جديد

رواية عالم الوحوش كامله جميع الفصول للكاتبة ليل مراد



رواية عالم الوحوش كامله جميع الفصول للكاتبة ليل مراد






الفصل 1

دخلت المنزل فوجدت الباب مفتوح ودخلت ولم تلاحظ ذلك وكانت تنادي علي والدتها بفرح ف لم يرد عليها احد شعرت بقلق لان والدتها لم ترد عليها ذهبت الي المطبخ لتجد هذا المنظر امامها . كانت ولدتها ساقط علي الارض والدماء حولها في كل مكان شعرت برعشة في جسدها باكمله ولم تكن تعلم ماذا تفعل حتي تكلمت الام


الام .. ليل اسمعيني كويس خدي الخاتم وامشي من هنا بسرعة 

ليل ببكاء وجسدها باكمله يرتعش .. مين العمل كده وايه الي احصل 

الام بدموع .. انا مفيش وقت ادمي خلاص يلا امشي بسرعة ياليل قبل ما يجو تاني


وضعت الام الخاتم في يد ابنتها وهي تاخذ أنفسها الاخيرة حتي فرقت الحياة لم تكن تعلم ليل ما الذي يجب عليها فعله فذهبت بسرعة الي منزل صديقتها وكانت في حالة انهيار


نور .. في ايه يابنت و ايه الدم ده 

اخبرت ليل نور عن كل شئ حدث

نور .. انت مش هينفع ترجي البيت بتاعك تاني ممكن يجي حد ويقتلك زي ما حصل مع طنط . اهدي تعالى خدي شور وارتاحي شوية وبعدين نبقي نشو احنا هنعمل ايه


ذهبت ليل الي الحمام وكل ما تفكر فيه هو شكل ولدتها المغطي بالدماء نظرت الي الخاتم الذي في يدها انتهت ليل من الاستحمام وذهبت الي السرير جسدها مازال في حالة من الرعشة ما ان استلقت علي السرير قد غطت في نوم بسبب هذه الاحداث القاسية وعندما نامت بدأ الياقوته الحمراء في الخاتم بالتوهج .

بدأت ليل تستيقظ وهي تشعر بالصداع بسبب كثرت البكاء وجدت باب الغرفة يفتح بهدوء وكانت تظن ان تلك هي صديقتها ولكن كان هذا شاب


الشاب .. كويس ان انت صحيتي انا جبت ليكي شوية اكل 

صرخت ليل بي صوت عالي فوضع الشاب يده علي فمها 

الشاب .. لو عملتي اي صوت هقتلك

هزت ليل راسها وهي ترتعش فرفع يده من علي فمها فتكلمت .. انتم مين وعايزين مني ايه 

الشاب بستغراب .. انا لقيتك نايمة في الشارع . وبعدين انت عارفة انت فين

ليل .. يعني انت مخطفتنيش علشان تقتلني 

الشاب .. انا لو عايز اقتلك كنت قتلتك 

ليل ..طب انت مين 

الشاب .. انا اسمي جاك

ليل .. طب هو ممكن حضرتك توصلني لي بيت صحبتي 

جاك .. اصلا مفيش بنيادم واحد هنا عيرك 

ليل .. يعني انت تبقي ايه لو مش بنيادم

جاك .. انا مستذاب انت مش واخده بالك من الديل و الودان 

نظرت ليل فوجدته يمتلك ذيل و اذن مثل اذن الذائب فتكلمت وهي تتنهد الطمأنينة .. اكيد انا بحلم و هصحي دلوقتي


قام جاك بضربها علي راسها بخف لكي يثبت لها ان كل هذا حقيقي ثم تحول امامها الذئب صغير وقفز علي السرير امامها نظرت له ليل كان حقا صغير ولطيف ولكنها تاكدت ان كل هذا حقيقي فكانت علي وشك الصراخ مرة أخرى فتحول جاك بسرعة ووضع يده علي فمها 


