جديد
عالم ‏الروايات‏
منذ يوم

رواية روح ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير ) بقلم...

 رواية روح كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم نور الشاميبعد انتشار رواية روح على السو...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية روح الفصل السادس 6 بقلم نور الشامي

 رواية روح الفصل السادس وقبل أن يتمكن من الرد، فتح الباب على وسعه، ودخل ركان بخطوات ثابتة،...
اقرأ المزيد
عالم ‏الروايات‏
منذ يوم

رواية الليلة يا سمره ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير...

 رواية الليلة يا سمره كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم زهرة الربيعبعد انتشار رواية الليل...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية الليلة يا سمره الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

 رواية الليلة يا سمره الفصل الثالث ولسه هيرفع النقاب بتاعها بس اتململت بتعب وحطت ايدها على...
اقرأ المزيد
عالم ‏الروايات‏
منذ يوم

رواية غزال ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير ) بقلم...

 رواية غزال كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم ايلابعد انتشار رواية غزال على السوشيال...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية غزال الفصل السادس 6 بقلم ايلا

 رواية غزال الفصل السادس ابتسم آدم و سح.بها من يد.ها للدا.خل بينما يتحدث بصو.ت مر.تفع:_و ب...
اقرأ المزيد
عالم ‏الروايات‏
منذ بضع ايام

رواية اغوار عزيز ( كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير )...

 رواية اغوار عزيز كاملة وحصرية حتي الفصل الاخير بقلم سارة الحلفاويبعد انتشار رواية اغوار ع...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية اغوار عزيز الفصل السادس 6 بقلم سارة الحلفاوي

 رواية اغوار عزيز الفصل السادس تشعر أنها لم تكتفي، تُقبل فكُه العريض فـ لم تكتفي أيضًا، حت...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ يوم

رواية الليلة يا سمره الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

 رواية الليلة يا سمره الفصل الثاني هاكتب لك المكان ده اللي انت يا دوب مستاجره باسمك بس تسب...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ بضع ايام

رواية الليلة يا سمره ( كاملة جميع الفصول ) بقلم...

 رواية الليلة يا سمره الفصل الاول وافرض يعني متجوزه انا  عمده ولد عمده وما يتقاليش له...
اقرأ المزيد

روايه عشقت اليقين الفصل الثامن 8 بقلم نشوه عادل

روايه عشقت اليقين الفصل الثامن 8  بقلم نشوه عادل 





 - نظرت له بنظرة مليئة بكذا شعور وقالت: طلقنى يا احمد انا مش هينفع اكمل معاك وبدل ما تيجى منك ادينى بطلبها وبحررك من وجودى

احمد باستغراب: بالبساطة دى لمجرد ان غيرك اخد مكانك طلبتى الطلاق؟!

جهاد: لا مش عشان كده بس لانى مستاهلكش بسبب طمعى وانانيتى فضلت الفلوس والفيلا ع العيشة اللى كانت مليانة حب ودفا وحنان والله يجازيها اللى كانت السبب 

احمد: انتى بتتكلمى بالالغاز كده ليه انا عاوز افهم في ايه وليه بتقولى كده؟

جهاد وهى تنظر له بخوف: طب ..طب احلف لو قولتلك مش هتتعصب

احمد: والله ما هتعصب قولى

جهاد: يقين لسه بنت انت ملمستهاش يا احمد 

احمد بهدوء: عارف قولى غيره

جهاد بصدمة: عارف .....عارف ازاى ومن امتى؟!

احمد: مش مهم كل ده بالنسبة ليكى لكن المهم بالنسبة ليا انا اعرف انتم عملتوا كده ازاى انتى وامى 

بدأت جهاد تحكى كل حاجة لاحمد من اول ما حماتها اقترحت عليها الفكرة وكملت بدموع حسرة:كنت مفكرة لما اعيش فى فيلا ويكون معايا فلوس كتير هرتاح ومشاكلنا هتخلص وهخلى ولادى اللى اجيبهم منك يعيشوا عيشة هاى ويتعلموا فى مدارس انترناشونال بس ربنا مبيرضاش بالظلم ومش بيبارك فى الغلط كسبت الفلوس بس خسرتك وخسرت حبك وثقتك واتحرمت من انى اكون ام 

احمد بعدم فهم : يعنى ايه ؟!

جهاد: روحت كشفت عشان اعرف سبب تأخر الحمل والدكتور طلبت منى تحاليل واشعة للرحم واكتشفت ان عندى مشكلة كبيرة تمنعنى انى اخلف وده عقابى من ربنا اللى خلانى فوقت لنفسى 

احمد: انتى ايه اللى خلاكى تيجى وتحكيلى؟

جهاد: عشان امك الشيطان اتحكم فيها ع الاخر وناوية تإذى يقين اكتر وتخليها تفقد عذر..يتها عشان لو قربت منها متعرفش اللعبة 

احمد بصدمة: انتى بتقولى ايه امى انا فكرت فى كده؟

جهاد: هى مش بس فكرت هى اخدت القرار واتصلت ع دكتورة معندهاش ضمير واتفقت انها توديها ليها النهاردة بليل وانتم مش موجودين ولما سألتها لو رفضت اساعدها هددتنى انها هتخليك تطلقنى بفضيحة

احمد: ازاى هتوديها ازاى؟!

