روايات حديثة

رواية حطمت أسوار قلبي البارت12👇👇

وفي الصباح استيقظ اسد ولم يجد ورد بجواره

اسد راحت فين دى هغير هدومي واشوفها يارب تكون مظلومه واللي بيحصل دا حلم عشان لو صح هتتوجع اوى مني 💔
وكانت ورد في اوضه فتون
ورد صباح الخير يامزه
فتون صباح الورد ياورد
ورد انا معرفتش انام امبارح كويس فضلت افكر في موضوعك وقررت قرار ولازم تعمليه وتوعدني بيكدا
فتون ايه هو
ورد انتي هتقابلي كامل الساعه 4مش كده
فتون أيوة
ورد عايزكي ام تقابليه تكلميه في موضوعكم بيجديه وتقوليله لو عايزك لازم يكلم اسد
فتون انا كنت ناويه اعمل كده بس خايفه يزعل



ورد لو هيزعل يبقي تسيبه فاهمه ولا لا .فتون حاضر طول ما انتي معايا مش هزعل ولا هخاف
ورد خدتي الدواء قبل ماتنزلي
فتون حاضر هاخده
ورد تعالي بقي دوقي الفطار اللي عملتله انهارده فطار ملوكي
فتون خدني في ايدك
ونزلوا سواء ووجدوا اسد وفضيله سبقوهم على السفرة
ورد صباح الخير عاجبكم الفطار
فتون اميلوميت بيض بالجنبه لا انا راشقه هنا
اسد نبيه القهوه بيتاعتي
ورد متجبيش حاجه لحد الملك الكل هيفطر ومافيش قهوة غير بعد الاكل
اسد نبيه روحي اسمعي الكلام عشان مصدع
بهيه اتفضل يابيه القهوه
فضليه دوج الوكل ياولدى طمعه زين جوى
اسد وهو يأكل لقمه من البطاطس بالجبن وسلطه الجبن بالخضروات
اسد حلو مش بطال بس مين إللي عمله الحاجات دي جديده عليكم !؟
فتون على بالي ولا دراي باللي جرالي 😂😂
فضيله ورد حبيت تدوجنا من وكلها بس الصراحه زين ياولدى
اسد خلاص مسكيها الطبخ والشغل دا بدل الناس إللي هنا أخيرا نفعت في حاجه
ورد مش الخدامه إللي جابهالك أبوك 😡
اسد وهو ينظر لها بغضب
اسد لا بس انتي الخدامه إللي ابوكي جابها ليا
ورد انت فعلا واحد
وقبل أن تكمل كلمتها كان صفعه مدويه على وجهها من قبل اسد
اسد الحديث بالذوق معاك مش نافع اكديه وحسك عينك يابت منصور تلغطي أو تعلي صوتك تاني فاهمه ولا لا
وتحسس ورد ووجهها ووجدت شفيتها تزف من أثر الضربه 💔
وهنا رحل اسد بغضب شديد
فتون متزعليش ياورد هو ميقصدوش والله هيهدا ويصالحك 😌😔
ورد روحي كليتك عشان متتاخريش وانا هيبقي كويسه
فتون طاب مع السلامه بقي
وتحركت فتون وهي لا تعرف أن اليوم بدايه الكوارث
وعند اسد في المزرعه




اسد عمي انت تعرف واحد اسمه كامل حمدان
سلامه واه اعز معرفه دا خاطب بت عمك رشدى ياولدى وفرحهم كمان شهر او شهرين بس بتساول ليه 🤔🤔؟!!
اسد هاه ولا بيسال ولا حاجه بس سمعت عنه فقولت اعرفه
سلامه ليك مصلحه مع عمك ولا حاجه ياولدى وبيتسال
اسد وعيونه كلها غضب
اسد لا ياعمي هي الساعه كام
سلامه ٢الظهر
اسد هروح اصلي واجيب فتون من الكليه عشان عايزاها في موضوع مهم
سلامه وانا هخلص كام مصلحه اكديه واقابلك المسي و
اسد وايه ياعمي مافيش بينا حواجز 😌😌
سلامه ولدى كان عايز يشوفك ويطمن عليك هو لسا راجع من يومين
اسد سليم زى اخويا ياعمي وهجي اشوفه عشان اتوحشته جوى وعايز أتحدث معاها
سلامه ربنا يبارك فيك ياولدى
اسد ويخليك ليا
وغادر اسد وهو يعد الدقائق وذهب لأحد المساجد وصلي الظهر يدعو الله ومر الوقت سريعا عليه وأصبحت الساعه ٣وقرر الذهاب لأخته 😨
وفي القصر كانت ورد تجلس في الشرفه تنظر لحديقه القصر
ورد ايه دا حتي القصر كلها حراسه حاسه ان النفس بيدخل باذن انا مخنوقه اوى
عقل ورد اللي عملتيه غلط ياورد
ورد من ناحيه ايه
قلب ورد لا انتي صح معملتش حاجه غلط ياعم انت
ورد فهموني انتوا عايزين ايه انا بقيت بيكلم نفسي
عقل ورد انت ازاى تتطلبي منه يبطل شرب قهوه مايولع هو وقهوته لا وكمان تحاولي انك
ورد كمل ياابو العريف
قلب ورد تحاولي انك تقربي منه دا قصده اعملي اللي بيقولك عليه مش ممكن يطلع كويس ويستاهل كل دا
عقل ورد كويس يذلها ويتجوزها غصب وكان هيسجن ابوها وكمان اترمي في المستشفى بسببه وجات هنا شبه العبيد والمسجانين ممنوعه من كل حاجه ولا عارفه تعيش وتنسي اهلها ووجعها لحد ما ينفذ حكم الرحمه ولا عارفه تكرهه وبسببه بقي ليها أعداء الله اعلم هيعملوا معاها ايه وكل ما وتقرب منه دا شيطان على الأرض
قلب ورد فوضت امري لله بس هتندمي لو مشيت وراها
ورد بس اركن انت على جنب العقل بيتكلم صح وعنده حق اول واخر غلطه ليا مفهوم
العقل والقلب مفهوم
وتحررت من هذا النزاع مع طرقات الباب ودخول فضيله
ورد ماما اتفضلي اقعدى
فضيله انا واخده علي خاطرى منك يابتي
ورد انا اسفه ياماما انا عارفه االلي عملتله غلط من الأول
فضيله يابتي الواحدة مننا لازم تكون حنينه وقلبها كبير وتسامح مرة واتنين مش كله غصب اكديه يرضيكي ينزل شغله وهو متدكر اكديه
ورد ويرضيكي يقللل مني قدامكم وقدام الناس في القصر ومش بعيد بعدين قدام الناس
فضيله مش ولدى ولدى لو غلطتي عقابك يبقي بينك وبينه واكبر دليل لو خرجتي من دون ازنه أولت امبارح
ورد عايزة تقولي ايه ياماما
فضيله عايزكي تتصرفي بحكمه وعقل عن اكديه وكبري من قيمه جوزك جدام الناس حتي أهله وعاتبكم يبقي لحالكم
ورد حاضر انا هيجي اقعد معاكي لوحدنا 





