رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم چاسمين محمد
رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد
البارت الرابع
صقر... عمي وقسم بالله مانا ساكتلها بسبب اللي عملتوا ده بس حسابها لم اشوفها
رحيل دخلت اوضتها وقفلت الباب ووقفت ورها وبتاخد نفسها بالعافيه وبتبص لاقي حد بيخبط علي الباب بعصبيه
رحيل بخوف... ياختي ياختييي خلاص هموت يلا هتشاهد بقا اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله وفتحت الباب وهي مغمضي عينها
دخل وقفل الباب وبضحكه كلها بمكر... ههههه متفتحي عينك ياعروسه مش هينفع وتغمضيها كدا
رحيل فتحت عينها بصدمه... اشرف
اشرف... اه ياعروستي امال كنتي تحسبي مين
رحيل... اطلعي بر
اشرف.. مينفعش اطلع واسيب القمر ده
رحيل... لو مطلعتش هصوت والم عليك كل اللي في القصر
اشرف... ليه بس كدا ياقطه خليكي حلوه عشان اكون حلو معاكي وغمزلها
رحيل.... ياباااا وراح حط ايدو علي بوقها عشان محدش يسمعها وزاحه علي الكرسي
اشرف... ليه بس عايزاني اعاملك بو*حشي وانا عايز اعملك حلو ومتخافيش هكون جوزك فعادي اي حاجه تحصل بينا
رحيل بصالوا بغضب بس مش قادرها تتكلم من ايدو اللي حاطط علي بوقه
الجد... صقر تعال عايزك صقر كان طالع علي السلم راح وقف
صقر.. عايز اي
الجد.. انت فاكر ان كل اللي عملتوا ده يخليك راجل في نظرها
صقر بعصبيه... انا راجل غصب عن اي حد وانت عارف كدا كويس ياجدي
الجد... لا ياصقر كدا انت مش راجل مافيش راجل يمد ايدو علي حرمه ياصقر
صقر... يعني عاجبك انه تهرب من القصر من علي السور اهل البلد لو شافوها كانوا قالوا اي لا وكمان لابسه فستان شبه قميص النوم قصير
الجد بعصبيه.... انا عارف انه غلط اللي هي عملتوا ولبسها كمان غلط بس ابوها هو اللي يحاسبها علي الغلط مش انت
صقر بعصبيه... وهو ابوها كان واقف بيضحك وعادي عندو لان اكيد متعود علي كدا واصلا هو معرفش يربيها كويس
مكرم بعصبيه... صقر الزم حدود هو مش عشان ساكتلك وسكت لم ضربتها يبقا عاجبني اللي عملتوا لا انا سكت عشان عارف انها غلطانه وسكت عشان مصغركش كمان قدامها بس اياك تتكلم عليها ولعلمك بقا هي اصلا مكنتش عايز تتجوز ولا انا كنت موافق بس جدك هو اللي غصب عليا وغصب عليها وكمان هو العريس باين عليه مش كويس بس جدك اهم حاجه عندو الفلوس وعشان غني عايزها تتجوزه
صقر بص لجدو بغضب... انت ناوي تبيع بنات العيله برضو بسبب الفلوس مش كفايه اللي عملتوا في عمتي وبعتها ومش عارفين الحيو*ان اللي خدها ودها فين
الجد... هو انا مش بعمل كل ده عشان خاطرهم عشان يتجوزه في عيله غني ومرتاحه عشان يكونوا مرتاحين وعيشين عيشه حلو
صقر بوعيد وغضب... جدي قسم بالله لو قررت الموضوع ده تاني مش عارف اي ممكن اعملوا ثم متنساش ان كل الاملاك دي بتاعتي انا وانت مالكش اي حاجه سامع ياجدي وسابه وطلع علي اوضته وهو معدي من قدام اوضه رحيل سمع صوت زعيق بس واطي راح وقف وخبط
صقر... رحيل
اشرف سمع صوت صقر اتوتر وخاف وبص لرحيل
صقر قلق لم سامع صوت زعيق بس هي مش بترد... رحيل في اي ردي
اشرف بخوف لرحيل... هسيبك تفتحيلوا الباب بس لو عرفتيه اني هنا اقولهم انك انتي اللي قولتيلي اجيلك الاوضه عشان عايزه تقوليلي حاجه ولم جيت واني طلبتي مني اني اقضي الليله معاكي ورفضت هددتيني انتي سامعها ولو لبعت عليا بالمسدس ده هنهي حياتك
رحيل خاف وشاورت براسها ليه بحاضر راح حاش ايدو من علي بوقها وراحت قامت تفتح الباب
رحيل فتحت الباب وبخوف... اي ياصقر في حاجه
صقر بشك من حالتها... لا بس سمعت صوت زعيق في اوضتك
رحيل بتوتر وخوف وهي بتبص علي اشرف اللي واقف وره الباب... ها لا ده صوت الفلم اللي كنت بسمعه
صقر بشك... فلم طي مالك كدا
رحيل بعصبيه... مقولت مافيش يلا سلام وقفلت الباب في وشه
صقر بغضب.. تتفلقي اناغلطان اني خوفت عليكي
اشرف اول ما قفلت الباب راح مسكها من شعرها رحيل زعقت وصقر كان لسه هيمشي سمع صوت الزعيق
صقر... لا كدا مينفعش في حاجه وراح كسر الباب ودخل لاقي اشرف رميها علي السرير
اشرف بص بصدمه لصقر
صقر بغضب وعينه حمرا... يابن ال... وديني لمو**تك فيها انت كيف تتجرا انك تعمل كدا وراح مسكه وفضل يضري فيه
مكرم وسوسن وزين والجد والجده كانوا قعدين سمعو صوت الباب وهو بيتكسر والزعيق طلعوا يجرو علي فوق لاقي صقر ماسك اشرف ونازل فيه ضر*ب واشرف قرب يمو*ت في ايدو ورحيل قاعد علي السرير وضامه رجليها وبتعيط سوسن الجده جرو علي رحيل ومكرم والجد وزين جرو يحوشه صقر من علي اشرف
زين مسك صقر وبعدو من علي اشرف... اهد بس واحنا هنجيب حقنا بس كدا هيموت في ايدك وهضيع مستقبلك
صقر بعصبيه... طظ في اي حاجه بس كيف ابن ال... يتجرا يعمل كدا ويدخل اوضتها
اشرف عمال يكح وبياخد نفسه بالعافيه وراح مطلع المسد*س وضرب رحيل
صقر بزعيق... رحيلللللل
والكل بصدمه... رحيلللللللللل
يتبع....