جهاد: بنفس الطريقة اللى دخلناك بيها اوضتها هتخدرها

احمد رجله مشالتوش من صدمته فى امه ازاى تفكيرها ممكن يجيبها لكده ازاى تعمل كده فى بنت يتيمة ابوها مأمنش حد غيرهم عليها 

جهاد بدموع: سامحنى يا احمد انا معترفة انى غلطانة ومن قلبى ندمانة بس....بس انا بحبك بجد

احمد: هششششش انتى لو كنتى فعلا بتحبينى زى ما بتقولى مكنتيش وافقتى ان واحدة تانية تشاركنى معاكى حتى لو ع الورق لو بتحبينى مكنتيش اهملتى فيا واتخدعتى فى العيشة الجديدة انتى اللى خسرتينى بسبب انانيتك يا جهاد انتى اللى ضيعتى الحب 

جهاد : عارفة ومش بلومك ولا حتى هطلب منك تدينى فرصة ارجع الحب لكن انا فعلا عاوزة اطلق يقين اولى بيك منى 

احمد: عاوز منك خدمة ممكن!

جهاد: اكيد طبعا ايه هى؟!


فى مكان تانى فى عيادة دكتور نبيل دخلت فريدة ويقين واستقبلهم نبيل بابتسامة جميلة 

نبيل: ها يا انسة فريدة طمنينى عاملة ايه دلوقتى؟

فريدة: الحمدلله يا دكتور بس حاسة بحاجة غريبة بودنى وجع غريب 

فحصها نبيل وقال: دى التهابات فى عمق الاذن لازم حقنة 

فريدة بخوف: حقنة ايه لا طبعا اكتبلى اى حاجة الا الحقنة انا بخاف منها 

يقين: اهدى يا حبيبتى اكيد الدكتور فاهم بيعمل ايه 

فريدة بدموع: لا انا بخاف 

نبيل وهو ينظر فى عيونها بقوة: ممكن تهدى وتثقى فيا 

قد يعجبك ايضا

تاهت فريدة فى جمال عيونه ونظرته اللى كان مفعولها اقوى من البينج عليها وهزت رأسها بالموافقة فطلب نبيل من الممرضة انها تجهز ليه الحقنة وجابتها واول ما شافتها فريدة عيطت برجاء ليقين 

نبيل: ممكن تهدى وعد منى مش هتحسى بأى وجع اوك 

فريدة: حاضر

اعطاها نبيل الحقنة وفعلا محسيتش بألم ...يقين: طب يا دكتور امتى ممكن تعمل العملية؟!

نبيل: اول ما الالتهابات دى تخف تقدر تعملها فى اى وقت انا هكتبلها ع علاج تمشى عليه انتى كنتى خلصتى العلاج اللى عندك 

فريدة: بصراحة انا كنت باخده مرة اه وعشرة لا 

نبيل بضحكة رجولية: جدعة القيادات كلها مبسوطة منك 

ابتسمت فريدة ع كلماته اعطاها العلاج وخرجت ...يقين: ايه رأيك نروح ناكل برة ؟!

فريدة: موافقة بس العزومة ع حسابى 

يقين بضحك: واحد يا بنت عمى 


فى الليل وصلت يقين وفريدة من برة وكانت سحر وجهاد قاعدين فى الصالة 

سحر: اهلا يا حبايبى ايه كنتم فين كده؟

يقين: مفيش يا طنط فريدة كانت حابة تخرج تغير جو فروحنا اتغدينا برة واتمشينا شويه وجينا ع طول 

سحر: يا حبيبتى ربنا يخليكم لبعض طب يلا اطلعوا خدوا شاور وغيروا هدومكم وتعالوا اتعشوا 

يقين: لا والله مش هنقدر ناكل احنا برضه اتعشينا قبل ما نيجى كلوا انتم بالهنا والشفا انا هروح انام عن اذنكم 


طلعت يقين وفريدة كل واحدة ع اوضتها غمزت سحر لجهاد تجيب ليها كوباية العصير دخلت جابتها وعطيتها ليها طلعت سحر لغرفة يقين واستأذنت تدخل 

سحر: خدى يا حبيبتى اشربى العصير الجميل ده انا اللى عملاه بايدى 

يقين: تسلمى يا طنط بس والله بطنى مليانة مش هقدر اشرب اى حاجة 

سحر بتمثيل زعل: اخص عليكى كده تزعلينى يعنى وانا جايلاه ليكى بنفسى 

يقين: لا طبعا حقك عليا خلاص هشربه 

شربت يقين العصير واخدت سحر الكوباية وخرجت وبعد ربع ساعة دخلت لقت يقين رايحة بالنوم 

سحر: يلا يا جهاد سنديها معايا زمان الدكتورة مستنيانا 

جهاد: حاضر 

حطوها بالعربية واخدوها لمكان العيادة وكانت الممرضة بانتظارهم وساعدتهم فى انهم يدخلوا يقين ع الاوضة وكانت الدكتورة قاعدة ع الكرسى وضهرها ليهم 

سحر: البت اهى يا دكتورة خلى بالك والنبى وانتى بتعمليها لاحسن تموت منك ونروح فى داهية 

لتصدم سحر بمن يقف امامها: لا وانتى ضميرك لسه صاحى ووجعك اوى يا امى ووووووووو.............................


فصلت عليكم التكملة انى اسف رأيكم يا سكاكر🤍✨


#عشقت_اليقين الثامن

#بقلم_نشوه_عادل

لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-