روايات حديثة

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

 


رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد 



رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم چاسمين محمد






البارت التاني 


رحيل وقفت وحطت ايدها في وسطها وبتحدي......ان م خليت العريس ده صام وصلي زي مبيقوله وندم انه جه يطلب ايدي مبقاش انا رحيل المنشاوي وفتحت باب الاوضه ونزلت تحت 


رحيل بصوت عالي... ياست ياللي عايزه تجوزيني عايزاني اساعدك في اي يلا اخلصي 


سوسن لفت ليها وهي ماسكه السك*ينه وبصتلها بنظره كلها خوف 


رحيل وهي بتبلع ريقها وبخوف... هو انتي بتصي ليه كدا ياماما وماسكه البتاعه دي ليه عايزه تموتيني ياوليه دانتي محلتكيش غيري الحقوني ياناس اللي عايشين هنا حد يلحقنيييي 


سوسن بزعيق... يابنت الجز*مه اتلمي في اي 


رحيل... في انك عايزه تقط. عيني حتت لحمه وتحطيني في الاكياس اعععععععع 


زين نزل جري علي صوت رحيل وجدتها وكل البيت 


الجده بهيبه... في اي هنا اي الصوت ده 


سوسن وقفت بعد مكانت بتجري وره رحيل ورحيل وقفت 


الجده بعصبيه... هو اي لعب الاطفال ده بقا ده منظر ام وزوجه ولا ده منظر بنت كبيره وعريسها جي النهارده 


سوسن... اسفه يامرات عمي 


الجده بزعيق ... بلا اسفه بلا زفت يلا ادخلي المطبخ خلصي شغلك وانتي يابت انتي اطلعي جهزي نفسك عشان ابوكي وعمك وجدك والعريس يجين بعد شوي يلا علي اوضتك 


رحيل بخوف... حاضر وسابتها وطلعت جري علي اوضتها


الجده.. يلا كله علي شغله 


رحيل دخلت الاوضه وقفلت الباب... يوه بقا اي الناس دي انا مين قالي اجي هنا مكنت عايشه في اسكندريه ومرتاحه ياربي بقا خلص الاجازه بسرعه عشان ارجع بقا بتبص لاقي التلفون بيرن مسكته لاقت حور صحبتها راحت فرحت 


رحيل... الو اي ياقلبي 


حور... عامله اي يابت وحشاني ياوحشه فينك يابت كدا مش بتسالي عليا طي انا زعلانه منك 


رحيل... ياختي اتنيلي دانا حاسه اني وسط وحوش هنا عايزه ارجع واسيب هنا 


حور... ليه بس كدا دول الصعايدها كويسين وحلوين 


رحيل... ههههه حلوين وكويسين ياختي اتنيلي دانا رحيل المنشاوي اللي محدش بيقدر يخليها تعمل حاجه غصب عنها دول عايزين يجوزوني غصب 


حور بصدمه... يلهووي غصب ومين ده بقا 


رحيل .. والنبي معرف ياختي لسه هيجي بليل بس وربي لاخليها يحرم يدخل البيت هنا تاني بس استني عليا


حور... رحيل بطلي جنان عشان انا عارفه جنانك كويس 


رحيل... ههههه متخافيش المهم تعالي نحكي ونهزر واحكلي عامله اي 




















حور... اشطااا يلا 


بعد شوي 


الجده بعصبيه... فين الز*فته بنتك دي جدها علي وصول هو والجماعه وهي لسه منزلتش 


سوسن بخوف... والله معرف يامرات عم تلاقيها لسه بتجهز نفسها 


الجده.. طي اطلعي خليها تخلص عشان هيوصله دلوقتي ولسه مكملتش كلامها راحت لاقت الباب بيتفتح والجد دخل هو والعريس وعياله 


الجده بزعيق... اخلصي بسرعه اطلعي نزليها 


سوسن... حاضر حاضر وطلعت جري علي حور خبطت الباب وراحت داخله بسرعه لاقتها قاعدها لسه بلبسها وبتتكلم في التلفون 


