روايات حديثة

رواية عشق النمر الفصل الرابع 4 بقلم أيسل باسم

 

رواية عشق النمر الفصل الرابع 4 بقلم أيسل باسم


رواية عشق النمر الفصل الرابع 4 بقلم أيسل باسم




رواية عشق النمر الفصل الرابع 4 بقلم أيسل باسم 

 عشق __ النمر 


البارت ___ الرابع




كان سايق عربيته بسرعة هائله وهو بيكلم رئيس الحرس بتااعه 


إياد " ان شاء الله تكون عرفت هي فين ي جاك


والا مش هرحم حد فيكواا 


جاك.....


إياد " خليك ورااها اوعى تسيبها تخيب عن عينك فاهم 




قفل معه وهو بيروح للمكان ال قاله جاك عليه 




.....




اما هي لما فاقت لقت نفسها في لوحدها افتكرت ال حصل 


زحف الخووف لقلبها لما افتكرت انه كان عايز يقتل..لها وغريزة البقاء عندها دفعتها انها تهرب من القصر من غير ما حد من الحراس ينتبه 
























كانت بتمشي على الطريق والدنيا برد وهي حافية ولابسة 


قميص خفيف فجاءة انتبهت انه في حد ماشي وراها 


راحت تمشي بسرعة حتى اتحول لركض بس فجاءة اصطدمت 


بصدر حد عرفته اانه هو 




إياد بقلق " انتي كويسة ي حياة 


حياة وهي بتبعده عنها بغضب. " كويسة طول مانت بعيد عني


ولا نسيت ي بيه انك حاولت تقت..لني 


مسكها إياد بقوة لما حاولت تهرب منه " انا مكنش ده قصدي بس


حياة وهي بتضربه في صدره بقوة " طب تقدر تفسر ليا معاملتك لياا في أول يوم جواز لينا ولحد دلوقتي 




إياد بهدوء نسبي " انا هحكيلك كل حاجة 


وحكى لها ومان انتهى حتى تفاجاءة بهاا تصفعه بقوة 




حياة بقهر " انت واحد"""""" بتكذب علياا ليه


بعترف انا واختي حبيبة مش بنتفق ودايماا بنتخانق بس هي 


مش يمكن يوصل معهاا انها تحاول تق..لني او تاذيني 


خاصة انهاا عارفة اني بحبك 


إياد بصدمة. " انتي بتحبيني 


حياة ببكاء. " كنت بحبك 


تفتكر لما سالتني اذاي سلمتك نفسي وانت ضربتني واهنتني 


الجواب اني مبقدرش اسيطر على نفس قدامك انا كنت بحبك


وحطيتلك عذر لمعاملتلك ال""""" معايا 




بس انت بترمي بلاك على اختي ال مفيش في طيبتها 


وانا مستحيل اكمل معااك ي إياد طلقني دلوقتي حالا




تلبسه الجنون " انت اتجننتي بتطلبي مني الطلاق بسبب اختك ال""" 


دفعته من صدره مرة أخرى " أخرس 


انا اختي اشرف منك ومن ال شبهك وااااه عايز الطلاق 


إياد وهو بمسك ايدها. " مش هطلقك ي حياة فاهمة 


عايزة الناس تقول عليكي اااي اطلقت بعد يومين جواز 


حياة بغضب. " وانت مال اهلك بيااا يتكلموا عليا ولا لا يهمك في اااي 




مسكها من فكها بقوة. " اوعى تشتميني تاني والا هندمك العمر كله ي حياة اوعى


حياة. " اي هتحاول تق...لني مرة تانية مش كده 




اكمل بانهيار وهي تضع يده على عنقهاا. " اقت...لني يلااا


سحب يده وضمها عنده بقوة رغم اعتراضها  




حياة وهي بيغمى عليها " ليه عملت فيااا كده ده اناا حبيتك 


بجد انا حبيبتك ي اياااد انت دمرتلي أحلامي كلهاا 


حملها بين ذراعه وهو ببوس جبينها " هعوضك ي حياة 


يمكن اكون مبحبكيش بس اكيد مش هسيبك مش هسيبك لغيري ابدااا 


























.......




عند عمرو 




جاءت حبيبة وهي بتبكي لحضن اخوهااا 


عمرو. بحنان " مالك بتبكي ليه ي عمري كله اانتي


حبيبة ببكاء مصطنع " حياة ي عمرو اااه




خرجها عمرو من حضنه بقلق " مالها حياة انطقي


حبيبة بحقد " حياة اتصلت فيااا وكان باين من صوتها انهاا تعبانة ولما سألتها مالك قالتلي انه ايااد من اول يوم جواز ليهم وهو بيضربهاا من غير رحمة 


حتى انه حاول يق...تلها بس ربنا كان معها وانقذهاا


قالتلي مقولكش ي عمرو لانهاا خايفة من إياد لو انت عرفت 


هيرجع يضربهاا تاني ومش بعيد يطلقها  




عمرو بغضب " الكلام ده كان من امتى 


حبيبة ،" كلمتني أمس ي عمرو  


انا خايفة عليهاا اوى من إياد ليذيها 


عمرو " بابا مسافر بس انا موجود وهاخذ حق اختي منه


حبيبة،" هتعمل اي ي عمرو


عمرو " هرجعهاا اكيد وهطلقها منه وهو بقى هحاسبه على ال عمله في اختي 




...




بعد وقت،




وصل عمرو قصر إياد سأل الخدم عنه قالوه فووق هو والمدام


ركض عمرو لفوق وحبيبة ورااه بتبسم بانتصار  


رزع عمرو أوضة إياد بقوة بس اتفاجاة من ال شااافه حتى حبيبة كمااان قربت توقع لما شافت إياد و حياة عريانين مع بعض على السرير. ........يتبع 


            رابط البارت الخامس

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-