جاك بتحذير .. لو فكرتي تصوتي تاني انا هكلك دلوقتي

هزت ريم راسها بخوف .. طب انا فين و هرجع ازاي دلوقتى 

جاك .. اولا انت في عالم الوحوش . ثانيا اخويا بيفم في البوابات واكيد هيعرف انت جيت ازاي وممكن يعرف يرجعك تاني 

كان يبدو الحزن و الخوف علي ليل فتحدث جاك .. خدي كلي الاكل ده و نامي و بعد ما تصحي نبقي نتكلم 


ذهب جاك وترك ليل كانت ليل جائعة فاكلت الطعام وبعد ان انتهت شعرت بالعطش و ذهبت لتبحث عن بعض الماء وهي لاتعلم الي اين تذهب و كان المكان يبدو كقصر الاشباح . بينما كانت تمشي اصطدمت بشئ فنظرت لتجد شخص اخر 


الشخص بنظرة مفترس قد وجد فريسته .. اخيرا جه اليوم الي يجيلي الاكل بي رجليه 

ظهر جاك خلف هذا الشخص ووضع يده علي كتفه .. انت ايه الي مصحيك لحد دلوقتي

تحدث وهو يشير علي ليل .. مش مهم المهم انا في اكل كتير هتاكل معيا 

جاك وهو يتنهد .. اهدي ده اخويا الصغير اسمه ليو ومش هيعمل لكي حاجة هو بس كان عايز يخوفك وبعدين انت ايه الي طلعك من الاوضة

ليل .. انا كنت عايزة اشرب

جاك .. روحي علي الاوضة وانا هجيبلك المياه

ذهبت ليل فتحدث ليو .. دي انسانة صح هي بتعمل ايه هنا 

جاك .. انا مش عارف هي ازاي جت هنا بس روح انت نام وبعد شوية نبقي نشوف احنا هنعمل ايه 

ليو .. باقي اخوتك عارفين ان هي موجودة 

جاك .. لما نتجمع هقولهم 

ليو .. خلاص تمام 


في الغرفة التي بها ليل كانت ليل نائمة علي السرير ففتحت بوابة و خرج منها شخص


الشخص .. جاك قوم علشان عايزك في حاجة مهمة 

لي يرد عليه احد

الشخص وهو يدفعه بقدمه من السرير ليسقط علي الارض .. انت هتمثل انت مش بتنام نوم تقيل يلا اصحي علشان عيزك 

ليل وهي تنهض وتتالم .. اه يا دهري انا عملت ايه علشان يحصل لي كل ده . هو في حد يصحي حد كده 

الشخص .. ايه ده انت مين 


نظر الشخص الي الخاتم الذي ترتديه فعرف ما يحدث . دخل جاك وهو يحمل كاس من الماء 


جاك .. ماكس انت جيت امتي 

ماكس .. مش مهم تعالي انا عايز اتكلم معاك شوية 


اعطي جاك الكاس الي ليل وذهب مع ماكس داخل البوابة 

ليل في نفسه .. مش ممكن ده كله يطلع فيلم خيال علمي او حاجة زي كده 


في مكان اخر 

ماكس .. مش دي انسانة 

جاك .. ليه في ايه 

ماكس .. من شوية حسيت ان في بوابة اتفتحت بين عالمين ولما روحت عند مكان البوابات السحرية القديمة لقيتهم مقفولين ده معنا ان في حد هو الي فتح البوابة دي . وغير كده انت لاحظ الخاتم الي معها ده خاتم البوابات ومفيش غير خاتم واحد بس منه 

جاك .. انت قصدك ان هي الي فتحت البوابة

ماكس .. مش مهم دلوقتي هي فتحتها ولا لاء المهم ازاي وصل الخاتم ليها.........

#عالم_الوحوش 

#بقلم_ليل_مراد




رابط البارت الثاني
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-