جديد

رواية ‏همسة ‏المراد ‏البارت ‏الثاني

فون همسه يرن :ليأتيها صوت رفيقتها (لمار )

لمار :انت فين يا همسه اتأخرتي ليه كدة.

همسه وهي تدفع الأجرة وتنزل :خمس دقائق وهكون عن ولم تكمل كلامها بسبب اصتدامها بجسم طويل وعريض .

همسه بغضب وهي تلم ادواتها: استغفر الله العظيم هي ناقصة قرف علي الصبح .

الشخص : مش تفتحي يا غبية انتي .

همسه بزعيق :انا اللي غبيه بردو يا حيوان دة بدل ما تعتذر .

مراد بعنين تشع نار وغضب:انا بردو اللي اعتذر ياعميه مانتي لو سيبه حبيب القلب تكلميه بع ولم يكمل كلامه بسبب صفعه مداويه نزلة علي وجه .

همسه وهي تتركه : واحد سافل وقليل الذوق.

مراد بغضب يحرق اليابس:أما وريتك يازباله.

عند همسه تجد لمار في الكافتيريا تتنتظرها .

همسه وهي تحتضنها :عامله ايه يا لمار .

لمار:كويسه الحمدلله ياقلبي المهم انتي مالك ايه اللي معصبك بشكل دة 
.
همسه واحد حيوان :خبط فيا علي بوابه الجامعه وبدل ميتأسف قعد يشتمني ف ضربته ب القلم 
.
لمار بصدمه :ضربتيه ب ايه 😳

همسه بمبلاه :ب القلم .

لمار :يلا يا اخرة صبري قبل ما نتأخر علي المحاضر الأولي وكمان سمعت أن الدكتور لسه جديد .

همسه :عادي يعني اكيد 70سنه هههههه.

همسه ولمار وهما يجلسون في المدرج انا انهاردة ولم تكمل كلامها بسبب صدمه حياتها .

لمار :انهاردة ايه .

همسه :انهاردة هتنفخ 😧

لمار بعدم فهم :ازاي يعني مش فاهمه.

همسه وهي تشاور علي مراد الذي اخذ مكان الدكتور الشخص اللي رزعته قلم .

لمار بصدمه هي الأخري :نهار اسوح.

عند ريماس في المدرسه :

كان وقت البريك خارجه هي وصديقتها مريم .
قطع طريقهم وليد.

وليد : عاملة ايه يا ريماس .

ريماس بتأفف:تمام يا وليد خير.

وليد وهو يمسك يدها : عادي بسأل عليكي قمر .

ريماس وهي تبعده :اوعي سيب ايدي يا حيوان .


مريم : اوعي يا وليد سيبها بطل جنان .

وليد : مش هسيبك يا ريماس ولم يكمل كلامه بسبب لاكمه قويه في وجه.

اسامه : سيبها قولتلك سيبها .

وليد وهو يتركها: ودة بقي حبيب القلب ماشي يا ريماس.

أسامة :انتي كويسه .

ريماس :اه شكرا ليك .

اسامه وهو يسلم عليها :العفو انا اسامه النصار.

ريماس :انا ريماس العامري.

مريم طب يلا بينا علشان وقت الحصه.

عند سيف : يدخل الشركه لتدخل عليه رغدالسكرتيرة:مستر سيف في اربع بنات برة علشان الوظيفه .

سيف :تمام دخلي واحدة واحدة ب (cv).

رغد :اوكي مستر سيف .

سيف في نفسه :يارب يكون جيين عارفين انهم في شغل مش في club

لتدخل الأولي بملابس فاضحه و cv
سيف وهو يأخذ منها ال cv وينظر إليه لا مناسب .

سيف :تمام يا انسه جني هنبلغ حضرتك بعدم الموافقة أو الموافقة الاسبوع القادم.

جني :تمام مستر سيف.

لتخرج جني ويدخل بعدها اتنين بنفس الشئ .

سيف وهو يطلب رغد السكرتيرة :مفيش ولا واحدة ال cv بتاعها كويس .

رغد في اخر بنت هدخلها علي طول.

لتدخل تلك الجميلة المحجبه (حور)

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.

سيف وهو ينظر لها لينبهر من جمالها واحترامها :
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته اتفضلي 

حور وهي تجلس وتنظر إلى الأرض : شكرا لحضرتك
سيف : ممكن ال Cv

حور وهي تعطيه الCv:اه طبعا اتفضل

سيف وهو مندهش من الCv:انتي الأولي علي الدفعة اربع سنين وكمان معاكي كذا للغه قدرتي تعملي كل دة امتي انتي لسه متخرجه من شهر بس.

حور : في كل اجازة كنت باخد كورس في للغة مختلفه .

سيف وهو سعيد جدا بيها ويمضي علي الاوراق :اتشرفت بيكي يا انسه حور .

حور :احم طب انا اتقبلت ولا لاء .

سيف وهو يضحك :اه طبعا اتقبلتي لينا الشرف ان تكون معانا واحدة في اخلاقك .

حور وهي تبتسم : شكرا جدا لحضرتك هبدأ الشغل امتي بقي.

سيف: بكرا إنشاء معادنا هنا الثامنه صباحا.

حور :تمام إنشاء الله هكون هنا في المعاد.

سيف ب ابتسامه: تمام.

لتخرج تلك الجميلة وهي سعيدة جدا أنها حصلت على العمل .

لتدخل حور الي المنزل :ماما انا اتقبلت في الوظيفة وهبدأ من بكرا إنشاء الله.

والدتها: الحمدلله يا حبيبتي ربنا يفرحك كمان وكمان
حور : يارب يا ماما امال بابا واسراء فين .

والدتها :اسراء عندها درس وبابا نزل .

حور :تمام انا هخش اصلي وبعدين هجز الأكل .



والدتها : لاء يا حبيبتي صلي انتي واستريحي شوية عقبال م اجهز انا الأكل .

حور هي تبوسها من خدها :انا مستريحه يا حبيبتي اقعدي انتي بس .

والدتها :حاضر يا قلبي.

(حور محمد) بشرة بيضاء جميله وعيون عسليه واسعة وشعرها الاسود الذي تخفيه تحت حجابها البسيط عندها 24سنه 
عايشة مع والدها ووالدتها واختها اسراء .

عند همسه ومراد :همسه وهي تجلس بهدوء شديد وتنظر الي مراد .

مراد : السلام عليكم انا الدكتور مراد العامري .

وهوب نظرة وقع علي همسه :

همسه :هيتحول دلوقتي و هيقتلنا .

مراد ب استغلال أنها تكلم صديقتها:انتي يا انسه اطلعي برة المحاضرة لما تحترمي الدكتور بتاعك وتعرفي تقعدي في المحاضرة ب ادب يبقي تعالي تتعلمي بررررةة.

همسه بدموع علي جرحها أمام أصدقائها :انا محترمه ومؤدبه جدا وميشرفنيش اني احضر محاضرتك .وطلعت تجري على الخارج 

مراد بغضب : استني في مكتب العميد يا محترمه.

همسه بقله حيله :خرجت واتصلت على والدها .

حسين : ياقلبي مالك بتعيطي ليه طمنيني عليكي.

همسه :وهي تحكي ليه كل شيء.

حسين :نهار أبوه اسود مين اللي عمل كده.

همسه ببكاء :معرفش اسمه ......

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-