روايات حديثة

رواية حطمت أسوار قلبي البارت 24و25👇👇

حطمت اسوارقلبي ♥البارت 24 و 25 👇👇👇👇

اسد انا هطلج ورد لأنه الصوح ومش عايزك تردلي حديتي ولا تجول لحد مايحوصل
سلامه ياباه عليك كيف كدا
اسد ولا كيف ومكيفش إللي اجوله ياعمي اسمعه بس لو حوصلي حاجه ورد هتبقي حرة من زمتي يوم صبحيه اختي طلما هي .. 😞عايزه اكديه
سلامه ياولدى لو كل راجل طلج مرته عشان خناقتهم البيوت هتخرب ولو كل حد طلج مرته عشان ضربها يبقي مافيش بيت هيعمر ليه اكديه استهدى بالله ياولدى وراجع روحك
اسد كلامك دى على عيني بس ترضي لكبيركم مرتك مش رايدها ويغصبها عليه لا والف لع
سلامه مدركا استحاله إقناعه وأنه على حق اذا ما قاله صحيح
سلامه صوح ياولدى طلما مش رايدك الله الغني عنيها ويباركلها بعيد عنك واللي تشوفه
اسد دا امانه في رقبتك وبكرا المحامي والماذون هيجهزوا ورق الطلاج عشان يكون جاهز على امضائتها بس
سلامه بخطرك ياولدى
اسد هب واقفا ربنا يخليك ياعمي وانا عارف انك جد الامانه








وتنفس اسد بهدوء فهو يشعر بهدوء داخلي فقد أدى الامانه في إخوته وزوجهم لرجال يعرفوا قيمتهم جدا وقبل أن يضعوا حسابا له يضعوا حسابا لقلوبهم وخاطرهم وجاب فكره ذالك الحلم اللعين اللذي رآه بالامس وأنه يهرب من افاعي كبيرة وتلدعه افعي وتترك مكانها آثار دماء وطلقات رصاص ووقع صريعا وسط صراخ من أمه وحاول الذهاب لها فمنعه عنها جاهزا غير واضح الملامح له وأغمي عليه وهنا قام من نومه ينتفس بصعوبه فهو يعرف أن الافعي في الحلم شر وأنه كان يموت بلدعه افعي ولكن الإصابة طلقات رصاص هل سيموت !!
وقطع صوت شروده دخول والدته إليه لاطمنيان عليه
فضيله جرى ايه ياولدى سرحت فين اكديه
اسد هاه هنا ياما بس كنت تعبان شويه
فضيله جوم ريح واتسبح وارتاح في اوضتك لان اليومين دول شغل كتير لفرح خيتك
أسد والله جلبي بيرقص من الفرحه اني هتطمن عليها
فضيله ربنا يريح قلبك ويطمنك عليها ويطمني عليك
اسد 🙂 متقلقيش ياياما ولدك زين وعال العال
فضيله طاب جوم غير عشان تاوكل لجمه انت محطتش الزاد في خشمك من الصبح
اسد حاضر وصعد غرفته وبينما حزنت فضيله على والدها فقد عرفت من إحدى الخدمات ماحدث بينها وبين والدها قد اشتد الظلم عليه وهي لم تسمع ولو سمعت لم تصدق شئ وفوجئت بأنه سوف يطلقها
وكان الكل موجود على السفرة وكان اسد بدل ثيابه ولم يجد ورد فعرف انها عند اخته ونزلت إليهم فتون لتناول الطعام
اسد امال فين ورد
فتون قالتلي انها مش عايزة تاكل وهتدخل تنام
اسد 😒😔 على راحتها وأخذ بعض لقيمات من الطعام وخرج لفرسه العزيز وأخذ يمسح على رأسه ويحدثه . ومرت الايام بسرعه البرق وكان العمل على أقصاه في القصر والكل يبذل جهده لإنهاء جميع الأعمال وكانت أجواء تفيض بالسعادة وحاول اسد نسيان ذالك الالم بعرس اخته الصغري وليله العرس وعندما سلمها لزوجها كان اسعد شخص ونظر لورد تلك الحسناء اللتي ترتدى فستان ازرق بلون البحر لبعد الركبه وشعرها الاحمر الموضوع على جانبها الأيسر وزينتها الآتي زادات من جمالها جمال 🙂ونظر لها النظرة الاخيره وانتهي الحفل وأخذ سيلم محبوبته فتون وكانت هناك مكالمات هاتفية بينهم طول تلك الفترة واستطاع سيلم كسب قلبها بحبه الصادق وعذبه كلماته
سيلم ياه واخيرا بقينا لوحدنا
فتون انا عاوزة انام
سيلم تنامي لسا فيه كلام كتير جوى عايز اجوله ليكي واعترف مهمه تحبي تغيري فين
فتون أفلت من يديه بشكل طفولي لانه يصمم على احرجها
فتون هروح اغير هدومي احسن
وأخذت ملابسها ودلفت للتغير ملابسها وخرجت وكانت ترتدى منامه باللون الوردي وبالإضافة لزينتها وجمالها ولون شعرها البني الكثيف 😍 🌸 فكل هذا يجعل ذالك العاشق يجن وأخذها في أحضانه (سورى ياجماعه على المحن دا أمر الله بقي )
سيلم بعشقك ياروح جلب وعجل سيلم من جويا
وهنا اخفات وجهها لاعترافه الصريح لها بهذا الحب
سيلم وأنتي ياجلبي
فتون محضتنه سيلم كمحاولة للهروب من نظراته الآتي تجعلها ضعيفة جدا أمامه
فتون بحبك ياسيولم جوى جوى
سيلم ياجلبي انا وهنا بدأ حرب المشاعر المختلطه بين الحب والشوق الفرح والحنين (ودول ناس فاضيه مالناش دعوه بيهم 😂) وعند اسد ووورد
صعد اسد لجناحه ليري ورد لآخر مرة لأنه نفذ اتفاقهم






