روايات حديثة

رواية طفلة هزت كيان الاسد الفصل الثاني 2 بقلم مريم محمد

 

رواية طفلة هزت كيان الاسد الفصل الثاني 2 بقلم مريم محمد



 

رواية طفلة هزت كيان الاسد الفصل الثاني



هو: انتي مين 

هلاك بخوف: ا اانا ه هه هلاك 

هو بصوت عالي و قبض علي شعرها بقوه هلاك مين و الچابك اهني 

هلاك: لسه هتتكلم بس في الوقت ده ابو اسر هو التكلم 

حازم: دي ضيفه عندنا يا سند 

اسر: سيب شعرها يا سند 

سند ساب شعرها 

سند: و في واحده محترمه تنزل من غرفتها دلوقتي و تكون لبسه كده و شاور علي لبسها 

( كانت لبسه بجامه سوده بحملات و شورت) 











هلاك: حاحه متخصكش 

لسه سند هايرد عليها 

راح حازم قال 

حازم: خلاص ياسند و يلا يا بنتي اطلعي ارتاحي شويه طلعت هلاك غرفتها و حازم و وفاء طلعو ينامو و لسه اسر هيروح ينام و وقفو صوت سند 

سند: اسر اي حكاية البنت دي 

اسر: قص ليه كل شئ 

سند: خلاص انا طالع انام 

و طلع سند هو و عمر و كل واحد نام في سبات عميق 

( الناس الهبله الكانت فكره ان اسر هو البطل مع هلاك عملين اي 😂) 

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

تاني يوم عند ابو هلاك 

علي: هربت يا احمد باشا 

احمد: طب و الفلوس الدفعتها 












علي: هديها لحضرتك 

و فعلا خد احمد الفلوس 

( ملحوظه احمد يكون الراجل العجوز العندو 60 سنه)  

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

عند هلاك في قصر عائلة الجارحي 

هلاك صحيت من النوم خدت شاور و لبست تشيرت ازرق و بنطلون ابيض مقطع و تركت لشعرها العنان 

نزلت هلاك من غرفتها 

كان الكل قاعد علي طاولت الاكل يأكل الفطار 

ملك بمرح: تعالي يا هلاك عشان تكلي 

هلاك: صباح الخير و قعدت علي الفطار 

رد الكل عليها الصباح الا المتكبر المغرور و هو سند 

سند: انشاء الله خطوبتك يا اسر علي فاطمه الاسبوع الجاي انا و ابوك اتفقنا علي كل حاجه مع ابو فاطمه 

اسر بفرحه لان حب عمره هتكون ملكو: و حيات امك تتكلم جد 

سند بجديه: اه انا ههزر ليه 

هنا هلاك بصوت منخفض: مغرور و بارد 

سمعها سند

سند: فعلا ناس معندهاش دم قاعده في بيت ناس متعرفهاش و قليلة الزوق كمان 

هنا نزلت من هلاك دمعه و كلعت علي غرفتها 

حازم: ايه الانت قولتو ده البنت كانت بتهزر 

سند: ده العندي مش عارف البنت دي عملت في دماغكو اي 

و مشي من صالة المعيشه بلا من القصر كلو 

اما عند هلاك كانت تبكي و اخذت هدومها في شنطة السفر و نزلت عشان تمشي و كانت غرفة المعيشه فارغه كانت وفاء في المطبخ و ملك راحت الكليه و اسر و حازم راحو الشركه ورا سند مشيت هلاك برا غرفة المعيشه بلا مشيت من القصر كلو و فضلت ماشيه لحد ما تاهت و دخلت في حته زي صحره و دخل الليل عليها و هيا بتبكي و مش عارفه حته ترجع لقصر الجارحي 












🌹🌹🌹🌹🌹🌹

عند عائلة الجارحي و صل سند و اسر و حازم البيت و كانت وفاء و ملك يحطو الاكل علي السفره و هنا صدح صوت حازم امال فين هلاك 

وفاء: في غرفتها مطلعتش منها 

( ملحوظه هما اكتر وقتهم عايشين في مصر عشان كده بيتكلمو مصري) 

ملك: انا هطلع اجبها عشان الغدأ 

طلعت ملك و فضلت اكتر من خمس دقائق بتخبط علي غرفة هلاك و مفيش رد 

دخلت الغرفه لقتها فارغه و و دخلت الحمام لقتو فارغ و لقت غرفة الملابس مش فيها هدوم هلاك فهمت ان هلاك هربت 


نزلت جري و هيا بتقول هلام هربت بص الكل بصدمه نعم هل ما سمعو هو حقيقه 

حازم: ازاي و انتو كنتو فين 

وفاء: انا طول اليوم كنت في المطبخ مع الخدم و ملك كانت في الكليه 

حازم بص لسند وقال: انت السبب ان البنت تهرب يا سند و هيا متعرفش حاجه هنا لازم تدور عليها طلع سند برا القصر بغضب و اسر وراه و امر الحرس ب التدوير علي هلاك فضلو اكتر من تلات ساعات بيدورو علي هلاك 

عند سند كان ماشي في حته مقطوعه و مولع لكشاف 

ظهر قدامو جسد مرمي علي الارض جاب كشاف التليفون يشوف الوجه و اتصدم لما شاف هلاك 

سند بصدمه و خوف: هلاك قومي متخفيش انا معاكي لكن لا حياه لمن تنادي 

شالها سند و روح بيها القصر و دخل كان اسر جوه و اول ماشافو قال هلاك و الكل جري عليه سند بصوت عالي جيبو دكتور بسرعه و طلع بيها علي غرفتها 

بعد عشر دقائق وصل دكتور العائله و دخل يفحص هلاك 

و بعد عشر دقائق طلع 

الدكتور: متقلقوش عيا بس اغم عليها من الخوف و ادتها حقنه مسكنه و كمان ربع ساعه هتفوق مشي الدكتور و دخل سند و باقي العائله عند هلاك 

و كان باين الخوف علي وجه سند لظرجة العائله كلها استغربت و بصت وفاء لحازم و حازم بصلها و ضحكه 

( ايوه يا جماعه هو ال في بلكم ده 😂) نرجع للروايه 

فاقت هلاك و هيا بتقول انا فين بص عليها سند بلهفه 

سند: انتي في البيت 

بصت هلاك ليه و افتكرت كلامو القاسي و الجارح لها 

سند: هلاك انا.......... 


رابط البارت الثالث

                  

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-