روايات حديثة

رواية جبروت فتاه (كاملة جميع الفصول)بقلم شيماء رمضان

 

رواية جبروت فتاه (كاملة جميع الفصول)بقلم شيماء رمضان



 رواية جبروت فتاه الفصل الاول



بطلت قصتنا اسمها نهي بنت قصيره وقمحيه الون عيون عسلي ورموش طويله وجسم متناسق بنت طيبه بتحب كل الناس وعندها ام واب واخواتها التؤم الصغيرين سعد وسعيد عندهم 7سنين بس حصل لها حاجه هتغير طبعها الجميل من فتاه طيبه وكيوت لفتاه جبروت ومحدش هيقدر عليها ولا هيغيرها غير واحد بس هوا بطلنا جاسر رجل اعمال جسم رياضي عيون سود وملامح رجوليه شعر ناعم بس ياترا اي هيحصل هنعرف في الاحداث نبدء بسم الله 


الام نهي يلا ياقلبي اصحي هنتاخر 


نهي صحيت وهجهز هوا 


الام سعد ياسعيد قومو ياولاد هنتاخر 


سعد اخيرا هنصيف 


سعيد صحينا اهو يلا ياسعد البس 


سعد انا لابس من قبل ماانام 


الاب يلا ياجماعه علشان نتحرك ويادوب نوصل والنهار بيطلع زي كل سنه 


الكل لبس وجهزو وفرحانين جدا بيوم المصيف الي بيجي كل سنه 


في العربيه 


نهي وسعد وسعيد ياسواق ياشاطر ودينا الاناطر ياسواق يابليد ودينا الصعيد 


الاب اهدو ياولاد 


نهي يابابا داحنا بننتظر اليوم ده بفارغ الصبر 


الاب ربنا يفرحكو ياولاد 


من جه اخري في عربيه فيها شباب طايشه مسافرين الاسكندريه وبيسابقو مع بعض بلعربيات 


يلا ياسامر اسبقهم يلا 


سامر بيسوق باقصي سرعه 


سامر هسبقهم متخفش يالؤي 


لؤي فين الايس بوكس 




















سامر عندك ورا 


لؤي فين ياعم 


بيلف سامر بيقوله اهو ياعم عندك


لؤي حاسب حااااااسب 


نهي حااسب 


وبيغمي عليها 


  طوارئ بسرعه حادثه كبيره 


دكتور اي ده فيه اي 


. عربيه ملاكي دخلت في ميكروباص فيه عيله يادكتور 


دكتور طيب بسرعه دخلوهم وجهزو دم


بعد فتره نهي بتفوق 


نهي بابا ماما فين اخواتي هما فين 


الدكتور اهدي ياانسه البقاء لله السواق وولدك وولدتك اتوفو والولدين التؤم بخير كسور بسيطه 


نهي لا بابا متسبنيش ياماما سبوني لوحدي 


الدكتور اهدي يابنتي اهدي البقاء لله خليكي قويه علشان اخواتك 


نهي العربيه الي خبطت فينا حصل للي كانو فيها اي 


الدكتور العربيه الي خبطت فيكم الي كان سايقها في حاله خطره كان سايق بسرعه كبيره الردار جابو والظابط بيحقق مع صحبه الي كان معاه هوا من عيله كبيره بس ربنا جابلك حقك يابنتي والشاب في حاله خطيره 


بعد سنه نهي اشتغلت لانها كانت خلصت كليه اداره اعمال بعد لف وبهدله لقت شغل في شكره الجاسر لاستيراد والتصدير موظفه صغيره في الارشيف لكن كفايه انها بتربي اخواتها 


نهي روحت من الشغل سعد سعيد انتو فين ياولاد 


سعد وسعيد جهم علي اختهم جري وحشتينا يانهي 


نهي انتو كمان ياقلب نهي يلا جبت اكل روحو فضو الاكل وحضرو السفره زي الشطار علي مااغير هدومي 


. حاضر 




















دخلت غرفتها وقعدت علي السرير بتعب اااه ياامي وحشتيني وانت يابابا كده تسبني لوحدي بس متخفوش انا قويه وهربي اخواتي وهكبرهم وهيبقو اسعد الناس 


سعد نهي يانهي 


نهي بتمسح دموعها نعم ياحبيبي 


سعد يلا السفره جاهزه 


نهي يلا ياقمر 


قعدو واتغدو وهزرت معاهم وجه اليل 


نهي يلا علشان ننام 


سعيد وتحكي لينا حدودته 


نهي وهحكي حدوده يلا


. هي هي هي دخلو علي السرير نهي نامت في النص وسعد في جهه وسعيد في جهه 


سعد يلا يانهي احكي الحدوده 


نهي كان ياماكان ياساده ياكرام ولا يحلي الكلام الا بذكر النبي عليه الصلاة والسلام 


. عليه الصلاة والسلام 


نهي كان فيه بنت قويه بتحب اخواتها الي ملهاش غيرهم كانت تشتغل وتجبلهم كل الي نفسهم فيه لحد ماكبرو وبقو رجاله وعوضوها عن كل الي شافته وجوزتهم وكبرتهم وبقت مبسوطه انها اطمنت علي اخواتها توتا توتا خلصت الحدوته حلوه ولا ملتوته... نهي نمتو هههههه تصبحو على خير ياحبايبي 


تاني يوم نهي في الشغل 


. لو سمحتي ياانسه ينفع تحضريلي الملف وتجبيه المكتب بس بسرعه 


نهي من تحت ضرسها حاضر يافندم 


سمر اي يابنتي مالو ده 


نهي ده لزقه مابينزلش ليا من زور ونظراته تقرف 


سمر اعملي شغلك وسيبك منه 


نهي حاضر 


بعد فتره خلصت الملف وراحت تسلمه 


نهي اتفضل يااستاذ حمزه 


















حمزه بيمسك ايديها شطره يانهي. 


نهي سحبت ايديها من فضلك بلاش الاسلوب ده 


حمزه قام وقف وراح عليها وبيلمس خدها يابت فتحي مخك هنغنغك ومسك وسطها جامد وبيحضنها بس تليني حبه فتحي مخك ده 


نهي ابعد عني ياحيوان 


حمزه كتم بؤها انا حيوان طيب هوريكي الحيوان هيعمل اي مهو انتي ناسيه ان مكتبي معزول عن الشركه يعني محدش بيجي هنا 


نهي مسكت فازه وخبطتها علي دماغه 


وفاجئه دخل صاحب الشركه عشان ياخد ملف من حمزه مدير العلاقات العامه في الشركه والي بيحب يطب فاجئه على الموظفين ويعرف بيعملو ايه 


جاسر اي ده اي بيحصل هنا 


حمزه والدم بينزل من دماغه هي ياجاسر بيه جت وعملت حركات متصحش في شركه محترمه زي دي وقولت لها دي شركه محترمه انتي مرفوضه قامت ضربتني بلفازه علي دناغي كده 


نهي اه ياناقص ياابن. ا$#@&داانا اشرف منك ومن الي خلفوك طب خد ونزلت عليه ضرب تاني 


جاسر نسك ايديها وقومها من عليه بس اي محدش قادر عليكي 


نهي لالالا ياعنيا متقولش عشان انت المدير هتيجو عليا لا انا محدش يقدر يعملي حاجه وهسيبهلكم مطربقه علي دماغك ودماغه شركه سايبه مشغلين زباله عندهم 


وخرجت جري ورفضت دموعها تنزل 


جاسر نزل وراها وركب عربيته وراح وراها ووقف وهي ماشيه في الشارع 


جاسر استني عندك اقفي.. 


              

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-