روايات حديثة

رواية جاسر وحور الفصل الرابع 4 للكاتبة الصغيرة

رواية جاسر وحور الفصل الرابع 

رواية جاسر وحور البارت الرابع

رواية جاسر وحور الجزء الرابع

رواية جاسر وحور الحلقة الرابعة 



 ال4


 اتصدمت حور لما لقيت جوزها بالمنظر ده مع طليقته اللي طلقها من كام اسبوع قالت بتوتر= الفطار جاهز 

بعد جاسر عن ريهام وقال وهو بيقعد علي السر*ير = اطلعي برا

 اتصدمت حور من رده وافتكرت انه الكلام عليها من ابتسامه ريهام ليها فكمل هو ببرود وهو بينفخ سيجارته= ومش عايز ده يتكرر تاني وألا هدفنك مكانك اخفي من قدامي

 طلعت ريهام بسرعه بصت ليه حور فقال بسخريه= اي هتفضلي كتير اخلصي طلعي هدومي

 طلعت ليه هدومه وقربت منه وحطتها فشدها فوقعت علي رجله حور بتوتر= اما لازم انزل علشان ماما هتزعقلي و

 حط ايده علي شفايفها وقال وهو بيضغط عليهم بعنف= انتي نزلتي كده باللي علي وشك ده 

حور بخوف =ماحدش  شافني

  مسح بأيده الروج ونفخ بغضب وهو بيبعدها= انزلي وما يتكررش ده تاني


 طلعت جري علي تحت قابلتها ام جاسر= اي يا حلوه التأخير ده 

حور بخوف= كنت بطلع هدوم و وو

زقتها وقالت =غوري من وشي الأكل لسه ما خلص 


كانت هتوقع من زقتها بس حست بصدر عضلي وراها بصت بخوف لقيته جاسر كانت هتبعد بس هو مسكها وقال ببرود عكس النار اللي بتطلع من عينه= في اي يا أمي 

امه بتوتر =مفيش بس البت دي مش بتسمع الكلام 

كانت حور ساكته ودموعها بتنزل جاسر وهو بيضغط علي أسنانه= هي مش هتعمل حاجه النهارده واللي هيعمل انتي وبناتك

 امه بصدمه- بتقول اي يا جاسر انت هتقويها عليه 

جاسر بنفاذ  صبر= انا قولت اللي عندي 


راح وقعد علي السفره حوار راحت وراه بخوف من نظرات أمه ليها لقيت ريهام قاعده براحه علي السفره استغربت وخافت اي اللي جابها هنا تاني

 جاسر بحده= اي سبب الزياره اللي مش مرحب بيها دي اظن ان انا طلقتك من كام يوم 

امه= فيها اي يعني هي لسه في عدتها

 بص ليها جاسر واستني انها تكمل فقالت بخوف= يعني ده بيت عمها وتيجي براحتها 

ريهام بهدوء = اي يا بن عمي مش عايز تشوف وشي بعد العشره دي كلها انا بنت عمك برضوا منه لله اللي بعدني عنك 

رفعت حور عينها ليها لقيتها بتبص ليها بغل كانت هتقوم بس حست بأيده علي رجلها وضغط عليها بقوه بصت ليه بوجع وغصب عنها صرخت بصوا ليها بأستغراب و ريهام بغل 


جاسر =اتكلمي عدل ومفيش حاجه تربطنا فتاخدى نفسك كده وعلي بيت ابوكي 

هنا اتكلم ابوه =جاسر اهدي ودي في الاخر بنت عمك وانا اللي اقول تقعد ولا تمشي

 ريهام بدموع = انا اتخانقت مع ابويا وهو مش طايقني من ساعه ما انت طلقتني هروح فين انا من كام يوم كنت مراتك وليه بيتي ودلوقتي ابويا رماني برا بيته 

قامت جريت لبرا قالت ام جاسر بغل= كتر خيرك يا بنتي في ناس كانوا بيخدمونا ودلوقتى مكانك

 خبط جاسر علي السفره وقال بغضب =مش عايز أسمع نفس لحد وأياكم حد يقلل من مراتي مفهوم

 طلع بغضب برا البيت و وراه ابوة أما حور فجات تطلع وهي خايفه من نظرات ام جاسر ليها بس لقيت ريهام داخله عليها جات تعدي من جمبها بس هي مسكتها من طرحتها وقالت بغل= مش قولتلك هربيكى بس الصبر والصراحة انا مش قادرة اصبر 


بصت حور لأم جوزها مستنيه تدافع عنها بس هي قعدت علي الكرسي وبتبتسم بلا مبالاه حور بصراخ ابعدي عني انتي عايزه اي طلعت أزارة من هدومها وقالت بضحك = كل خير هشوه ليكي وشك اللي فرحانه بيه ده

 بعدت عنها بخوف بس قبل ما تقرب منها اتفتح الباب بقوه بصوا لقيوا جاسر واقف وعينيه حمرا و و و و


رابط الفصل التالي من هنا 👉

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-