جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية نجمة احتلت عرش قلبي2 الفصل الثالث من الجزء الثاني

 نجمة_احتلت_عرش_قلبى_الجزء_2
الفصل_التالت
بقلم_يارا_عبدالعزيز




كريم بعصبية: مين دا 

جودى : معرفش

كريم وهو بيمسك ايدها جامد: بقولك مين دا 

جودى بوجع: والله ما اعرفه حتى الرقم غريب قدامك مش متسجل

كريم رن على الرقم وفيه فون رن فى المعمل

كريم بعصبية وهو بيبص على مصدر الصوت وراح عنده

كريم بعصبية: المحاضرة انتهت تقدروا تتفضلوا

وكان لسه الطالب دا جاى يمشى

كريم بصوت عالى: استنى عندك

جودى : ابيه بالله عليك ما عايزة مشاكل 

كريم بصوت عالى ارعبها: اسكتى خالص

كريم وهو بيمسكه من لايقة قميصه وبعصبية: قمر اوى وبحبك

مازن بخوف : والله انا غرضى شريف وانا أهو بطلب ايدها منك

كريم مكنش شايف قدامه وقتها ومقدرش يسيطر على نفسه ونزل فيه ضر'ب 

جودى وهى بتمسكه وبدموع : يلهوى يا ابيه سيبه هيم'وت فى ايدك 

كريم زقها جامد و وقعت واتخبطت فى دماغها




كريم بخوف راح عندها : جودى جودى ردى عليا والله ما كنت اقصد وشالها واخدها على مكتبه ونايمها على الكنبة 

كريم بدأ يعقملها الجرح بعد ما اتأكد ان الاغماء من اثر الغبطة وانها مش محتاجه تروح المستشفى 

كريم بدموع وهو بيمسك ايدها: فوقى بقى والله ما قادر اشوفك كدا 

فى كلية الصيدلة

احمد كان داخل مع اسيل وفيه بنت نادت على اسيل

احمد : طب هدخل انا بقى

اسيل : ماشى

رنا : اوبا بقى جاية معاه

اسيل : ااه عربيتى عطلت و وصلنى

رنا : طب يلا عشان منتأخرش على محاضرة دكتور زياد مش هيدخلنا انتى عارفه 

وكانوا لسه هيدخلوا بس فون اسيل رن

اسيل : طب بصى ادخلى انتى وانا هرد على ماما واجاى وراكى

رنا: ماشى بس متتأخريش

اسيل : الو يماما

فرحة: اسيل يحبيبتى انتى فين العربية بتاعتك هنا قلقتينى عليكى

اسيل : يا ماما عطلت وابيه احمد وصلنى

فرحة وهى بتاخد نفسها: الحمد لله طمنتينى

اسيل : يلا سلام بقى هتاخر على المحاضرة

فرحة: تمام يحبيبتى سلام

اسيل كانت لسه جاية تدخل

زياد بعصبية: استنى عندك

اسيل : يلهوى انت جيت امتى

زياد : اطلعى برا انا محدش يدخل المحاضرة بعدى

اسيل : يا دكتور

زياد بمقاطعة: قاعدة بتحبيلى فى التلفيون وعايزة تدخلى بعدى وعايزنى ادخلك

اسيل بعصبية: لا بقولك ايه انا مسمحلكش تتكلم معايا بالاسلوب دا

زياد : اطلعى برا واعتبرى نفسك شايلة المادة

اسيل خرجت من المدرج وهى بتعيط وأحمد شافها



احمد بخوف : مالك بتعيطى ليه

اسيل بشهقات: دكتور زياد خرجنى من محاضرته وقالى انه هيشيلنى مادته

احمد : طب اهدى وتعالى هنعقد فى مكتبى

احمد وهو بيديها مياه : اهدى ايه اللي حصل بقى عشان يعمل كدا

اسيل حكتله 

اسيل بعياط : والله كنت بكلم ماما

احمد : طب اهدى وانا هحل الموضوع خليكى قاعدة هنا لحد اما المحاضرة تخلص وانا هتكلم معاه

اسيل بشهقات: ماشى

احمد : خلاص متعيطيش بقى

عند سندس وسيليا

سيليا: مالك مضايقة من ايه

سندس: مفيش

أسر ( المدرس) بعصبية: يعنى جيتوا متأخر وقولت ماشى دخلهم الحصة بدرى وممكن ميكونوش لاقوا موصلات ولا حاجه وكمان بتتكلموا فى الدرس اطلعوا من الحصة

