روايات حديثة

رواية زين الصعيد حور وزين البارت الرابع عشر الكاتبه المجهوله

 رواية زين الصعيد حور وزين البارت الرابع عشر الكاتبه المجهوله




ماجد….. بص ياحج من غير لف ودوران انا دكتور اسمي ماجد وجاي طالب ايد مدام شاديه

شاديه…. ايييه

كارم….. والله ياولدي انت فجاتنا وبعدين عرفتها كيف دي لسه مطلقه

ماجد بحرج….. مهو ياحج انا شوفتها كذا مره بس والله ما تطاولت عليها ولا قولت حاجه زعلتها وانا كنت فاكرها اخت استاذ صالح لكن لسه عارف انها اتطلقت وعاوز اطلب اديها

كارم….. اني مش عارف اقول اي لكن الراي رائيها

شاديه….. مش موافچه

ماجد….. ممكن تسبني معاها خمس دقايق بس

جاء كارم ليعترض لكن قال ماجد….. خمس دقايق بس

كارم….. حاضر

وطلع كارم

ماجد….. ليه مش موافقه

شاديه….. تعرفني منين ولا حبتني ميتا ولا عاوز تتجوزني ليه

ماجد….. مش عارف بس في حاجه شدتني ليكي بس اي معرفش بس باين انك شايله كتير نتجوز وهعالجك

شاديه….. شايفني مجنونه

ماجد….. ليه هو الدكتور النفسي بيعالج مجانين فهمه غلط عن الطب بس ليه مش ممكن لما تحكيلي ترجعي لطبعتك ليه خايفه عارف انك لسه مطلقه في عده 40 يوم تعرفيني فيهم.

شاديه…. سبني افكر

ماجد… موافق وهستني ردك اكيد

_________♡_____.

كان زين طالع من المطبخ وشايل صنيه سندوتشات

زين بسخريه…… اخرتها زين بيعمل سندوتشات

كان سعد قاعد بيشتغل

جاء زين وفي يده ساندوتش….. اي يا منه عملتي اي

سعد….. ماشاءالله منه ذكيه جدا نفسي اعرف ازاي دخلت حقوق

زين….. غلطت في اي البت

سعد….. لا بجد هتموتوني هات السندوتش علشان علي اخري منك انت ومنه

زين….. طب خد دول لحد ما اشوف حور عملت اي

سعد….. اه روح روح

زين….. روح روح هو انت دضرتها ياض

واتجه الي حور كانت تذاكر في التأريخ

(حور في كليه تربيه قسم تاريخ ودي آخر سنه ليها)

زين….. عملتي اي

حور بغيظ….. يعني محمد علي لازم يخلف كل دا اي مراته ارنبه

زين….. لا كتير هخلص منك ولا منها حرام اوي انا ماشي زاكروا انتوا تعبتوني

جت منه علي صوتو……

منه….. شوفت انا هاديه ازاي

زين…. جدعه عملتي اي بقا في محاضره انهارده لخصتيها صح وريني

منه بتوتر…… مهو اصل

زين بحده….. هاتي

واخد الكراسه كانت كتبه بحبك ياسعودي😅😂

زين بغيظ….. ملخص المحاضره بحبك ياسعودي

سعد….. قلب سعودك ياناس انا بقول بلاها الجامعه دي وخليكي جمبي

زين…. والله موتي علي اديكي علي اديكي قوموا نااااموا يالا

تركوا كل ما يشغلهم وركضوا علي غرفهم

زين…. يارب قويني عليهم بقا عندي عيلتين قبل ماخلف

سعد بياكل سندوتش….. حسبت منه معاهم

زين….. حسبت ياخويا حسبت

________♡____.

في جناح منه وسعد فتح الباب كانت تخرج من المرحاض ترتدي فستان اسود قصير للغايه يصل لفوق الركبه بمراحل بحمالات رفيعه تاركه خصلات شعرها علي ظهرها ترتدي صندل ذو كعب عالي وخلخال مع كل خطه كانها تسير علي اوتار قلبه بلع ريقه بصعوبه يبدوا انها ليله ولا الف ليله وليله

