جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

روايه لغز الجريمة الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل

روايه لغز الجريمة الفصل الرابع 4 بقلم نشوة عادل 




 -كان اخر رقم شمس رنت عليه هو رقم عمر خطيب تغريد لكنه مردش عليها لكن فيه رقم تانى مش متسجل باسم رن عليها ومدة المكالمة كانت ٦ دقايق 

محمود: طيب وهنعرف مين صاحب الفون ازاى؟!

احمد: هروح الشركة واجيب سجل بمكالماته واحدد موقعه واعرفه 

محمود: تمام وانا جاى معاك 


وصلوا ع الشركة واتفاجئوا ان الرقم ده معملش غير مكالمة واحدة بس مع شمس واللى كانت مدتها ٦ دقايق 

احمد للموظف: بقولك ايه المكالمة دى متسجلة ولا لا؟

الموظف: لا حضرتك 

احمد: طيب لو انا عاوز اعرف موقع الرقم ده فى الوقت اللى كانت فيه المكالمة اعمل ايه 

الموظف: والله دى صعبة حضرتك مش هقدر افيدك فيها بس ممكن ابعتك لحد يقدر يساعدك هو واحد صاحبى مهندس اتصالات 

احمد: طب ياريت تعرفنى مكانه بسرعة 

اعطاله الموظف العنوان وطلع احمد ع مكانه واخد الرقم منه ودخل ع لاب توب قدامه وبطريقة معينة قدر يعرف المكان اللى كانت منه المكالمة 

المهندس: ده العنوان يا باشا 

احمد بصدمة: العمارة دى قريبة من المكان المهجور اللى كانت جث.ة شمس فيه طب بقولك تقدر تعرف كانت فين بالظبط فى العمارة 

المهندس بعد فحص: فى شقة ع اليمين بالدور السابع 

محمود: شكرا يا باش مهندس يلا ع الشقة جايز نلاقى حاجة هناك تدلنا ع القا..تل

احمد: تمام يلا 


فى الشقة عند تغريد اللى كانت حاضنة فريد لحد ما نام فى حضنها دخلته اوضته وخرجت قعدت مع عمر وابتدت تبكى بحرقة

عمر: ممكن تهدى عشان خاطرى 

تغريد: اهدى ازاى بس يا عمر انا عمرى ما كنت اتخيل ان اختى هتم..وت بالطريقة دى 

عمر: معليش يا حبيبى ده قدرها وان شاء الله حقها هيرجع متقلقيش بس انا كنت عاوز اسألك ع حاجة

تغريد باهتمام: خير يا حبيبى؟

عمر: فين المحبس بتاعك ملاحظ انه مش بايدك بقاله كذا يوم بس مكنتش بحب اضايقك بسؤالى 

تغريد: شمس كانت اخدته منى كانت سالفة فلوس من ناس وقالتلى هتبيعه تفك ضيقتها بيه وترجعهولى لما تاخد مهرها من كمال انا اسفة انى خبيت عليك حاجة زى دى 

عمر: ولا يهمك يا قلبى فداكى حصل خير بس ياريت لو حصل حاجة زى دى تانى عرفينى 

تغريد : اطمن مش هتكرر تانى اصلا خلاص


وصل احمد ومحمود ع مكان العمارة وكان مكان جديد بيتعمر لسه ومفيش فيه سكان اصلا وصلوا وطلعوا ع الشقة وكانت لسه ع الطوب الاحمر مجهزتش ومكنش فيه اى اثر لاى جريمة 

محمود: شكلنا جينا ع الفاضى يلا نرجع ع المكتب

احمد لاحظ محبس ع الارض نزل واخده: هو ده دهب؟!

قد يعجبك ايضا

مسكه محمود واتأمله: ايوة عيار ٢١ 

احمد: تفتكر ده ممكن بتاع شمس ؟

محمود: ممكن ليه لا؟!

احمد: يبقى لازم ندور انا متأكد ان هنلاقى دليل هنا او هنا 

فضلوا يدوروا شويه لحد ما لقوا فى وسط الحاجات منديل عليه دم

احمد: بص يا محمود خد المنديل واطلع ع الطبيب الشرعى وانا هعمل حاجة كده واجيلك 

اخدوه محمود وراح ع الطبيب الشرعى وكان اسمه وليد بعد التحليل 

وليد: لا ده مش دم شمس ده حد تانى واحتمال كبير يكون القا..تل لا شمس اصلا ما..تت مخنوقة بحبل مش بألة حادة 

محمود: وازاى هنعرفه 

وليد: والله لو فيه متهم انتم شاكين فيه ناخد منه عينة ونطابقهم ببعض

محمود: تمام شكرا يا دكتور 


عند احمد اللى نزل تحت وسأل عن صاحب العمارة وعرف انها مش ملك لشخص بعينه لكن كل شقة ليها صاحب بعينه وعرف ان الشقة دى باسم كمال خطيب شمس رجع احمد ع المكتب وطلب من النيابة اذن باستدعاء كمال والتحقيق معاه وبالفعل وصل كمال ع مكتب احمد 

احمد: استاذ كمال ممكن اعرف انت كنت فين اليوم اللى حصلت فيه الجريمة؟

كمال: انا من قبل الجريمة بيومين كنت برة مصر بخلص صفقة ولسه واصل امبارح وادى جواز السفر

احمد: امتى اخر مرة اتواصلت فيها مع مدام شمس؟

كمال: لحد اليوم اللى اختفت فيه وهى لسه فى الشغل 

احمد: عرفت ازاى انها اتق..تلت؟

كمال: لسه امبارح عرفت من اهلها 

احمد: ممكن ناخد منك عينة دم ؟!

كمال: اكيد ليه لا 


سحبوا منه عينة الدم وحللوها لكنها كانت غير مطابقة للدم اللى ع المنديل 

كمال: ممكن افهم ليه التحقيق ده كله؟!

احمد: جريمة القت.ل تمت فى الشقة اللى حضرتك شاريها فى (........) ولقينا منديل عليه دم هناك ومش بتاع شمس ولا مطابق ليك وووووووووو...........................


استوووووووب يا سكاكر كل مدى الغموض بيزيد انى اسف بس بجد شابوه ع التوقعات🤍✨


#لغز_الجريمة الرابع

#يتبع

#بقلم_نشوه_عادل


رابط الفصل التالي من هنا 👉

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-