جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه عشقت اليقين الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل

 روايه عشقت اليقين الفصل الخامس 5 بقلم نشوه عادل 




-هاخدها اكشف عليها الاول عشان اتأكد اذا كانت بنت ولا لا وبعدها اكيد هقولها بس انا لازم اخليهم يعترفوا بنفسهم ع الجريمة اللى عملوها

فريدة: ازاى؟!

احمد: مش عارف لسه بس الاكيد انى هحتاج لمساعدتك معايا ..المهم هما عرفوا انك سمعتيهم؟

فريدة: لا هما مش شافونى اصلا وكمان لسه ميعرفوش انى بقيت اسمع كويس

احمد: طيب مين غير يقين يعرف؟

فريدة: محدش غيرك انت وهى بس 

احمد: تمام متعرفيش حد انك بقيتى تسمعى خليه سر بينا ده هيساعدنى كتير فى الخطة اللى هعملها

فريدة: ايوة بس يقين مش هتوافق تروح للدكتورة معاك وحتى لو وافقت هيكون ايه اسبابك؟!

احمد: سبيها لله وقتها يكون فيه عندى اجابة مقنعة 


وفى اثناء كلامهم سمع صوت العربية وجهاد وسحر نازلين شايلين شنط كتير وبيضحكوا 

احمد: خليكى انتى هنا وانا هتعامل ومهما حصل اعملى نفسك مش سامعة 

فريدة: ماشى 

خرج احمد ولقاهم طلعين بيضحكوا ومبسوطين ..احمد بغضب: كنتى فين يا مدام لحد دلوقتى الساعة بقت ١ بعد نص الليل 

جهاد: ابدا يا حبيبى كنا بنشترى شوية حاجات

احمد: حاجات ايه اللى لحد بعد نص الليل بتشتريها وازاى اصلا تخرجى من غير اذنى انتى ناسية انك ع ذمة راجل ولا قعدة الفيلا هتنسيكى الاصول 

جهاد: فى ايه يا احمد انت بتزعق كده ليه انا كنت مع خالتى اللى هى امك مكنتش لوحدى وبعدين دى مش اول مرة نخرج ونتأخر 

احمد: بس دى اول مرة تخرجى من غير اذنى ولا اتعملت قبل كده وانا نايم ع ودنى 

سحر : الله جرى ايه يا ابنى انت راجع تقول شكل للبيع ما قالتلك كانت بتشترى حاجات وكانت معايا فيها ايه يعنى

احمد: فيها انها ع ذمتى ولازم اعرف كل حركة بتعملها مش دى الاصول يا امى ولا ايه ؟!

جهاد: خلاص يا حبيبى انا اسفة مش هتكرر تانى اوعدك

احمد وهو بيبص ع الشنط الكتير اللى الخدم من وراهم شايلينها: امممممم وايه ده كله ان شاء الله؟!

جهاد: دول هدوم جديدة وكام جزمة وشنطة 

احمد: وده ليه ان شاء الله من قلة اللى عندك ولا هو مال سايب وخلاص 

جهاد نفخت بضيق: اووووف بقا هو انت عاوز تخترع مشكلة عشان تزعق وخلاص 

احمد: والله لو مش عاجبك روحى لاهلك لكن ده نظامى 

سحر: استهدوا بالله يا ولاد ده شيطان اطلعى يا بنتى ع اوضتكم وانت يا ابنى الله يهديك عدى اليوم بسلام 

قد يعجبك ايضا

طلعت جهاد ع الاوضة من غير كلام ولحقها احمد دخل اخد شاور وخرج نام ع طرف السرير من غير ولا كلمة وجواه بركان نار وميت سؤال ..اما جهاد نزلت دموعها وجواها بتقول: انت اتغيرت اوى يا احمد عمرك ما كنت بعيد عنى اوى كده عمرك ما هونت عليك وخلتنى انام زعلانة ومعيطة معقولة الفلوس غيرتك بالشكل ده هو ده النعيم اللى كنت مفكرة انى هعيش فيه اهو اتحول لجحيم وبقيت بعيد عنى واغلب الوقت مش معايا حتى الكام ساعة اللى بشوفك فيهم يا اما خناق يا ما شغال برضه طب والحل ايه؟!


فضلت تفكر وتعيط لحد ما نامت ....فى اليوم التانى صحى احمد قبلها لقاها نايمة دخل غير هدومه وخرج لقى يقين خارجة 

احمد: ع فين؟!

يقين: عندى كلية تاخدنى بطريقك ولا اخلى السواق يودينى

احمد: لا تعالى معايا هنروح مشوار مهم

يقين: مشوار ايه ده؟ طب والكلية؟!

احمد: مش مهم تروحى النهاردة مجاتش من يوم يعنى والمشوار هتعرفيه لما نوصل 

يقين مكنتش فاهمة حاجة لكن وافقت ركبوا العربية وبعد فترة وصلوا لشارع مليان عيادات خاصة وقف احمد قصاد مجمع طبى كبير وقالها : انزلى 

نزلت وهى بتقوله: احنا جايين هنا ليه انت تعبان ولا ايه؟!

احمد مسك ايدها بحب وثقة وبص فى عيونها: انتى بتثقى فيا ولا لا؟!

يقين وقد احست برعشة تسرى بجسدها : اكيد 

احمد: هفهمك كل حاجة بس بعد الكشف ده اوك 

وافقت يقين وراحت معاه ولما وصل ودخلوا للدكتورة قال احمد: صباح الخير يا دكتورة انا اللى كلمت حضرتك امبارح فى الفون واتفقنا انى اجى النهاردة عشان تكشفى ع بنت عمى

الدكتورة: اه اهلا وسهلا بس زى ما قولتلك انا مش هعمل الكشف الا لما تكون هى موافقة بارادتها 

احمد بص ليقين اللى قالت بثقة: موافقة حضرتك 

دخلت الدكتورة مع يقين كشفت عليها وخرجت وهى مبتسمة: استاذ احمد انسة يقين بنت عمك صاغ سليم وزى الفل الحمدلله 

اتصدمت يقين ع عكس احمد اللى اتأكد من كلام فريدة شكر الدكتورة واخد يقين ونزلوا ...يقين: احمد انا عاوزة افهم الدكتورة كان قصدها ايه ؟!

احمد: يعنى انتى لسه بنوتة وانسة زى ما انتى يا يقين انا ملمستكيش 

يقين بشعور ممزوج بين الفرح والتوتر وعدم الفهم: انا .. انا مش فاهمة حاجة لو انت ملمستنيش امال ازاى كنت بأوضتى وجنبى وكان فيه د..م وليه اتجوزنا ووووووووووو...........


استووووب يا حلوين رأيكم يهمنى يا سكاكر 🤍✨


#عشقت_اليقين الخامس

#بقلم_نشوه_عادل 👇


لقراءة الفصل التالي اضغط هنا 👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-