روايات حديثة

رواية صغيرة على قسوتى 6 الفصل السادس بقلم سما أحمد

 



رواية صغيرة على قسوتى 6 الفصل السادس بقلم سما أحمد 

رواية صغيرة على قسوتى 6 البارت السادس بقلم سما أحمد 

رواية صغيرة على قسوتى 6 الحلقه السادسه بقلم سما أحمد 

#صغيره_علي_قسوتي

#بقلمي_سماا_أحمد

البارت 6

آسفه اووي علي التأخير بس بجد كتبت البارت واتمسح مني من غير قصد..♥

استغفرالله الله العظيم عدد خلقه ورضا نفسه ووزنة عرشه ومدد كلماته نصلي علي النبي محمد بسم الله نبدأ .......♥ 

________________________________________________

مروان:- خلي بالك من نفسك 

مليكه:- حاضر 

نزلت مليكه من العربيه ودخلت المدرسه انبهر من شكلها وسعها وحلاوتها عكس مدرستها القديمه لاني دي خاصه دخلت واتمشت وصلت للفصل بتاعها 

المدرس:- اسمك اي 

مليكه:- مليكه محمود 

اسرع المدرس لانه متوصي عليها من قبل المدير سلم عليها وبعدها جمب بنت محترمه وهاديه زيها 

مليكه:- هوه ده مدرس اي 

جودي:- مدرسه فيزياء

مليكه بتأفف:- مش بحب الماده دي 

جودي بضحك:- ولا انا كمان بحبها 

مليكه :- انتي اسمك اي 

جودي:- جودي عامر وانتي

مليكه:- اتشرفت بيكي وانا مليكه محمود

جودي:- اهلا وسهلا بيكي نورتي مدرستنا 

مليكه:- بنورك يا حببتي 

من الناحيه التانيه شله شباب مع بعض 

المدرسه مختلطه شباب وبنات

اسامه:- مين البت دي اصلهاا قمر اوووي اي كل ده جمال 

صاحبه1:-ابعد عنها ده باين عليها محترمه 

صاحبه 2 بضحك:- ده الدنجوان نظره منه تجيب اي بنت 

اسامه بغرور بخبث:- البنت دي تخصني وهجبها وهكلمها وهوريكو

صاحبه1:- انا نصحتك وبراحتك لانها تقريبا متوصي عليها 

اسامه:- ابعد انت بس وملكش دعوة 

صاحبه1:-براحتك 

من الجهه الاخر عند مروان داخل الشركه ب رجولته الجذاب وغورو وتكبر ولما لأ وهوه صاحب اكبر شركه للهندسة المعماريه دخل ع مكتبه

مروان للسكرتيره :-ابعتيلي أوراق ثفقه شركه المحمدي

ماهي السكرتيره بدلع:- اؤامرك 

دخل مكتبه وقفل الباب وراه قعد ع مكتبه عمل كام مكالمه شغل بعدها بشويه دخلت مايه بدلع واغراء 

ماهي:- ورق الثفقه سعتك 

مروان بخبث:-هاتيها 

ماهي قربت من بدلع اكبر وحط ايدها ع عضلات صدره السداسيه:- اتفضل 

مروان بخبث:-تؤ هاتي جوه ع الاوضه 

(مروان عامل زي نظام اوضه يريح فيها من الشغل وممكن يبات فيها عادي)

دخل هوه وماهي الاوضه ليفعلوا ما حرمه الله **^

عند مليكه في وقت البريك(الفسحه )

جودي:-تعالي هناك في كافيه صغيره ناكل فيه 

مليكه:- ماشي يلااا

وصلوا الكافيه وقعدو وطلعوا اكلهم وبياكلوا فجأه جي عليهم اسامه 

اسامه:-عاملين اي يا قمرات 

جودي :-افندم اتفضل قوم بدون مشاكل 

مليكه عجبها شكله ولبسه ولا نه وسيم وحلو اوووي بس مبينتش ده 

مليكه:- نعم حضرتك انت ازاي تسمح ل نفسك تقعد كده 

اسامه:- امم عادي قولت اجي اساليكم طمليكه :- لا حضرتك واتفضل 

قرب منها شويه اسامه من ودنها وبيقولها ده رقم تليفوني خديه ورني عليا 

مليكه اتوترت وبعدت عنه بس اخدت الرقم من غير ما تاخد بالها جودي 

جودي :- ممكن تفضل مش عاوزين مشاكل 

اسامه ابتسم ومشي وهما اديقوا من اللي حصل او نقول جودي بس اللي اديقت طلعوا ل لحصه بتاعتهم  

نرجع ل مروان خلص اللي بيعمله هوه و ماهي 

مروان:-خدي الفلوس اللي انتي عاوزاها من ع الرف 

ماهي وهي بتقرب منه:-حاضر يا ميرو

مروان بخبث:- انا بعد ميرو دي مش هخرج تاني 

ماهي وهي محاوطاه بدراعها ع كتفه:- ننتقابل بليل يا ميرو 

مروان:-هشوف واقولك بس دلوقتي يلا نطلع علشان نشوف باقي شغلنا

طبع وشاف شغله وكان معاه اجتماعين وورق عاوز امضته خلصه وافتكر انه لازم يجيب مليكه شاف الساعه لاقاها 2 نزل بسرعه علشان ممكن يتأخر عليها ركب عربيته ووصل عند المدرسه شافهم لسه طالعين 

