google.com, pub-6403815486397132, DIRECT, f08c47fec0942fa0 رواية عيون الصقر البارت العاشر للكاتبة اسراء هاشم
روايات حديثة

رواية عيون الصقر البارت العاشر للكاتبة اسراء هاشم

عيون الصقر



بت"قع منها الورقه اول ما بتسمع صوت ضر*ب النا*ر وهيا بتبص للباب بذهول 


هارون وزهرة وفيروز الجميع بيقف بصد"مه  وفز*ع اول ما بيسمعو صوت ضر*ب النا*ر وبتقول زهرة بخوف ولدي صقر صقر ولدي وبتطلع علي الدرج وهيا بتجري وبتقول ولدي وفيروز وهارون بيطلعو وراها 


عين كانت بصه للباب بصدمه والورقه وقعت من ايدها وفثواني بتفوق من صدمتها وهيا بتخرج بسرعه من الاوضه وبتجري علي اوضه صقر بخو"ف


صقر كان واقف وهو بيتنفس بسرعه وغض*ب  ونوح اللي ماسك ايده وهو رافعها لفوق وكانت الط*لقه اضر*بت ولكن فالسقف ودة بسبب نوح اللي دخل علي اخر لحظه وفي لمح البصر كان لحق صقر قبل ما الط*لقه تيجي في فريده وهو بيرفع ايده بسرعه 


صقر بغض*ب وهو بيبص لنوح وبيقول سبني يا نوح 


نوح بعصبيه انت اتج*ننت ولا اي انت عاوز تودي نفسك فدا*هية 


فريده كانت مغمضه عيونها بخو*ف وهيا منكمشه فنفسها وبتفتح عيونها بر*عب لما بتلاقي الطل*قه مجتش فيها 


صقر بجنو*ن ايوة اتجنن"ت  انا لازم اقت*لها عشان ضيعت شر*في استغ*فلتني عملتني مضحكه للكل 


نوح وهو بيش"د منه المسد*س وبيقول كل حاجه ليها حل بالهداوة مش بالقت*ل يا صقر اعقل 


هنا عين بتدخل بسرعه وفز"ع وهيا بتبصلهم كلهم وعيونها بتيجي فعيون صقر اللي بتلاقيها كلها ش"ر


الجميع بيدخل فاللحظه دي وبتجري زهرة علي صقر وهيا بتقول ولدي صقر ودمو"عها نازلة بيمسكها صقر انت كويس صح يا ولدي وبتبص لي فريده وهنا نظراتها بتتحول لغض*ب وكر*ة ليها وبتقول زهرة انتي وش المصا*يب اي اللي رجعك تاني من يوم مدخلتي البيت وانتي خر"بتيه مشوفناش يوم حلو 


هارون بيبص لي صقر بحد"ه وبس وبيقول بحد"ه الكل برا مش عاوز حد هنا انا عاوز اتكلم مع فريده لوحدنا 


فريده بتبص لهارون بتعجب 


والكل بيبصله باستغراب وذهول وهنا هارون بيعيد جملته تاني وهو بيقول اظن سمعتو كلمتي 


عين بتخرج هيا وفيروز وزهرة ونوح بي"شد صقر بصعوبة وبيخرجه وبينزل الكل لتحت معادا هارون 


هارون بيبص لفريده وهو بيقول اي اللي جابك دلوقتي 


فريده بتمثيل والله يا عمي انا ولكن هنا هارون بيقاطعها بحد"ه وهو بيقول من غير حلفان متبقيش كدا"بة وبج"حه الحلفان بالله مش لعبه انتي فاهمه 


فريده بتهزر راسها وهيا بتقول انا ند"مت ورجعت


هارون بحد"ه بصي يا فريده تبقي ه"بلة لو كنتي فاكرة اني مكنتش كشفك وعارف حقيقتك من اول يوم دخلتي في بيتنا بس ساعتها سبتك قولت اديكي فرصه يمكن تتغيري اديها فرصه بس مكنتش اعرف اني بربي حي"ة في بيتي واول ما تغد"ر غد"رت بالي لمها وحبها واتجوزها واتحدي الكل علشانها انا عارف عنك كل حاجه يا فريده وعارف انك كنتي بتخو"ني صقر مع خالد 


