرض 


حسام ::  انتي فين يا حبيبتي ايه اللى  حصلك... يا رب احميها 


جرى على بيت عمها خبط على الباب و استنى فتحتله الخدامه


حسام :: ريم موجوده عندك ولا لأ. 


الخادمة :: لا يا بيه مجتش أصلا 


حسام :: طيب لو جت قوللها انى بدور عليها 


الخدمه ::: حاضر يا بيه


جرى على الجنينه تانى وقلبه بيقله انها مش بخير حس بدموعه بتنزل  حس بالعجز جرى خرج من البيت ولقى جزمتها  على الأرض وقع على ركبه وهنا أتأكد انها مش بخير. 


حسام :: ده مش وقت العجز و الوقوع أنا لازم الاقيها. 


 مسح دموعه و ركب عربيته و اصر على أنه يلاقيها

*****************************

 سناء:: خليك متأكد ان ابوك ملوش اى دخل فى حادثة مراتك. 

 ‏

 ‏جاد :: انا هتجنن يا ماما لو بابا ملوش دخل فى حادثتها ليه بيجلها حالة ذعر كل ما تشوف صورته. 

 ‏

 ‏سناء :: جاد فكر كويس أنا بقولك ابوك ملوش دخل فى الحكاية دى. 

انا همشى دلوقتي. 


 ‏جاد :: رايحه فين انا عاوزك تبقى جمب كيندرا أنا النهارده عندى شغل كتير ومش عاوز اسبها لوحدها. 

 ‏

 ‏سناء :: انا هرجع عشان اختك انت عارف ان غيرتها مبقتش مجرد غيرة دى بقت جنون و هتخرب بيتها بايدها.. 

 ‏

 ‏جاد :: ماما حسام بيحبها و هيفهم الوضع اللى هى فيه. 

 ‏

 ‏دخل حسام بيجرى و هو فى  حالة وحشه جدا. 

 ‏

 ‏جاد :: ايه اللي حصل يا حسام مالك و فين ريم. 

 ‏

 ‏حسام بصوت مختنق:: ريم فى حد خطفها.. أنا مش لاقيها أبداً.. 

 ‏

 ‏جاد :: اهدا يا حسام اتخطفت ازاى... خد اشرب شوية ميه و احكيلى. 

 ‏

 ‏حسام :: ده مش وقت الميه يا جاد أنا لقيت الجنينه مقلوبه و كل شيء على الأرض و الزرع متكسر كأن حد كان بيسحب حد فوقها و السلسله بتاعتها و جزمتها كانوا عالارض.. 

 ‏

 ‏سناء :: جاد اعمل حاجه الحق اختك. 

 ‏

 ‏جاد ؛: ماما كيندرا فى امانتك خلى بالك منها ارجوكى.. 

 ‏

 ‏سناء :: روح يا حبيبى و اطمن

 ‏

 ‏ خرجوا يجروا بعدها 

 ‏****************************

 ‏دخلوا الجنينه واتصدم جاد من المنظر اللى شافوا

 ‏

 ‏حسام:: جاد أنا قولتلك انى دورت فى كل حته ملقتهاش. 

 ‏ 

 ‏جاد :: فى كاميرا مراقبة قدام البيت خلينا نشوف مين اللى عمل كده. 

 ‏

 ‏طلعوا يجروا على جوا و خرج الابتوب عشان يعرف ايه اللى حصل بس اتصدم لما شغله ان كل التسجيلات محذوفه.. ضرب ايده فى الحيطه بعنف من الغضب.. 

 ‏

 ‏جاد :: الخاطف مخطط لكل حاجه بس هيكون مين و ريم ملهاش أعداء 

 ‏

 ‏حسام :: ما هو ده اللى هيجننى. 

 ‏

 ‏جاد ::تمام انت هتروح القسم تعمل بلاغ وأنا هروح ادور عليها.. 

 ‏

 ‏حسام :: تمام.. اعمل كل اللى تقدر عليه يا جاد

 ‏*****************************

 ‏في مكان ضلمه مفيش فيه اى ضوء كانت دموعها اد ايه هى موجوعه رجليها مربوطه واديها مربوطه حتى بؤها كمان مش قادرة تصرخ بيه لانهم حطولها عليه شريط لاصق

 ‏

 ‏****************************

 ‏في أوضة كيندرا

 ‏ 

 ‏فتحت عينيها وبصت حواليها و نزلت دموعها  واترعش جسمها بخوف 

 ‏فجأة دخل حد متكمم من البلكونه حاولت أنها تصرخ و لكن ما قدرتش وقف قدامها و حط صورة ابو جاد قدامها بقى جسمها يتشنج و دموعها غطت و شها كل ما حاولت أنها تدور وشها للجهة التانيه يمسك  الشخص ده وشها و يخليها تبص لصورة.. 

 ‏

 ‏: ههههه بصى كويس  جاد يلاقى جثتك.. مش متحمله تشوفي ابو جوزك. 

 ‏

 ‏ بعد مدة دخلت في حالة انهيار لحد ما فقدت و عيها خرج وسابها تواجه مصيرها 

قد يعجبك ايضا

 ‏*****************************

 ‏بعد مدة من البحث عن ريم  ملقهاش دخل الشركه لقى حسام هناك. 

