جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية ملك وأدهم الفصل العشرون 20 بقلم منار همام

 


رواية ملك وأدهم الفصل العشرون 20 بقلم منار همام


: اطلعى على شقتى متنزليش منها

******

ملك بدخلت المعسكر بتاع آدهم بتوتر وهى لابسه ومتشيكه علشان تغيظ البنت الى قربة من آدهم

ملك: لو سمحتى فين حضرت الظابط آدهم

البنت بصتلها بقرف: انتى مراته

ملك: ايوه

البنت: جوه مع لى لى

ملك حست ان قلبها وجعها… وتحركت وهى بترجع خطوه وتقدم خطوه

فتحت الباب الى شاوت عليه البنت بخوف وشافت آدهم نايم على سرير وحده في حضنه

ملك بهمس: آ… آدهم ووو…




ملك بدموع: آدهم

آدهم فتح عنيه ولمح ملك واقفه على الباب بتعيط

آدهم بنوم: ملك

ولحظه استوعب انه مش بيحلم وقام زق لى لى

: انتى بتهببي اي

ولبس التيشرت وجرى ورا ملك

: ملك ملك

ملك بتجرى ودموعها مغرقه وشها

آدهم طاله ومسكها من ايدها بعنف

ملك: ابعد عنى انا بكرهك طلقنى

آدهم شالها وهى ضربته على ضهره

: نزلنى نزلنى

آدهم دخل الاوضه وقفل الباب نزلها على السرير وثبت اديها كويس

ملك بنفاعل: ابعد عنى يا آدهم طلقنى

آدهم بصوت عالى: اخرصي

ملك سكتت مره وحده من صوته وبصتله بدموع

آدهم بلهفه: انتى كويسه ماما جرالها حاجه مرنتيش عليا ليه… ليه جايه

ملك: جايه اشوف خيانتك يا بيه

آدهم اتنهد بحمد انها كويسه وامه كويسه وسند جبينه على جبينها

: خيانت اي وهبل اي انتى لو عاقله كنتى ختى بالك انى نايم

ملك: اكيد نايم في حضنها

آدهم: ملك انا حلفتلك برحمة بابا الى عمرى ما احلف بيها كدب وبعدين دى البنت الى حكتلك عليها امبارح ويمكن شفتك وانتى جايه علشان كدا عملت لكن انا عمرى ما ابص لغيرك ولو شاكه وحابه تتاكدى هبقا اوريكى كاميرات المراقبه الى في الاوضه

وقبل ما ملك تنطق كلمه ميل باسها ملك فضلت تهمهم بعتراض بس مقدرتش تسيطر على نفسها وستجابت معاها

الباب خبط

ملك: آ… آدهم

آدهم همهم بنشغال

ملك: الباب بيخب

آدهم بعد وبصلها

: مش هبقا حنين خالص لما نبقا في شقتنا بليل

ملك بخجل: شوف مين

آدهم بعد وظبطلها حجابها وبلوزتها

باسها على خدها وراح يفتح

آدهم بستغراب من شكل مازن المتبهدل

: مازن

مازن: فاضي

آدهم: اه تعاله

مازن حط رجله بس اول ما شاف ملك

مازن: ما تيجى نقعد في اوضه تانيه

آدهم: تعاله يا مازن انت صاحب عمرى

مازن دخل وقعد على كرسي

قد يعجبك ايضا

آدهم شاور لملك تقعد على المكتب بتاعه الى كان بعيد شويه

آدهم و مازن قعدوا

آدهم: في اي مالك

مازن بسخريه: مراتى مطلعتش مراتى ومتجوزس ليا اصلا

آدهم: اختك يعني

مازن: لا مرات انس

آدهم وقف لما شاف انس على الباب

آدهم: انس ازيك

انس ابتسم وقرب يسلم عليه

: مش هتبطل عق برضو

آدهم: لا دى مراتى

مازن بضيق: ابقا اجيلك بعدين يا مازن

انس: اقعد يا مازن انا جاى علشان اتكلم معاك

آدهم: في اي يا جماعه انا مش فاهمه حاجه

أنس بدا يحكيله كل حاجه

انس: مش هنخسر بعض علشانها يا مازن انت اخويا

مازن بغضب: لا هنخسر بعض يا انس

انس بهدوء: انت عايزنى اطلقها

مازن: ايوه

انس: تمام يا مازن بس لو طلقتها مش هتبقا ليك ولا ليا ولا لحد غيرنا برضو

آدهم قاعد مصدوم انهم قاعدين يتحكموا في حياتها كدا

مازن بعند: ماشي

*******

ام مازن بعتاب: كدا يا ام فاطمه تبقي عارفه كل دا وماقليش ليا وبعدين ماله انس ليه مقلتيش انه مراته من الاول

ام فاطمه بعصبيه: عايزانى اعمل اي هااا اجوز بنتى من ابنك المجنون دا بيقتل الناس كانه بيدبح حمامه بحجة انه ظابط ارمى بنتى لجحيم بإيدى انا مش عارفه ازى حماي فكر يجمع بين فاطمه وانس… فاطمه بنتى النسمه تتجوز الغول دا… اول حاجه عملتها لما حماى امر بجوازهم ان الموضوع يبقا سر علشان كنت مفكره ان يوم هقدر ابعد انس عن فاطمه بنتى

ام مازن: قومت تجوزى فاطمه لمازن وتوقعى ولادى في بعض

ام فاطمه ببكاء: كنت مفكره ان جواز انس من فاطمه باطل وكنت ناويه اجوزها لاي حد بس ابنك هو الى اصر

ام مازن: ربنا يستر بقا

******

آدهم دخل الشقة بضيق

ملك يضحك: كل دا علشان قعدت مع صحابك

آدهم: اسكتى يا شيخه دول بيتحكموا في حيات البنت كنها حيوان مربينه

ملك قربت منه بدلع

: طيب اي مش هتورينى الكاميرات

آدهم: دا بدل ما تقولى نكمل الى كنا بنعمله

ملك: ورينى وهنكمل

آدهم اتنهد وهو بيحرك ايده على شفيفها

: انتى مش واثقه فيا يا ملك

ملك: لا واثقه بس برضو ورينى

******

انس دخل شقه ببرود وتعب بعد ما اتفق مع مازن ان طول ما هى مراته هتفضل في شقته بص ببرود لالى قاعده جنب السرير ومقطعه نفسها عياط

قلع هدومه وفضل بالهدوم الداخليه ونام على السرير بتعب ولا كإنها موجوده

انس: لو نزلتى من الشقة دى رجلك هكسرهالك

*****

آدهم ساند على السرير وملك على صدره

ملك بتعب: آدهم

آدهم بصلها

ملك: انا مش كويسه يا آدهم

آدهم اتعدل بستغراب ورفع الغطاء

: يخربيتك انتى بتنزفي ووو….


يتبع…..

رابط الفصل 21


تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-