رواية عشق رجال الصعيد الجزء الثاني
رواية عشق رجال الصعيد2
الجزء الثاني من رواية عشق رجال الصعيد
رواية عشق رجال الصعيد بقلم كيان كاتبة
رواية عشق رجال الصعيد كاملة جميع الفصول
رواية عشق رجال الصعيد من الفصل الاول للأخير
: الفصل الخامس
شهاب و كارمن في العربيه وقفين بسبب ان العربيه اتعطلت
شهاب: مش هينفع نكمل العربيه عطلت
كارمن: طاب هنعمل اي.
شهاب: هنروح شقتي لانها اقرب لحد ما المطر دا يخف
كارمن بزعر: لا طبعاً انا مستحيل اروح شقك
شهاب بضيق: هو انا هاكلك،
كارمن بتوتر: ط.. طاب اتصل بعمي ادهم يجي يخدنا
شهاب حاول يسيطر علي غضبه اتكلم من بين أسنانه
: و الي يخلي عمك ادهم يجي يخدنا يخلينا نرحلو احسن، الطريق عطلانه بسبب الطين
كارمن: لا برضو مستحيل اروح معاك.... بعد شوي كانت كارمن بتمشي معاه لطريق الشقه،
شهاب دخل الشقه وحط المفاتيح علي التربيزه،
: اتلفي في البطنيه دي علشان مفيش هدوم و هدومك مبلوله
قلها كدا من غير ميرفع نظره عليها و هو بيشاور علي بطنيه علي الكنبه، و دخل يعمل حاجه سخنا يشربوها شويه و طلع ماسك كوبيتين، لقيها ملفوفه في البطنيه بتترعش من البرد، قرب حط المج قدامها و قعد جنبه علي الكنبه بس بفرق مسافه معقوله طلع سجاره و ولعه
اما هي مسكة المج بسرعه تحركه بين اديها علشان تدفاء، قطعت الصمت دا هي لما سئلته بغباء
: هو احنا هنقعد هنا لوحدنا اليل كله
شهاب ابتسم بسخريه
: اه شوفتي، هتقضي اليل كله مع و حد سافل زي ما بتقولي و الشطان شاطر،
كارمن بدموع: انا عايزه اكلم عمو
شهاب: نعم يختي
كارمن: عايزه اكلم عمو ادهم، رنلي عليه مليش دعوه
شهاب طلع الفون ورن عليه
: خدي خدي متصدعنيش
كارمن خدت التلفون و سمعت صوت ادهم الملهوف
: شهاب انت فين وف..
كارمن: دي انا يا عمو
شهاب كان قاعد يبصله بضيق. وشايف ان كل دا دلع.
ادهم: كارمن حبيبتي انتي فين و فين شهاب
كارمن: العربيه عطلت بينا و احنا رجعين من الكليه احم و احنا دلوقتي في شقته يا عمي شقت شهاب.. شهاب ابتسم بسخريه لما عرف اصرت ليه تكلم ابوه و تمتم
: متخفيش يختي اول حتا هيدور فيها لو حصلك حاجه
ادهم: طاب يا حبيبتي خدي بالك من نفسك ماشي
كارمن: حاضر يا عمي.... كارمن فصلت و ادت التلفون لـ شهاب
شهاب: تقدري تدخل تنامي جوه و تقفلي علي نفسك الباب لو خايفه
كارمن: لا انا اصلا مش هنام
شهاب قام ببرود و نام علي الكنبه الي جنبيه
: انتي حره
......
جوري كان بتستعد لنوم لحد ما تلفونها رن و كان مراد
جوري: مراد
مراد: اممم بتعملي اي
جوري: كنت هنام
مراداتنهد: كدا تنامي من غير متتصلي و تطمني عليا
جوري عضة علي ش*فيفها
: ما هو عمي قال انك وصلت بسلامه
مراد: ماشي هعديه المراد.. بس الكلام دا ميتكرارش تاني ماشي
جوري: حاضر
....
سليم كان طالع فوق السطح و هو باصص في التلفون شاف سلسبيل وقفه تحت المطر بتلعب حط التلفون في جيبه و هو مبتسم و قرب منها
: بتعملي اي يا مجنونه هتبردي
سلسبيل بحماس و هي بتمسك ايده
: تعاله بس هتنبسط اوي العب تحت المطر حلو اوي
مراد: سلسبيل هنتعب و...
قطعته سلسبيل وهي بتشده و فضلو يلعبو في المطر و كان في كوره فوق السطح لعبو بيها و غنو شويه لحد ما تعبو و قعدو علي لارض
سليم بضحك: مكنتش اعرف ان المطر حلو كدا
سلسبيل:امال عملي فيها عمي الرومانسي و انت مش فاهمه حاجه
سليم: امم اديني فهمت يا ستي و علي ايدك
سلسبيل بفخر: علشان تعرف بس
......
تاني يوم
شهاب حرك ايده علي وشه بنوم بعد شويه افتكر نفسه و هو فين اتنهد بضيق و قام زاح الغطاء الي مش عارف جه منين، لقي كارمن نايمه و هي قاعد و زي ما هي ملفوفه في البطانيه
قام و هزه في كتفه
: كارمن كارمن
كارمن صحيت و هي بتحاول تستوعب شهاب بيعمل اي عندها فتحت عنيها و لقيت نفسها في شقه غريبه افتكرت كل حاجه
شهاب: صباح الخير
كارمن بهمس: صباح النور
شهاب: تحبي اعملك تفطري
كارمن: لا انا عايزه امشي
شهاب بضيق: طيب، هعمل بس فنجان قهوه اصحصح بيه و نمشي
كارمن و هي بتشيل البطنيه
: ماشي بس بسرعه
عند ادهم
واقف قدام المريه بيظبط نفسه علي عجله و بسرعه، دخلت أيه و هي شايله الصنيه عليها قهوه، حطتها علي التربيزه و قربة من ادهم و اتشعلقة في رقبته
: رايح فين علي الصبح كدا
ادهم بستعجال
: رايح اجيب كارمن
آيه رفعت حجبها
: ليه ما هي هتيجي مع شهاب
ادهم: انا اصلا من امبارح منمتش و حاسس عايز ارحلها في طياره
آيه: هو انت مش واثق في شهاب
ادهم: واثق فيه يا حبيبتي بس دا بشر برضو و خصوصا اني حاسه مايل ليها
آيه كنت هترد بس دخل شهاب و هو بيعطس
: صباح الخير يا بابا
ادهم بلهفه : فين كارمن
شهاب ابتسم بسخريه: في اوضتها
ادهم طلع: هروح اطمن عليها
آيه قربت منه بخوف
: حبيبي انت كويس
شهاب: شكله كدا دور برد هاخد اي برشام و انام شويه،.. سكت شويه و كمل.. و كارمن كمان شكله تعبت اعمليلها حاجه سخنه يا ماما
آيه ابتسمت بخبث
: مهتم اوي انت
شهاب: يووووه يا ماما انا رايح انام
آيه: هسيبك دلوقتي بس لما تصح لازم نقعد و نتكلم
شهاب طلع و عدا من قدام اوضة كارمن و كان عنده فضول يعرف بتقول اي هي و ابوه
عند كارمن ادهم دخل و هي كانت قالعه الحجاب اول ما دخل حطته
ادهم اتنهد و قرب منه و هو مبتسم
: ازيك يا كارمن يا حبيبتي
كارمن: الحمدلله يا عمو