روايات حديثة

رواية المنتقبة أسيرة الليل البارت الخامس عشر الاخير للكاتبة شهد هاني

 

رواية المنتقبة أسيرة الليل البارت الرابع عشر 


 البارت 15


البارت 15 الاخير:

دكتور خرج:وقال للاسف المدام جوهره خسرت الجنين.


لليل:زعل وقال المهم المهم عندي جوهره ي دكتور طمني عليها..


دكتور:هي بخير شويه تفوق من البنج.


لليل:بيسيب دكتور بيطلع يجري علي اوضه جوهره بيمسك أيدها قال انا مش مهم عندي غيرك انتي وبس الاطفال هتيجي بس انتي مش هتتعوضي ي جوهره مسك أيدها باسها.


عند سميه:جريت علي المستشفى الاوضه الي فيها ابنها وقالت بصوت عالي متبعدش عني ي ساهر ي بني.


دكتور:هنا كان بيعمل إنعاش القلب مع ضربه الاخيره.


سميه:بتقول امسك ي بني في دنيا يارب يارب متحرمنيش من عيالي الاتنين في نفس اليوم.


دكتور:اخر ضربه بيرجع قلب ساهر ينبض من تاني.....دكتور ضحك وقال ابنك بيحبك علي فكره.


سميه:بتجري بتاخد ساهر في حضنها بتبوس ايده راسه بتقول اه ي بني اه.


أما عند لليل:قاعد حاضن أيد جوهره بيقول بحبكككككككك بحبك اوي مش عارف لو خسرتك كنت هعيش أو هتعامل إزاي.


جوهره بتفوق:بتقول لليل حبيبي انا معاك اهو.


لليل:بيقول الي سمعته صح صوت حببتي جوهره صح بيقولها حمدلله علي سلامتك ب روح قلبي.


جوهره بحب: بحبك اوي ضمني لحضنك اوي ي لليل محتاجاك جنبي.


لليل:بحب حضنها بحب هو بيشيم ريحتها الي شبه الفراوله.


جوهره:بتقوله انا عاوزه شيكولاته دلوقتي ي لليل.


لليل: طلع من حضنها وقال من عيوني بيطلع بتخش هدي سناء يطمنوا علي جوهره.


ساهر بيفوق:بيقول امي خدني بسرعه علي اوضه جوهره عاوز اتاسف ليها.


سميه: حاضر ي حبيبي بس ارتاح انت بس انهارده.


ساهر:ارجوكي ي امي ارجوكي.


سميه:بتنادي دكتور بيحطه علي كرسي بعجل.


لليل:بيجيب ورد شيكولاته جوا البوكيه الورد بيروح المستشفى بيلاقي ساهر جاي عليهم.


ساهر:بيرفع راسه بيقول ممكن اعتذر لي جوهره.


لليل بغضب:ابعد عن وشي ي ساهرمش عاوز اشوفك تاني غفرت ليك عشان حاجه واحده بس انك بعت اختك عننا.


ساهر:ابوس ايدك اسمح ليا انا هختفي.


لليل:طب ثانيه دخل وحط نقاب علي وش جوهره وقال ساهر عاوز يعتذر .


بيدخل ساهر جنبه امه :بيقول احم جوهره انا عارف اني غلط في حقك في شرفك بس شيطان كان عميني بس صدقيني انا ندمت وندم شديد اتمني انك تسامحني تسامحي اختي.


جوهره:الي وجعني ي استاذ ساهر الغدر الي حصل اني مش عملت حاجه أن كل حاجه نصيب بس حصل الي حصل انا مسامحك انت هي لا.


ساهر:تمام انا بعتذر جدا ليكي لي لليل أمه اخدته مشيت.


جوهره:لابسه نقاب دموعها نازله بتقول نعم ياليل.


ليل:بيرفع نقاب من علي وشها بيمسح دموعها يبوس راسها بيقول خلاث الموضوع اتقفل حقك عليا انا.


جوهره:مش زعلانه بس الي مزعلني الغدر اني بحبها كنت بكلم معاها.


ليل:احنا بقينا في مجتمع مش فيه امان صدقني بعدين بقي انا جايب ليكي حاجه حلوه.


جوهره بفرحه:زي. الاطفال قالت بجد ايه هس يا ليل.


ليل:فتح دولاب وطلع البوكيه الورد وشيكولاته وقال اتفضلي يا جوهره حياتي.


جوهره:بتاخد الورد بتقول الله كمان شيكولاته من الي انا بحبها.


ليل:قولت الصراحه الورد شبهمغاوي ف قولت اجيبه اقولك اتفضلي الورد يجميله يشبهلك


جوهره:ضحكت وقالت بحبك يا رفقي في دنيا في الجنه.


ليل:اكترررر يا حب حياتي.


الحب الوفي الصادق اريدُ معي في الجنه)): جوهره:أحبك وسأظل أحبك مادام في قلبي نبض وخفقان. أحبك موت، لا تسألني ما الدليل، أرأيت رَصاصه تسأل القتيل،انا هاا المغرمه بيك، احببتك مثل القمر الذي يضيء السماء، لانك بالمرونه انت المنور تبع حياتي،نطفه حبي ليك بدأت تكبر مع مرور الثانيه والدقيقة والساعه لحد ماوصلنا لهذا اليوم ولهذه المرحلة ،مُتعلقة بِك وكأن الأرض لا تحتوي غيرك،أحبّك عدد ما قالوا العشاق كلمة أحبك، أحبك عدد ما سطرت الأوراق كلمة أحبك،انت زوج والامان وراحه القلب ،انت ونسي في هذه الدنيا الشاقه احببنا بعض من السن الشباب ،وهاا فضلنا الونس لبعض في هذا السن الكبير،هل تعلم اني احُبك عدد طلوع الامواج من البحار.

ليل: هل تعلمي أنتي اني اعشق التراب الذي تمشي عليه ،انا احبك ياونيسه عمري في دنيا والاخرة 

جوهره:وانا احبك واطالب بالدعاء لربي اكون جنتك في الاخري ي حبيب القلب،.

ليل:وانتي حبي في الارض وفي الاخرة 

جوهره:،وانت حبي في الجنه.


تمت


#المنتقبة_اسيرة_اسيرة_الليل

#البارت_15

#بقلمي_شهد_هاني_عبد_الحافظ

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-