روايات حديثة

رواية جاسر وحور الفصل السادس 6 للكاتبة الصغيرة

 رواية جاسر وحور الفصل السادس 

رواية جاسر وحور البارت السادس 

رواية جاسر وحور الجزء السادس 

رواية جاسر وحور الحلقة السادسه 



رواية جاسر وحور الفصل السادس 6 للكاتبة الصغيرة 


ال6


 خبطت حور علي المكتب ودخلت قربت من المكتب وحطت القهوه جات تطلع بس هو وقفها =استني مكانك 

بصت ليه بتوتر فكمل= انا قولت ليكي تطلعي

 هزت راسها بلا فقال ببرود= قربي

 قربت منه فشدها علي رجله وصدمها لما طلع من جيبه علبه وفتحها اتصدمت من اللي جواها كان خاتم وباين انه غالي جدا وكمان سلسلة لما شافتهم فرحت جدا حور -اي ده دول ليه انا

 هز رأسه بهدوء وهو باصص ليها شال الطرحة من علي راسها وقرب ولبسها السلسلة مسك ايدها فحس بيها بارده من خوفها ولبسها الخاتم حور بتوتر- دول باين عليهم غالين وانا مكنتش عايزه حاجه

 قال وهو بيشد دبوس شعرها فنزل علي ضهرها قال وهو بيرجع شعرها لوري= انا اتجوزتك وما جبتش ليكي شبكه فمش دول اللي هيفقروني انتي مش عارفه جوزك ولا اي

 حور بدموع= وليه ده كله انا مش عارفه انت اتجوزتنى لية سبت بنت عمك اللي فيها كل حاجه جمال وغنية علشان تتجوزنى انا مش حاسة اني مطمنه مش حاسه ان حد بيحبني حتي كلمة جوزي مش من حقي اقولها

 قرب منها ومسك وشها و باس*ها مش عارف هو ليه أتأثر من كلامها قربت منه اكتر لأول مره ما تخافش منه قربة منها مختلف حست باحساس غريب ما بينهم بعدت عنه بكسوف فقال لما لقيها بتبص للخاتم بفرحه= اي عجبك 


حور بكسوف= حلو خالص انا اول مره حد يجيب ليه هديه و يفتكرنى 


شدها ليه مكنش بينهم لا مسافه صغيره وقال وعيونه علي شفايفها =ومش اخر مره 

كان هيقرب منها الا الباب اللي اتفتح بقوه اتنفضت حور بخوف من علي رجله لقيت ريهام بتبص ليهم بغيره وحقد من اللي شافته قالت بغضب =اي يا سي جاسر اظن ان فيه اوضه ليكم فوق ما توصلش ان يا كبير العيله تعمل كده في المكتب 


حور دموعها كانت هتنزل من الكسفه اللي فيها حطت طرحتها علي راسها وجريت لبرا كان جاسر ساكت عينه علي ريهام اللي وشها احمر من غيرتها اللي كلت قلبها قام فجأه وقرب منها ببطأ وفجأه شدها من كتفها ولواه بقسوه حست ان ايدها اتكسرت قال وهو متجاهل صراخها =ورحمة ابني لو صوتك علي تاني لهدفنك مكانك

 ريهام بعياط= انت ليه مش حاسس بيا انا اللي استحق ابقي مراتك مش هي حرام عليك

 لوي دراعها اكتر =لو عايزه تقعدي تقعدي بأحترامك احنا كده كده كنا هنطلق فمش هي يا روح امك اللي تغير رأي 


دفعها  بقوه كانت هتوقع بس قربت منه ومسكت ايده =جاسر انت عارف ان انا بحبك ولسه العده بتاعتي ما خلصتش نقدر نرجع لبعض انا عارفة ان هي نزوه فحياتك انا اللي استحق ابقي مراتك وأشيل اسمك مش هي دي واحده من الشارع

 ضربها بقلم خلاها صرخت بصدمه وهي بتحط ايدها علي وشها= انت بتضربني علشانها هي حصلت 

جاسر بصوت عالي رعبها =اخرصي واحسنلك تخفي من قدامي لو فضلتي اكتر من كده هدفنك مكانك وولا حد هيقدر يقلعك من ايدي 

طلعت بسرعه وهي بتجري علي اوضتها قعدت تكسر كل حاجه تيجي تحت ايدها قالت بغل= ماشي يا جاسر اللي مخليتك انت بنفسك تطردها مبقاش ريهام


 قعدت حور في المطبخ بخوف ودموعها نزلت اكيد ريهام مش هتعديها ليها بعد اللي شافته كل البيت عليها لقيت حد واقف قريب منها فقامت بخوف لما لقيته اخو ريهام قالت بخوف وهي بتمسح دموعها اللي ما وقفتش= عايز اي أطلع برا لو سمحت انا مش ناقصه

 قال وعيونه بتمر عليها بخبث =مال القمر مين زعلك وانا اقتلهولك 

حور بغضب عكس عيونها اللى كلها خوف=  أطلع مش عايزه جاسر يشوفنا ولا عايزه يديك علقه ذي اخر مره 

مسكها من ايدها بعنف وقرب منها كانت هتصرخ بس سمعت جاسر وهو بينادي عليها بصوت عالي بعد عنها بسرعه وقال وهو بيطلع من شباك المطبخ =هندمك علي اللي قولتيه ده

 دخل جاسر المطبخ بغضب وقبل ما يتكلم لمح حد بيطلع من شباك المطبخ راح نحيته و و و و


يتبع


رابط الفصل التالي

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-