اقترب وهو ينظر اليها بتوهان من جمالها الذي ازداد فهو لم يقترب من حاثه الاجهاض

سعد….. انتي كويسه

اقتربت ولفت يداها حول عنقه تقول بدلال….. اوي اوي

سعد….. ليه

منه….. ليه اي عاوزه انسي اللي فات

سعد….. متأكده

منه بحب وقبلته بجانب فاه….. اوي

سعد بسعاده….. علي البركه

وحملها علي السرير اقترب ولم يبتعد

فصيله انا🙃

_______♡♡♡___.

زين….. حبيبتي مش ناوية تكبر بقا

حور…. في احلي من الهبل والجنون يازيزو

زين…. يس كل حاجه ووقتها ياقلب زيزو قل انا في الشغل بفضل اضحك واهزر ولا بكون دد ولما بكون معاكوا بهزر وبضحك واكون مجنون معاكوا كمان كل حاجه وليها معاد ياحبيبي ماشي

حور…… حاضر بس ماتنمش عملتلك مفاجأة

زين…. خير

حور … خمس دقايق

ودخلت الحمام

…بعد ربع ساعه طلعت حور من المرحاض كانت ترتدي بدله رقص لونها اسود في دهبي وحاطه القليل من الميكب وفارده شعرها ولابسه هيلز كانت في غايه الجمال…

اول ما زين شافها صفر

زين باندهاش….. اي الحلاوه دي جبتي امتي ..

حور بكسوف… امبارح اي رايك

زين …. جميله يا حببتي

راحت حور مشغله اغنيه (بص علي الحلاوه)

كانت ترقص بطريقه مثيره كانت حقا حوريه ….

بعد مده قام زين واطفئ الاغاني وقبلها بقوه ثم اخذاها الي السرير….

______♡___.

ورد….. صالح صالح

صالح….. نعم

ورد باستغراب….. اول مره تقول نعم علي طول حاجه تانيه اي اللي معكر مزاجك

صالح….. زعلان علي اللي عملته في شاديه مكنش لازم اوافق زين ابدا

ورد….. حبيبي خلاص انسي هيا بقت في حالها ورجعت لعقلها

صالح….. ماشي ياورد كنت عاوزه اي

ورد….. عاوزه انزل مصر

صالح…. مصر تعملي اي

ورد….. عاوزه اكشف عند دكتورة كبيره هناك عاوزه اعمل عمليه

صالح برفض….. لا عملية لا والف لا احنا نستنوا كرم ربنا الاول

ورد بالحاح…… علشان خاطري يتصالح نروح مصر ونتطمن

صالح…… بلاها

ورد…… وحياه ورد

صالح…… هفكر

ورد…… ماشي فكرت

صالح….. اني لحقت

ورد….. اه 3 ثواني حلوين جوي

صالح بضحك….. من بكره نندله لمصر لجل عيون ورد

ورد….. بحبك ياصالح

صالح….. بتاعت مصلحتك لكت بعشقك ياورد الجوري

______♡♡_____.

في صباح يوم جديد

استيقظت حور مبكرا ودخلت المرحاض لتستحم….

طلعت حور من الحمام كانت ترتدي فستان لونه ازرق فاتح ويوجد به زهور لونها ابيض … كانت تمشط شعرها….

زين صباح الفل .

حور بحب…. صباح الخير يا حبيبي…يلا قوم خد شاور علشان تلحق صلاه الجمعة.

زين… هي الساعه كام

حور … ١١.

زين … طيب … بس اي القمر دا

حور بكسوف… بجد عجبك .

زين … دنتي تعجبي الباشا .

وقام خد شاور ولبس الجالبيه البيضه وراح صلي هوا و فهد صلاه الجمعه….وحور ومنه نزلوا يحضرو الفطار…..

منه بقلق …. حور انتي مالك انهارده دايخه وتعبانه

حور بتعب … والله مش عارفه لا وكمان عمال ارجع.

منه بفرحه …. تبقي حامل .

حور … لا استحاله .

منه …. ليه لا طب بصي انا معايا تست حمل روحي اعمليه وانا هكمل الفطار .

حور … اي يا بنتي الافوره دي .

منه … طب اعمليه بس مش هتخسر ي حاجه يعي ..نتأكد.

حور … امري لله .. حاضر ..

طلعت حور غرفتها تعمل التست .

بعد ربع ساعه .

كانت منه تقطع الخضار مره واحده سمعت حور بتصوت.

حور …. مناااااااا……

______♡♡____.


يتبع….

البارت التالي من هنا👉


 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-