ونتكلم أنا عايزة اعرف منك حاجات كتيرة اوى
فضيله تسلملي يابتي
وهنا دخلت نبيه
نبيه يا هانم
فضيله في ايه يانبيه
نبيه الحج سلامه تحت مستني حضوره اسد بيه
فضيله جدميله القهوه وانا وورد هننزل ننجعد معاها لحد ما اسد يرجع يالا
نبيه امرك ياست
ونزلت لتصنع ماامرتها بيها ونزلت ورد وفضيله
فضيله. يامرحب بالغالين
سلامه مرحب ياحجه كيفك يابتي وكيف احوالك
ورد الحمدلله ياعمي
سلامه يدوم الحمد فين ولدك
فضيله واه مش كان معاكم من الصبحيه !!؟
سلامه أيوة وراح يصلي الظهر ويجيب فتون من كليتها كنت بحسبه وصل
وهنا فزعت ورد لما قاله سلامه لدرجه وقوع كوب الماء من يدها
فضيله طول عمره جلبه حنين واه يابتي انتي منيحه
ورد اه انا كويسه الحمدلله وهو مشي من زمان لهنالك
سلامه من ساعه اكديه ليه يابتي في حاجه ؟!!🤔
ورد لا عشان المفروض كان زمانهم وصلوا لهنا
فضيله الغائب حجته معاه
ونروح الغائب في كليه اخته وكانت فتون تجلس وتنتظر كامل لحين وصلوله وكان اسد يراقبها عن بعد وكان قد بل ثيابه بثياب كاجول ونضارة سوداء حتى لا تلاحظ ووجده
كامل معليش ياحبيتي آخرة مرة والله هتاخر كدا
فتون هي فعلا اخر مرة
كامل تقصدى ايه
فتون يعني بعد كدا مش هنتقابل غير لما تتطلبني من اخويا الكبير
كامل اسد طاب اصبري لحد ما اخلص حتي وبعدين نتكلم
وهنا همت فتون بالتحرك وامكسها كامل من مرافقها يحاول جذبها مرة أخرى وهنا تحرك اسد بغضب يكفي لقتله
اسد عنك ياحلو
كامل وانت مالك ياخينا تلزمك في حاجه 😡
وكان اسد مرتدة نضارته فلم يتعرف عليه كامل أما فتون فقد عرفته من نبره صوته وايقنت بالنهاية المحتومه الان!
وهنا خلع اسد نضارته وسحب اخته إليه ونظر لها بغضب
اسد تخصك يابن.........
وانقض عليه ضربا شديدا حتي أغمي عليه وأشار لرجال الأمن بحمله للمشفي وبالنسبة لفتون فقد امسكها من يدها بقوه تكاد تكسرها وسحبها بسرعه لداخل السياره وانطلق
فتون بدموع والله العظيم انت فاهم غلط انا هفهك
اسد بصوت غاضب اسكتي
وفي القصر
سلامه هو اسد عوج ليه اكديه
وهنا دخل اسد ورمي اخته على الأرض بغضب حتي ارتطمت بأحد الكراسي وفجرحت
اسد تعالي يافجارة ياقليله الربايه والله لاربيكي من تاني
فضيله واه ياولدى من متي بتضرب اختك الصغيره
وهنا ورد نزلت لفتون لاطمنيان عليها وهنا 



امسكها اسد يدها جعلتها تصرخ من آلالم
ورد أيدى حرام عليك
اسد سحبها بقوة حتي وقعت وجرها وهي بتصرخ من آلالم
والكل ينظر بصدمه
اسد الحرام لسا جاي
ورمها في جناحها واغلق عليها ورجع لفتون
فضيله ياولدى في ايه فهمني وسيب اختك
ولكن لا حياه لمن تنادي وسحب فتون وسط صراخ منها وقف سلامه عاجز التفسير وشرخ قلوبهم صراخ فتون متالمه من قسوة أخيها في العقاب وكانت ورد تجن عليها وماذا يفعل هذا المجنون 🙈توفق الصراخ فجاه وسمعت ورد صوت احد يفتح باب غرفتها ...
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-