روايات حديثة

رواية عشق رجال الصعيد الفصل السابع والثلاثون بقلم كيان كاتبة

 رواية عشق رجال الصعيد

الفصل السابع والثلاثون والاخير 



شمس: عبدالرحمن عايزه انزل جوري هتتاخر علي المدرسه و انتى عارف البت ملتزمه في كل حاجه
عبدالرحمن: اممم بفكر اخليها تكمل في امريكا


شمس: يا مري يا عبدالرحمن عايز تبعد بنتي عني
عبدالرحمن: البت شاطره اوي خساره اضيع مستقبلها هنا...
شمس بحزن: بس....
عبدالرحمن با*سها: متشليش هم من دلوقتي لما تكبر هي هختار لنفسها.... شمس ابتسمتلها بحب ونزلة...جوري بنت عبدالرحمن عندها7سنين

(عبدالرحمن جاب جوري... ادهم جاب شهاب و سليم... ايهاب جاب مراد و سلسبيل)
تحت
جوري: يلا يا مراد انا جاهزه
مراد رفع عينه من التلفون وبكل برود
: هتروحي كدا
جوري: ايوه
مراد برود: اطلع لف حجاب
جوري بضيق طفولي
: بس كل صحابي بيروحو بشعرهم عادي
مراد بصله بحد:جوري كلمتي متتقلش مرتين


جوري طلعت وهي بدب برجلها في لارض... و طلعت تلف حجاب...
مراد ابن ايهاب الكبير
....
رجع من المدرسه وقعد علي اول كرسي قابله بتعب رجع راسه وغمض عنيه
جوري بعبوس: شهاب شفت الي عملو مراد
شهاب عدل قعدته وبتسم لجوي
: عمل اي مراد يا جوريتي
جوري: خلاني الف حجاب وكل صحابي بيروحو بشعرهم
شهاب بهدوء: مراد بيخاف عليكي يا حبيبتي..وبعدين مش من يومين مراد اتخانق مع ولد علشان ضايقك وتعور... ترضي كل يوم يتعور
جوري: لا
شهاب طلع حاجه من جيبه...
: ودي ليكي علشان اول يوم بالحجاب.... جوري فرحت وبسته علي خده وخدتها
: شكرا...
شهاب بحب: يلا روحي ذاكري دروسك علشان هسمعلك.... جوري جريت علي جوه


شهاب حس بحد بيقعد جنبه لف وشه وكانت آيه... حتط ايدها علي راسه... شهاب مسك ايدها وباسها
: اخبارك يا ست الكل
آيه ابتسمت: الحمدلله يا حبيبي... شكلك تعبان...
شهاب: الثانويه و مراره بقا
آيه: معلش يا حبيبي سنه وتعدي... روح ارتاح شويه عبال ما لاكل يجهز
شهاب: هروح اطمن علي جدي وطلع
آيه: ماشي يا حبيبي..... شهاب خد الشنطه ودخل لاوضه بتاعت جده... مسك ايد جمال الي مبقاش يقوم من فرشته وباسها
: اخبارك يا جدي
جمال بحنيه: الحمدلله انت اخبارك ايه يا ابني
راح لعباس وعمل زي ما عمل مع جمال
: بخير يا جدي... اه صحيح وانا جاي حملت مع محمد عبده نقلت البصل.... وخت فلوس الطلبيه بتاعت نقلت المحشي من زكي... طلع فلوس من شنطه.... اهم يا جدي


