روايات حديثة

زواج بالاجبار ريم وحازم الفصل الاربعون 40 بقلم فريدة أحمد

   




 زواج بالاجبار ريم وحازم الفصل الاربعون 40  

رواية زواج بالاجبار الحلقة الاربعون 40   

رواية زواج بالاجبار البارت الاربعون 40  

رواية زواج بالاجبار الجزء الاربعون 40




مرام اول ما سمعت الاسم لتاني مرة فضلت تهز في راسها

و تصرخ بانهيار

صافي قامت بسرعه وقربت منها.. في ايه ياحبيبتي مالك .مالك

بس مرام فضلت تصرخ وتقول .. لااااا حرررام عليك متعملش فيااا كدااا متخليهمش يقربو مني حرام عليك حراااام عليييك

نرمين جريت بسرعة علي الدكتور

وصافي فضلت تهدي فيها بعياط

شوية وكان الدكتور كشف عليها ونامت بعد ماادلها حقنة مهدئة

الدكتور .. هو ايه اللي حصل

صافي .. احنا كنا بنتكلم عادي . وفجأة فضلت تصرخ

الدكتور .. عموما هي اكيد اتعرضت لمؤثرات حسية نشطت مخها . اكيد سمعت حاجة أو شافت حاجة تخص اللي حصلها

نرمين .. يعني اللي حصل ده كويس يادكتور

الدكتور .. اه طبعا هي كده عقلها رجع للواقع اللي كانت رفضاه

صافي .. بجد يادكتور .يعني هيا كدة هاترجع تتكلم تاني

الدكتور .. لأ انا لسه مقدرش احدد حاجة زي دي . بس كل اللي اقدر اقوله أن اللي حصل ده كويس جدا في حالتها في تحسن أن شاءالله . عموما انا ادتها مهدئ ولما تفوق نشوف. وبإذن الله خير . اطمنو

الدكتور خرج

وصافي قعدت جمبها وفضلت تمشي أيدها علي شعرها بدموع وهي بتقول . حسبي الله ونعم الوكيل في اللي كان السبب في اذيتك ياحبيبتي

نرمين .. قصدك ايه يا ماما

صافي بدموع .. انتي مش واخدة بالك أن اول ما ابنك نطق اسم ياسين قدامها هو ده اللي خلاها عملت كدة

صافي .. والدكتور بيقول انها اكيد سمعت أو شافت حاجة فكرتها باللي حصل

نرمين .. يعني ايه . قصدك أن ياسين السبب في اللي حصلها

صافي .. انا متأكدة انو هو

نرمين .. لأ ياماما انا عارفه ياسين كويس . ياسين مايعملش كده ولا حازم .هما اه فيهم كتير بس مش هتوصل بيهم انهم يعلموا حاجة زي دي

نرمين .. وبعدين انا لما روحت لحازم قالي انو مالوش علاقه ولا هو ولا اخوه

صافي .. طيب تفسري اللي حصل ده الزاي

نرمين بحيرة .. مش عارفه .بس انا مش قادره اصدق ان ياسين ممكن يكون هو السبب

…………………………………………

عند امجد كان في شقة الزمالك اللي قاعد فيها من يوم ماطلق شيرين

الباب اتفتح ودخل تامر

اللي قرب بهدوء و قعد علي الكنبة من غير ما يتكلم

امجد باستغراب .. مالك ياتامر

تامر وهو بيولع سيجاره .. مفيش بس شكلي هقعد معاك الفتره دي

امجد .. لسه مراتك غضبانة

تامر بشرود .. وشكلها مش هترجع

امجد .. يبقي تعالي جمب اخوك

تامر بصله وابتسم وقال .. شكلها كده

………………………………………………

في بيت شريف

دخل ياسين كان عمه ومرات عمه قاعدين

ياسين .. مساء الخير

شريف وليلي .. مساء الخير

ياسين بهدوء .. عمي ممكن اشوف انجي

شريف كان لسه هيعترض لكن ليلي قالت .. اه ياحبيبي ممكن

شريف بجمود .. عاوز تشوفها ليه

ياسين بهدوء .. اطمن عليها بس

ياسين كمل برجاء .. لو سمحت ياعمي

شريف بص لليلي وقالها .. اطلعي ناديلها .لما نشوف اخرتها

ليلي لسه هتقوم ياسين قال .. ممكن اطلع انا

شريف كان لسه هيتكلم

ياسين بسرعة .. لو سمحت ياعمي عاوز اتكلم معاها لوحدنا .. متقلقش

ليلي بصت لشريف بمعني انو يوافق

شريف بقلة حيلة .. اتفضل

ياسين طلع وشريف بص لمراته اللي قالت علطول .. ياسين بيحب انجي وهي كمان بتحبو بس هي خايفة

