روايات حديثة

رواية صغيرة على قسوتى 2 الفصل الثاني بقلم سما أحمد

 



رواية صغيرة على قسوتى 2 الفصل الثاني بقلم سما أحمد 

رواية صغيرة على قسوتى 2 الجزء الثاني بقلم سما أحمد 

رواية صغيرة على قسوتى 2 الحلقه الثانيه بقلم سما أحمد



روايه صغيره علي قسوتي 

بارت 2

مليكه:- اصلك فكرتيني ب ماما الله يرحمها 

الحاجه ناديه:-الله يرحمها يا حببتي 

نجوي وهي نازله من السلم ب غرور وتكبر :- انت جيت يا بيبي وبتقرب منه وبتبوسه

مروان:- ايوة يا جوجو لسه واصل اهوو 

نجوي وبتبص ب غرور ل مليكه ولانها احلي منها :- هي دي بقا الخدامه اللي انت جبتهالي 

مروان:- اهاا هي دي يا حببتي 

(نجوي فادي 25 سنه شعرها قصيره مغروره وشايفه نفسها جابت رنا وبعدين جالها المرض الخبيث واطرت انها تشيل الرحم ف أصر ابو مروان يجوزو غيرها )

مليكه بتبصلهم بحزن وكسره 

نجوي:- انتي يازفته غوري اعمليلي كوباية قهوه اخلصي

الحاجه ناديه:- نجوي عيب كده هي زيها زيك 

نجوي ب صدمه:- مين دي اللي زيي ده انا الهانم بتاعتها دي متطولش تبقي زيي

مروان:-ماما لو سمحت انتو كنتو عاوزين تجوزيني علشان اجبلكم الولد يبقي خلاص يا ماما سبيني انا في حياتي الشخصيه لو سمحت 

مليكه بصدمه :-ولد اي 

نجوي بسخريه:-هوه انتي متعرفيش انك جايه هنا علشان تخلفي الولد بعدين هتغوري في ستين داهيه 

مليكه:- وانا مستحيل اخلف فيوم من الايام واسيب ابني 

مروان:- وهوه بيمسكها من طرحتها ب عصبيه - اوعي تنسي نفسك ده انا مشتريكي وغوري اعملي القهور زي ما قلتلك تاكي بالقرف 

الحاجه ناديه:- حرام عليك يا مروان اللي بتعمله دي صغيره يبني 

مروان:- يبقي تحترم نفسها من سكات وتقوم تعمل اللي اتقالهاا عليه 

بتقوم مليكه جري علي المطبخ بعد مدلتها الخادمه عليه وبيمشي مروان للشغل بتاعه  

بعد شويه بتيجي مليكه بالقهوة وبتحطها علي التربيزه 

نجوي بخبث بتنادي عليها وهي بتشرب القهوه:-اوعي تنسي نفسك يابت انتي انا ست القصر هنا وقريبا اوووي هتترمي بره في الشارع اللي جبناكي منه 

مليكه بتبصلها بقهر وحزن وبتقولها:- وانا مستحيل اخلي الشخص ده يلمسني ع جثتي 

نجوي ببتعصب وهي ماسكه القهوه وبتكبها بقصد علي رجلها:-علشان تفكري تعلي صوتك علي اسيادك 

مليكه بصراخ لانه القهوه سخنه جات الحاجه ناديه مامت مروان علي صوتها في ايي ي بنتي 

مليكه :- رجلي بتحرقني يا ماما اوووي 

تعالي يا حببتي قومي وبتبص ل نجوه بقهر وبتقولها:- انا ليا تصرف تاني معاكي 

وبتاخدها وبتطلع بيها فوق علي اوضه كانت مجهزه ليها وبتدخلها الحمام تحط رجلها تحتها المايه بعدين بتنادي علي الخادمه 

الحاجه ناديه:- هاتيلي مرهم حروق

الخادمه:- حاضر يا هانم

بتروح الخادمه تجيبه وتدهولها 

الخادمه اتفضلي 

الحاجه ناديه بتحطلها علي رجلها:-حقك عليا انا يابنتي والله انا هجبلك حقك منها 

الكاتبه:- Samaa Ahmed ♥ 

مليكه وهي عيونها حمرها من الوجع:- لا عادي يا ماما انا متعوده علي كده 

الحاجه ناديه استغربت رده فعلها وسكتت دهنتلها رجلها وسبتها ونزلت 

عند نجوي وهي خارجه من القصر ناديه بتنادي عليها 

ناديه :- نجوي نجوي 

نجوي بتأفف:- نعمم 

ناديه ام مروان:- انتي اتفقتي انه مروان يتجوز ويجيب عيل علشان خاطر ميطلقكيش وده كان شرطي انا وابوه عليه زي ما احنا برضو نقدر نغير شرطنها ونخليه يطلقك البنت صغيره وحقها من حقك ف احترمي نفسك وانا اللي هقفلك فاهمه 

نجوي بتوتر:-فاهمه فاهمه وبعدين مشيت وهي بتشتم فيها 

بعد العصر خلص مروان شغله ورجع البيت وملقيش مامته لانها عند المقابر وابوه بيشرف علي الشركات في القاهره ومراته زي كل مره في خروجه

طلع ع اوضتي دخل وغير هدومه في نفس الوقت مليكه صحيت واخدت شور ولقيت نفسها نايمه بنفس هدومها دخلت وغير هدومها فتحت الدولاب ولقيت دريس شكله حلو بس ملقيتش طرحه ف لبست نفس طرحتها بعدين خرجت ونزلت تشوف مين الللي تحت وكانت جعانه اوووي لانها مأكلتش حضرت ل نفسها اكل وهي رجلها موجوعه اووي من الحرق ف نفس الوقت نزل مروان وكان عاوز يتغدي ف بينادي علي الخادمه 

مروان:-فرحه 

الخادمه :-بتيجي جري- نعم يا باشا 

مروان:-حضري الفطار 

الخادمه:-جاهز يا باشا 

بيقوم مروان بيروح للسفره بيلاقي مليكه قاعده بتاكل اول ماشفته خافت واتوترت 

مروان:- اي اللي مقعدك هنا مكانك مش هنا انتي مكانك مع الخدم ومش عاوز اشوفك قدامي تاني 

مليكه :- بحزن وزعل وبكسره حاضر 

استوووووووب 

الكاتبه/سما احمد

 لو لقيت تفاعل هنزل بليل بارت كمااااااان 😊♥ ♥ ♥


رابط الفصل الثالث

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-