روايات حديثة

رواية أسيرة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم انجي جمال

 

رواية أسيرة قلبي الفصل الخامس 5 بقلم انجي جمال



 

 رواية أسيرة قلبي الفصل الخامس



فريدة بأمر : عمرو انا داخلة المكتب خلص وتعالي ورايا.


عمرو : ماشي انا كدا كدا خلصت .


ويذهب عمرو برفقة والدته الي المكتب 


فريدة : طبعاً انت عارف الظروف الي بتمر بيها شركتنا اليومين دول .


عمرو : أيوة يا امي في مشاكل كتير في الشركة وفي الحسابات .



فريدة بتوتر : طيب هنعمل اي دلوقتي لو فضلنا كدا هنفلس وشركتنا هتنتهي من السوق .












عمرو بتنهيدة : مش عارف يا امي بس مرام مصاريفها كتير علي اللبس والفسح والنوادي وحازم كمان علي الكلية والعربيات والمصاريف و حاجات تافهه تانية .


فريدة بتكبر : طبعاً مش من عيلة السويفي وبعدين سيب الولاد براحتهم وخصوصاً حازم دا حفيدي ولازم يعمل كل الي نفسه فيه .



عمرو بزهق : خلاص الي حضرتك عايزه تعمليه اعمليه أنا ماشي .


فريدة : ماشي .


💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜


أيان بتزمر: يا ماما انا مليش في الهدايا والكلام الفارغ ده وهي كمان بنت تافهه ومعرفش هي هتكون عايزة اي وبجديه وبعدين انا مقولتش اني هروح لسه .


صفية بتأكيد: خلاص انا الي هشتري الهديه وبتحذير بس انت لازم تحضر فاهم والا لا .


أيان بملل: خلاص يا ماما حاضر هروح الزفت اي أوامر تانيه .


صفية بفرح : لا خلاص يا حبيبي اطلع نام بقي .


أيان : تصبحوا علي خير


ايهاب وصفية : تلاقي الخير يا حبيبي.


💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜


في صباح يوم جديد سعيد علي البعض وحزين علي البعض سئ عند البعض واليوم المنتظر عند البعض الآخر .....


في قصر السويفي تجتمع العائلة علي طاولة الافطار :


مرام : مامي انا هروح اعمل شوبينج بما أن النهارده عيد ميلادي .


مروة بتأكيد : طبعاً يا حبيبي لازم تكوني اجمل واحدة النهاردة .



فريدة بتفاخر: طبعاً حفيدة فريدة السويفي لازم تكون اجمل واحدة .


مرام بغرور : طبعاً يا تيتا .


حازم : طيب انا هروح الجامعة سلام .


فريدة بتحذير : لسه بتعمل مشاكل في الجامعة يا حازم .


حازم بزهق : لا يا تيتا وبعدين انا مبعملش مشاكل من مفيش اكيد بيكون في سبب للمشكلة والا انا اهبل هتشاكل من غير سبب .


فريدة بتأكيد: برضوا لو فيه سبب تيجي تقولي الأول وانا احل مشكلتك مش تتصرف بتسرع .



رغدة بضيق : انا قولتله الكلام دا ١٠٠ مرة وبرضوا بيتصرف من دماغه .


حازم لينهي الموضوع : خلاص هعمل الي انتوا عايزينه خلاص سلام بقي.


مرام : انا هقوم اتصل على أسيل واشوفها لو تيجي معي ونعمل شوبينج مع بعض .


فريدة بتذكر : صحيح يا عمرو ....................؟


💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜


يستيقظ بطلنا ويقوم بعمل التمارين الرياضيه اليومية الخاصة به وبعد ذلك يتوجهه للجناح الخاص به ويقوم بالتوجه للحمام والاستحمام وبعد ذلك خرج لغرفة تغيير الملابس وقام باختيار بنطال جينز كحلي وقميص أبيض يبرز عضلات صدره 

وخرج بعد ذلك وتوجه للخارج 













(الجناح بتاعه في الدور الثاني من الڤيلا عبارة عن أوضة باللون الازرق بجميع درجاته وسرير كبير وحمام كبير متعدد الالوان وغرفة خاصة بالملابس ) 


يجد والده ووالدته يجلسون على طاولة الافطار:


أيان بإبتسامة : صباح الخير .


صفية وايهاب بابتسامه مماثلة : صباح النور .


ياكل أيان بسرعة لتتحدث والدته بتعجب : ما تاكل علي مهلك يا ابني هو حد بيجري وراك .


أيان باستعجال : عندي قضية مهمة جدا ولازم اروح مديرية مكافحة المخدرات النهاردة.


ايهاب بتعجب اكبر : تعمل اي في مكافحة المخدرات هو انت مش عمليات خاصة وأمن دولة والا غيرت المجال .


أيان بسخرية: مش قادرين يستغنوا عني في أي حته ويكمل بمرح نعمل اي بقي حب الناس مش ببلاش 😂😂


صفية بحب : ربنا يحبب فيك خلقه كلهم ويبعد عنك شرهم يا رب ❤️❤️


لسه ايان هيرد وجد مكالمة من صديقه ورفيق دربه أسر :


أيان : الو 


أسر بمرح : مش مصدق نفسي ولا عيني انك هتشتغل معايا في القضية الجديدة .


أيان بسخرية: اممممم لا صدق علشان مقلعش عينيك علشان تصدق .


أسر بخوف مصطنع : لا وعلي اي مصدق والله .


أيان بجدية : تمام ١/٢ ساعة واكون عندك .


أسر بمرح : هستناك متتاخرش ..


🌹🌹🌹🌹🌹


أيان لوالديه : استأذن انا بقي .


ويقوم بتقبيل جبين والده ويدي والدته 


صفية بحب: في رعايه الله وحفظه 


ايهاب بفخر : تسلم يا ابني من ضرر .


ويذهب باتجاه الخارج ويقود سيارته الاتجاه بها لمديرية مكافحة المخدرات..


💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜


تستيقظ البطلة علي صوت هاتفها فتقوم بالرد عليه :


انجي بنعاس: الو 






مرام : صباح الخير انتي لسه نايمة والا اي 


انجي بتركيز : اه كنت نايمه لاني لسه جايه من سفر وكدا .


مرام بتأكيد: اه طيب انا كنت عايزاكي تنزلي معايا نروح نعمل شوبينج علشان بارتي عيد الميلاد وكدا .


انجي : ماشي خلاص ساعتين واكون هناك ابعتيلي ال Location بتاع المول وانا هقابلك هناك .


مرام بسعادة: اوك سلام 


انجي بهدوء : سلام .


وتقوم بالتوجه للحمام والاستحمام وبعد ذلك تتوجه لغرفة تغيير الملابس وتقوم بلبس بنطال جينز كحلي وتشيرت كحلي وبولورو رصاصي وكوتشي رصاصي وحقيبة يد باللون الرصاصي


( غرفة البطلة باللون الموڤ الهادي وحمام كبير وغرفة خاصة بالملابس) 


وتعد لنفسها الفطار عبارة عن توست بالمربي و كوب من القهوة 


وتقوم بعد ذلك بالتوجه للمول وتقابلت هناك مع مرام و بعد سلامهما علي بعض يقومان بالتوجه للداخل وفي هذه الأثناء..............😳😳😳



      رابط البارت السادس            

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-