رواية الممرضة والمعاق الفصل الثامن8بقلم رحمة سامي
حمزة بغض*ب قرب عليها وهي بترجع بخوف لحد ما فجاه هي قالت: حمزة لو قربت مني خطوة كمان انا هصو*ت والم عليك الناس.
حمزة بضحك: وياتري هتقوللهم اي ولا مين هيصدق ان واحد اعمي زيي هيعرف يعملك حاجه.
روح: يوووه انت ليه مصمم علي وجودي معتك هنا.
حمزة: مزاجي كدا ويلا طفي النور عشان عايز انام.
روح متعرفش ليه سمعت كلامه وراحت نامت علي الكنبه لحد ما راحت في النوم وحمزة قام شالها وحطها علي السرير وغطاها كويس وهو بيبتسم وراح نام جانبها
*تاني يوم روح صحيت واستغربت من وجودها علي السرير وحمزة جانبها وهي بتقول في نفسها: نهار ابيض معقول اكون مشيت وانا نايمه كويس اني قومت قبل ما هو يصحي يقول عليا اي لو كان حس بيا جانبه.... وبقيت تبص لملامحه بحب وابتسامه جميله وبعدها قامت بسرعه وطلعت اوضتها تاخد دش وهي مش حاسه بالعيون اللي بتراقبها.
سالي بش*ر: بقي يطردني انا عشان واحده زي دي ماشي يا حمزة انا هوريك هعمل فيها اي.
وبسرعه دخلت عند روح وهي بتقولها: بقولك اي يا بتاعه انتي انزلي كلمي حمزة تحت عايزاك.
روح: اولا انا ليا اسم... ثانيا حمزة لسه نايم.
سالي: وانا هكدب ليه يعني انا عملت اللي عليا وقولتلك ومليش دعوة.
نف*خت روح بضيق وخرجت من الاوضة تحت نظرات سالي الخبي*ثة.
روح لسه نازلة علي السلم فجاه رجلها اتزحلقت بسبب الزيت اللي واقع عليه وقبل ما تقع وهي بتصر*خ لحقها نادر وشدها في حضنه تحت انظتر سالي وحمزة اللي سمع صوتها وخرج بسرعه.
روح بعدت بسرعه: شكرا يا استاذ نادر.
نادر بخب*ث: انا معملتش غير الواجب.
حمزة بغض*ب: اي الصوت دا في اي.... ونادر بتعمل اي هنا.
نادر بتوتر: مفيش اصلي كنت جانبك قولت ادخل افطر معاك وافتكرتك في الاوضة اللي فوق بس لاقيتها فاضيه ساعتها شوفت الانسة وهي بتقع فلحقتها.
حمزة بعدم اقتناع: رجلك خدت علي البيت عموما شكرا انك لحقتها... يلا يا روح عشان الحقنه.
روح نزلت بسرعه ودخلت هي وحمزة الاوضة ساعتها سالي كانت هتدخل اوضتها وتقفل الباب بس نادر بسرعه لحقها ودخل وراها وقفل الباب.
سالي: خير يا نادر عايز مني اي
نادر: انا اللي المفروض اسالك عايزة اي من اخويا يا سالي.... ليه بتعملي كدا.
سالي بخب*ث: والله اخوك غلط ولازم يصلح غلطه.
نادر بغض*ب: انتي هتكدبي الكدبة وتصدقيها انا وانتي عارفين كويس ان حمزة ميعملش كدا وبعدين ازاي كنتي من يومين عايزاني اتجوظك ودلوقتي حامل من اخويا.
سالي بضحك: والله يا بيبي الحال بيتغير في ثانية نعمل اي هو دا حال الدنيا بقي.
نادر: هكشفك قريب وساعتها محدش هيعرف ياخدك من تحت ايدي.
سالي بش*ر: قبل دا لازم اخلص من الحلوة اللي واكلة عقلك انت واخوك.
نادر بغض*ب: لو قربتي منها هزعلك يا سالي بلاش تختبري صبري.
سالي: هنشوف يا بيبي.
عند حمزة كان متعصب اوي وبيلف في الاوضة روح حاولت تتكلم: ممكن تهدي عشان اعرف اديك الحقنه.
حمزة بغض*ب: انا عايز اعرف حاجه واحده انتي اي خلاكي تخرجي من الاوضة.
روح بخو*ف: طلعت اغير هدومي انا حاجتي كلها لسه فوق وبعدين في اي لكل دا.
حمزة: في انك كنتي هتقعي لولا نادر لحقك يعني كان ممكن تتأذي ودي حاجه مستحيل اسمح بيها.
روح بفرحة: طب فيها اي انا كنت هقع بالغلط وبعدين من امتا الحنيه دي كله.
حمزة وهو بيحاول يتمالك اعصابه: روح بلاش تعصبيني والنهارده حاجتك تتنقل اوضتي هنا ومش هتروحي حته من غيري.
روح بز*عيق: لا طبعا كدا كتير يا حمزة بانهي حق اقعد في اوضتك انا مجرد ممرضة مش مراتك.
حمزة بهدواء: ومين قالك اني كنت هسمحلك تنامي معايا هنا وانتي مش مراتي يا ست روح.
روح بصد*مه: نعم يا عسل... انت قصدك اي... ازاي يعني مراتك.
حمزة: يعني انتي دلوقتي حرم حمزة بيه.
روح: وانا المفروض اصدقك مش كدا... انت اكيد بتكدب مراتك ازاي وامتا.
حمزة بضحك: هقولك....
فلاش باااااااك......
*قبل ما سالي تيجي البيت بيوم كان حمزة وروح سهرانين قدام التلفزيون وساعتها مراد جه ومعه ورق.
مراد: انت متاكد من اللي هتعمله دا يا حمزة ازاي يعني هتتجوز سالي.
حمزة: انا عارف بعمل اي كويس يا مراد... معلش تعبتك معايا.
مراد: يا عم ولا يهمك المهم انك ترجعلنا بالسلامه.
حمزة بابتسامه: قريب صدقني قريب اوي.
مشي مراد وحمزة محبش يصلح فكره مراد ويقوله انه هيتجوز روح مش سالي وبعدها قرب من روح وبقي يخليها توقع من غير ما تحس وكمان تبصم وساعتها ابتسم وقال: سامحيني كان لازم اعمل كدا انتي لازم تفضلي معايا وجانبي مش هينفع تبعدي عني لحظه واحده معرفش ليه بس هو دا الصح....
وبعدها خبي الورق كويس ونام جانب روح بعد ما نضف صوباعها كويس.
بااااااااااك.....
روح بصد*مه: انت ازاي قدرت تعمل كدا مين قالك اني عايزة اكون مراتك.. انت لازم تطلقني حالا.
حمزة: وانا مش هطلق انتي مراتي وهتفضلي مراتي.
وفجاه سمعوا صوت صدمهم.........
. رابط البارت التاسع