جمال ضحك: تعاب نفسك ليه يا ابني
شهاب: امال لو متعبتش انا هتتعب انت يت جدي.... هطلع انا بقا يا جدي
جمال: ربنا معاك يا ابني
.....
ايه دخلت اوضتهم لقيت ادهم بيلبس التيشرت آيه قربت منه وقفة قدامه مسكته من التيشرت ورفعت نفسها علي اطرف رجليها....وبا*سته برقه....ادهم لف ايده علي وسطها وكمل البو*سها مكانها بكل عمق وتلذذ...ادهم بعد وهو بيخد نفسه
ادهم رفع وشها بصباعه: في اي
آيه بخجل: شهاب... الواد باين عليه تعبان وانت من بدري مقعتش معاها.... ادهم مسك ايده الي علي صدره وبا*سها
: انزلي حاضري العشاء.. وانا هقعد معاها شويه ونيجي نتعشاء
آيه ابتسمتله بحب: حاضر
ادهم اتجه لاوضه ابنه فتحها ودخل
كان شهاب نايم علي السرير بـ الكوتش وحتط ايده علي عنيها... ادهم قعد جنبه وحرك ايده علي شعره بلطف... شهاب فتح عنيه وقام
: بابا
ادهم ابتسم: البطل عامل اي
شهاب: الحمدلله يا بابا
ادهم : شد حيلك يا بطل كله سنه وتعدي و انا معاك لو احتجت حاجه... اتنهد وكمل... كل الي طالبه تعمل الي عليك... وبعد كدا انا راضي عن النتيجه ... وانا بحبك زي ما انتي يا شهاب يا حبيبي... مش هحبك اكتر لما تبقا دكتور او مهندس ولا وزير حتا...انا فخور بيك زي ما انت كدا


شهاب باس ايده: ربنا يخليك لينا يا بابا
ادهم حاوط رقبة شهاب بدرعه
: يلا ناكل ستك عامله حلت محشي رحتها جايبه لهنا
شهاب ضحك وهو نازل معاها
: دا كلام واحد متربي و كان عايش في القاهرة
ادهم: اتعلمت اعملك اي...
.....
ادهم دخل اوضه ابنه سليم... كان نايم علي السرير و ماسك الفون في ايده بيتفرج علي حاجه وباين عليه انه متاثر و زعلان ادهم قعد جنبه
: مالك
سليم وراه الفيديو الي بيتفرج عليه وكان عباره عن فديو لبنات حزين
سليم بتاثر: شفت يا بابا... ولله حرام الجنس الناعم دا يبقا حزين كدا
ادهم بصله بزهول: الجنس ال اي!!!!
سليم: الناعم يابابا... ادهم خد نفسه بهدوء قبل ما يتهور و يعمل حاجه
: سيب الزفت دا من ايدك وقدامي علشان تطفح
سليم عرف ابن ابوه علي اخره ساب الفون بهدوء
: حاضر يا بابا
تحت
بعد ما الكل اتعشاء في جو اسري جميل اتلمت العيله كله قدام التلفزيون تحت الباطاطين وطفين النور و كل واحد مشروبه المفضل قدامه


جمال بص عليهم شمس الي وخدها جوري في حضنه تحت البطنيه من البرد و ايهاب الي حاضن حور بيفرقله في ايدها و عيالهم جنبيهم و ادهم الي حاضن آيه وبيتخانق مع سليم علشان عايز ينام علي رجلها وشهاب الي مركز علي التلفزيون بهدوء... عباس الي قاعد هو مرتاته وكل وحده من نحيه وهو في النص... قدا اي حلوه لمت العيله والدفه...
كدا اي حلو انك ترمي كل عدادتك وتقليدك علشان عيلت...
ادهم بص لآيه الي في حضنه وباسها بحب وهمسلها
: وإني أُحبُّكِ , أنتِ بدايةُ روحي , وأنت الختامُ 🤎🦋
حور رفعت وشها لـ ايهاب الي عماله يضم فيها علشان البرد
حور استغلت ان محدش شيفهم وبا*سته علي رقبته وهمست
: إذا فعلت أي شيء صحيح في حياتي،فهو إعطاء قلبي لك💙🖇
ايهاب با*سها من شف*يفها قدام الكل بجرا*ء
وهمسلها
: بحبك... حور استخبت في حضنه بخجل
شمس بصت عبدالرحمن بضيق بمعني شايف الحب عبدالرحمن باس راسها بحب


: قد تكون الحياة مُرَّة وسكرها أنتِ 🧡💫
عباس حط اديه ورا نسمه ونوسه وحضنهم بحب وباس راس كل وحده منهم
: شكرا انكم كنتو السبب اني اعيش الحظه دي
جمال اخد نفس براحه وحس ان هو مش عايز حاجه من الدنيا بعد الحظه دي .... تمت بحمد الله
#كيان_كاتبه

 

تابعنا على فيسبوك من هنا 👉

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-