روايات حديثة

رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل الثالث عشر 13 بقلم اية محمد

 



رواية تزوجتها رافه بعائلتها الفصل الثالث عشر 13 بقلم اية محمد 



الفصل الثالث عشر♡♡♡

تاني يوم نرمين قاعدة ف الصالون مع أحمد وولاء وحازم وبتفكر ف.
حازم: مالك ي نيرو بتفكري ف إيه؟!
نرمين: نفسي أعرف أنا بفكر ف إيه والله بس مش عارفة
حازم: إنتي هبلة؟!
نرمين: والله بتكلم بجد، حاسة إني ناسية حاجة تعرفو إي هي؟!
أحمد بغيظ: أقولك أنا ي روح أبوكي؟!
ولاء بعدم فهم: وإنت هتعرف إزاي ي أحمد هي ناسية إيه؟!
أحمد بضيق: بنتي وحافظها ي ولاء، هااا ي نيرو؟!
نرمين بإستغراب: هااا إيه؟!
أحمد بغيظ: جاهزة ل امتحاناتك اللي بعد اسبوع دي؟!
قامت نطت من على الكرسي وقالت بصدمة: ي نهار مش باينلو ملامح، الكلية!! الكلية والله نسيت ي بابا
أحمد بسخرية: صادقة ي روح أبوكي وبتهديد: هي كلمة لو م نجحتيش السنادي هلغي جوازك من جريح
حازم بصدمة: إنت بتقول إيه ي بابا؟!
أحمد: بس ي فاشل إنت كمان
حازم بإحراج: حاضر ي حاج
أحمد ل نرمين: سمعتي ي نرمين؟!
نرمين بحزن: حاضر ي بابا ودخلت أوضتها
ولاء بضيق: ليه كده ي أحمد؟! نرمين بتحبه
أحمد بإبتسامة: م أنا عارف؛ عشان كده حطيته هدف لها عشان دي آخر سنة ليها، وواثق إنها هتذاكر م تقلقيش
بعد شهر في القاهرة
قاعد جريح على مكتبه ف الشركة بيشتغل على اللاب، سمع صوت عالي بره، خرج يشوف في إيه
عند السكرتيرة هدى
هدى بضيق: ي أستاذ مينفعش تدخل من غير ميعاد، أغنيها؟!
حازم بإصرار: والله ولو رقصتي ي غالية ل هدخل، ووسعي عشان دمك تقيل وأنا كرهتك
هدى بغضب: وأنا طلبت منك تحبني ي بني آدم إنت؟!
حازم بغرور: وإنتي تطولي ي بت، دا أنا حازم ي بت حازم
هدى بعدم فهم: على عيني انبهر ي حازم بس صدقني مقدرتش، أيوا مين حازم يعني؟!
حازم بفخر: مدير الشركة
هدى بسخرية: لا والنبي؟!
حازم بعصبية مصطنعة: هتهزري معايا ولا إيه؟! ناديلي جريح بدال م اقفلكو المخروبة دي
هدى بعصبية: إنت ازاي تتكلم كده؟!
جريح بمقاطعة: في إيه بيحصل هنا؟! حازم؟!
حازم بإبتسامة: اذيك ي جريح
سلم عليه جريح وحضنه وقال: وأنا بقول الشركة نورت ليه
بص حازم ل هدى اللي واقفة متغاظة منه، طلعلها لسانه وهو بيغمز لها وبيقول ل جريح: أنا قولت أعدي عليك، أنا صاحب الشركة برده ولا إيه؟!
جريح بتأكيد: حد يقدر يقول غير كده ي برنس
حازم بإمتنان: حبيبي ي صاحبي، علِّى صوتك بقا وسمع سكرتيرتك لإنها مرضيتش تدخلني
جريح بإستغراب: ليه ي هدى؟!
هدى بأسف: سوري ي فندم معرفش إنه تبع حضرتك
جريح بتفهم: حصل خير
حازم بغرور: ياريت تتعاملي مع البهوات أحسن من كده ي هدي
هدى بغيظ: حاضر ي فندم
جريح وهو بيفتح مكتبه: يلا ي حازم ندخل المكتب
حازم مشي وراه وقال: يلا وكمل بإعجاب: شاطرة هدى ما شاء الله وجميلة
جريح وهو بيضربه ف كتفه: اتلم دي مش سندس
حازم بضحك: خلاص ي عم توبنا الي الله
جريح بعدم تصديق: مش مصدق
حازم: لا صدق دا أنا حتى جاي وطالب القرب منك
جريح بإستغراب: ف مين؟! كفالله الشر
حازم بإبتسامة: الآنسة وردة
جريح بصدمة: أختي؟!
حازم بتأكيد: أيوا
جريح: إنت اهبل؟!
حازم بحزن مصطنع: ليه بس ي جريح؟!
جريح بإستغراب: عايز تتجوز أختي ي حازم؟!
حازم بغرور: وهي هتلاقي زيي فين بس؟!
جريح بغيظ: لا دا وراثة بقا
حازم بإلحاح: جوزني أختك ي جريح بالله عليك
جريح بضيق: بكرة، امشي من هنا
حازم بسرعة: هشيلها ف عيني، والله بحبها
جريح بعدم تصديق: ي بني آدم إنت م شوفتش وردة أربع مرات على بعض حبيتها إمتى؟!
حازم بتساؤل: م سمعتش عن الحب من أول نظرة؟!
جريح بغيظ: أنا م سمعتش عنه غير منك
حازم بضيق: أمال في إيه بقا؟! زوق معايا الجوازة إلا م تحتاجني ف يوم
جريح برفض: مستغنيين ي عم
حازم بإبتسامة: مش من قلبك لا
بصله جريح بإبتسامة مصطنعة وقال: أهو من قلبي أهو أبين أكتر من كده؟!
حازم بحزن: يعني مش هتجوزني أختك؟!
جريح بهدوء: بص ي حازم
حازم بسرعة: بصيت
جريح: إنت شاب كويس
حازم بفرحة: الله يسترك
جريح: وجميل
حازم بإمتنان: الله يكرم أصلك
جريح: بس إنت بتاع بنات
حازم بتأكيد: صح
جريح: ومش شغال
حازم وهو يهز رأسه بإيجابية: صح
جريح: ومش عندك شقة
حازم بموافقة: صح
جريح: كام مرة ذكرت كلمة (مش)؟!
حازم بتفكير: اتنين
جريح بغيظ: لا مركز ما شاء الله، ترضى واحد زيك بنفس مواصفاتك يتجوز أختك؟!
حازم بموافقة: لو بيحب أختي زي م أنا بحب وردة يبقى سو وات ليه لا؟!
جريح بضيق: وإنت هتعيشها على حبك إزاي ان شاء الله، هتاكلو حب مثلا؟!
حازم بهدوء: الحاجات دي مقدور عليها
جريح بغيظ: مش هتبقى إنت وأختك عليا، كمل وهو بيلم حاجته من ع المكتب: وسع بقا عشان أنا رايح أفسح أختك، زمانها خلصت امتحانها من بدري وهتنكد عليا
قام حازم وقال: هاجي معاك
جريح برفض: لا
حازم بغضب: لا إيه؟! هاجي معاكو مِحرم
جريح: وردة جاية
حازم بإصرار: رجلي على رجلك
جريح بضيق: رخم زي أختك وخرجو من الشركة.
رأيكم♡♡♡
#تزوجتها رأفةً بعائلتها
ل/ آية محمد


رابط البارت الرابع عشر




 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

مدونة الرسم بالكلمات
بواسطة : مدونة الرسم بالكلمات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-