روايات حديثة

رواية زواج بالاجبار ريم وحازم الفصل التاسع 9 بقلم فريدة أحمد

 رواية زواج بالاجبار ريم وحازم الفصل التاسع 9 بقلم فريدة أحمد



رواية زواج بالاجبار ريم وحازم

رواية زواج بالاجبار الجزء التاسع

رواية زواج بالاجبار البارت التاسع

رواية زواج بالاجبار الحلقة التاسعة



ريم قامت بسرعه وهي بتبص حواليها

بس فجأة شهقت بخوف لما لاقت حازم قاعد قدامها علي كرسي وبيقولها .. حمدالله على السلامه

ريم رجعت لورا برعب .. ان.انت عايز ايه وو جايبني هنا ليه

حازم بهدوء قام و قرب منها .. اهدي

ريم وهي بترجع لورا اكتر ..انت هتعمل فيا ايه

حرام عليك ارحمني بقا

حازم .. اهدي بقولك

وبعد عنها وقالها .. قومي

‏ ‏ريم .. ايه

‏ ‏حازم .. قومي بقولك

‏ ‏ريم قامت وهي دايخة

‏ ‏حازم قرب منها لما لاقاها دايخة وساندها

‏حازم جاب لها عصير.. اشربي العصير ده عشان تفوقي

‏ ‏ريم بصت علي نفسها بشك .. ه.هو انتا عملت فيا ايه . انتا عملتلي حاجة . كملت بخوف ..انتا عملتلي ايه

‏ ‏حازم ..اهدي متخفيش انا مقربتلكيش . اشربي يالا وفوقي نفسك كدة عشان عايزك في مشوار

‏ ‏ريم بخوف .. ف.فين انت هتوديني فين .. هترجعني السجن صح

‏ ‏حازم ..تؤ .احنا هنروح عند المأذون . هتجوزك مش ده اللي كنتي عايزاه


 


‏ريم بصتله بصدمة واستغراب من تغيره المفاجئ

‏حازم .. يلا عشان انا مش فاضي . عندي شغل

‏ريم .. غريبة

‏حازم .. هو ايه اللي غريبة

‏ ‏ريم .. ايه اللي غيرك كدة وخلاك تتنازل وتتجوز وحدة عاهر.ة زيي .ثم أكملت بسخرية .. معقولة حازم باشا هيتنازل ويوافق أن اسمه يتحط جمب اسمي

‏حازم بهدوء .. ملوش لازمة الكلام ده دلوقتي .. يلا عشان منتأخرش

‏ريم بعصبية .. منتأخرش على ايه

‏حازم بهدوء .. علي المأذون .يلا انا هطلع استناكي في العربيه .خمس دقايق وتحصليني

ريم .. ‏استني .انا عاوزة افهم انتي ناويلي علي ايه


 


حازم .. هكون ناوي علي ايه مش فاهم ..انتي طلبتي كدة

وانا هاعملك اللي انتي عايزاه

ريم ..وانا اضمن منين انك هتتجوزني بجد . مش ممكن تكون بتضحك عليا

حازم .. ايه شغل الافلام ده . انا لو في دماغي كدة مش هقولك هنروح لمأذون ..

حازم اتنهد ومسك وشها بإديه.. بصي يا ريم انا عايزك بأي شكل وبأي طريقة . ومدام ده اللي هيريحك انا هاعملولك

اظن كدة بحاول اعمل اللي عليا

ريم بسخرية .. لأ انت كدة كتر خيرك الحقيقية

حازم .. شوفتي . انا كدة مش مأثر في حاجة اهو

وخرج وهو بيقولها مستيكي في العربيه متتأخريش

ريم اتنهدت بضيق ودخلت الحمام غسلت وشها

وظبطت شعرها وخرجت وراه

بعد ساعة كانو خارجين من عند المأذون بعد ماكتبو كتابهم

حازم فتحلها العربية .. اركبي

ريم ركبت وحازم لف وركب هو كمان

ريم بتوتر .. ه.هو احنا هنروح فين

حازم ببرود.. هنرجع الشقة


 


ريم .. ممكن اروح شقتي

حازم .. ليه

ريم .. انا هدومي هناك وكل حاجتي

حازم .. هابعت اشتريلك كل الهدوم اللي انتي عايزاها

ريم ..بس

حازم بحدة .. مابسس .انتي هترجعي معايا علي الشقة

مش عايز كلام كتير

ريم اتنهدت بضيق وبصت نحية الشباك وسكتت

حازم هو كمان طول الطريق متكلمش لحد ما وصلو قدام الشقة

‏حازم فتح الباب .. ادخلي

‏ريم دخلت وهي متوترة

‏حازم .. انا ماشي دلوقتي عشان عندي شغل

‏وقبل ماريم تتنفس براحة حازم كمل .. ارجع بليل الاقيكي جاهزة . فاهمه

‏حازم فتح الباب وقبل ما يخرج قالها .. هبعتلك هدوم واكل ياريت تبقى تاكلي

‏حازم مشي وفعلا بعد نصف ساعة كان الاكل اللي حازم طلبو كان وصل

‏وشوية وكانت الهدوم كمان وصلت

‏……….


