جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية امتلكني القمر الفصل الرابع للكاتبة يارا عبدالعزيز

 امتلكنى القمر 💥

بقلمي يارا عبدالعزيز

بارت 4

فهد بضيق : ايه تانى

شهاب : فى خلال السنة دى انت مينفعش تتجوز حد تانى غير مدام قمر 

فهد فى نفسه : لا حسبتها صح يا بابا عشان عارف انى بحب سارة بس تمام ما انا اكيد مش هضحى بالثروة دى كلها عشان سنة

فهد : تمام موافق

شهاب : اوك دا ورق توزيع الميراث عليكم اتفضلوا امضوا

فهد وهو بيقوم : حاجة تانية يا متر 

شهاب : لا تمام كدا 

فهد وقمر كانوا لسه هيمشوا

شهاب : بشمهندس فهد

فهد : نعم



شهاب : فى خلال سنة تكونوا خلفتوا وإلا كل اللى عملته دا هيروح على الفاضى

فهد وهو بينفخ: ماشى 

فى عربية فهد 

قمر : هو مينفعش تدينى فلوس عملية جدو وامشى انا

فهد بعصبية وصوت عالى ارعبها: والله العظيم انا ما ناقصك انتى لو مشيتى مش هيبقى فيه فلوس لا ليا ولا ليك انا هقف على الرصيف اشحت وانتى جدك هيموت منك

قمر : خلاص انت بتتعصب كدا ليه

فهد : عشان انا عديت الكلام دا كتير وانتى برضوا مركبة دماغك مش عارف ازاى ومبتفهميش

قمر : متغلطش

فهد : صبرنى يا رب 

فى القصر فهد و قمر رجعوا وكانوا فريدة وسارة قاعدين

سارة وهى بتمسك ايد فهد : وحشتنى اوى من انبارح

فهد : وانتى كمان يحبيبتى

قمر بدموع مش عارفه سببها: هى مين دى

سارة وهى بتمسك زين جامد قدمها: حب عمره يحبيبتى ولولا وجودك كان زمانى انا اللى مراته

قمر : بجد تمام انا طالعة

فريده: استنى انتوا حصل ما بينكوا اى حاجه

فهد : لا لسه

فريده: انهاردة لازم تتمم جوزاك منها

سارة بغيرة : يا ماما

فريده: سارة احنا اتفقنا على ايه وكملت وهى بتبص على قمر ومتقلقيش فهد عمره ما حب ولا هيحب غيرك هى عارفه سبب وجودها ايه وانها هنا ضيفة مش اكتر هتعقد المدة اللى متفقين عليها وهتمشى

قمر ببرود : والله البيت دا انا ليا نصه ممكن اوريكى الورق اللى يثبت دا لو حابة يعنى امشى امتى دا اللى احدده انا مش انتى ولا بنتك الحلوة اللى واقفة جنبك دى اما بقى بالنسبة لفهد فشبعى بيه يحبيبتى مع انه جوزى برضوا وليا حق فيه اكتر منك لانى انتى وهو مش حاجه بس هو اصلا مش فى دماغى وانتوا هنا اللى ضيوف مش أنا فياريت اما تتكلموا معايا تتكلموا بأحترام عشان متطلعوش برا بيتى 

فهد بعصبية: قمر الزمى حدودك

قمر وهى بتمسك قميص فهد وبدلع: هو انا قولت حاجه هى مش دى الحقيقة برضوا وطبعت بوسة صغيرة على خده مستانيك فوق متتأخرش

سارة بغيظ: ااه يا بنت ال*****

فريده: اهدى



سارة قعدت وفضلت تعيط

فهد بحنية وهو بيمسك ايدها وبيمسح دموعها: عمرى ما هحب غيرك انتى مكانك محدش هيقدر ياخده بطلى عياط ممكن

سارة : وانا هستناك

قد يعجبك ايضا

قمر كانت متابعهم من فوق ولاقيت نفسها بتعيط ودخلت جوا الاوضة

قمر فونها رن 

قمر : الو يا سها

سها : انتوا فين يا قمر روحت البيت انهاردة وخبطت ومحدش رد

قمر : انا اتجوزت يا سها

سها بصدمة: ايه طب ازاى

قمر : دا موضوع يطول شرحه بقولك انتوا هتيجوا القاهره امتى

سها : بكرة بإذن الله 

قمر : تمام انا هبعتلك عنوان هو فى القاهرة تعالي ونحكى

سها : بيت جوزك

قمر : ااه

سها: تمام طب انتى كويسة حاسكى معيطة

قمر : انا كويسة متقلقيش يلا سلام

سها: سلام 

قمر بغيرة : هو مطلعش ليه دا كمان اه اكيد قاعد جنب السنيورة بتاعته طب هو انا مضايقة ليه يمكن عشان متعودتش حد ياخد حاجه بتاعتى طب هو فهد ملكك اكيد لا 

قمر بصوت عالى: اوماال انا مضايقة ليه اكيد عشان هم ضايقونى وانا مستحملتش يجوا عليا بس مش اكتر ااه اكيد كدا 

عند فهد وسارة

فهد : خلاص فكى بقى طب اعمل ايه عشان تفكى التكشيرة دى تيجى نخرج

سارة ببأتسامة: ماشى يلا

فريده بعصبية: هتروحوا فين انت نسيت اللى فوق دى قوم اطلع خلينا نخلص بقى

سارة بغيرة  : يواه يا ماما يعنى هى هتطير يلا يا فهد نخرج بقالنا كتير مخرجناش مع بعض

فهد : تمام يلا بينا مش هنتأخر يا عمتو وهوصلها لحد بيتكوا

فريده: تمام ادام مش هتتأخروا

قمر كانت واقفة فى البلكونة وشافتهم خارجين مع بعض

قمر بعصبية وهى بتعض ايدها: بارد اوى مش عارف عاجبه فيها ايه اللى عاملة زى عاصية المقشة دى 

فى أحد الكافيهات

الصحفى : فهد بيه عرفنا أن حضرتك اتجوزت يا ترى مراتك تعرف انك مع حبيبتك القديمة دلوقتي

فهد : لو سمحت دى حياتى الشخصية ومبحبش حد يدخل فيها

وشاور على الحراسة اللى جت وقفت قدام الصحافة

فهد وهو بيشد لى سارة الكرسى: اتفضلى يا عمرى



سارة ببأتسامة: شكرا

سارة : فهد ما تيجى نتجوز يا فهد وانا مستعدة اكون الزوجة التانية

فهد : يا ريت يحبيبتى بس ابويا الله يرحمه حاطط شرط انى متجوزش حد غير قمر 

سارة بضيق : تمام

عند قمر 

قمر بعصبية: هو اتأخر كدا ليه لا والمفروض استنى البيه عبال ما يجى من خروجته مع حبيبته تمام انا هوريكم

يتبع 

رابط البارت الخامس

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-