روايات حديثة

رواية نجمة القاسي البارت الثامن والعشرين للكاتبة شهد هاني

 نجمة القاسي 

الحلقه 28:



قام وقف كبير بصدمه اكبر:وقال نجمه مين وقف عشان يشوف مين نجمه دي........ وبص اتصدم ايوا هي دي نجمه هي عروسه قاسي.


فارس اتصدم:وقال انهار اسوس هي العروسه بتاعت قاسي بيه.


دخل قاسي: نجمه في ايده بدءا صوت الأغاني تشتغل.........قاسي ماسك في ايد نجمه اوي بحب خايف عليها من عيون الناس.


صاعقه الاكبر الي كانت لي كبير وفارس..........دخول ليث في ايده ملاك.


فارس:هنعمل اي يا كبير.


كبير:هناخدهم ياعني هناخدهم بس بطريقه غير مباشره يا فارس اه .........روح ققف جنب صالح كسرت قلبه بنت الي م تسمي.


فارس:حقيقي زعل علي صالح راح وقف جنبه شافه هو ىبيمسح دموعه.


صالح:مسح دموعه بسرعه قال انا هيام عليهم همشي عشان ورايا شغل مستعجل.


فارس:حط ايده علي كتف صالح وقال متقلقش هتكون ليه.


صالح:مأ خدش باله من كلام فارس وقال يلا ملناش نصيب مع بعض ربنا يسعدها.


فارس:انت طيب اوي يا صالح انا هساعدك هاخد نجمه منه وسائل صالح ومشي.


دخل ليث:هو ماسك في ايد ملاك بكل حبه طلعه قدام المعازيم كلهم قعدوا في الكوشه ناس بدأت تزاحم تتلم عشان تبارك لي قاسي باشا ليث باشا فاجأة قام ليث وقاسي.


قاسي:قام وقف جنبه ليث وقال طول عمرنا عارفين أن الحب افعال مش كلام وانا بقدم لي جوهره بتاعتي فعل بسيط يعبر عن مدي حبي ليها.


هنا دخلت حبيبه ريناد علي كلام قاسي وقفه مكانهم يسمعوا.


ليث: اخد الميكروفون وانا متفق جدآ مع كلام اخويا وصاحبي بنقدم فعل بسيط لي جوهر عيله دمنهور الحريري.


هنا وقفه ملاك ونجمه بذهول........ 


 اتفتح عرض علي شاشه الفرح:


مصطفي:انا سجلت صوت وصورة لي اغلا بنتين عندي نجمه وملاك انا كنت حاسس اني هسيب الدنيا ف قولت بس مش عاوز اسيب بناتي يجوزوا من غير ابوهم يوم من الايام دايما كنت بسجل كل لحظه هتمر في حياتكم كنت بسبها دايما مع اهل ولدتكم ف سجلت دا ي هتسمعوا لو توفني الله ومش هتسمعوا لو انا معاكوا المهم بقول لبنتي كبيرة نجمه الف الف مبروك ي حبيبه قلب ابوكي متعرفيش سعادتي لما اشوفك في بيت جوزك هتبقى ازاي خلي بالك منوا وانت ي عريس الغفله الي لسه معرفكش حزاري تزعل مرة نجمه لانها جوهرة بتاعت البيت ربنا يسعدكوا.


قاسي:باس ايد نجمه وقال عمري ي عمي م هزعلها أبدا عشان زي م قولت هي فعلاً جوهره .


نجمه: حضنت قاسي وعيطت وقالت وحشني بابا اوي قاسي شكرا علي المفاجأة جميله دي مع اني معرفش وصلت لي الحاجات دي ازاي.


قاسي:الي بيحب حد بيدور علي الي ممكن يسعده حتي لو هو مستحيل.


مصطفي:نيجي بقا علي فاكهه البيت ملاك المجنونه مش عارف انا كنت هقدر اسلمك لعريسك ازاي كان قلبي مش هيطوعني اسلمه حته من قلبي المهم عاوزك تخلي بالك من نفسك وتبطلي عياط انا هفضل جمبك وربنا أكيد هيرزقك بأحن زوج وقال الف مبروك ي حبايبي انا بسجل الفديو دا نجمه بنتي عندها 15 سنه وملاك 12 اتمني اشوفكم بفستان الفرح.


هنا ملاك:عيطت وقالت بحب مش عارفه اشكرك ازاي ي ليث وجبت تسجيل دا ازاي مش عارفه المهم انت رضيت فيا روح انا بعشققككك بجد.


ليث بحب:دموع دي تتمسح طيب عشان بتنزل علي قلبي زي النار وهحكيلك كل حاجه بس لما فرح يخلص.

ملاك بحب:حاضر..


صالح:لما سمع دا كله شاف أن مكانه مش هنا خد بعضه ساب الفرح والمشي


الكبير:قاعد هيفرقع بيقول فينك يافارس يا زفت روحت فين.


فاجأة القاعه كلها ظلمت: قاسي لف حوالينه بيقول حصل اي في اي حد يفتح الانوار.


كان آخر:حاجه حصلت قاسيييييييييي الحقيني مين انت ابعد عني اختفه اصوت.يتبععععع


بقلمي شهد هاني عبد الحافظ


نجمه القاسي ♥️

عزيزي القارئ جاري العمل علي كتابة باقي اجزاء الروايه و يمكنك متابعة موقعنا عن طريق  الضغط علي زر الجرس ليصلك اشعار بباقي الاجزاء فور نشرها

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-