ليلي .. بس هو واضح انو بيتغير . ومين عارف مش يمكن يقدر يخرجها من الحالة اللي هي فيها .

كملت بحزن وقالت .. دي بقالها اسبوع مش بتخرج من اوضتها . حتي الامتحانات مكملتهاش

فوق ياسين كان طلع لأنجي اللي اول ماشافته قالت بغضب .. انت اي اللي جابك و عاوز مني ايه تاني

ياسين .. ممكن تهدي . انا عاوز اطمن عليكي بس . انتي عامله ايه دلوقتي

انجي بدموع .. هكون عامله ايه غير اني مدمرة وبسببك

ياسين باستغراب .. بسببي ليه . هو انا اللي قولتلك روحي اعرفي عيل وس.خ زي ده

انجي .. ايوه انت السبب انت اللي بسبب معاملتك معايا خلتني اكر.هك وروحت صدقت واحد حيوان زي ده علشان عاملني كويس في فترة انت كنت بتعاملني فيها معاملة أسوأ معاملة . انت السبب في اللي حصلي ده . انا بكر.هك بكر.هك ياياسين . بكره معاملتك اللي كلها عنف وأوامر ولو منفذتهاش تمد ايدك وتتغابي عليا .خلتني طول عمري بخاف منك وأخاف اصاحب حد أو اتعرف علي حد بسببك

كل حاجه عندك ممنوعة . ممنوع اتعرف على حد . ممنوع اتعامل مع حد غيرك

ياسين بندم .. انا اسف عارف اني كنت بتعامل معاكي بطريقة وحشه بس غصب عني أنا مقدرش اشوفك مع حد غيري . انتي ملكي انا لوحدي . بحبك وبعشقك مش عاوز غيرك من الدنيا .. عارف ان طريقتي غلط بس صدقيني انا بحبك

ياسين قرب منها وقالها .. وعارف أن انتي كمان بتحبيني واوعدك اني هغير معاملتي دي وارجع زي الاول

ياسين .. سامحيني ياانجي

انجي بدموع .. انا عمري ماهسامحك . انت السبب في اللي حصلي ده . هددتني وخلتيني اسيبه من غير سبب من غير مايعملي حاجة . كان طبيعي رد فعلو . واحد محروق وانت السبب .

انت السبب في كل حاجة وحشة بتحصلي في حياتي .

اللي حصلي ده ذنب مرام واللي انت عملتو معاها . دا دين وتردلك فيا . عمري ماهسامحك عمري .

انجي بعياط.. عملتلك ايه هيا علشان تدمرها كده

انجي علت صوتها مره واحده وهي بتعيط بانهيار .. عملتلك ايه ردد علييا انت واحد نج.س وو.سخ وز.بالة .. دمرتها ليه لييه عملت ايه اذيتك في اي علشان تضيعها و تضيع مستقبلها . انت حيوان حيواان .

وفضلت تضربه وهي منهارة

ياسين مسكها وقال بصدق .. انا معملتش حاجة فيها والله ماعملتلها حاجة ومأذيتهاش

انجي بعصبية .. انت كداب انا سمعاك وانت بتعترف لحازم انك انت اللي خطفتها وسيبت عليها رجالتك ياحيو.ان يا.زبالة

ياسين .. انا فعلا خطفتها بس مخليتش حد يقربلها صدقيني كل دي كانت تمثيلية انا عملتها علشان انتقم من ابوها

انجي بعصبية .. انتا فاكرني هبله وهصدقك مرام دخلت في صدمة نفسية بسبب اللي انت عملتو فيها بعد ماخليت رجالتك اغتصبو.ها

