جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رفيف قلبى 7 البارت السابع بقلم شروق الحاوي

 

رفيف قلبى 7



آسر تلقائى نزلت عيونه على شفتيها واقترب منها وأسرهم بين شفتيه يتذوق طعمهما وكانها المرة الاخير التى سيتذوقهم بها ابتعد عندما احس بحاجاتها للهواء 


رفيف كانت بتاخد نفسها بالعافية وبقت تبص حواليها من الخجل وخدودها احمرت 


آسر بحب: اوعدينى ان كل اللى هيحصل قدامك جوا ميأثرش على علاقتنا ببعض اوعدينى يارفيف قلبى 


رفيف بقلق: آسر انا مش عايزة اعرف حاجه رجعنى البيت تانى

آسر مسك ايدها وباسها ونزل ونزلها من العربية وفجاءة رفيف وقفت بصدمة من اللى شافتة وفجاءة 

رفيف بصدمة:ماما


ثريا اول ماشفتها جريت عليها بس وقت قدامها كانت خايفة تقرب منها وتحضنها كانت خايفة بنتها ترفضها وترفض حضنها 


رفيف بدموع وحزن: وقفتى ليية حتى حضنك مستخسراه فيا ليية انا عملتلك اى علشان تعملى فيا كل دا 


ثريا بحزن: هتسامحينى 


رفيف بحزن وسخرية : اسامحك هة انا حتى مقدرش اوصفلك كمية الوجع والعذاب اللى عشناهم انا وبابا عايزانى اسامحك بسهولة  لو بابا قدر يسامحك ويتعايش معاكى فأنا أسفة مقدرش وجريت على برة 


آسر بسرعة جرى وراها: رفيف رفيف استنى علشان خاطري انتى وعدتينى 


رفيف وهى بعيدة عنة شوية وقفت وكانت بتنهج ودموعها على خدها : انت كنت عارف ان هى هنا ومع ذالك جبتنى هنا لييية ليييية مصمم تعذبنى وتجرحنى دايما لييية يآسر لييية دا جزاتى لانى حبييتك 

كان آسر قرب منها وشدها لحضنة 


آسر بحزن: انا اسف ياقلب آسر أسف 


رفيف بدموع: هى لييىة رجعت ليية 

آسر بتوتر بعدها عن حضنة : رفيف مامتك هى السبب فى جوازنا 

رفيف اتصدمت: نعم أمى ازاى 

آسر بخوف من فقدانها: انا طلبت اتجوزك بإتفاق بينى وبين مامتك علشان ترجعيلها وبعدها كنت يعنى.... 


رفيف بإنكسار : كنت هتطلقنى صح ييعنى انت اتجوزتنى بس علشان هى طلبت منك كدا  طيب وانت مفكرتش فيا ابدا وانا الساذجة اللى فكرتك ممكن تحبنى 


آسر بنفى وهز رآسة: لا يارفيف انا فعلا حبي...  قاطعته رفيف 


رفيف بحزن: متكملش انا عارفه كويس إنك محبتنيش متحاولش انت اعتبرتني صديقة ليك فى البداية وانا اللى فهمت غلط متحاولش تصلح الغلط بغلط أكبر 


آسر : رفيف انا يمكن كنت بعتبرك صديقتى بس بعد ما اتجوزتك مشاعرى تجاهك اتغيرت يمكن انا لحد دلوقتى مش قادر افهمها بس كل اللى عايزة دلوقتى إنك متبعديش عنى 


رفيف بدموع: يعنى ممكن يجى وقت وتحبنى 


آسر: دموعك دى بتحرقني ومفيش حد يستاهل العيون الجميلة اللى زى البحر دى تدمعه عليه يلا نرجع الفيلا وهفهمك كل حاجه 


رفيف بخوف: للا مش عايزة ارجع  عندها تانى 


آسر بإصرار: اوعدك ان كل حاجه هتبقى كويسة وكل حاجه هتقوليها هتتنفذ بس ارجوكى اسمعى منى المرة دى بس 

قد يعجبك ايضا


رفيف بإستغراب من إصراره: آسر انت لية مُصر اووى كدا اقابلها انت اصلا اى علاقتك بيها 


آسر: قولتلك لقائك معاها هيكشف حجات كتيير اووى تعالى معايا 


وسحبها من ايدها ورجعها الفيلا تانى 

واتصدمت للمرة اللى متعرفش عددها لما لاقت امها قاعده على الارض وابوها واخدها فى حضنة 


رفيف بصدمة: هو فى اى انا مبقتش فاهمة حاجة اى ليية 


آسر: تعالى وهتفهمى وشدها من إيدها وراح وقف عندهم وحمحم بصوتة 


آسر: احم احم 

ثريا اول ما شافته حضنتة وبدموع: آسر بنتى راحت فين رجعهالى انت وعدتنى هتعمل اى حاجة علشان تشوفنى مبسوطة 


آسر مسحلها دموعها: انا وعدتك ان هرجعلك بنتك وانا مستحيل اخلف بوعدى ليكى حببتى 


رفيف مركزتش فى كلام آسر وكانت بتبص لباباها بمعنى اى اللى بيحصل واى الهدوم الغريبة اللى لابسها دى 


آسر راح قدامها: متفكريش كتيير هتفهمى كل حاجه دلوقتى 


آسر: يأمى  بنتك اهى قدامك احكيلها كل حاجه 


ثريا بدموع: هحكيلها كل حاجه هحكيلها على انانيتى وخيانتى 

بس الاول لازم تعرفى ان انا بحبك اووى 


انا ومحمد كنا بنحب بعض جدا واتجوزنا عن حب

 بابا كان شغال عند والد محمد فى الشركة وانا كنت البنت الفقيرة اللى حبت ابن الباشا فى الاول كان عمى معارض جوازنا انا ومحمد بس محمد اقنعه واتجوزنا وبعد جوازنا بـ 5 سنين كنتى انتى طفلة كان عندك حوالى 4 سنين حمايا اتوفى ومحمد ورث كل حاجه 


وبعدها بدأت تبكى وانهارت فى الارض محمد حضنها 

وبحنيه: خلاص ياحببتى متكمليش انا مصدقك وآسف انى موقفتش جمبك 


رفيف: آسف على اى وسامحتها ازاى واب اى وبابا غنى منين انا مش فاهمة حاجة 


ثريا خرجت من حضن محمد وكملت:  انا هكملك بعد ما عمى توفى ومحمد ورث كل حاجه ابويا الطمع عمى عيونة وهددنى ببنتى يأما ياخد هو الورث كله يأما يحرمنى من بنتى وجوزى وانا وقتها مكنش قدامى غير انى نفذت كل اللى طلبة واقنعت محمد يسجل كل حاجه بإسمى وبعدها سبتة ومشيت علشان احمية وكمان شغلانه البواب دى ابويا اللى اجبر محمد يشتغل الشغلانة دى وهو وافق علشانك علشان  مش يخسرك 


انا اسفة يابنتى سامحيني سامحينى 


آسر بحنية: أمسحى ادموعك يأمى انتى مغلطتيش 


رفيف بصدمة تانية: أمك مين 


أسر بتوتر: دى الحقيقة ماما ثريا بتكون *****

رفيف بصدمة: ايييية يعنى انا اتجوزت اخـ .....

رابط البارت الثامن

تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-