سوسن بعصبيه .. يخربيتك انتي لسه زي مانتي قومي اتنيلي البسي خلصي العريس جه تحت 


رحيل بزغفه.. يوووه قايمه هو هو كان الوزير ولا مهند ولا حماده هلال ولا تامر حسني ولا ولا عشان البس واقعد استنا 


سوسن ضربتها بالشبشب... قومي يابت اخلصي 


رحيل .. يوه حاضر وقامت دخلت الحمام وسوسن نزلت ترحب بالناس 


العريس... امال فين العروسه يا عمده 


الجد... جي هي ياولدي ياحجه فين العروسه 


الجده... نازله هي ياسوسن تعالي نادي العروسه 


سوسن... حاضر ولسه هتتلفت وتطلع بتبص اععععععععععع 


الكل بص وفتح بقه من الصدمه 


الجد بصدمه... مين دي 


رحيل وهي راسمه علي وشها وعامله زي الكلاون... دي انا ياجدو رحيل  






















الجده بصدمه... رحيل مين 


رحيل... يوه رحيل العروسه هو اي اللي رحيل مين انتوا عندكم كام رحيل 


العريس بصدمه وهو واقف فاتح بقه... هي دي العروسه 


مكرم وزين قاعدين هيموت علي نفسهم من الضحك علي شكل رحيل 


زين بضحك... اه هي العروسه اي رايك 


مكرم... مزه صح ههه 


الجد بعصبيه... اي المسخره دي بس اطلعي يابت اغسلي وشك من القرف ده وتعالي 


رحيل بخوف... حاضر وطلعت جري علي فوق تغسل وشها


الجد بص لزين ومكرم بغضب وهم سكتت 


الجد... احنا اسفين يابني وهي هتغسل وشها وهتيجي دلوقتي اتفضل اقعد ياشريف يابني 


شريف... حاضر ياعمده وقعد 


رحيل طلعت وهي عماله تخبط في برجله في الارض ومتعصبه ودخلت الحمام غسلت وشها وطلعت 


رحيل... ماشي برضو مش هتجوز وشوفوا هعمل اي فيه ها ونزلت تحت 


الجده بيبص لاقي رحيل نازله من علي السلم.. هي جت عروستنا تعالي يابنتي سلمي علي عريسك 


رحيل.. حاضر ياجدو والعريس مد ايدو يسلم علي رحيل


شريف... ازيك يارحيل رحيل مدت ايدها 


اشرف.. ااااه وشد ايدو بسرعه من ايدها 


الجد بلهفه .. اي في اي 


اشرف وهو بيدعق في ايدو... معرفش حاجه شاكتني 


مكرم بص لرحيل بنص عين لاقها بتبتسم ابتسامه كلها مكر 


مكرم بصوت واطي لزين... اختك دي مش هتعدي اليوم علي خير  




















زين... ههههه بنتك بقا ربنا يسترها 


الجد... رحيل روحي هاتي عصير ل اشرف 


رحيل وهي بتبتسم وبدوس علي اسنانها... حاضر ياجدي 


الجد.. ها يا اشرف يابني اي رايك في العروسه 


اشرف... كويس ياعمده وانا موافق يلا نقرا الفاتحه 


رحيل كانت جايبه العصير وسمعتهم هتقراها علي روحك يعريس الغفله بس استنا علي 


رحيل.. اتفضل يسي اشرف 


اشرف خد العصير وشرب منه بلعه وراح تافه في وش العمده 


الجد بزعيق... اي اللي انت عملتوا ده 


اشرف وهو عمال يشرب ميه... شطه شطه ميه الحقوني 


الكل واقف اللي مصدوم واللي هيموت من الضحك 


الجد بعصبيه وزعيق... رحيللللل وبيبصه ملاقهاش 


زين... ههههه هربت 


الجد بعصبيه... انت بتضحك اجري شوفها راحت فين 


زين بخوف... حاضر حاضر 


رحيل جرت تهرب ولسه هتنط من علي سور الفله لاقت اللي مسكها من درعها وحط ايدو علي بوقها 




            رابط البارت الثالث

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-