ياسين .. طيب ممكن تهدي وانا هفهمك

انجي ..اهدي ايه وهتفهمني ايه هتكدب عليا وفاكرني هصدقك

ياسين .. لأ اللي هقولو ده هو الحقيقة صدقيني مش كدب

انا فعلاً مأذيتش مرام

ياسين فضل يهدي فيها وبعدين حكالها علي كل حاجه

انجي كانت بتسمعو وهي مش مصدقه

انجي بدموع وهي مش مصدقه .. بجد يعني هيا محدش قربلها

ياسين .. انا خوفتها بس لكن والله ماحد قربلها

هي كويسة .انا بس عملت كدة علشان انتقم من ابوها بس انا مش كده انا مش وسخ كده

ياسين مسك أيدها وقالها .. ساعتها شوفتك وشوفت اخواتي ومقردتش ااذيها بجد ..

ياسين ..بس انا هصلح كل ده

انجي مسحت دموعها وقالت .. لو فعلا عاوز تصلح تعالي معايا وروح اعتذرلها .. يمكن لما تعرف الحقيقة تفوق وتخف

ياسين هز راسه بالموافقة وقال .. ماشي هروحلها واعتذر منها

.وفعلا انجي وياسين راحو لمرام المستشفى

وكانو نرمين ومامتها لسه معاها

مرام كانت فاقت من المهدئ بس كانت رجعت تاني ساكته مش بتتكلم لحد ماالباب خبط ونرمين قامت تفتح وكانو انجي وياسين

صافي اول ماشافت ياسين قامت قربت عليه بغضب وراحت ضربته بالقلم

لكن ياسين مصدرش منو اي رد فعل كان هادي

صافي بغضب .. انت اللي عملت في بنتي كده ياكلب .انت اللي دمرت بنتي ياحيوان

في الوقت ده كانت مرام اول ماشافت ياسين مسكت في نرمين بخوف واستخبت فيها وفضلت تترعش واتكلمت وقالت برعب .. متخليهوش يعملي حاجة يانرمين . انا خايفه انا خايفه وهي بتستخبي فيها اكتر

نرمين بدموع حضنتها وقالتلها .. متخفيش ياحبيبتي محدش هيعملك حاجة

ياسين بحزن لما شاف الحالة اللي هيا فيها قالها .. متخافيش يامرام .. انا مش جي ااذيكي . انا اساسا مأذتكيش

انجي قربت منها وهي في حضن نرمين ومخبية وشها وجسمها كلو بيترعش

انجي .. مرام ياحبيبتي انتي كويسة ياسين مخلاش حد يقربلك

انجي قربت من صافي وقالت .. مرام كويسة ياطنط ياسين مأذهاش

صافي باستغراب.. امال مين اللي عمل فيها كدة

ياسين بسرعة .. محدش عمل فيها حاجه مرام زي ماهيا محدش لمسها صدقيني

صافي بصتله وهي مش فاهمه وبتحاول تستوعب قالت .. الزاي .الزاي محدش لمسها والدكتور اللي قال إنها اتعرضت للاغت.صاب والحاله اللي هي فيها دي من شهور سببها ايه

ياسين قالها اللي حصل وهو باين عليه الندم

ياسين .. انا اسف عارف ان الانتقام عماني وخلاني انتقمت من الشخص الغلط

صافي بفرحة وكأنها نسيت اللي حصل قربت منو وقالتلو برجاء .. قولي انك مش بتكدب وبتقول الحقيقة .وبنتي كويسة بجد

ياسين .. والله بنتك كويسة وممكن تكشفي عليها وتطمني بنفسك

ياسين .. انا عيشتها في الوهم لكن في الحقيقة محدش قربلها

ياسين قرب من مرام اللي لسه في حضن نرمين بس كانت سامعه ومش مصدقة نفسها ‏وقال .. انا اسف يامرام

وبص لنرمين وقالها .. واسف ليكي يا نرمين . اسف ليكو كلكم .