هنا فريده بتبر"ق بصدمه وذ"هول ووشها بيتقلب مي"ت لون


واقولك عارف اي كمان انك از"بل واحده دخلت البيت ده يا فريده وعارف اتفاقك انتي وخالد علي رحيم ولدي وهنا بتكون الصدمه الاكبر لفريده ولسانه بيع"جز عن الرد للاسف عرفت بس عرفت متاخر اوي بسببك يا فريده خسر"ت ولادي الاتنين حلال فيكي القت*ل انا جوايا نا*ر ونفسي اقتل*ك بايدي ارجعي يا فريده من مكان ما جيتي عشان انا مش عاوز اخس"ر ولدي اللي فضلي للابد صقر لو عرف مش هير*حمك ومش هيسيبك غير لما يمو*تك بايده انا حاطط كل شى جوايا وساكت عشان خاطر ولدي وعشان خاطر زهرة اللي قلبها هيت*قهر لما تعرف 


انا نبهتك يا فريده ومتلوميش الا روحك بعد كدا مش عاوز اشوف وشك هنا فاهمه وبيقولها بحد"ه وغض"ب 


فريده بتهز راسها بسرعه عده هزات بخو"ف 


هارون بيسبها وبيخرج وبيروح لي اوضه نومه بتع"ب وهو حاطط ايده علي قلبه بو*جع وحاسس انو بياخد نفسه بصعوبة بيسند علي الحيطه لحد ما بيوصل الاوضه بيدخل وهو بيقعد علي الفراش بتع"ب وبيبص لي صورة علي الكوميدينو اللي جمبه بيبصلها هارون بحز"ن وبيمد ايده وبيمسكها وهو بيبصلها باشتياق وحز"ن وند"م وبيقول بحزن والدمو"ع بتلمع فعيونه سامحني يا ولدي سامحني 


تحت كانت زهرة قاعده بحزن وجمبها عين وفيروز ونوح وصقر بيسبهم وبيخرج لبرا بغض*ب ونوح بيفضل واقف معاهم عين بتبص لي اثر صقر وبعد كدا عيونها بتيجي علي نوح اللي بتفضل تبصله بنظرات غير مفهومه وكلها ش"ك 


نوح عيونه بتيجي فعيونها وبيلاقيها بتبصله بنظرات هو مش فاهمها لي بتبصله كدا 


فريده اول ما بيخرج هارون بتقوم وراة بسرعه وهيا بتقفل الباب وبتفضل تدور علي هاتفها لحد ما بتلاقيه وبتمسكه بخو"ف وايد بتتر"عش وهيا عيونها علي الباب وبتتصل علي حد ولكن مفيش رد وبتفضل تتصل عده رنات ورا بعض ولكن مفيش رد وبتقول بغض*ب وخو"ف رد يا خالد رد مش وقته انا فمص"يبه ولكن مفيش اي رد نهائي بتفضل فريده تبص للباب بخو*ف ومبيجيش في بالها غير سيف وبتتصل عليه فريده مبيردش عليها وبتتصل تاني وبيرد ببرود وهو بيقول عاوزة اي 


فريده بخو"ف وبسرعه الحقن"ي يا سيف انا وقعه في مصي"بة 


سيف بحد"ه في اي 


فريده بخو"ف صقر صقر عرف اني كنت بخو"نه وكان هيقت"لني ومصدقش اي حاجه وانا دلوقتي مش عارفه اعمل اي لازم تهر"بني من هنا سيف 


سيف بيقوم من مكانه بفز" ع وغض"ب وهو بيقول انتي بتقولي اي عرف ازاي ومين اللي قالو 


فريده بخو"ف معرفش معرفش اتصرف هو مش هيسبني والا لو همو"ت يا سيف يبقا مش همو"ت لوحدي 


سيف بغض"ب انتي بتهدد*يني يا فريده اقفل انتي واحده غب"يه اصلا انا هتصرف خلي تليفونك معاكي 


فريده حاضر حاضر 


هارون بينزل لي تحت وبيلاقي الجميع معادا صقر بيقعد هارون علي اقرب مقعد وهو باين عليه التع"ب


هارون صقر راح فين 


نوح خرج برا يا عمي انا هروح اشوفه ولكن هنا عين بتقاطع نوح وهيا بتقول لا انا هطلع انا اشوفه  وبتسيبهم عين وبتخرج لبرا وهيا بتدور علي صقر 


نوح بيبص لي اثارها بغض"ب وبتلاحظ ده فيروز والدمو"ع بتلمع فعيونها وبتبص لي نوح بحزن 