 ‏

 ‏جاد :: دورت فى كل مكان وسالت كل اللى اعرفهم موصلتش لأى حاجه  

 ‏

 ‏حسام :: هنعمل ايه دلوقتي أنا راسي هتنفجر من التفكير. 

 ‏

 ‏جاد ::أنا هشوف عمى لو خلص الشغل اللى طلبته منه. 

 ‏ 

 ‏حسام :: انا هكمل تدوير عليها يمكن اوصل لاى حاجه. 

 ‏

 ‏جاد :: لو وصلت لأى حاجه عرفنى. 

 ‏

 ‏خرج حسام و دخل جاد مكتبه 

 ‏

 ‏جاد :: رنا قولى لعمى يجيلى مكتبى

 ‏

 ‏رنا :: حاضر يا جاد بيه تؤمرنى بحاجه تانيه. 

 ‏

 ‏جاد :: عاوز فنجان قهوة ساده 

 ‏

 ‏رنا ::  تحت امرك يا بيه. 

 ‏

 ‏بعد ما خرجت رنا حط راسه بين ايديه اخته اختفت و كيندرا مريضه و مش عارف مين السبب حس بإشتياق ليها فتح الابتوب قدامه عشان يشوفها.. لانه حط كاميرا فى اوضتها عشان يطمن عليها فتح الكاميرا وقف من مكانه بفزع لما شافها مرميه على الارض خد مفاتيحه و خرج يجرى لقى عمه قدامه... 

 ‏

 ‏سعد :: رايح فين يا جاد أنا  خلصت اللى طلبته منى. 

 ‏

 ‏جاد :: مرة تانيه يا عمى مره تانيه.   

 ‏

 ‏ جرى على عربيته ساقها بسرعة جنونيه كان هيعمل كام حادثه ولكن مهتمش فحبيبته مش  عارف حصلها ايه وصل القصر نزل من عربيته جرى على جوا  لقى امه قاعدة مع ولاد اخته

 ‏مبصش لحد وطلع جرى على اوضتها شالها من الارض للسرير كان وشها دبلان جدا حاول يفوقها كذا مرة بس من غير فايده.... 

 ‏

 ‏جاد :: كيندرا حبيبتي رد عليا

 ‏ ارجوكي...

 ‏ وكمل بدموع'حياتي فداكي افتحي عينيكي...

 ‏

 ‏ لما ملقاش منها رد بردوا شالها وخرج يجرى بيها. 

 ‏

 ‏سناء::فى ايه يا ابنى مالها مراتك. 

 ‏

 ‏جاد :: هى دى الامانه اللى وصيتك عليها

 ‏

 ‏سماح :: مالها يا ابنى مراتك 

 ‏

 ‏جاد :: ابعدوا ده مش وقت الكلام.. انا هخدها المستشفى 

 ‏

 ‏*****************************

 ‏بعد مدة من التدوير حس بالعجز حاول يمسك دموعه لكن مقدرش هي نبض قلبه و بنته اللي كبرت معاه و ام اولاده كمان.. 

 ‏قعد في مكان مفيش فيه حد حس انه عاوز يصرخ  لكن مقدرش قعد يعيط زى العيل الصغير اللى امه ضاعت منه.. 

 ‏

 ‏حسام :: انتى فين يا حبيبتي..أنا استنيتك كتير بس هما فجاه خدوكى منى.. 

  ‏مسح دموعه: بس أنا مش هيأس هدور عليكى وهلاقيكى و هعاقب اللى خدك منى وعمل فينا كده  

 ‏*****************************

 ‏في المستشفى مكنش قادر على الانتظار من ساعة ما دخلوها الدكاتره وهو مش عارف حاجه عنها 

 ‏خرج الدكتور جرى عليه.. 

 ‏

 ‏جاد :: قولى هى كويسه...عامله ايه دلوقتي.. 

 ‏ 

 ‏الدكتور ::: حالتها صعبه ولسه ما فقتش. 

 ‏

 ‏خرج جاد بغضب ركب عربيته لحد ما وصل القصر مهتمش لأمه وهى بتناديه أو عمته فتح تسجيل الكاميرا من الوقت الذي ساب فيه القصر 

 ‏وبص للى حصل بصدمة و غضب

 ‏*****************************

 ‏كان الدكاترة خارجين داخلين بسرعه وجهاز القلب بيصفر.. 

 ‏

 ‏الدكتوره :: دكتور المريض نبضه ضعيف ممكن قلبه يقف في اي لحظة 

 ‏

 ‏الدكتور :: اعملوله صدامات بسرعة.. 

 ‏

 ‏مع كل صدمه بيترفع جسمه و الاسلاك محاوطه جسمه من كل جهة بعد مدة رجع النبض من تانى.. 

 ‏

 ‏الدكتوره:: الحمد لله النبض رجع تانى

 ‏

 ‏الدكتور :: لازم يفضل تحت الملاحظه حالته مش مستقرة أبداً.


اسفة حبايبي على التاخير بس مو بايدي

لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉


تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-