جودي:- مليكه انتي معاكي فون 

مليكه :-مش معايا لا 

جودي:- طب خدي رقمي وكلميني حتي من فون البيت لو احتجتي حاجه

مليكه:-حاضر 

وحضنوا بعض ومشيواا ركبت مليكه مع مروان من قدام 

مروان:-عجبتك المدرسه 

مليكه :- اهاا حلو اووي 

مروان:-تمام 

ومشي بدون ولا كلمه منه او منها وصلوا الفيله ونزلوا طلعت مليكه علي فوق علشان تغير 

تحت عند مروان 

الحاج سالم:- اي يبني جاي منين 

مروان:- خلصت شغل بعدين جبت مليكه وجيت

سالم:- ربنا يهديك ويريح بالك يبني واشوف حفيدي قبل كا اموت 

مروان-بعد الشر عليك يا حاج متقولش كده 

سالم:-فرح قلبي يبني 

مروان:- حاضر يا حاج هستاذن انا علشان اغير 

سالم:- روح يا مروان 

مشي مروان وطلع فوق غيره هدومه واخد شاور ولبس بيجامه بيتي مريحه وهوه ونازل كانت في نفس الوقت مليكه نازله اتصدم من اللي شافه كانت لابسه بيجامه لونها بينك هاديه وحلوه اووي عليها وسايبه شعرها الحرير مفرود ادايق هي ازاي تنزل كده 

مروان:- مليكه مستناش يسمع ردها واخدها ودخلها اوضتها وقفل الباب 

مروان:- انتي ازاي نازله كده يا هانم 

مليكه:-محدش غريب انت وعمو يعني مش حرام 

مروان بزعيق:- اللبس ده في اوضتك بس بره مشوفكيش فيه فاهمه بره بطرحتك 

مليكه بديق:-ما مراتك التانيه بتطلع بشعرها لكل مش في البيت بس 

مروان بعصبيه اكبر:- ملكيش دعوة ب حد فاهمه 

مليكه بخوف:-فاهمه فاهمه حاضر 

مروان خرج ونزل تحت علشان يتغدا بعدها ب شويه نزلت مليكه وهي لابسه دريس هادي ولفه الطرحه كويس

رنا:مليكه وجريت عليها وحضنتها 

مليكه:-عامله اي يا رنون 

رنا:-الحمدلله وانتي اخبارك اي 

مليكه :- كويسه الحمدلله بعدين قربت من ودنها تعرفي جبتلكم ايه 

رنابصوت واطي:- اي 

مليكه:- شيكولاته 

رنا بفرحه :- بجد 

مليكه :- اهاا خدي بس اوعي حد يعرف تمام 

رنا :- حاضر 

(-رنا محرومه من الشيكولاتة بس بتجيبها فين وفين بس هي بتحبها)

رنا باست مليكه عل الشيكولاته وراحوا يتغدوا مروان عجبهم شكلهم اوووي وكل يوم بيشوف حاجه بتعجبه اكتر في مليكه 

الحاجه ناديه:- اي عجبتك المدرسه يا مليكه 

مليكه بفرحه:-اهاا اوووي يا ماما 

ناديه:- ربنا يفرح قلبك دايما ياحببتي 

مليكه بحب:-يارب يا ماما 

خلصوا الغدا وشالوا الاكل والحاج سالم طلع الجنينه وناديه دخلت المطبخ ومروان قعد ف الصالون مليكه دخلت المطبخ 

مليكه:- ماما هوه مروان بيحب القهوه ايهو

ناديه بخبث:- ليه 

مليكه بتوتر عادي قولت اعمله كوبايه 

ناديه محبتش تكسرها اكتر :-قهوه مظبط

مليكه :-تمام 

مليكه عملت كوباية القهوه بكل حب وطلعت ل مروان وهوه بيتكلم في الفون 

مروان ب استغراب:-ماشي ابعت فلوس الصفقه ليه كامله 

الشخص:-............

مروان:- خلاص تمام ماشي شويه نكلم سلام 

مروان لاحظ مليكه :- نعم يا مليكه 

مليكه:- لقيتك قاعد قولت اجبلك قهوه 

مروان:- بس انا مطلبتهاش 

مليكه:- اصل اصل،،،،،

مروان:- اقعد ي يا مليكه 

قعدت مليكه جمبه وهي بتفرج ايدها وبتوتر ومكسوفه منه ومن طلبها 

مروان:- عاوزه اي 

مليكه كنت كنت،،،،،

مروان :- كنتي اي 

مليكه :- انت قولتلي اي حاجه عاوزاها اطلبها منك لاني ملزمه منك صح 

مروان ببتسامه ليها:- صح 

مليكه بتوتر وكسوف:- هوه ممكن اخد دروس انا عارفه اني بتقل عليكي وانها مصاريف بس اخر مره 

مروان بضحك واستغراب وانها عكس نجوي خاااالص :- انتي من شويه قولتي انك تخصيني وانك ملزومه مني يعني اي حاجه عاوزها انتي تطلبيها مني 

مليكه بتوتر وكسوف:- ممكن طلب كمان 

مروان:-حصة الطلبات دي انا عارفاها 

مليكه :- ممكن جودي تاخد معايا 

مروان ماشي هاتيها 

فرحت مليكه اووووي وحض*نته اخدت بالها من فعلتها واتكسفت وبقيت زي الطماطم بعدت شويه وجريت بسرعه ع اوضتها فوق وهوه ضحك علي فعلتها الطفوليه........

استوووووووووووب ♥ 

بارت طويل شويه اهوووو يارب يعجبكم 

تفاعل عليه ياريت يا قمامير  

بحبكككككككمم 😊♥♥ 

سلام😊

رابط الفصل السابع


 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-