اسد بكرا هيبقي فيه عرس صعيدي لاختي عشان اهل البلد يفرحوا معانا بيبتهم وابنهم ووقتها انتي حرة وورقتك هتكون عندك يابت الناس
ونزل لاسفل فهي لن تجيبه وكان عليها اجابه قلبها المطعون لماذا لما تسأله وتسمعه لو لي مرة واحدة هل من الممكن أن تكون ظلمته أو هذا لأنه قلبها الأبله يميل له بشكل كبير
وفي الصباح ذهبوا لمباركه فتون وكانت وجهها يفيض من الفرحه والسعادة فسيلم خير زوج اختارة الله والقدر لها وكان أخيها أحد الأسباب في ذالك
وذهبوا للقصر اسد لاحتفال بيهم ولكن بالطريقة الصعيدي 
البارت 25👇👇👇👇👇👇👇

ودخلت فتون مجلس النساء وسط الزغاريد والمباركات من الجميع والرقص من جميع النساء وهنا تذكرت ورد يوم ماوصلت لهذا المكان وكانت شعور بالحنين لهذا اليوم وشعور بالغضب الشديد لأنها لم تمنح نفسها فرصه للفرح لعرسها وتركت الغضب يقتل فرحها حتي لو كان موقت لبعض الوقت
ورد انا وفتون والبنات هنطلع نشوف الرجاله من فوق ولا ايه
فضيله ماشي يابتي
اخذت ورد فتون وبعض النساء وصعدوا للشرفه الواسعه لينظروا للرجال ونظرت ورد ووجدت عيون لامعه بفرح كبير
ورد ايش مالك كدا
فتون بحبه اوى اوى عارفه سيلم نعمه كبيرة اوى من ربنا يا ورد ربنا يخليه ليا علمني حاجات حلوة واديني حاجات احلي وعمنلي اللي بيحب بيسامح مهما كان الغلط لحد ما يوصل لقلب حبيبه ولو حبيبه فيه عيب يغيره ويصلحه ياه يآرب يفضل معايا ديما يارب
ورد يارب وأخذت ورد تفكر في كلام فتون لماذا كانت القاضي والجلاد في حكمها على اسد لماذا لما تحاول لماذا كانت علاقتهم فهو لم يخلف وعده يوما وعلي الرغم انها لم تفضل طريقه زواجمهم ولكنه احساس غريب دائما يرودها بأنها لا تصنع الصواب لأول مرة في حياتها
وأشارت فتون على أخيها ونظرت له ورد وارتطمت عيونها يعيونه ولكنه رحل بسرعه وكأنه يبلغها رساله واحده انا ساوفي بوعدى اليوم وهنا ذهب اسد لوالد ورد منصور اللذي حضر بطلب اسد لحضور العرس
اسد ازيك ياعمي
منصور الحمدلله يابني
اسد انت لسا زعلان مني
وهنا اخفض منصور رأسه ورفعه بحزن عميق وقال
منصور لا مش زعلان لا يابني انا زعلان كان نفسي بنتي تفرح زى اي بنت وتعيش حياتها مع شخص بتحبه واختارته واختارها مش بالغصب بس هيفيد بايه الندم ومتزعليش مني انا مش منافق
وهنا ابتسم اسد ابتسامه حزنيه واعطاها شيك ملئ يقدر بنفس مبلغ الصفقه اللتي خسرها والتي كانت سبب كل ذلك
اسد خد دا ياعمي
منصور بغضب جرى ايه






