روايات حديثة

رواية الامبراطور القاسي البارت الرابع 4 بقلم يمني محمد

الامبراطور القاسي

يمني محمد

البارت 4



.......... 

مش مجوزه راجل انتي؟

اسر كان عامل زي المج*نون محدش عارف يسيطر عليه

طلع على فوق مسرعا

بس جاله تليفون

=ايه ياعريس ان شاء الله هديتي تكون عجبتك اهوا علشان تعرف انك واخد

 عرستك خ*بره وواخد فضلت رامي البحيري

وقفل السكه

من تعصب أسر حدف التليفون في الأرض من كتر الجنان والغضب 


....... 

دخل الاوضه عند فريده لقاها قاعده بتعيط زي الأطفال

ش*دها من دراعها


فريده. اها دراعي في ايه

وهي تحاول تفلت منه


أسر.. هو انا لسه عملت حاجه. دا انا ه*دفنك النهارده ايه دا 

وحدف في وشها صور مع شخص.

وقعت الصور تحت رجليهم


فريده وهي تنظر للصور ثم تنظر له وانت مالك مش انا مش فارقه معاك خلاص اعمل الا انا عايزه

ض*ربه بالقلم بقسوه شديده

وقعت ارضا جنب الصور

اسر وهو يضغط على ايدها بج*ذمته

ويقول..ع فتى انك حشره وممكن ادوس عليكي في اي وقت

فريده بص*ريخ دموع 


تركها ورراح بقفل باب الاوضه علشان سمع صوت رجل امه وابوه  طلعين على السلم قفل الباب


وراح ج*ذبها من شعرها وح*دفها على السرير قدامه وقال


يعني انتي فاكره علشان انا قولتلك انك زي الشغالين الا هنا انك كده هتدوري على حل شعرك


فاكرني هغلب ببكي دا انا ادف*نك بأيدي واحلف واقول مشفتكيش.

فريده.. انت بتعمل فيه كده ليه طالما مش عايزني بتتحوزني ليه

أسر.. اسمعي بلاش تعيشي عليا دور البنت  الش*ريفه دي


علشان مش هينفع معايه انا شفت كل حاجه بعيني وكمان اهوا باقي الحاجات اهي صور ويعالم لسه في ايه


فريده.. انت مريض نفسي والله بص*ريخ

أسر. أنا.

اسمعي باروح امك اظبطي معايه علشان تخرجي من هنا على رجلك بدل قسيمة جوازك

 الا انتي ماضيه عليها تبقى شهاده وفاتك

#الإمبراطور القاسي

فريده انت عايز مني ايه

أسر.. طالما كده كده جوازه محسوبه عليا يبقى عايز حقي الشرعي منك ولا تكوني مش بنت

فريده بدموع انا

أسر 

هدفعي عن نفسك تقولي ايه  الإثبات مش كلام 


فريده.. لا ملهوش لازمه الدفاع عن نفسي طالما كده كده انت مصدق يبقا صدق


أسر تصدقي انت بجحه اوي بس عادي بقا اهي جوازه والسلام فتره معينه


فريده.. طلقني

أسر... عايزه تطلاقي مني  علشان تروحي لحبيب القلب احلمي أسهل من الطلاق انا هخليكي كده زي البيت الواقف لا منك مجوزه ولا منك مطلقه


فريده.. خلاص انا همشي من هنا


أسر وهو متعصب ليه راحه فين لحبيب القلب ولا انا مش مالي عينيك


فريده. كفايه بقا بص*ريخ

أسر ض*ربها تاني وحدفها على الأرض

وقالها دا مكانك وهت*نامي هنا على الأرض وهعلمك  ازي بعد كده تعلي صوتك في وجودي


على خبط الباب

الهام.. افتح ياسر مش كده ياابني

مرتضى..دا آخر تربيتي ليك بااسر


أسر بجنان.. لو سمعتي ياماما انا بتكلم مع مراتي

وانت يابابا مش كان كل الا همك اجوزها اديني احوزتها سبوني بقا بعد اذانك عايز انام


الهام.. يابني اسمع

أسر.. بغضب قولت خلاص بدل مااق*تلها دلوقتي


على صوت الشغاله

رامي بيه جاي يبارك لأسر بيه تحت

😳😳😳😳😳

نار ومسكت في أسر من الغ*ضب شد فريده من دراعها وقال انتي لسه بنت ولا الواد ...