سيليا: يا مستر

أسر : انا قولت اللى عندى اتفضلوا عشان وقت الحصة

سيليا بعصبية: انت بتتغر على ايه قومى يبت يسندس هتطردنا من الجنة يعنى

قد يعجبك ايضا

وقتها كل الطلبة بصولها وضحكوا

اسر بعصبية: بتبصوا على ايه خليكوا معايا

أسر بعصبية: انتى بالذات مش دخلة المرة الجاية الا وانتى معاكى ولى امرك

عند كريم و جودى

جودى بدأت تفوق

جودى : ااه

كريم وكأن روحه رجعتله تانى: انتى كويسة حاسة بى ايه

جودى بعصبية وهى بتقوم : والله ما هعديهلك المرة دى انا خلاص مبقاش عندى طاقة استحمل مرضك دا مش فاهمة انا وصلت بيك انك تتدخل فى حياتى لدرجة دى

كريم : طب ممكن تهدى

جودى بصوت عالى : هو ايه البرود دا انت مش عارف انت عملت ايه زقتنى ودماغى اتخبطت وضر'بته وكنت هتم'وته وخليت الطلاب كلهم يتفرجوا عليا فى المعمل كل دا ليه هاا ليه

كريم بصوت عالى: عشان بحبك مش بحبك وبس دا انا بعشقك ومقدرش اشوف اى حد يبصلك حتى

جودي بصدمة: بتحبنى هو انت مفكر ان دا حب دا فرض سيطرة مش اكتر انت من واحنا صغيرين وانت بتفرض سيطرتك عليا وبتتحكم فى كل حاجه فى حياتى دا انت حتى كنت مصر انى ادخل طب عشان ابقى معاك بس خلاص بجد انا زهقت وتعبت ليك اب يترد عليه بقى

كريم : اعمل اللى انتى عايزة تعمليه انا مش خايف 




جودى : تمام

وكانت لسه جاية تمشى بس كريم مسك ايدها

جودى بصتله وهو ساب ايدها

كريم : مش هتقدرى تسوقى وانتى تعبانة هوصلك

جودى : ملكش دعوة 

كريم : مش بمزاجك يلا انا هروحك وكمل بعصبية والله لو ما سمعتى الكلام لهشيلك قدام الكلية كلها وهحطك فى العربية كلها

جودى بعصبية: بارد

كريم ببأتسامة: بس بحبك

عند اسيل وأحمد 

الباب خبط

احمد : ادخل

رنا بخوف : اسيل انتى كويسه 

اسيل : اها انا كويسة الحمد لله 

احمد كان أول مرة ياخد باله من رنا 

احمد : انتى معانا هنا فى الكلية

اسيل : اه يا ابيه رنا نفس سنى

احمد وهو قلبه بيدق بسرعة: تمام

احمد : ادخل

زياد : كنت عايزنى يا احمد 

احمد ببأتسامة: مزعل اسيل منك ليه يا عم 

زياد : اسألها اتكلمت باسلوب عامل ازاى معايا 

احمد : انت برضوا اتهمتها يا زياد هى كانت بتكلم مامتها



زياد بفرحة الكل لاحظها: بجد مامتك

احمد باستغراب : ااه

زياد : خلاص محصلش حاجه تقدرى تدخلى المحاضرات عادى

اسيل ببراءة: هتشيلنى مادتك

زياد ببأتسامة: لا خلاص بقى متعيطيش

اسيل : تمام يلا يا رنا 

احمد : استنى انت يا زياد عايزك

اسيل و رنا خرجوا

احمد : بتحبها

زياد بتوتر : أن انت بتقول ايه يا احمد 

احمد : باين جدا زياد انت عشرة عمر وصاحبى من الطفوله ومحدش هيفهمك أدى

زياد بعصبية: لا مبحبهاش

وسابه ومشى

زياد وهو بيبص على اسيل وهى بتضحك وتايه فيها: عايزنى اقولك بحبها يا احمد وانا عارف انها بتحبك انت 

فى الڤيلا جودى وكريم دخلوا مع بعض وكان جميله وفرحة قاعدين

جميلة بخوف شديد: ااه يحبيبتى اللى حصلك ايه اللى فى دماغك دا 

فرحة: ايه اللى حصلها يا كريم 

كريم وجودى بصوا لبعض

جودى : ............


يتبع 



تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-