نوح بيشوفها ولكن بيتهر"ب من نظراتها 


عين بتفضل تدور علي صقر مش بتلاقيه بتعرف انو في الاسطبل بتدخل عين بهدؤء وبتبص عليه بتلاقيه قاعد في ركن لوحده وهو موطي نص جسمه ود"افن وشه بين ايديه بتقرب منه عين وهيا بتقعد جمبه وهيا بتقول ممكن تتكلم معايا لو حابب انا هسمعك 


صقر وهو بيرفع وشه اللي كان كله حز"ن وو"جع اول مرة تشوفه فيه عين بالشكل ده وبيقول صقر انا تعبا"ن اوي انا اول مرة احس اني كنت مغ"فل اوي كدا


عين بهدؤء ممكن اسال سوال؟ 


صقر بهدؤء اسالي 


عين انت عرفت ازاي ومنين ان فريده بتخو*نك


صقر وهو بتخرج منه تنهي*ده وبيقول من رحيم 


عين بصدمه رحيم ازاي 


صقر رحيم بعتلي الصور قبل ما يمو*ت ولكن الصور مكنش واضح فيها مين اللي مع فريده ووقتها حصل حاجه غريبة رحيم اتصل عليا واول ما فتحت سمعت صوت الحا*دثه وبعدها عرفنا مو*ت رحيم 


عين بصدمه بس رحيم عايش 


صقر انتي لسه فالموضوع ده تاني 


عين انت مش مصدقني صح طب تعاله معايا الاوضه وهوريك حاجه تعاله 


صقر بضي*ق عين خلاص بقا انتي بس هتلاقيكي لسه تعبانه 


عين بترجي ارجوك يا صقر صدقني ولو لمرة وتعاله معايا 


صقر بيقوم معاها باستسلام 


وهنا بيدخل وهو بيقول السلام عليكم 


هارون وفيروز وزهرة بيرفعو وشهم ليه وبتبتسم زهرة بفرحه وهيا بتقول خالد 


هارون وشه كله بيقلب بغض*ب 


خالد بيدخل وعلي وشه ابتسامه وهو بيسلم عليها وبيحضنها وبيقول وحشتيني يا ست الكل 


زهرة بتحضنه بفرحه وهيا بتقول وانت اكتر يحبيبي رجعت امتا 


خالد بابتسامه لسه حالا وبيقرب خالد علي هارون عشان يحضنه ويسلم عليه 


هنا صقر بيدخل في اللحظه دي هو وعين  وبيقول خالد 


نوح بيجي في اللحظه دي من جوة وهو بيقول اده مين اللي جه وبيلف خالد وشه بابتسامه وبيقول انا اللي حيت مالكم مستغربين ليه يجماعه وبيقرب خالد علي صقر وهو بيسلم عليه وبيسلم عليه صقر بترحاب وبيبداء خالد يسلم علي الجميع وهارون بيبصله بكر"ة وغض"ب 


عين بتستغل انشغالهم وبتقول لصقر يلا نطلع 


صقر بضي*ق حاضر وبيطلع صقر هو وعين لفوق وبتدخل عين الاوضه هي وصقر وبيقول صقر في اي بقا عاوزة توريني اي 


عين وهيا بتبص علي السرير وبتقول ثواني وبتفضل تدور علي الورقه وبتفتكر انها وقعت علي الارض وبتبص فالارض بتلاقي الارض نضيفه ومفيش حاجه بتبص للارض بصدمه وهيا بتقول ازاي دي كانت هنا ازاي ازاي راحت فين وبتوطي عين فالارض وهيا بتبص علي الاورض وكانها الارض انش"قت وبلعتها 


كانت هنا يا صقر والله كانت هنا 


صقر باستغراب هي اي دي عين اهدي وفهميني 


عين الرسالة اللي سابها رحيم 


صقر بحد"ه لا انتي فعلا اتجننتي رسمي بقا 


عين بدمو*ع والله كان في رساله هنا يبقا نوح نوح هو السبب 


صقر بصدمه نعمممممممم لا انتي اتجن*نتي والله وبيسبها وبيخرج برا الاوضه وبيمشي ولكن بيعدي من قدام الاوضه اللي فيها فريده بيبص للباب بغض"ب وبيفتحه بسرعه ولكن هنا ملامحه كلها بتتحول لصدمه وغض*ب 

يتبع...... 

رابط البارت الحادي عشر

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-