الود دا قربلك انطقي

عارفه لما تتجوزى واحد وتضحي تلاقي نفسك في ح*ضن واحد تاني خالص

#الإمبراطور القاسي

#بمني محمد

#البارت 5


فريده.. بخوف لا والله مفيش اي حاجه من الكلام دا

أسر.. امال ايه الا جابه دلوقتي

فريده.. معرفش

أسر بصوت عالي

انزلي باكوثر  قدميله حاجه قوليله الباشا نازل اهوا

كوثر. من وراء الباب تمام


مرتضى.. خاليك انت وانا هنزل انا


أسر. بحدف فريده على الس، رير

و يفتح الباب

بابا لو سمعت انت وماما روحوا كملوا نومكم دا ضيفي انا وجاي يباركلي انا


الهام.. يابني مش عايزين مشاكل

أسر... ماما مجرد مجيه هنا في اليوم دا

دا اهانه ليا لكن انا هعرف اردلهالو بالذوق

كملوا نومك انتوا وانا هتصرف


وفعلا مرتضى والهام دخلوا اوضتهم

الهام.. أنا مش مطمنه خالص انا هتصل ب عبدالله اخويه يجي حاسه ان هيحصل نار

مرتضى.. الموضوع مش مستاهل متقلقيش عبدالله في الوقت دا

الهام.. لا مستاهل وبعدين أسر بيسمع كلامه انا هرن عليه

************


أسر وهو يرتدي ملابسه علشان بنزل لرامي

وفريده قاعده على السرير خايفه منه


فتح الدولاب واختار لبس  يجنن وحدفه على الس*رير

وقالها  اطلعي الاقيكي لبسالي دا


فريده. وهي تنظر للبس باشتمزار مش قولت مراتك على الورق بس لازمته ايه اللبس دا بقا


ش*دها من دراعها بعن*ف

لا ماانا غيرت كلامي  انتي مراتي  في الفتره دي علشان هو إلا يبقا واخد فضلت أسر الدسوقي


وح*دفها على الس*رير وقالها بصوت عالي

سمعتي انا قولت ايه لو طلعت لقيت كلامي مش متنفذ هزعلك


وخرج وقفل الاوضه ونزل على تحت يقابل رامي 


رامي.بضحكه صفراء . معلشي بقا ياعريس نزلتك  اعذرني


أسر... متقلقش الفرح  خلص من بدري اخوك 


رامي باستغراب.. ياراجل معقوله مع اني وصلني كلام انك نزلت وسبت عرستك


أسر. بضحكه.. دا انت متابع بقا 


رامي.. امال لو مش هتابع فريده هتابع مين


أسر وهو يم*سكه من رقبته بع*نف

لو سمعت اسم مراتي على لسانك تاني هق*تلك


رامي.. اهدي على نفسك انا مبخفش فريده دي بتاعتي انا وانت عارف ورغم كده اجوزتها انت فاكرني هسبهالك تبقا محنون


مش رامي البحيري الأحد ياخد حاجه منه وهو لسه مشبعش منها او عينه فيها


أسر وهو يض*ربه باللكمه في وشه اخر مره اسمها لسانك ينطقه دلوقتي دي مراتي لما أطلقها ابقا خدها َدا طبعا  مش بالساهل   غير كده  على جث*تي


رامي وهو يسحب سلاحه خلاص تبقا على جث*تك


على دخول عبدالله خالي أسر على اخر لحظه

وهو يش*د المسدس من ايد رامي


(عبدالله اخو الهام ام أسر يعني خالي أسر مش كبير في السن لسه اعزاب يعني أكبر من أسر ب ٥ سنين ولا حاجه ويشتغلوا سوا )

#الإمبراطور القاسي

#بمني محمد 


عبدالله وهو ي*زعق في الاتنين هو لعب عيال ولا ايه ماتهدوا

رامي.. بيقولي مش هتطولها ياعبدالله

أسر. َانسها خلاص بقت مراتي

رامي.. بعصبيه هق، تلك يااسر هق*تلك

وخرج وعفاريت الدنيا كلها قدام وشه


عبدالله.. يووووه يااسر انت بتنرفزه لو بتردهاله

أسر.... سيلك منه أعلى مافي خيله ي*ركبه


عبدالله.. الموضوع مش سهل زي ماانت فاكر كده

أسر.. فكك منه تعالي نشرب حاجه  قبل ماتطلع لعرستي  حرق دمي


عبدالله.. بضحكه ماشي 

عبدالله.. طاب يلا  علشان تلحق تطلع ترتاح شويه علشان سفرك بكره انت وعرستك


أسر.. مصمم على اني ارتاح  برده 

وبدأت ضحكتهم تعلي وتعلي


فريده كل دا في الأعلى قاعده على الس*رير بتعيط وقدامه اللبس  بتبصله وتعيط وتبص على الصور الا على الأرض وتعيط 

😑😑

(انا فريده ٢٥ سنه مليش حد بابا وماما ماتوا معرفش حد خالص غير رامي. رامي كان خطيبى بس كان بت*اع بنات

وانا كنت صابره برده وفضلت معاه بس كان عنده مشاكل في شغله مع أسر الاهو جوزي دلوقتي


هتسالوني ازي رامي كان خطيبك وأسر هو إلا بقا جوزك

علشان أسر زمان كان بيحب بنت ورامي خدها منه وقضي َقت  معاه في غرفه فندق وخلص وبعت لأسر

أسر جه وشاف حبيبته  مع  رامي وضحكه انتصار رامي

على أسر


 وعلشان رامي ميفض*حش أسر ويقول إن هو خد خطيبته 


أسر اتنازل عن صفقه لرامي علشان ميفض*حهوش

ولما أسر عرف بكده قت*لها . بس طبعا الجرح في القلب لسه )

ولما حب ينقتم من رامي

عامل ايه علشان يجوزني

؟؟؟؟؟؟؟

لبست فستان الفرح  لواحد  واجوزت واحد تاني

بس قبل مافريده تفوق من شردها

لقت أسر قدامها

اتنفضت من الخوف ولمت رجلها

أسر.. وهو ينظر على القم*يص هو لسه متلبسش

وض*ربها بالقلم على وشها وش ها من شعرها

وقالها بصوت يشبه فحيح الافاعي


اقولك كده كده ملوش لازمه  كده كده 


فريده. بدموع. لا ارحم*ني لا ابعد عني

أسر وهو يضع يده على بوقها

ووووووووو

😳😳😳😳😳😳😳😳😳

رابط البارت الخامس 👉

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-