اسد مقاطعا بهدوء دا مهر ورد ياعمي وشغلنا مكنش المفروض يدخل بينا والفلوس إللي خسرتها مش عايزاها
منصور طاب يابني متهدهولها انت بنفسك دا حقها
اسد لا ياعمي انت أولي وامانتك هترجعك مبروك
وغادر وسط صدمه وزهول منه ومن سلامه فقد عقد العزم على الطلاق ولا رجعه في ذالك وهنا انطلقت عده رصاصات واصابت اسد من مصدر مجهول و صرخت ورد وفتون وورد وباقي النساء بفزع شديد ونزلت ورد لمكان اسد محاوله الاطمئنان عليه ولكن منعها الرجال وباقي خوفا عليها أن يصيبها مكروه أما رجال اسد وأغلب الموجودين تفرقوا للبحث عن الخائن
سلامه وهو محتضن اسد
سلامه متخفيش ياولدى هتكون زين وهترجع تجف على رجليك
اسد وهو ينتفس بصعوبه
اسد وردو امي واخواتي امانه في رقبتك ياعمي
واغمض عيونه وأغمي عليه وهنا أخذ رجاله العائله للمشفي ودخلت الشرطه القصر للتحقيق وامسك رجال اسد بالقناص اللذي ضربه
وكان الجميع حزين يزرف الدمع على تلك المصيبه وحاولت ورد تهدات فتون تلك الباكيه بحرقه على أخيها فهو كان دائما في مقام والدها وفضيله تلك الجالسه تدعو الله وقلبها ينزف وجعا عليه ودموع لم تكف عن البكاء فهو اغلي ماتملك ولو طلبوا حياتها من أجله لم تبخل بيها يوماً أما ورد كانت محضتنه فتون لتهداه روحها لا روح فتون فهي الان فقط انها تحبه ولا تريد بسوء مهما كان انها سوف تغارد ولكنه بخير لا ميت 💔
وفي المشفي قرابت ال ٥ساعات في غرفه العمليات خرج الطبيب وخرج ذالك الساكن بضعف على السرير وسط المحاليل الطبيه واجهزه التنفس ووضعه تحت العنايه المركزه لمده ٧٢
منصور طمنينا يادكتور
الدكتور لاسف الشديد انا ودكتور مايكل عملنا المستحيل الرصاصه كانت قريبه من القلب وبالنسبة للرصاصه في كتفه مالهاش تأثير كبير في حالته ولكن الرصاصه القريبه من قلبه ممكن توقف عمل القلب والموت لقدر الله في ال٧٢ساعه لو فاقش لاسف اسد بيه هيموت لأنه قلبه مش هيقدر يضغ الدم ودا معناه تأثير الرصاصه كان اقوى مننا والعمليه فشلت عن ازنكم
وكانت تلك الأخبار صدمه للجميع وقرروا للذهاب وكانت حراسه من قبل الشرطه وحراسه اسد محطيه بغرفته حافظا على حياته لاقصي درجه ممكنه
وفي القصر هبت فتون واقفه لتسأل زوجها عن حال أخيها






فتون سيلم اسد كويس مش كده والنبي قولي أنه لسا عايش
سلامه أيوة يابتي اسد عايش بس هو
ورد متقول ياعمي في ايه بالضبط حاله اسد
منصور لاسف اسد في حاله خطيره جدا الرصاصه كانت قريبه من القلب لو مفاقش في ٧٢ساعه دول هيموت
وهنا رفعت فضيله رأسها بالم
فضيله اللهم لا أسألك رد القضاء ولكن نسالك اللطف فيه
وهنا احضتن سيلم فتون محاولا التخفيف فالوجع واحد
وهنا نظر سلامه لفضيله ولورد وكأنه يطلب منها الاذن في أمر وقد فهمت فضيله مايقصده فقد عملت من سلامه ماذا ينوى والدها بعد عرس اخته ولكن صباح هذا اليوم واعطاته إشارة ليس الان ✋
فضيله يالا يابتي مع جوزك
فتون انا مش هسبيب اخويا وهو كدا مهما حصل
فضيله واخوكي لو موجود مكنش هيرضي أنه اخته تبابت بعيد جوزها يالا يابتي
وانصاعات فتون لأمر امها وذهب سلامه وسيلم وفتون لبيتهم أما بدور ومنصور صعدوا لجناحهم وأمرت فضيله الخدم بجلب ورد لغرفتها لامر هام وأمرت الخدم الذهاب للنوم ودخلت ورد لغرفتها ووقفت تسأل حالها ماذا يكون اهم من صحه اسد لتسأل عنه الان؟!!! 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-