نرمين بدموع .. ليه عملت كدة

ياسين .. انااسف كان غصب عني . اللي ابوكي عملو مع ابويا خلاني مكنتش شايف قدامي

ياسين بص لمرام تاني وقالها .. سامحيني يامرام

مرام رفعت وشها من حضن نرمين وقالتلو .. انا بجد فعلاً لسه زي مانا انت مش بتكدب صح

وهي بتبصله بترقب ومستنياه يأكدلها تاني

‏ياسين .. والله انتي زي الفل وممكن تكشفي وتتأكدي بنفسك

‏مرام مرة واحدة هجمت عليه وفضلت تضربه وتقوله

‏.. ياحيوان عملت فيا ليه كده يا زبا.له ياحيوان

‏وفضلت تضربه بأديها علي صدره

‏ياسين .. انا اسف

‏انجي قربت من مرام بدموع وحضنتها

‏مرام فضلت تعيط وهي مش مصدقه

مرام .. انا كويسة ياانجي صح

انجي بدموع .. صح ياحبيبتي انتي محدش لمسك

صافي ونرمين كلهم حضنوها بفرحة وهما بيحمدو ربنا

……………………………………………

بعد اسبوع

في شقة ريم ومامتها

كان حازم ومراد وشهيرة ومجدي اخو شهيرة وسحر وريم

كانو قاعدين بيتكلمو و بيتفقو علي معاد الفرح

حازم .. انا بقول نعمله الخميس اللي جاي

مراد باعتراض .. الفرح هيتعمل مش اققل من شهرين

حازم بص لأبوه باستغراب.. ليه يعني وعشان ايه

مراد .. هو كده

حازم .. يعني ايه مش فاهم هو انا لسه هجهز نفسي . لازمته ايه التأخير

شهيرة .. يعني ايه يامراد الكلام اللي بتقول ده .لازمته ايه فعلاً التأخير

مراد .. انا قولت اللي عندي الفرح بعد شهرين من دلوقتي

حازم بعصبية .. يعني ايه يا بابا

مراد ببرود .. يعني زي ماسمعت ولو مش عاجبك خد امك وامشي . معندناش بنات للجواز

حازم .. نعم انت ناسي انها كده كده مراتي يعني اقدر اخدها في اي وقت

مراد .. طيب وريني هتقدر تعمل ايه ولا هتاخدها الزاي

انا ممكن أطلقها منك حالا وانت عارف اني اقدر اعمل كده

حازم نفخ بضيق وسكت لأنو عارف أبوه

حازم بهدوء مصطنع .. طيب ممكن نقرب المدة شويه . شهرين كتير

مراد .. لأ مش كتير كده كويس انا كنت ناوي اقولك سنة

شهيرة كانت قاعدة متغاظة من مراد ومن تحكماته

بصت لمجدي اخوها اللي قاعد وقالتلو .. ماتتكلم يامجدي

عاجبك اللي هو بيقولو ده

مجدي .. والله انا رأيي من رأيو وبعدين شهرين مش كتير

شهيرة بصتله بغيظ وحازم بصله بضيق

شهيره ل سحر .. وانتي رأيك ايه ياسحر

سحر بهدوء .. الرأي رأي خالها و مراد انا مقدرش اتكلم

شهيره .. وانتي ياريم

ريم كانت قاعدة جمب مراد اللي واخدها في حضنه

قالت .. انا ماليش رأي بعد رأي بابا

حازم باستغراب بصلها وقال .. بابا .. ابتسم بسخرية وقال.. لأ وبقي بابا كمان

ريم بصتله بتحدي وقالت .. ايوه بابا ولا انت فاكر انو باباك لوحدك

حازم فهم أنهم كده اتفقوا عليه

حازم اتنهد وقال .. تمام اللي يريحكم

وقام يمشي قبل مايولع فيهم

وقبل ما حازم يفتح الباب وقفه مراد لما قال

.. واعمل حسابك طول الشهرين دول متفكرش تقابلها لأنك مش هتشوفها

حازم بصله ومتكلمش وبعدين فتح الباب وخرج وهو مش طايق نفسه

شهيرة بصت لمراد بضيق وقالت .. عاجبك كدة لازمتو ايه يعني التحكمات دي

مراد .. دي قرصة ودن علشان اللي عملو

وبص لريم وقالها .. كده مرضية .اي رأيك

ريم ابتسمت وقالت .. ربنا يخليك ليا

شهيره .. دا انتو متفقين بقاا


يتبع….


رابط الفصل ال41

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-