 


‏بليل حازم رجع كانت ريم قاعده قدام التلفزيون بملل

‏حازم .. الحاجات وصلت

‏ريم هزت راسها .. ايوا

حازم. .. كلتي كويس

‏ريم بصوت واطي بس سمعو حازم.. مهتم اوي

‏حازم ..مش مراتي .لازم اهتم

‏ريم بصتله بضيق ومتكلمتش

‏بعد دقايق جرس الباب رن حازم فتح وكان بتاع الديليفري

‏حازم خد منو الاكل وحاسبو

‏حازم لريم .. جهزي الاكل ده عشان نتعشا مع بعض

‏هادخل اخد شاور تكوني جهزتي السفرة

‏وشاورلها علي المطبخ .. المطبخ اهو

‏ريم خدت منو الاكل ودخلت جهزتو

‏بعد شويه حازم خرج من الحمام كانت ريم بتحط الاطباق على السفرة

‏ريم .. خلصت


 


‏حازم سحب كرسي وقعد وشاور لريم تقعد

‏ريم .. لأ مش جعانة

‏حازم .. اقعدي انا مش عايز دلع

‏ريم قعدت وفضلت ساكتة مش بتاكل

‏حازم وهو بياكل .. مبتاكليش ليه

‏ ريم .. انا قولتلك مش جعانة

‏حازم .. براحتك

‏حازم قام من علي السفرة وقالها تعالي ورايا

‏ريم فضلت قاعده مكانها متوترة لحد ما سمعت صوتو بينادي عليها

‏ريم قامت بسرعه وراحتله دخلت لاقته واقف قدام الدولاب

‏ريم .. نعم

‏حازم طلع قمي.ص نو.م .. ادخلي البسي ده

‏وهو بيشاور لها علي الحمام

‏ريم بصتله بزهول .. البس ايه .لأ طبعا

‏حازم .. هو ايه اللي لأ

‏ريم .. لأمش هلبسه .انتا متخيل اني هلبس ده قدامك . مستحيل. دا .دا قصير جدا وعر..يان

‏حازم .. انتي دلوقتي بقيتي مراتي وانا جوزك .يعني عادي انك تلبسي ده قدامي .. يلا خمس دقايق وتبقي قدامي وانتي لابساه


 


‏ريم لسه هتتكلم

‏قاطعها حازم بحدة ..يلاا

‏ريم خدت القمي.ص ودخلت الحمام وقفت في الحمام وهي ماسكه القمي.ص

‏ريم بصت علىيه بوجع وهي مش قادره تتخيل هتلبس ده الزاي وتطلع قدامه

ريم قعدت على الارض وفضلت تعيط

‏حازم بره كان قاعد مسنتيها بملل لما لاقها اتأخرت

‏راح خبط على الحمام وقالها بعصبية.. انتي بتعملي ايه كل ده .متخلصي

‏حازم ..قدامك دقيقة واحدة لو مخرجتيش هدخلك بنفسي

‏ريم قامت بسرعه وبدأت تغير هدومها

‏بعد دقايق خرجت بصعوبة وهي لابسه قمي.ص الن.وم القصير

‏حازم اول ما شافها وقف مذهول من جمالها

‏حازم قرب منها وهو بيقولها بانبهار .. انا كنت متأكد انو هيبقى حلو عليكي .بس مكنتش متخيل انك هتطلعي بالجمال ده

‏حازم وهو بيبص عليها بجراءة .. تجنني ياريم .. حقيقي تجنني


 


‏رين كانت بتحاول تداري جس.مها من نظراتو الجريئة

‏حازم نزل ايديها اللي مداريا بيها جس.مها وقالها.. انتي

‏ ملكي فاهمه

‏ريم بدموع .. فاهمه

‏حازم مسح دموعها وقالها .. اهدي ومتخافيش

‏حازم رجع شعرها لورا وميل با.سها

‏وبعدين……..

‏………..

‏بعد وقت حازم كان خارج من الحمام بعد ما خد شاور


 


‏وريم كانت نايمه على السرير ودموعها نازلة

‏حازم لما شافها كدة سألها ببرود .. مالك

‏ريم مارديتش عليه

‏ وقامت من على السرير بعد ما مسحت دموعها وطلعت هدوم ليها من غير ماتبصله

‏حازم مسك دراعها بغضب .. لما اكلمك تردي عليا

‏ريم بدموع .. سيب ايدي

‏حازم ساب ايدها ورفع وشها .. مالك . بتعيطي ليه

‏ريم شاورت علي السرير اللي عليه د.م عذ.ريت.ها

‏وقالتله .. ايه ده

‏حازم بص علي السرير ومتكلمش

‏ريم بعصبية .. رد عليااا .. انا كنت لسه بنت صح

‏حازم ..


يتبع….


رابط الفصل العاشر

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-